20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Souness sparket!!  (Lest 48335 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #150 på: 05. Feb. 2006, 18:39 »
Godt å se at du er fornuftig da, tross uenighetene våre på dette punktet. Stakkar Mack, enda en "kommunist"...

Jeg mener at man ikke trengte å gjøre noe med Robert og Bellamy. Begge var et knøttlite problem under Robsons tid. Hvorfor? Fordi han innså at de var blant lagets beste spillere, kanskje?
Og ihvertfall Bellamy ville fortsatt vært det, om han hadde vært her i dag. Og jeg tror ikke nødvendigvis det hadde vært så dumt for spillergruppa. Sterke personligheter trenger man.
Dessuten var det ingen som han på fotballbanen. Du finner ingen makan til Bellamy. Det er INGEN som gir mer på banen enn ham. Det er ingen som forventer mer av lagkameratene enn ham. Og det er ingen som forventer så mye av seg selv, som Bellamy. Og det er ingen som har de kvalitetene Bellamy besitter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Souness sparket!!
« Svar #151 på: 05. Feb. 2006, 18:43 »
Sitat fra: "Joakim"
Godt å se at du er fornuftig da, tross uenighetene våre på dette punktet. Stakkar Mack, enda en "kommunist"...

Jeg mener at man ikke trengte å gjøre noe med Robert og Bellamy. Begge var et knøttlite problem under Robsons tid. Hvorfor? Fordi han innså at de var blant lagets beste spillere, kanskje?
Og ihvertfall Bellamy ville fortsatt vært det, om han hadde vært her i dag. Og jeg tror ikke nødvendigvis det hadde vært så dumt for spillergruppa. Sterke personligheter trenger man.
Dessuten var det ingen som han på fotballbanen. Du finner ingen makan til Bellamy. Det er INGEN som gir mer på banen enn ham. Det er ingen som forventer mer av lagkameratene enn ham. Og det er ingen som forventer så mye av seg selv, som Bellamy. Og det er ingen som har de kvalitetene Bellamy besitter.

Gøy det er så mange fornuftige folk her, men så klart, de er jo Newcastle-supportere, så det skulle jo bare mangle :) ! Kan jo kanskje håpe på at neste manager klarer å hente tilbake en voksen og moden Craig Bellamy. DET hadde vært noe!  :)
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #152 på: 05. Feb. 2006, 18:44 »
Såklart var det et problem, det var jo den forferdelige ukulturen og totale mangelen på respekt fra endel spillere til Sir Bobby som førte til at Sir Bobby mistet jobben. Og ifølge lokalpressen, blant annet Alan Oliver, var garderoben splitta på grunn av dette.
Jeg støtter Souness håndtering av disse problembarna, noe jeg har sagt hele tiden. Han gav samtlige spillere sjansen, og Robert, Bellamy, Bowyer og Dyer klarte alle å tabbe seg ut og fikk en siste sjanse. Det Bellamy gjorde var helt forferdelig, og kan i mine øyne overhodet ikke forsvares. Good riddance.
Robert hadde prestert alt for dårlig over lengre tid (da prater man sesonger) og kom stadig med idiotisk kritikk av manager og unge medspillere som tross alt presterte mye bedre enn ham. Takk og farvel, jeg savner deg ikke når vi har en mye bedre fransk ving på dagens lag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Enig
« Svar #153 på: 05. Feb. 2006, 18:49 »
Godt sagt. Zoggy er fremtidens mann.
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #154 på: 05. Feb. 2006, 19:42 »
"Folk som leste innlegget mitt fikk sannsynligvis med seg at jeg skrev:
"Nå er det jo engang det sportslige som selvfølgelig teller mest, så jeg skal ikke påstå at han har vært en suksess i Newcastle, Liverpool eller Torino."
Den var til Dag som ikke hadde fått med seg det og til andre som hadde hintet om det samme."

Joda jeg hadde fått det med meg men jeg kan da ikke forstå att du forsvarer han når du i tillegg klarer og si han ikke var god nok.
Når du så Newcastle spille var det spillere totalt blottet for selvtillit.
Går ut i fra dette ikke var gnisten du snakket om? Uansett så har jeg vanskelig for å se att det i det hele tatt eksisterte denne såkalte "gnisten".
Og når han fjerner Bellamy som var kanskje den beste spilleren, og sender Ambrose ut på lån da begynner du og lure på politikken hans.

Jeg er enig i att Robert underpresterte, og Bellamy rett og slett i var typen til og bli ledet av Souness, men han kvittet seg med alt som ikke var 100%enig med Souness.

"Dag skriver etterpå:
"Det er jo pussig for da var alle fornøyd, og lykkelige for Newcastle fikk kjempe i toppen og prøve seg ute i europa.

Sir Bobby fikk som nevnt tidligere alltid en dårlig start på sesongen, men klarte alltid og ende i toppen fordetom."

Svar:
Hvorfor ble han da sparket? Newcastle endte vel ikke alltid i toppen, såvidt jeg vet?"

