20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hva skal vi gjøre med Bou?  (Lest 8944 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hva skal vi gjøre med Bou?
« Svar #30 på: 20. Mars 2006, 16:33 »
Jeg liker ikke at man for å unnskylde Boumsong, skyver ansvaret over på en spiller som aldri har gitt noe mindre enn 110 prosent for Newcastle United, og som etter at han kom tilbake fra et urettferdig opphold i langt dårligere klubber enn Newcastle, aldri har klaget et sekund over at han alltid har vært andrevalg. Robbie Elliott har bare blitt bedre og bedre i det siste, etter at han har fått regelmessig spilletid, og jeg synes Elliott var vår klart bestemann i forsvaret i går. Han hadde god kontroll på Cissé, selv om han ikke er i nærheten av å være like rask. At han ikke nådde opp mot Crouch i lufta kommer av den enkle grunn at Crouch er en meget god hodespiller, og minst ett hode høyere enn Robbie Elliott, som aldri har vært noen stor hodespiller. Dessuten var det Boumsong og Ramage som først og fremst sleit mot Crouch. Elliott virket trygg og god i det meste han foretok seg, selv om han aldri fremstår som verdensklasse. Men han spiller jevnt bra. Det er ikke Elliott som er grunnen til at Boumsong spiller dårlig. Det skyldes nok delvis Boumsongs private situasjon, og det har nok noe med innstillingen og hans evne til å koble ut utenomsportslige ting.

Jeg er ganske sikker på at Boumsong igjen kan bli en meget god mann for Newcastle. Men jeg vil også gå til forsvar av Robbie Elliott, som ingen ser ut til å annerkjenne. Han er ikke verdensklasse, og vil heller aldri fremstå som om han er det, men han holder brukbart nivå, og han hadde grei kontroll i går, noe han bør få kreditt for.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 20. Mars 2006, 17:47 »
og gi elliot skylden er jo bare helt på trynet selvom han ikke akkurat er mye og skryte av!

FOR DET FØRSTE! hvordan i hælvete klarer bou og bomme på den klareringa, for det andre skulle han bare latt crouch gå og heller forstyrret han i skudd øyblikket, større sjans for at given redder da enn ett straffespark. OG I TILEGG får han rødt korT!:S:S:
lt;3 Newcastle <3

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #32 på: 20. Mars 2006, 18:14 »
Hvem er det som liksom gir Elliot skylden da?
iverpool FC

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 20. Mars 2006, 19:07 »
Er det en spiller som har imponert meg de siste kampene så er det faktisk Elliot. Han har virket mer trygg en resten av forsvaret vårt..

Men det er liten tvil om at Boumsong må spilles god av resten av forsvaret.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 20. Mars 2006, 21:04 »
At Boumsong har slitt denne sessongen er det liten tvil om. At hans situasjon rent privat har påvirket ham rent profesjonelt som fotballspiller er det heller ikke tvil om. Og det må vi ha forståelse for.
Men jeg syns også jeg har sett en merkbar forbedring i Boumsong etter at Roeder tok over roret. Litt ironisk å si det etter det to siste kampene. Men det er nettop fordi at det er ikke bare de to siste som gjelder.
Slik som kampen utartet seg på Old Trafford var det ingen som var spesielt gode, og det hjelper ikke på selvtillitten, særlig ikke til en som har slitt med den fra før. Og få Liverpool den påfølgende kampen gjør ikke saken noe bedre. Men som jeg har sagt før: skal vi beholde han må det bli fordi han er verdifull for klubben (noe han er da han presterer), men ideelt sett fortjener Boumsong litt fri pga den vanskelige situasjonen med familien. Da tror jeg nemlig det er mulig å få tilbake den Boumsong vi har sett kan spille meget bra og være verdig en plass på et sterkt franskt landslag. Og en slik stopper vil vi vel ha?

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 20. Mars 2006, 21:11 »
Elliott slet mot Man U, men mot et lag uten spisser klarte han seg bra... Han har vært god i det siste, men mot en så god spiss som Rooney hadde han rett og slett ikke sjanse...

Boum var rett og slett elendig mot Pool. Situasjonen der han fikk rødt kort er rett og slett utilgivelig. Jeg trodde ikke det var mulig å være så dum. Greit nok at han bommer på ballen. Selv om det ikke skal skje, så er det mer et uhell. Men at han bevist feller Peter Crouch på 15 meters hold som måtte avslutte med venstrefoten er utilgivelig. Boum hadde sansynligvis klarte og tatt han eller presset ham uten å bruke ulovlige triks.

Jeg vil tippe at Crouch ville scort i 1 av 10 av de situasjenene, mens en straffe ville ført til mål i 9 av 10. Når han i tillegg får rødt kort, gjør det jo situasjonen langt verre uansett utfall av straffa. Så det var rett og slett idiotisk...

Hva vi skal gjøre med ham vet jeg ikke. Han er ikke god nok i dag, selv om han utrolig nok spiller fast på det franske landslaget... Får bare håpe han skjerper seg og at han får spille sammen med en klassestopper neste år...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 20. Mars 2006, 21:12 »
Elliott har vært god de siste kampene ja, med unntak av ManU kampen hvor ingen var spesielt gode. Den igår har jeg dessverre ikke sett, men ellers har Elliott spilt bra som vikarierende midtstopper. Jeg tror faktisk han funker bedre som stopper enn back på "sine gamle dager", ganske enkelt fordi det kreves mer av en back i dagens fotball enn en stopper med tanke på for eksempel å være med fremover på banen. Å være stopper krever sitt det og, men typen Elliott er, og som er over det beste, ser ut til å håndtere det bedre enn å være venstreback. Han skriver seg ikke inn i landslagsdiskusjonen men han leverer greitt når det trengs.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #37 på: 20. Mars 2006, 21:37 »
Det er ingen som har gitt Robbie Elliott skylda for at Boumsong har vært dårlig, men jeg har ikke noen som helst tvil om at han kan være en medvirkende faktor. Boumsong er i en vanskelig situasjon med familieproblemer og lav selvtillit. Med en god stopper ved sin side kunne han blitt tryggere og sakte men sikkert spilt seg opp igjen. Med Elliott som makker blir Boumsong sjefen der bak, og det mener jeg ikke er bra for sistnevnte når situasjonen hans er som den er for øyeblikket.

Elliott skal ikke glemmes for det han har gjort for Newcastle gjennom sine to opphold i klubben, men vi kan ikke stikke under en stol at han langt i fra er god nok for et lag som Newcastle. Han var det for 10 år siden, men ikke idag.

Og Cisse skulle nok til og med jeg klart å holde kontroll på. Han har vært enda værre enn Boumsong denne sesongen.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #38 på: 20. Mars 2006, 22:33 »
Personlig synes jeg ikke Boumsong har noen andre å skylde på en seg selv for de dårlige prestasjonene han har hatt i år. Er han ikke psykisk i stand til å spille burde han vel ikke spille heller da.
iverpool FC

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 20. Mars 2006, 23:30 »
Boumsong holder knapt tippeliga nivå.. Komisk at Newcastle skal ha 3 klasse klovner som Bramble,Boumsong og Elliott som stopper alternativer..
Håper Taylor kommer seg på banen raskest mulig!!

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 20. Mars 2006, 23:46 »
personlig synes jeg vi burde ringe alessandro nesta og si at hvis han ikke bryter kontrakten med milan og peller seg til newcastle gratis, så banker vi han rett og slett opp!

boum trenger en pause!
lt;3 Newcastle <3

Mads Andre

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #41 på: 21. Mars 2006, 12:58 »
Boumsong har vært elendig.Holder ikke nivå i det hele tatt!.Er det noe vi ikke har råd til så er det sånne unødvendige feil som for eks han gjorde mot pool nå.Sett han ut å få inn moore eller taylor.Han har ingenting i forsvaret der å gjøre nå.Også må vi minst ha en midstopper!.Fortsetter boumsong å være like elendig kan vi jo ikke ha han på laget.Sier jo seg selv..Han har et stort potensiale men hjelper lite når han ikke kan prestere å er jo garantert med hans private situasjon å gjøre.Noe jeg synes er helt på trynet att han får spille når han er i den situasjonen han er i også.Send han hjem til frankrike å la han få gjøre det han virkelig vill.Noe bedre en detta blir han ikke så lenge den private situasjonen hans fortsetter
*¤Newcastle Utd & Vålerenga For Life¤*

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #42 på: 22. Mars 2006, 10:02 »
Jeg synes synd på Boumsong. I fjor var han mannen som reddet forsvaret vårt, og han ble hyllet av fansen. Dere må støtte spillerne deres i motgang også husk, ikke bare når det går bra. Jævla hyklere
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #43 på: 22. Mars 2006, 10:03 »
Jeg synes synd på Boumsong. I fjor var han mannen som reddet forsvaret vårt, og han ble hyllet av fansen. Nå er det vel ikke en eneste en som ikke skriver dritt om han innpå her. Dere må støtte spillerne deres i motgang også husk, ikke bare når det går bra. Jævla hyklere
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Mads Andre

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #44 på: 22. Mars 2006, 13:33 »
Jævla hyklere? :lol:
*¤Newcastle Utd & Vålerenga For Life¤*