20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Jeg satt og spiste en god middag sammen med min mor i sted, da jeg leste BA. Der kom jeg over en artikkel angående Iversen Junior, og at han blir linket til Pompey. Jeg tenkte rolig med meg selv "jaja, nå slipper jeg ihvertfall å se han i Brann-drakt". Men å så leste jeg videre. Og videre. Og videre. Helt til siste avsnitt. Det lød ca som følger: " og ikke nok med det, ble Azar Karadas' klubb linket til ytterlige to spillere i går". Jeg tenkte videre, over den herlige middagen min mor hadde laget. Hva skjer? Hvorfor er det slik? Se på Chelsea. Det er jo ikke en skikkelig fotball klubb hvis de bare kan bruke hvor mye de vil på spillere. Det er jo ikke riktig. Det er ikke lengre fotball-ferdigheter som måles, men penger til å kjøpe dem. Hadde det ikke vært bedre om klubbene ikke fikk lov til å bruke uhemmet mye spillere på et år? Hadde dette ikke gitt et mer sportslig preg på sporten?Det jeg tenker på er en slags grense. En økonomisk grense. Denne grensen kan selvsagt reguleres fra land til land. Hva hvis vi sier at i Premier League kan man ikke bruke mer enn tre hundre mill kr på en seong. Om det er litt mer eller litt mindre er jo det samme, bare en grense settes. I Norge kunne den feks vært rundt 25 mill. En grense kunne jo også vært satt på antall spillere det er lov å hente i løpet av en sesong. Legger en spiller opp, dør eller lignende kan jo selvsagt dem erstattes. En grense kunne feks vært på 5 nykommere.Dette er jo bare et forslag som kommer "on the top of my head". Er ikke noe gjennomtenkt, og jeg vet jo selvsagt at dette aldri kommer til å skje. Men fotballen kommer til og bli mer og mer kjøpe-preget, noe jeg ser særdeles negativt på. Hva mener dere om dette forslaget? Er det helt bak mål? Eller er dere enig i at noe bør gjøres før alt går til helsike? Jeg bare lurer :wink:
Jeg mener dette blir for dumt. Rett og slett... Fotball kan ikke ha regler på overgangsmarkedet annet enn dem de har nå! Blir bare for teit! Noen som skjønner pointet mitt?
Problemet er Formel ein er formel 1Fotball er fotball. Og spilles i kvert land. Med forskejllig nivå.