20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Telefonsalg  (Lest 4614 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Telefonsalg
« Svar #15 på: 23. Jan. 2006, 14:19 »
bedriftens nummer er 77863700.. det nummeret kommer opp når du mottar telefon samtalen, så det er ingenting skjulte greier ved bedriften jeg jobber ved.

hvis du ringer mack og hører ved brønnøysund registrert som har nummeret 75 00 75 03, og hører med dem hva de har registrert i deres register, så vil du da få se hva som er regisert og ikke registrert...

hvilke organisasjoner er det som ringer? systemet er bygd opp slik at organisasjoner som er avhengig av støtte ifra mann i gata skal ha mulighet til å få denne støtten. det finnes veldig mange som har sine hjertesaker, slik som foreningen for hjertesyke barn, og de bruker å kjøpe den kalenderen hver år som organisasjonen har. de ønsker ikke å mota samtaler ifra andre organisasjoner, og vil da være fri for disse.

folk mener det burde bli ulovlig, hvorfor? det er en helt legitim måte å gjøre det på, man har lov til å selge ting på gata, man har lov til å selge ting på døra, man har lov til å selge ting på internett. pop-up reklamer er ikke ulovlig. det er ingenting annet med telefon salg. det krever tillatelse for å selge ting over telefon, og det er veldig strenge regler for hvem og hvordan man kan ringe. det er ikke slik at når man mangler telefon nummer så tar vi hver vår bokstav i telefonkatalon. alt må vaskes hver 3 måned mot brønnøysund registeret.

grunnen til at jeg i det hele tatt er at jeg orsker å irritere meg over det er ikke for at jeg synes telefon salg er en genial sak, men det er for at jeg ikke skjønner den generaliseringen som blir gjort på telefon selgere, alle er onde, det er ingen smutthull på personer...

jeg har fått bemerkelser fra folk... "du va jo ikke så galle," og lignende... når jeg tillbyr noe til folk, så kommer det ofte løgn på løgn.. hvorfor lyge så veldig.. er det helsekost så er det plutselig så friske.. er det støtte så kan man jo bare si at man har jo desverre ikke anledning nå, hvis du blir tilbudt en problem løsning slik som betalingsfristen. så er det nok å si beklager.

hører ofte folk sier at telefon selgere er pågående eller frekke, se dere selv i speile sier bare jeg. vi er et salgs team på 24 personer.. mange av oss sitter å flirer og spøker med kundene, jeg har flere ganger latt være å tilbudt noe til kunden, pga av at det ikke har noen hensikt. men andre ganger så vil man bare hute folk til helvette.. for folk har ikke folkeskikk.

folk som er inntriserte og til slutt sier dere nei, skal dere bare fortsette med, for det gir bare selgeren selvtillit, som gir han muligheten til å fortsette.. det er drittsekkene som kan ta knekken på en,..
Han kom, ble mett og dett var dett....

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Telefonsalg
« Svar #16 på: 23. Jan. 2006, 14:42 »
Hvis drittsekkene kan ta knekken på telefonselgerne trenger vi flere drittsekker.
Toon, Toon,
Black and white army

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Telefonsalg
« Svar #17 på: 23. Jan. 2006, 16:35 »
Erlend, det var ingen som påstod at telefonsalg VAR ulovlig, de påstod at det BURDE vært det.

Du ser vel forskjellen ved en liten popup og en pågåande seljar som ikkje tar nei for eit svar?

Det samme gjelder salg på gaten, og salg på dører. Det burde også vært ulovlig. Ønsker folk å kjøpe noe, så klarer de FINT å oppsøke mulighetene for å skaffe produktet selv. Verre er det ikke.

Heia drittsekkene.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.