20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Souness sparket!!  (Lest 48294 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #135 på: 05. Feb. 2006, 17:35 »
Jeg er enig i dine synspunkter ihvertfall, og du får frem det Souness faktisk maktet å gjøre bra.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Re: Svar til alle mine kritikere, og andre interessenter
« Svar #136 på: 05. Feb. 2006, 17:47 »
Sitat fra: "journalisten"

Svar:
Bortsett fra at jeg mener at han duger til mer enn å hente inn profilerte spillere, har jeg vel ikke påstått noe annet?

Var det forrige innlegget mitt rettet mot deg, neppe. Da hadde jeg nok brukt Quote funksjonen  :wink:

Journalisten:
Hvordan vet du egentlig at jobben han har gjort har betydd så forbanna mye for Newcastle-leieren?  Jeg tror det er mer bak sparkingen av Souness en bare det sportslige. Det har vært en tafatthet i hele laget jeg aldri har sett lignende til denne sesongen. Jeg vil gå så langt å si at har vært skremmende. Og at han har fått mange støtteerklæringer er bare tull. Det er de samme spillerne som støtter han og hvis de skal si noe om manageren til pressen kan de ikke si noe negativt. Da får det naturlig nok konsekvenser.

Det jeg registrerer er at gode spillere som Robert og Bellamy har forlatt klubben på grunn av Souness. Sir Bobby Robson har sagt at Bellamy til tider kunne være vanskelig, men han det var mulig å samarbeide med han. Mens Souness som er så flink til å ta vare på spillerne (ironi..) svarer med å leie han ut for så å selge han. Så vidt jeg vet har ikke Bellamy hatt en eneste konflikt med manageren i Blackburn. Jeg savner Bellamy utrolig mye. Han kunne vært viktig nå.

Jeg håper bare ikke en lignende manager noen gang setter sine bein på St. James' Park

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #137 på: 05. Feb. 2006, 17:52 »
Luque, Solano, Shearer, Ramage, Solano, Parker, Boumsong og Taylor er spillere jeg i farten kommer på som har støtta Souness gang på gang.
Robert har vel bevist at han ikke lengre er en god spiller i PL-sammenheng...
Bellamy, vel, skal ikke gjøre dette om til nok en slik diskusjon, men jeg er i likhet med Souness og Shearer og en hel del andre enig i at han måtte dra for det han gjorde. Good riddance!
Men selvtilliten i gruppa har ikke vært tilstede denne sesongen, og med de stadig dårligere resultatene har den bare gått en vei. Men vi har alikevel unngått sirkustendenser som ville kommet for et år siden under samme omstendigheter...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Re: Svar til alle mine kritikere, og andre interessenter
« Svar #138 på: 05. Feb. 2006, 17:59 »
Sitat fra: "thepaul"

Svar:
Bortsett fra at jeg mener at han duger til mer enn å hente inn profilerte spillere, har jeg vel ikke påstått noe annet?

Var det forrige innlegget mitt rettet mot deg, neppe. Da hadde jeg nok brukt Quote funksjonen  :wink:

Journalisten:
Hvordan vet du egentlig at jobben han har gjort har betydd så forbanna mye for Newcastle-leieren?  Jeg tror det er mer bak sparkingen av Souness en bare det sportslige. Det har vært en tafatthet i hele laget jeg aldri har sett lignende til denne sesongen. Jeg vil gå så langt å si at har vært skremmende. Og at han har fått mange støtteerklæringer er bare tull. Det er de samme spillerne som støtter han og hvis de skal si noe om manageren til pressen kan de ikke si noe negativt. Da får det naturlig nok konsekvenser.

Det jeg registrerer er at gode spillere som Robert og Bellamy har forlatt klubben på grunn av Souness. Sir Bobby Robson har sagt at Bellamy til tider kunne være vanskelig, men han det var mulig å samarbeide med han. Mens Souness som er så flink til å ta vare på spillerne (ironi..) svarer med å leie han ut for så å selge han. Så vidt jeg vet har ikke Bellamy hatt en eneste konflikt med manageren i Blackburn. Jeg savner Bellamy utrolig mye. Han kunne vært viktig nå.

Jeg håper bare ikke en lignende manager noen gang setter sine bein på St. James' Park

Hvordan jeg vet det? Jeg får da inderlig håpe at spillere som Shearer, Solano, Clark, Ramage, Luque og Given ikke går ut i media som løgnere? I så fall kan jo Shepherd ha gjort det samme da han sa at også utenomsportslige stridigheter var en grunn til oppsigelsen!

Dessuten: Spillere med dårlig moral, og ditto oppførsel har ikke noe i en profesjonell fotbalklubb å gjøre. Men jeg må jo medgi at jeg savner Bellamy på det sportslige plan. Men hvis han ikke klarer å oppføre seg etter klubbreglene (noe alle de andre klarer) så har han vel ikke noe i klubben å gjøre? Når det gjelder Robert skal det visstnok ha vært interne stridigheter både mellom han og manageren OG mellom han og spillerne.  :wink:
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #139 på: 05. Feb. 2006, 17:59 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Luque, Solano, Shearer, Ramage, Solano, Parker, Boumsong og Taylor.

På spørsmål om Souness de støtter Souness. Det er jo klart. Hadde de sagt nei hadde det endt med dem det samme som Robert og Bellamy.

Når var sist Luque, Parker, Boumsong og Taylor støttet Souness? Det må være en gang før jul og på den tiden var jeg også villig til å gi han litt mer tid. Men som sagt, spillere kan ikke uttale seg negativt om manageren sin dersom de ønsker å bli værende i klubben og Souness er nådeløs når det kommer til sånt, det har vi sett.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #140 på: 05. Feb. 2006, 18:00 »
Det med "gnisten" er et begrep du enten har tolket noe feil i mitt innlegg, eller jeg som har vært litt uklar med måten jeg brukte det på. Meningen var at han fjerna ukulturen i laget (som Kristoffer Eilertsen skrev) og skapte en samlende gnist i garderoben.

Hva med å forklare hva du mener med "gnist" da? Hvis vi tolker det feil, hva med å da forklare hva du legger i ordet? Synes det hadde vært en idé jeg.

Men jeg synes ikke Souness skapte noe som helst samlende i garderoben jeg. Jeg mener klubben har blitt langt dårligere på alle områder etter at Souness overtok. Det er mulig stemningen i garderoben sånn umiddelbart etter at kjeftsmella Bellamy var borte, men det har ikke hjulpet noe som helst. Verken på lagets eller enkeltspilleres prestasjoner. Så hva er da egentlig så bra med det Souness gjorde?
Den ukulturen du nevner, kunne han ha fjernet effektivt UTEN å fjerne lagets beste spillere. Alle vet hva Bellamy kunne tilført dagens Newcastle-lag. Både med sine fotballferdigheter, og med sin fantastiske, kompromissløse innstilling.
Jeg synes ikke ukulturen er fjernet når spillere begynner å slåss ute på banen, og laget er preget av en generell uro hele tiden. Hele denne sesongen har laget vært preget av en generell uro. Enten det har gått på manglende resultater på banen, eller enkeltspillere som begynner å bli en tanke varm under føttene. Eller bare at manageren satt svært utrygt.

Jeg er enig i at det er mange spillere som har gått ut og støttet Souness. Nesten samtlige, vil være mer riktig å si. Det er spillere vi ikke har hørt et pip fra. Men det er ikke så mange.
Og de utenomsportslige problemene kan være så mangt.
Men å si at Shepherd er utålmodig?
Han har jo vært dønn tålmodig. Etter en katastrofesesong i fjor, ga han Souness en ny sjanse og ga ham £50 mill. å bruke på overganger i sommer. Inn med mange nye kvalitetsspillere. Og godt er jo det. Men katastrofen har bare fortsatt utover høsten, og desember ble en katastrofemåned for klubben. Januar ble, om mulig, enda verre. Og med tanke på at Shepherd har satt et klart mål om en topplassering, så var han nødt til å sparke Souness når manageren begynner å si at "nå er vi i nedrykksstriden". Ikke at det var feil på noen måte, men det gir ikke et særlig positivt inntrykk. Jeg synes Shepherd har vært så tålmodig som han kunne ha vært.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #141 på: 05. Feb. 2006, 18:02 »
Luque støtta han under ei uke før han fikk sparken, og kom med alle mulige lovord om Souness. Sa at han uten tvil var rette mannen til å bringe suksess til Tyneside, osv. Dette skrev han på sin egen Icons-side forrige uke.

