20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem vil du ha som ny manager i Newcastle?

Ottmar Hitzfeld
31 (39.2%)
Sam Allardyce
5 (6.3%)
Guus Hiddink
7 (8.9%)
Luiz Felipe Scolari
5 (6.3%)
Martin O'Neill
29 (36.7%)
Paul Jewell
2 (2.5%)

Stemmer totalt: 73

Avstemning er avsluttet: 06. Feb. 2006, 21:31

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden  (Lest 97948 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden
« Svar #255 på: 17. Feb. 2006, 10:21 »
Sitat fra: "Rolfern"
Houllier vant riktignok serien med PSG, men den totale statistikken under Houllier er svært dårlig. Han vant serien, men deretter gikk det i nedoverbakke.

At Lyon leder serien i Frankrike er ingen bombe. Det laget som Houllier har nå er Paul Le Guen sitt verk, og var før Houllier suverene i Frankrike og et av de beste lagene i Europa. Alt annet enn seriegull vil være en katastrofe, husk også på at dette laget har vært i kvartfinalen i CL to år på rad.

Houllier har utvilsomt sterke sider, han blir tilegnet svært mye av æren for det franske landslaget som tok to strake internasjonale titler via sin rolle i det franske fotballforbundet.

Merkelige kjøp Asbjørn?
Biscan var en av de meste lovende i Europa på den tiden og jaktet av blant andre Milan, mens Pongolle og Le Tallec var de to hotteste tenåringene i Frankrike på den tiden. Ingen av disse greidde han imidlertidig å utvikle videre, samt at det var en god del merkelige kjøp fra hans side sett i ettertid. Men de tre jeg trakk fram var spennende kjøp som dessverre for Liverpool sin del ikke akkuratt har vært særlig suksess.

Houllier og Ranieri som har blitt nevnt de siste dagene får ikke meg til å hoppe i stolen. Houllier står i likhet med Ranieri ikke for en gladfotball, og deres bedrifter taler ikke for at de er de beste kandidatene på papiret.

Le Guen nevnes forøvrig som en kandidat som ny Rangers-manager. Han virker å være en meget dyktig manager.

Selvsagt er det merkelige kjøp når de ikke slår til. Når man punger ut nærmere 100 millioner for spillere som ikke slår til er det merkelige kjøp i mine øyne. Det er managerens oppgave å se om talentene har det som skal til for å slå til i England. Jeg vil kalle Viana et håpløst kjøp selvom han var et kjempetalent en gang. Det helper lite at de er lovende om de ikke slår til. Houllier var også ute etter Viana og prøvde å snappe han opp rett foran nesa til Newcastle. Uheldigvis klarte han ikke det.

Houllier brukte nesten 100 millioner kroner på Pongolle og Le Tallec, men overså Zogbia om han nesten kunne hentet gratis. Dette er for meg en gåte. Liverpool har som kjent førsteretten på alle Le Havre spillerene.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 17. Feb. 2006, 10:26 »
Det er en ny dag og nye navn blir linket.

Dutch legend Ronald Koeman is reportedly set for talks with Newcastle over the managerial vacancy at St James' Park.

The Benfica boss, who is preparing for Tuesday's Champions League showdown with Liverpool, could be set to meet Toon chairman Freddy Shepherd.

It is being claimed that Koeman's agent has approached United - suggesting the former Holland international as a replacement for the recently sacked Graeme Souness.

Newcastle appear to have made former Martin O'Neill their top target but it is not clear whether he is ready to return to football, having stepped down at Celtic last summer to care for his seriously ill wife Geraldine.

Clubcall som skriver dette. Lite troverdig med andre ord.

By The Journal

Bookmakers William Hill have seen a flurry of support for Fulham boss Chris Coleman to become the next Newcastle manager and have cut his odds from 16/1 to 7/1 fifth favourite.

"The gamble started in South Wales and moved down towards London from there," said Hill's spokesman Graham Sharpe.

Hills make Martin O'Neill 5/4 favourite with Stuart Pearce at 7/2; Sam Allardyce 9/2 and Luis Felipe Scolari 11/2. Claudio Ranieri is 8/1 along with Bryan Robson.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 17. Feb. 2006, 10:59 »
Merker meg 2 eller 3 navn der som har vært lite diskutert her (såvidt jeg har fått med meg).
- Koeman
- Robson (Bryan)
- Chris Coleman
Ingen av disse er på noen måte noen favouritt for min del, men samtidig er alle 3 interessante navn. Ville faktisk foretrukket samtlige av dem overfor f.eks Ranieri, har mine tvil om Houllier også....
Særlig Koeman syns jeg er interessant. Det er sjelden kost å ha med Benfica i Champions League når det er kommet så langt som til sluttspillet!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #258 på: 17. Feb. 2006, 12:13 »
Synes ikke Ronald Koeman har vist all verden. Han fortjener heller ikke respekt fra min side når han gir blanke f... i at absolutt alle videobevis og alle andre som var tilstede så at Zlatan slo Erik Hoftun, da sistnevnte spilte skjorta av svensken på Lerkendal.
Jeg synes ikke Koeman har oppnådd all verdens resultater i de klubbene han har vært i, og jeg innbiller meg at det begynner å bli en del av dem nå. Han og Lothar Mathäus har jeg helt mista kontrollen på. I det ene øyeblikket er de i den klubben, i det andre landslagstrener for Ungarn, deretter i en bakgårdsklubb, før de er en eller annen plass i den store, vide verden.

Ronald Koeman var en fantastisk spiller, og en langt bedre manager enn Ruud Gullit, men der stopper det for min del.

Jeg vil mye heller ha Ranieri og Houllier enn Coleman.
Bryan Robson? Vel... Kunne heller tenkt meg hans navnebror da, som spilte for denne fabelaktige fotballklubben en gang i sin tid. Om han er manager eller ikke, og om han i det hele tatt er i live gir jeg blanke i.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #259 på: 17. Feb. 2006, 12:16 »
Bryan Robson?

Haha. En like stor katastrofe som Souness. En skandale dersom han blir ny manager.

Chris Coleman?

Er ikke særlig imponert over det han har gjort i Fulham. Har gjort en god jobb totalt sett, men har ikke imponert.

Enig med Jokke at da høres Houllier og Ranieri bedre ut.

Sitat fra: "Asbjørn"

Selvsagt er det merkelige kjøp når de ikke slår til. Når man punger ut nærmere 100 millioner for spillere som ikke slår til er det merkelige kjøp i mine øyne. Det er managerens oppgave å se om talentene har det som skal til for å slå til i England. Jeg vil kalle Viana et håpløst kjøp selvom han var et kjempetalent en gang. Det helper lite at de er lovende om de ikke slår til. Houllier var også ute etter Viana og prøvde å snappe han opp rett foran nesa til Newcastle. Uheldigvis klarte han ikke det.

Houllier brukte nesten 100 millioner kroner på Pongolle og Le Tallec, men overså Zogbia om han nesten kunne hentet gratis. Dette er for meg en gåte. Liverpool har som kjent førsteretten på alle Le Havre spillerene.

Det er lov å være etterpåklok. Men i tilfellet Le Tallec/Pongolle så var det snakk om to store talent, og spillere som hadde en hærskare av klubber etter seg. Etter det jeg kjenner til så kostet disse to totalt £ 6M. Forøvrig har begge fortsatt sjansen, selv om det skal mye til for at begge slår til. Biscan var god i perioder, men aldri god nok til å spille fast for et topplag i PL. Diouf, Diao, Cheyrou, Luzi, Ziege og Smicer var noen av Houllier sine katastrofekjøp.

Når det gjelder Zoggy så var det selvsagt merkelig at Houllier ikke fikk kjøpe fyren.

Jeg er enig med deg i at en manager har ansvaret for at spilleren skal slå til. Men her er det mye som spiller inn; utviklingen til spilleren, om han eventuellt greier å tilpasse seg en ny kultur, om spilleren har den nødvendige flaksen og om spilleren rett og slett er god nok.

Jeg tror i alle fall at både jeg og du skal være enig i at Houllier gjorde svært mange merkelige kjøp fra den franske ligaen.
Carr har altfor få landskamper for England!

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #260 på: 17. Feb. 2006, 14:05 »
Ting kan tyde på at den nye manageren blir MARTIN O'NEILL.

Dette har jeg lest på ulike forum. Jeg er ikke aktiv på engelske forum selv, men hva som skiller dette ryktet fra alle andre er at de andre debattantene tror på de to som påstår dette. De har med andre ord høy kredibilitet i andres øyne, og har truffet med flere ting før.

En avtale er visstnok allerede klar med O'Neill. Den eneste bremseklossen skal ha vært konens sykdom. Der skal det imidlertid ha kommet gode nyheter i går. O'Neill blir derfor presentert som Newcastle-manager kommende mandag.

På Sunderland-forum er det også folk som hevder at O'Neill er klar for Newcastle. Som kjent er O'Neill Sunderland-supporter. Som om ikke det var nok så har han også en Sunderland-tatoo.

Personlig vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette, men jeg syns det troverdigheten økes når andre debattanter tror på dem. Stort sett blir slike rykter slaktet over en lav sko på forumene.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 17. Feb. 2006, 18:20 »
Håper det stemmer  :D  :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Noreng

• Gjest
« Svar #262 på: 17. Feb. 2006, 18:24 »
Jeg ville ikke sett på det som et problem:P  :lol:  :lol:

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 17. Feb. 2006, 19:07 »
Seven Grand Gamble On O' Neill For Toon

SEVEN GRAND GAMBLE ON O'NEILL FOR TOON SHORTENS ODDS.......After a persistent Scottish punter staked £7000 on Martin O'Neill becoming Newcastle manager, William Hill have cut his odds from 15/8 to 6/5 favourite to succeed Graeme Souness - the shortest price he has yet been.
'The punter staked £2000 on him at 15/8; £3000 at 6/4 and £2000 at 6/5 - a substantial sequence of bets in anyone's language' said Hill's spokesman Graham Sharpe of the wagers which were struck in Glasgow.
With this gamble standing to produce a return of £17,650, the biggest yet in the market, Hills now make Stuart Pearce 9/2 second favourite with Sam Allardyce at 5/1 and Scolari 6/1.
***Hills have opened a book on where O'Neill will be on the first day of next season and make him 6/5 to be Newcastle boss; 11/8 England manager; 15/8 not with any club; 8/1 Man Utd supremo; 100/1 manager of Celtic; 200/1 of Forest.
'Whichever big job becomes available, O'Neill's name goes forward. It seems inevitable that eventually he will take one of them.'
Further information....graham sharpe...0780 3233702

Hansen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #264 på: 18. Feb. 2006, 13:04 »
Sitat fra: "Jarle"
Ting kan tyde på at den nye manageren blir MARTIN O'NEILL.

Dette har jeg lest på ulike forum. Jeg er ikke aktiv på engelske forum selv, men hva som skiller dette ryktet fra alle andre er at de andre debattantene tror på de to som påstår dette. De har med andre ord høy kredibilitet i andres øyne, og har truffet med flere ting før.

En avtale er visstnok allerede klar med O'Neill. Den eneste bremseklossen skal ha vært konens sykdom. Der skal det imidlertid ha kommet gode nyheter i går. O'Neill blir derfor presentert som Newcastle-manager kommende mandag.

På Sunderland-forum er det også folk som hevder at O'Neill er klar for Newcastle. Som kjent er O'Neill Sunderland-supporter. Som om ikke det var nok så har han også en Sunderland-tatoo.

Personlig vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette, men jeg syns det troverdigheten økes når andre debattanter tror på dem. Stort sett blir slike rykter slaktet over en lav sko på forumene.

Hvor? :wink:

Når det er sagt, så er de som har kommet med ryktet, i hvert fall de to på Newcastle-Online, de som faktisk har truffet når de har kommet med "inside-informasjon". Den ene var blant annet ute med signeringen av Owen en god stund før denne fant sted.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 18. Feb. 2006, 13:07 »
If it's passion you want in a boss O'Neill's the tops Feb 18 2006

By John Gibson, The Evening Chronicle

Martin O'Neill has hogged the headlines this particular week, bursting upon our awareness once again after almost a year locked away nursing his ill wife.

First he was the strong tip to become the new England manager. Next he was coming to Newcastle United. And then it was England again. See-saw, see-saw.

Is he to become the latest potential saviour at St James' Park?

Margaret Thompson knows the answer. O'Neill won't be walking amongst us; she has it on good authority.

Margaret, a Sunderland fan, attended a testimonial dinner for former skipper Kevin Ball in 1999 at which O'Neill was guest of honour and he signed her testimonial programme with the reassuring pledge "I promise I won't manage the Mags."

That was from a boyhood Sunderland supporter.

If you are the sort who likes a manager to be extravagantly passionate, unlike Sven, then O'Neill is your man.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 19. Feb. 2006, 10:43 »
GLEM HITZFELD:

NEWCASTLE fear their search for a new manager is being hijacked by an elaborate betting coup.

Chairman Freddy Shepherd is growing increasingly concerned that a campaign to cash in on the vacant St James' Park job is threatening to overshadow his quest for a replacement for Graeme Souness.

This follows rumours last week that Shepherd was meeting Ottmar Hitzfeld, which saw the German's price slashed from 60-1 to 3-1 in an hour on several internet betting sites.

Information was leaked to several news organisations which gave details of the flight into Teesside Airport Hitzfeld was supposed to be on, the hotel in which he was due to stay and where he and Shepherd were meeting.

No such meeting had been scheduled and Shepherd has reacted angrily to the leaked story, which he claims is part of a gambling conspiracy.

He said: "There have been stories sweeping Tyneside about who I'm supposed to be meeting and where. It is highly organised and designed to make people a lot of money.

"There was even a 'leaked' full colour brochure doing the rounds in Newcastle which laid out Ottmar Hitzfeld's CV and his record as a manager. It's amazing the lengths people will go to start a rumour which means they can bet for or against a certain person getting the job. But I can state here and now that there has been no approach to Hitzfeld and there are no plans to approach him.

"I've said all along we will take our time over this appointment. We've rushed into things before and we've made mistakes, I admit that.

"That's not the case this time. Glenn Roeder is an excellent caretaker, a really safe pair of hands so we can afford to make sure we appoint the right man without the necessity of being hurried into it."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 19. Feb. 2006, 13:22 »
Idiot....
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #268 på: 19. Feb. 2006, 14:51 »
Freddy Shepherd er nå i den uheldige situasjonen at det blir galt nesten uansett hvem han ansetter.

Dersom Martin O'Neill blir mannen, kommer Hitzfeld-fanatikerne til å syte. Men dersom Hitzfeld blir ansatt, kommer garantert mange til å klage da også. Vi må huske på at det veldig store flertallet av dem som driver fansider, og deltar på forumene, er unge folk. Mange av dem er derfor heller ikke så konservative som briter flest. En stor andel av fansen er imidlertid også middelaldrende og eldre mennesker som ikke bruker internett for å ytre sine meninger.

Tror dere for eksempel at en typisk brite på 60 år uten videre hadde akseptert en tysker som manager i Premier League? Think not...

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #269 på: 19. Feb. 2006, 15:03 »
Det vil alltid være noen som er misfornøyde med valget av manager. Selv var jeg særdeles misfornøyd med at Souness fikk jobben i sin tid, og jeg var heller ikke glad for at Gullitt ble manager i sin tid. Robson og Dalglish var jeg derimot fornøyde med som valg den gangen.

Om det blir O'Neill, Hitzfield eller Allardyce så blir jeg ikke misfornøyd. I mine øyne har disse kvalitetene til å gjøre Newcastle til et stabilt topp5-lag og med tiden også gjøre laget til en seriøs utfordrer til seriegullet. Og, disse har så definitivt potensialet til gi laget medaljesmak i munnen i både serie og cup.

Jeg blir særdeles misfornøyd jeg hadde blitt om den nye manageren heter Bryan Robson eller Steve Bruce.
Carr har altfor få landskamper for England!