Ja, hvorfor ble Sir Bobby sparket? Svar: Vet ikke, kan finne teorier, men ingen konkrete svar.

Hvorfor ble Souness hentet inn som manager? Svar: Her kan vi jo trekke konklusjonen selv.

Han presterer og gi Sir Bobby sparken, og hente inn Souness. Trenger vel ikke si mye om den avgjørelsen.

Ps: Når jeg sier toppen tenker jeg Topp 5 i Premierleague. Og fra 5 plass og oppover endte di ver sesong, på tross av en dårli innledning.

Edit: siden vi først er inne på det er jo også jeg AP tillhenger.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #155 på: 05. Feb. 2006, 19:57 »
Sitat fra: "Dag Riise"
"Folk som leste innlegget mitt fikk sannsynligvis med seg at jeg skrev:
"Nå er det jo engang det sportslige som selvfølgelig teller mest, så jeg skal ikke påstå at han har vært en suksess i Newcastle, Liverpool eller Torino."
Den var til Dag som ikke hadde fått med seg det og til andre som hadde hintet om det samme."

Joda jeg hadde fått det med meg men jeg kan da ikke forstå att du forsvarer han når du i tillegg klarer og si han ikke var god nok.
Når du så Newcastle spille var det spillere totalt blottet for selvtillit.
Går ut i fra dette ikke var gnisten du snakket om? Uansett så har jeg vanskelig for å se att det i det hele tatt eksisterte denne såkalte "gnisten".
Og når han fjerner Bellamy som var kanskje den beste spilleren, og sender Ambrose ut på lån da begynner du og lure på politikken hans.

Jeg er enig i att Robert underpresterte, og Bellamy rett og slett i var typen til og bli ledet av Souness, men han kvittet seg med alt som ikke var 100%enig med Souness.

"Dag skriver etterpå:
"Det er jo pussig for da var alle fornøyd, og lykkelige for Newcastle fikk kjempe i toppen og prøve seg ute i europa.

Sir Bobby fikk som nevnt tidligere alltid en dårlig start på sesongen, men klarte alltid og ende i toppen fordetom."

Svar:
Hvorfor ble han da sparket? Newcastle endte vel ikke alltid i toppen, såvidt jeg vet?"

Ja, hvorfor ble Sir Bobby sparket? Svar: Vet ikke, kan finne teorier, men ingen konkrete svar.

Hvorfor ble Souness hentet inn som manager? Svar: Her kan vi jo trekke konklusjonen selv.

Han presterer og gi Sir Bobby sparken, og hente inn Souness. Trenger vel ikke si mye om den avgjørelsen.

Ps: Når jeg sier toppen tenker jeg Topp 5 i Premierleague. Og fra 5 plass og oppover endte di ver sesong, på tross av en dårli innledning.

Edit: siden vi først er inne på det er jo også jeg AP tillhenger.

Kjære Dag.

Jeg kan selvfølgelig forsvare deler av Souness' managerkvaliteter og samtidig si at han ikke er god nok! Helge Haugen i Brann har bra kondisjon og taklingsevne, men er ikke god nok for Brann. Du kan si noe bra om en ting og samtidig kritisere. Hvis du ikke forstår det, Dag Riise, har du ingenting på et fotballforum å gjøre.

Ambrose hadde umulig fått den spilletiden han fortjener i Newcastle i år når du ser på de navnene Newcastle presenterer i midtbanekategorien. Mye bedre å sende han ut på lån sånn at han får kamptrening. Han kommer alltids tilbake igjen til sommeren.

Kan du samtidig fortelle meg hvorfor Souness ble hentet inn som ny manager, du sa at vi kunne trekke konklusjonen selv. Hvis konklusjonen er at Newcastle manglet manager skjønner jeg ikke hvorfor du i det hele tatt tok det med, hvis konklusjonen er en annen, vennligst fortell den til oss.

Jeg må si jeg ble litt forvirret etter å ha lest disse merkelige uttalelsene...
Noe av det var bra, andre ting skjønte jeg ikke overhodet...
Tore Eikeland,

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #156 på: 05. Feb. 2006, 20:03 »
Må gå an å styre unna dette blinde hatsynet på Souness og faktisk trekke ut det han har vært flink på, selv om dette såklart ikke veier opp mot de svake sportslige resultatene på grunn av hans manglende taktiske og motiverende evner.
Forøvrig går jeg ut fra at du miksa om Ambrose og Milner ovenfor!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #157 på: 05. Feb. 2006, 20:11 »
Jeg får vel bare nevne att jeg nevnte Ambrose som ett eksempel på spillere som gikk ut døren etter og ha vert uenig eller kritisert Souness.
Jeg sa ikke att han ville forsterket midtbannen til Newcastle, selv om jeg mener han er langt bedre enn Lee Bowyer. Han har spillt meget bra i år (Ambrose) men det kunne selfølgelig ingen forutse. Emre og Parker er jo mye bedre enn Ambrose. Men hvem ellers?? Faye? Lee Bowyer?? Tror ikke det. Newcastle hadde vel ingen på høyre siden heller?? Og tar jeg ikke feil er han fullt i stand til og spille der.

Og må vel få beklage mitt litt "uklare" innlegg her forleden.

"Jeg kan selvfølgelig forsvare deler av Souness' managerkvaliteter og samtidig si at han ikke er god nok! Helge Haugen i Brann har bra kondisjon og taklingsevne, men er ikke god nok for Brann. Du kan si noe bra om en ting og samtidig kritisere. Hvis du ikke forstår det, Dag Riise, har du ingenting på et fotballforum å gjøre. ".

Jeg forstår jo hva du mener, men jeg ser ikke det positive Souness har gjort, med unntak av gode spillerkjøp, og dermed ingen ting å forsvare.
Ser bare ikke noe positivt med Souness.

"Kan du samtidig fortelle meg hvorfor Souness ble hentet inn som ny manager, du sa at vi kunne trekke konklusjonen selv. Hvis konklusjonen er at Newcastle manglet manager skjønner jeg ikke hvorfor du i det hele tatt tok det med, hvis konklusjonen er en annen, vennligst fortell den til oss. ".

Mener jo selfølgelig att det var idioti og annsette denne mannen. Kunne ikke forstå hvordan det var mulig og gi en manager som Sir Bobby sparken for og så hente inn Souness.
iverpool FC

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #158 på: 05. Feb. 2006, 20:14 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Må gå an å styre unna dette blinde hatsynet på Souness og faktisk trekke ut det han har vært flink på, selv om dette såklart ikke veier opp mot de svake sportslige resultatene på grunn av hans manglende taktiske og motiverende evner.
Forøvrig går jeg ut fra at du miksa om Ambrose og Milner ovenfor!

Opps, leste dette innlegget etter å ha skrevet det ovenfor, og ja jeg mente Milner. Sorry min feil, selv om jeg står for mye av det jeg skrev om Ambrose.

Hatsyn ovenfor Souness?? Jeg hater ikke mannen, jeg bare syntes han er en alt for midelmådig manager. Liker han først og fremst som fotballspiller så uansett hva det ser ut som hater jeg ikke mannen.
iverpool FC

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #159 på: 05. Feb. 2006, 20:16 »
Jeg tenkte på journalistens innlegg, angående utlåninga av Milner.
Forøvrig har verken Ambrose eller Milner kritisert Souness.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #160 på: 05. Feb. 2006, 20:18 »
Ambrose sa att han savnet Bellamy og ble straks sendt på utlån.
Om dette har noen samenheng er ikke sikkert men du tar sikkert poenget mitt.
iverpool FC

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #161 på: 05. Feb. 2006, 20:20 »
Ambrose sa att han savnet Bellamy og ble straks sendt på utlån.
Om dette har noen samenheng er ikke sikkert men du tar sikkert poenget mitt.

Hehe, der mener du Milner igjen.
Ja, Milner blei sendt på utlån dagen overgangsvinduet stengte fordi vi var nødt til å låne ham ut mot å få O'Store Nobby hjem igjen.
Om du husker etter spilte Milner best av våre i sesongoppkjøringa og Intertoto-cupen, og fikk mye skryt fra Souness.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #162 på: 05. Feb. 2006, 20:27 »
Ok, jeg mikser Milner og Ambrose litt mye nå, men poenget var att en av dem ble sendt på utlån straks han sa han savnet Bellamy.

Og da får jeg nevne att jeg ikke var sikker på om det var en samenheng mellom dette og utlånet, men jeg ante ikke att Nooby hadde noe med det og gjøre. Måtte de kutte lønnsbudsjettet?? Eller var det en slags byttehandel hvor Milner gikk på lån, eller noe i den dur??

Tipper den siste!
iverpool FC

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #163 på: 05. Feb. 2006, 20:41 »
Ok, jeg mikser Milner og Ambrose litt mye nå, men poenget var att en av dem ble sendt på utlån straks han sa han savnet Bellamy.

Og da får jeg nevne att jeg ikke var sikker på om det var en samenheng mellom dette og utlånet, men jeg ante ikke att Nooby hadde noe med det og gjøre. Måtte de kutte lønnsbudsjettet?? Eller var det en slags byttehandel hvor Milner gikk på lån, eller noe i den dur??

Tipper den siste!

Siste ja. Villa krevde Milner på lån i tillegg til overgangssummen for å slippe Nobby. Den uttalelsen om at han savnet Bellamy kom før Bellamy var solgt, altså før selve sesongen var i gang. Milner fikk tillit fra Souness, og masser av skryt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #164 på: 05. Feb. 2006, 23:20 »
Såvidt jeg husker krevde Villa å få en spiller i retur, men såvidt meg bekjent krevde de ikke å få Milner i retur. Det var Souness som bestemte at Milner skulle ofres, såvidt meg bekjent.

Uansett, jeg forventer at Milner er tilbake i sommer. Og jeg FORVENTER at Milner kommer til å spille en aktiv rolle i denne klubben i fremtiden. Gutten blir knall!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon