20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Canal+ må skjerpe seg!  (Lest 9137 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Canal+ må skjerpe seg!
« Svar #15 på: 05. Feb. 2006, 14:10 »
Sitat fra: "chickenman"
Sitat fra: "Dag Riise"
Sitat fra: "plebbster"
There's only one United- NEWCASTLE UNITED!

Det finnes ingen andre Uniteds en oss.

Jeg kan nevne flere om du ønsker det.

kødder du eller......?  :wink:  :lol:

Jeg mener att hvilket lag som er United er uintresant, og kan gledelig nevne mangen united lag.

Colchester UNITED. Der har du ett eksempel  :P.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
For en diskusjon...
« Svar #16 på: 05. Feb. 2006, 14:18 »
Merker meg at det var jeg som satte i gang denne meningsløse diskusjonen ved å kalle Canal+-redaksjonen for United-patrioter. Ethvert normalt oppegående menneske forsto nøyaktig hvilken klubb jeg mente med United, og å starte en diskusjon om det er fullstendig talentløst. Newcastle United går normalt under betegnelsen "Newcastle".

Ikke kom her og fortell meg at dere aldri har titulert Manchester United som "United".

Hvis noen fortsatt har sine innvendinger mot mine tituleringer av britiske idrettslag, vil jeg be vedkommende om å si det snarest!
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Re: For en diskusjon...
« Svar #17 på: 05. Feb. 2006, 14:23 »
Takk!!
iverpool FC

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Canal+ må skjerpe seg!
« Svar #18 på: 05. Feb. 2006, 14:28 »
Ta å ro ned qoutingen litt da gutter. Tråden blir så jævlig lang og uoversiktlig.

Vennligst les dette:
Qouting og bruk av klinker

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Canal+ må skjerpe seg!
« Svar #19 på: 05. Feb. 2006, 14:54 »
Dag: jeg er helt enig med deg. Om vi og ørten andre heter United er ikke alfa omega for meg. Og ja, jaggu er det mange av "oss" også...
journalisten: jeg skjønte veldig godt at du mente SCUM United ja.
thepaul: hvor er det flotte bildet ditt av Given hen? Ser bare noe som ligner et slags  monster jeg...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Canal+ må skjerpe seg!
« Svar #20 på: 05. Feb. 2006, 14:54 »
Sitat fra: "thepaul"
Ta å ro ned qoutingen litt da gutter. Tråden blir så jævlig lang og uoversiktlig.

Vennligst les dette:
Qouting og bruk av klinker

hehe, da skulle du sett et veldig "off topic" forum jeg er med på....  :roll:
Dette er ingenting....

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Canal+ må skjerpe seg!
« Svar #21 på: 05. Feb. 2006, 16:13 »
Men dog meget irriterende! Bare prøv og ro an LITT med quotingen. Det er bare til å quote det DU skal kommentere. Er ikke verre ennd et.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #22 på: 05. Feb. 2006, 21:05 »
Sitat fra: "journalisten"
Ikke kom her og fortell meg at dere aldri har titulert Manchester United som "United".

Jeg har ikke gjort det. Det strider mot min religion; Newcastle United.
Toon, Toon,
Black and white army

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 05. Feb. 2006, 22:35 »
Jada, jeg tror på deg. Du har sikkert ALDRI i ditt liv kallt ett annet lag enn Newcastle for United. Ikke som liten, ikke som stor. Du er en EKTE Newcastle patriot og derfor har du ALDRI brukt United i andre samenhenger enn en diskusjon vedrørende Newcastle United.

Jeg har laget en 5 linjers bibel om min religion. Uten at jeg vil røpe flere detaljer vedrørende denne begrensede "boken". Men jeg liker min versjon best, derfor er det den ekte bibelen.

Jeg har også ett spørsmål til deg. Når sa JEG  "Ikke kom her og fortell meg at dere aldri har titulert Manchester United som "United". Tar jeg ikke feil var det Journalisten som sa det.
iverpool FC

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 05. Feb. 2006, 23:06 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Jeg har også ett spørsmål til deg. Når sa JEG  "Ikke kom her og fortell meg at dere aldri har titulert Manchester United som "United". Tar jeg ikke feil var det Journalisten som sa det.

Liten feil med quoting. Jeg kan ikke huske å ha titulert en annen klubb enn United som United. Men helt sikker tør jeg ikke være. Men jeg skal i hvert fall bestrebe meg på å aldri gjøre det.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Canal+ må skjerpe seg!
« Svar #25 på: 05. Feb. 2006, 23:33 »
I Newcastle omtales klubben vår vanligvis som United. Ihvertfall på de nettstedene jeg har greid å lese. Så også i alle sesong-DVD'er og andre videoer jeg har sett.
Klubben omtaler seg selv som "United", og da synes jeg ikke det på noen måte vil være feil dersom vi supportere også streber etter å kalle Newcastle United for "United", mens de andre klubbene som også er "United", får nøye seg med Man Utd, West Ham, Leeds osv.

Det er jo bare Man Utd, som vanligvis kalles "United" av andre klubber med samme "etternavn". Det er flere klubber som heter "Rovers" til "etternavn" også, men det er vanligvis bare Blackburn som omtales som det. Men når vår klubb selv kaller seg "United", da synes jeg det er helt greit at vi lar være å kalle Man Utd for "United". Og jeg har aldri i mitt liv titulert West Ham eller Leeds som noe annet enn West Ham og Leeds. Det er sånn det skal være.

At Man Utd også kaller seg selv "United" har ingenting med saken å gjøre. I vår verden er det VI som er United. Newcastle United!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Canal+ må skjerpe seg!
« Svar #26 på: 05. Feb. 2006, 23:45 »
Det er riktig at vi ikke var den klubben som først kalte oss United. Den første klubben som kalte seg united var Sheffield United. Dette gjorde de i 1889. Tre år senere ble Newcastle United den neste klubben som tok dette tilnavnet. Det vil si i 1892. Manchester United fikk dette tilnavnet ti år senere enn Newcastle United. Newcastle United fikk tilnavnet da klubbene Newcastle East End og Newcastle West End slo seg sammen.

Uansett, Sheffield United ble startet av Yorkshire County Cricket Club seks dager etter at Preston og West Bromwich spilte en FA Cup semifinale. En av medlemmene i Yorkshire County Cricket Club fant da ut at fotball var tingen, og stiftet da Sheffield United.

Det er allikevel en annen klubb som hevder at de var først ute. Harchester United påstår at de i 1887 skiftet navn fra Harchester Saint til Harchester United.

Full liste ser dere her:
1889: Sheffield
1892: Newcastle
1899: Scunthorpe
1900: West Ham
1902: Manchester
1904: Carlisle
1906: Southend
1908: Hartlepool
1910: Ayr
1919: Leeds (og Dundee)
1921: Torquay
1924: Hereford
1925: Rotherham
1933: Boston
1934: Peterborough
1937: Colchester
1951: Cambridge
1960: Oxford
2002: Airdrie

Vi har i hvert fall gode kort på hånden om vi diskuterer med venner og bekjente av andre Premier League klubber om hvem som var først ute.
Toon, Toon,
Black and white army

magnus

• Supersub
    • Vis profil
Canal+ må skjerpe seg!
« Svar #27 på: 07. Feb. 2006, 19:52 »
*sukk* den evige toer er vi, slått av sheffield på målstreken.

:wink:

Activ

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Ærlig talt...
« Svar #28 på: 07. Feb. 2006, 20:24 »
Journalisten har helt rett når han sier at så godt som alle assosierer Man. utd. med united.  Hva er da poenget med å gå rundt å kalle Newcastle for United selv om det er i vår "egen" verden? hvor sære virker vi ikke da? :(  

For å svare på hovedspørsmålet vil jeg si at det er fullt forståelig at Canal+ prioriterer andre lag fremfor oss når vi spiller så dårlig som vi gjør. Vi kan rett og slett ikke forvente annet når vi ligger så langt nede på tabellen...

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Ærlig talt...
« Svar #29 på: 07. Feb. 2006, 20:52 »
Sitat fra: "Activ"
Journalisten har helt rett når han sier at så godt som alle assosierer Man. utd. med united.  Hva er da poenget med å gå rundt å kalle Newcastle for United selv om det er i vår "egen" verden? hvor sære virker vi ikke da?

Desto større grunn for OSS å vise at det er feil å kalle Manchester United for united. Man kan finne på mange andre kallenavn til den klubben.
Toon, Toon,
Black and white army