20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem vil du ha som ny manager i Newcastle?

Ottmar Hitzfeld
31 (39.2%)
Sam Allardyce
5 (6.3%)
Guus Hiddink
7 (8.9%)
Luiz Felipe Scolari
5 (6.3%)
Martin O'Neill
29 (36.7%)
Paul Jewell
2 (2.5%)

Stemmer totalt: 73

Avstemning er avsluttet: 06. Feb. 2006, 21:31

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden  (Lest 98049 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden
« Svar #195 på: 11. Feb. 2006, 15:09 »
Toon make move for O'Neill Feb 11 2006

By Alan Oliver, The Evening Chronicle

Newcastle United are ready to offer Martin O'Neill the manager's job at St James' Park. That's the news the Chronicle can reveal tonight.

And our information is that the Irishman is prepared to say yes and come to Tyneside as successor to Graeme Souness.

This even though O'Neill has been installed as one of the favourites to replace Sven-Goran Eriksson when the controversial Swede steps down as England coach after the World Cup in Germany in the summer.

While travelling back from United's disastrous Carling Cup debacle at Wigan Athletic on November 30, I was contacted from Glasgow by a source close to O'Neill saying that if there was going to be a managerial vacancy at St James' Park, then he would be interested.

There have been more calls about the former Celtic manager since, and even suggestions that, because his wife Geraldine is making good progress with her recovery from illness, O'Neill could be prepared to come to Tyneside sooner rather than later.

United chairman Freddy Shepherd has been delighted at the way caretaker boss Glenn Roeder has handled things both on and off the field in the past eight days.

And I can reveal that two senior players sent texts to Roeder last Saturday night thanking him for the way he had masterminded the victory over Portsmouth.

But I understand that Roeder has been told that he is only in charge until next Saturday's FA Cup fifth-round tie with Southampton at St James' Park.

This could all change, of course, if O'Neill does opt for United instead of England but wants to wait until the end of the season.

Roeder would then stay on before returning to his normal job as Academy director.

O'Neill topped a Chronicle poll as the man United supporters would want as their manager, and if Shepherd can get his man from under the noses of England then it would be a tremendous piece of business.

There are lot of reasons why O'Neill would want both jobs - and just as many why he would not want either.

As far as England are concerned, his No 2 and long-standing sidekick John Robertson is as Scottish as they come, and I hear he would not be comfortable wearing the three lions on his chest.

The FA's new supremo Brian Barwick worked with O'Neill at Leicester City and he has made it clear that he wants the former Nottingham Forest midfielder as Eriksson's successor.

Premier League chairman Dave Richards, who is part of the three-man panel with Barwick and international committee member Noel White who will pick the new England manager, said only yesterday that he would have to be British.

But while this was meant to include Irishman O'Neill, I hear that Richards is not so keen.

O'Neill is basically a private person and has not made any comment on either the England or Newcastle situation.

But he is attending a testimonial dinner in Glasgow tomorrow night, in what will be a rare public appearance since he left Celtic to look after his wife, and there could be more concrete news on his future early next week.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #196 på: 11. Feb. 2006, 15:14 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Newcastle United are ready to offer Martin O'Neill the manager's job at St James' Park. That's the news the Chronicle can reveal tonight.

And our information is that the Irishman is prepared to say yes and come to Tyneside as successor to Graeme Souness.

>> Når Oliver formulerer seg slikt, er det alltid sant! Nettopp derfor er Oliver god å ha også, selv om jeg ikke kan forra fyren etter de meningsløse svartmalingene hans av enkeltspillere.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #197 på: 11. Feb. 2006, 15:31 »
Registrerer at en hel del fans på enkelte engelske forum regelrett sutrer over O'Neill-påstandene til Oliver.

Må si jeg begynner å bli litt oppgitt og forbannet når det blir på den måten. Fordi man har låst seg inne på tanken om å få Hitzfeld, begynner man faen ikke å sutre dersom man får O'Neill! Det får være måte på galskap.

O'Neill vil på papiret eventuelt være den beste manageren Newcastle har ansatt, kanskje bortsett fra Robson (hans merittliste er som kjent enorm). I motsetning til Robson er derimot O'Neill også en mann for fremtiden.

Jeg skjems dersom O'Neill blir ansatt, og noen Toon-fans reagerer med skuffelse!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 11. Feb. 2006, 22:26 »
Her er jeg HELT ENIG med deg, Jarle.

Vi har faen ikke lov til å være skuffet om vi får Martin O'Neill som manager. Hans merittliste er sannsynligvis bare second to Robson, i denne klubben, og jeg er overbevist om at han vil gjøre en god jobb, om han får den.

Og selv om jeg også gjerne ser Hitzfeld, og skal innrømme at jeg vil bli litt skuffet om vi ikke får ham, så kommer jeg aldri i verden til å gjøre noe annet enn å juble over en evt. ansettelse av O'Neill, som på flere måter er, for meg, et tryggere og bedre valg enn Hitzfeld.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 11. Feb. 2006, 23:20 »
Jeg blir like glad hvis O'neil kommer som hvis Hietzfeldt kommer.. Begynner å tvile på om noen av de kommer egentlig.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 12. Feb. 2006, 12:05 »
Hitzfeld er helt klart min nummer 1. Men får vi O'Neil klager jeg alldeles ikke, og dersom noen gjør det bør det være godt begrunnet!

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #201 på: 12. Feb. 2006, 20:39 »
Sitat fra: "chickenman"
Hitzfeld er helt klart min nummer 1. Men får vi O'Neil klager jeg alldeles ikke, og dersom noen gjør det bør det være godt begrunnet!

Får vi noen av de managerene jeg har satt opp i avstemningen, synes jeg vi uansett bør være fornøyd (selv om jeg har noen små tvil om Jewell og Scolari)! Gode managere alle sammen og sannsynligvis bedre enn Souness. Håper Shepherd for en gangs skyld er tålmodig i evaluering og ansettelse... Ellers kan vi NUFC-supportere få noen pinefulle måneder/år i fremtiden...
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 13. Feb. 2006, 10:08 »
Roder likevell lyst på jobben? For en uke siden var det uaktuellt, men det kan nesten virke som han har litt lyst på jobben nå.

But as long as United continue to win with Roeder at the helm, it seems as though the question will continue to be asked.

"I don't think he (Shepherd) is going to (offer me the job) and I don't see any reason why he would," said a coach who made it six points out of six as the Magpies beat Aston Villa 2-1, despite playing the final 29 minutes with ten men following Celestine Babayaro's dismissal.

But as long as United continue to win with Roeder at the helm, it seems as though the question will continue to be asked.

"I don't think he (Shepherd) is going to (offer me the job) and I don't see any reason why he would," said a coach who made it six points out of six as the Magpies beat Aston Villa 2-1, despite playing the final 29 minutes with ten men following Celestine Babayaro's dismissal.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 13. Feb. 2006, 10:21 »
Det står mange plasser at Newcastle har lyst planlagt å prate med O`Neil i løpet av uka. Helsesituasjonen til kona blir avklart i løpet av uka, og etter det vil O`Neil være klar til å prate med Newcastle om nyhetene er positive...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 13. Feb. 2006, 11:46 »
Hitzfield i Newcastle

Newcastle are reported to be ready to open talks with former Bayern Munich chief Ottmar Hitzfeld about the vacant managerial position at St James' Park.

Speculation is circulating that Hitzfeld is travelling to Tyneside on Monday to open discussions with Newcastle officials.

The Magpies are believed to have approached Hitzfeld about possibly replacing Graeme Souness at Newcastle.

Newcastle chairman Freddy Shepherd is determined to bring in the right man to change their fortunes and insists he will leave no stone unturned to find the best candidate.

Glenn Roeder is currently in caretaker charge at Newcastle, and even though he has guided them to two successive wins, he is adamant he is not interested in the post full-time.

Hitzfeld is thought to be keen on a return to management after 18 months on the sidelines.

The 57-year-old is one of the most respected managers in European football after winning the UEFA Champions League with both Borussia Dortmund and Bayern Munich.

Martin O'Neill, Sam Allardyce and Guus Hiddink have all been mentioned as possible successors to Souness and Shepherd is hoping to make an appointment in the near future.

SkySports

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 13. Feb. 2006, 12:09 »
Ryktene svirrer om både Hitzfeld og O'Neil. Mine to favouritter til å lede klubben videre i jakten på sølvtøy. Det eneste som er helt sikkert er at vi Newcastle fans går en spennende tid i møte :D

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 13. Feb. 2006, 12:41 »
Helt sykt. Dette er nesten for godt til å være sant. O`Neill eller Hitzfield??? Høyt meriterte mangarere som antageligvis vil være i stand til å få stjernespillere til å komme til klubben, og som har vunnet store cuper på kontinentet...

Og nå som Roeder/Shearer vinner alle sine kamper kan vi vel se lyst på resten av sesongen og neste sesong???

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #207 på: 13. Feb. 2006, 13:34 »
Dette blir bare bedre og bedre. Først Souness out, så Shearer i 201, 6 av 6 mulige poeng og kanskje Hitzfeld at the TOON!

Det er bare en ting å gjøre: krysse fingrene!
Howay Newcastle, Howay Hitzfeld!

folesvert

• Gjest
« Svar #208 på: 13. Feb. 2006, 15:26 »
... stemmer artikkelen er Hitzfelt i Newcastle i dag (i denne stund) og snakker med Shepard om eventuell kontrakt. Dersom alle på forumet sender positive og gode tanker i retning Shepards kontor satser jeg på at det er avklart innen helgen at Ottmar Hitzfelt tar over.

Hvorfor ikke ... av en eller grunn føler jeg meg rimelig sikker på at han vil bli vår nye trener. Han kjenner helt sikkert godt til klubben, og jeg regner med at han vil trene et PL-lag, og knive mot Benitez, Ferguson, Mourinho et al.

... skriv under da Ottmar!!!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 13. Feb. 2006, 15:42 »
At Hitzfeld er påvei er bare tull ifølge Alan Oliver:

"Freddy Shepherd is staying calm about the whole situation, and reports on Sky Sports today saying that Ottmar Hitzfeld was on his way to Tyneside were wrong."