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #142 på: 05. Feb. 2006, 18:05 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Luque støtta han under ei uke før han fikk sparken, og kom med alle mulige lovord om Souness. Sa at han uten tvil var rette mannen til å bringe suksess til Tyneside, osv. Dette skrev han på sin egen Icons-side forrige uke.

Okay, dette har ikke jeg fått med meg så jeg får beklage det.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvordan?
« Svar #143 på: 05. Feb. 2006, 18:05 »
Sitat fra: "Joakim"

Den ukulturen du nevner, kunne han ha fjernet effektivt UTEN å fjerne lagets beste spillere.

Kan du vennligst fortelle meg hvordan den kunne ha vært fjernet uten å fjerne kildene til problemet? :wink:
Tore Eikeland,

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #144 på: 05. Feb. 2006, 18:14 »
Og husk, de har han erstattet med bedre spillere. Vent til vi nå får se manageren som skal gjøre dette laget til et enormt bra fotballag!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #145 på: 05. Feb. 2006, 18:19 »
Kildene til problemet tror jeg i større grad var litt for frie tøyler, heller enn enkeltspillere. Sir Bobby Robson hadde null problemer med å håndtere Bellamy, selv om det var en del småtrøbbel med ham. Først og fremst pga at han alltid har vært sin egen herre, og har et stort temperament.
Men hvis du veldig gjerne vil ha Bellamy som en del av laget, så klarer du å håndtere ham. For så lenge Bellamy vet han er en del av dine fremtidsplaner, og har en rolle han trives i, så er han glad. Hvis han er usikker på sin posisjon i klubben og får en rolle på banen som han overhodet ikke føler seg komfortabel i, da er han ikke glad.

Men jeg tror det var andre årsaker enn bare plasseringen på høyreving, som gjorde at han gjorde det han gjorde, og som til slutt gjorde at han ikke kunne fortsette i klubben. Også selge en så god spiller til gi-bort-pris? Souness ville ikke ha Bellamy med videre, fordi Bellamy ikke var en type etter hans hjerte.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Re: Hvordan?
« Svar #146 på: 05. Feb. 2006, 18:19 »

Den ukulturen du nevner, kunne han ha fjernet effektivt UTEN å fjerne lagets beste spillere.

Kan du vennligst fortelle meg hvordan den kunne ha vært fjernet uten å fjerne kildene til problemet? :wink:

>> Du verden... Er du seriøs nå? Dersom personalpolitikken til enhver tid skulle være å eliminere et problembarn ved å si ham opp, ville det vært mange skakkjørte bedrifter rundt omkring! Å kvitte seg med en person er absolutt siste utvei. Jeg gjentar: absolutt aller siste utvei.

En god leder hadde selvsagt greid å håndtere Craig Bellamy. Spesielt med tanke på hvor ufattelig viktig han var for laget. Han var lagets beste spiller, og til tross for tilvekstene i sommer: i mine øyne ville han fremdeles vært lagets beste spiller!

Å snakke vett inn i skallen på Bellamy skulle vært fullt mulig uten å kvitte seg med ham. Martin O'Neill bare lo av det hele da han hentet Bellamy til Celtic, og la ut om en historie fra Bellamys dager i Norwich da han som 17-åring belærte A-lagsspillerne om hvordan de burde spille. Som resultat ble han låst inn på toalettet i bussen. Med andre ord: det er slik Craig Bellamy ER, og det er slik Craig Bellamy alltid vil være! Er man en god leder og god menneskekjenner lærer man seg selvsagt å håndtere slike typer også.

Problemet var at Graeme Souness markerte reviret sitt ganske kjapt, og at Craig Bellamy ikke passet inn i flokken. Vi snakker tross alt om en manager som taklet Dwight Yorke med en karrieretruende takling i knehøyde på Blackburn-treninga her. Souness er totalt blottet for kredibilitet.

Merker meg for øvrig også at flere spillere i ettertid støttet Bellamy. Aaron Hughes bønnfalt Bellamy om å følge med ham til Aston Villa, mens James Milner i pre-season sa til pressen at han savnet Bellamy på laget. Med andre ord lakk det etterhvert ganske motstridende informasjon i forhold til propagandaen fra Souness som sa at ingen ønsket Bellamy tilbake på laget!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #147 på: 05. Feb. 2006, 18:22 »
Glimrende innlegg, Jarle.

Jeg velger å bruke Sir Bobbys egne ord:

'I know better than anyone Craig could be an irritant, but he wasn't so bad that he couldn't be handled. By falling out with him so publicly, Newcastle lost a star player for the knockdown price of £5million and the team's attacking play has not been as fluent since."

Det skal mye til for at en enkeltperson er roten til alt ondt.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #148 på: 05. Feb. 2006, 18:33 »
Sitat fra: "Jarle"

>> Du verden... Er du seriøs nå? Dersom personalpolitikken til enhver tid skulle være å eliminere et problembarn ved å si ham opp, ville det vært mange skakkjørte bedrifter rundt omkring! Å kvitte seg med en person er absolutt siste utvei. Jeg gjentar: absolutt aller siste utvei.

En god leder hadde selvsagt greid å håndtere Craig Bellamy. Spesielt med tanke på hvor ufattelig viktig han var for laget. Han var lagets beste spiller, og til tross for tilvekstene i sommer: i mine øyne ville han fremdeles vært lagets beste spiller!

Å snakke vett inn i skallen på Bellamy skulle vært fullt mulig uten å kvitte seg med ham. Martin O'Neill bare lo av det hele da han hentet Bellamy til Celtic, og la ut om en historie fra Bellamys dager i Norwich da han som 17-åring belærte A-lagsspillerne om hvordan de burde spille. Som resultat ble han låst inn på toalettet i bussen. Med andre ord: det er slik Craig Bellamy ER, og det er slik Craig Bellamy alltid vil være! Er man en god leder og god menneskekjenner lærer man seg selvsagt å håndtere slike typer også.

Problemet var at Graeme Souness markerte reviret sitt ganske kjapt, og at Craig Bellamy ikke passet inn i flokken. Vi snakker tross alt om en manager som taklet Dwight Yorke med en karrieretruende takling i knehøyde på Blackburn-treninga her. Souness er totalt blottet for kredibilitet.

Merker meg for øvrig også at flere spillere i ettertid støttet Bellamy. Aaron Hughes bønnfalt Bellamy om å følge med ham til Aston Villa, mens James Milner i pre-season sa til pressen at han savnet Bellamy på laget. Med andre ord lakk det etterhvert ganske motstridende informasjon i forhold til propagandaen fra Souness som sa at ingen ønsket Bellamy tilbake på laget!

Forstår poenget ditt, Jarle. Jeg tror jeg har feilformulert meg litt. Det jeg mener er at noe måtte gjøres med Bellamy og Robert. "Kildene" til problemet i den forstand er selve situasjonen og gnissingene mellom spiller og manager og spiller og de andre spillerne. En personalpolitikk med automatisk fjerning av problembarn uten behandling av problemet er jeg ikke for i det hele tatt. Jeg er da tross alt trofast medlem av Arbeiderpartiet...
Tore Eikeland,

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 05. Feb. 2006, 18:39 »
Jeg er da tross alt trofast medlem av Arbeiderpartiet...

Der ser man, ikke rart du er så vannvittig fornuftig! :D
Beklager at jeg skled ut av saklighetens grenser, men måtte bare få bemerke den  :lol: