20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva velger dere?

Souness får sparken iløpet av 14 dager og Steve Bruce  blir ansatt som ny Newcastle manager med en kontraktslengde på 2,5 år.
3 (8.3%)
Souness får sparken iløpet av 14 dager og David OLeary  blir ansatt som ny Newcastle manager med en kontraktslengde på 2,5 år
7 (19.4%)
Souness får sparken iløpet av 14 dager og Glenn Roeder  blir ansatt som ny Newcastle manager fram til sommeren, deretter tar Alan Shearer over med en kontraktslengde på 3 år.
7 (19.4%)
Souness sitter fram til sommeren. Da velger han å gå av selv, og Big Sam tar over skuta med en kontraktslengde på 4 år.
12 (33.3%)
Souness sitter ut kontraktstida (06/07 sesongen) og Martin ONeill blir ansatt som ny Newcastle manager. Kontraktstid 4 år.
7 (19.4%)

Stemmer totalt: 34

Avstemning er avsluttet: 04. Jan. 2006, 17:11

Skrevet av Emne: Hvilken managerløsning velger dere?  (Lest 16893 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Hvilken managerløsning velger dere?
« Svar #45 på: 07. Jan. 2006, 20:31 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Moyes var mannen som gjorde Everton til en storklubb. Men som glapp Gravesen, og da gikk alt galt. Samme som skjedde med Arsenal og med Arsene Wenger.

Med den stallen Newcastle har, kommer Moyes til å føre oss langt opp på tabellen!

Her sikter du til....?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 07. Jan. 2006, 20:33 »
Mye riktig i at det gikk nedover da Gravesen gikk til Real Madrid, men jeg tror egentlig ikke veldig mange hadde greidd å holde en go' internasjonal spiller i lille Everton når en storklubb som Real kommer på banen, ruller opp sjekkheftet og vil ha dine tjenester...

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #47 på: 08. Jan. 2006, 19:31 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg er nødt til å gjenta David Moyes. Det må jo være opplagt.

Moyes?
Han som lagde en one-hit-wonder ut av fjorårets Everton-mannskap, som er mye det samme som dagens Everton-mannskap?
Du har vel ikke tenkt at han skal til Newcastle?
Det er overhodet ikke opplagt.
Han var aktuell i fjor, ikke spesielt aktuell i år.

Om du hadde følgt litt bedre med, så hadde du som geordie-olav påpeker, fått med deg at Everton under Moyes sin ledelse gjorde en meget god sesong i 2002/2003. Laget var svært kort unna en plass i UEFA-cupen, et lag som under Walter Smith hadde for vane å ligge på nederste del av tabellen.

I Preston North End tok Moyes laget fra League One til play-off i Championship på to sesonger. Tok de til play-off sesongen etter, og var på flere Premier League klubber sine ønskelister som ny manager. Man Utd skal også ha vært svært interessert i å få Moyes som assistent til Sir Alex. I Everton har han hatt svært begrensede midler å jobbe med(bortsett fra det siste året hvor Rooney har sørget for litt penger i kassa), og til tross for at årets sesong har vært dårlig, så har Moyes alt i alt gjort det godt med Everton.

Moyes er en dyktig manager, men ikke den første mannen jeg ser tar over Souness.
Carr har altfor få landskamper for England!

DanMan

• Gjest
« Svar #48 på: 09. Jan. 2006, 13:25 »
Sitat fra: "chickenman"
Moyes var mannen som gjorde Everton til en storklubb. Men som glapp Gravesen, og da gikk alt galt. Samme som skjedde med Arsenal og med Arsene Wenger.

Med den stallen Newcastle har, kommer Moyes til å føre oss langt opp på tabellen!

Her sikter du til....?

Trolig salget av midtbanestabilisatoren Vieira.

Sitat fra: "Thommazz"
Souy ut nå og O'leary inn;) mitt forslag;)

:lol:  :lol:  :lol:

Håper for guds skyld at du bare kødder, for ikke om helvete fryser over og det regner elefanter, vil jeg noensinne se DOL som Newcastle-manager.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #49 på: 09. Jan. 2006, 13:55 »
Støtter nesten den siste, Soumess sitter til sommeren, kon til O'neill blir frisk osv..
Who else...... Alan Shearer

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 09. Jan. 2006, 17:31 »
Sitat fra: "DanMan"
Sitat fra: "chickenman"

Her sikter du til....?

Trolig salget av midtbanestabilisatoren Vieira.

Sitat fra: "Thommazz"
Souy ut nå og O'leary inn;) mitt forslag;)

:lol:  :lol:  :lol:

Håper for guds skyld at du bare kødder, for ikke om helvete fryser over og det regner elefanter, vil jeg noensinne se DOL som Newcastle-manager.

Antar det, men jeg tror faktisk at det er langt mer en bare det som er grunnen til at Arsenal sliter nå...

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #51 på: 09. Jan. 2006, 18:32 »
Hvorfor setter du kun opp røtne trener fra PL? De finnes mange trener rundt om i Europa som hadde hoppet på Newcastle skuta når som helst. Det finnes utallige trenere i Holland, Frankrike, Tyskland osv som kunna gjort en LANGT bedre jobb med Newcastle enn det SoonMess gjør nå...

Vi hadde like mange skader når vi tapte mot Marsiellie i uefa-cupen under Robson!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 09. Jan. 2006, 18:46 »
Sitat fra: "Mushans"
Hvorfor setter du kun opp røtne trener fra PL? De finnes mange trener rundt om i Europa som hadde hoppet på Newcastle skuta når som helst. Det finnes utallige trenere i Holland, Frankrike, Tyskland osv som kunna gjort en LANGT bedre jobb med Newcastle enn det SoonMess gjør nå...

Vi hadde like mange skader når vi tapte mot Marsiellie i uefa-cupen under Robson!

Grunnen til det er at Shepherd sa at det var uaktuellt å hente inn en trener utenfor GB etter at  Robson ble sparket. Tror ikke han har byttet mening iløpet av det siste året. Er ganske så sikker på at det blir en av de jeg har listet opp.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 11. Jan. 2006, 15:18 »
Glem Hiddink, men vent til mai og få Martin O.

Hiddink: Count me out United Jan 11 2006

By Alan Oliver, The Evening Chronicle

Top Dutch manager Guus Hiddink has made it clear that he is not interested in the St James' Park hot seat.

Hiddink and German Otto Hitzfeld are the two foreign managers whose names keep cropping up among the Newcastle United supporters should Graeme Souness leave his post.

Indeed, many United fans who know all about the European scene insist that Hiddink would be an ideal choice as the next manager at St James' Park.

Hiddink is aware of this - but the man who has taken PSV Eindhoven into the next stage of the Champions League, and Australia to the World Cup finals, has said that he would not be interested in coming to Tyneside because all his ambitions now lie on the international front.

I must stress that there has been no contact from Freddy Shepherd with Hiddink or anyone else for that matter regarding the managerial situation at St James' Park.

And certainly Shepherd must be a trifle bemused at his Bolton Wanderers' counterpart Phil Gartside, who keeps warning him off Reebok boss Sam Allardyce.

Shepherd has not approached Gartside for Allardyce - or any other chairman for their manager for that matter - but Big Sam's name just won't go away in relation to the Newcastle hot seat.

Souness had a bonding lunch with his players in tranquil Jesmond Dene yesterday but he could have been excused if it felt like the last supper.

On Saturday two of our leading national broadsheet papers not only had Souness sacked but said Allardyce would be installed as the new United boss by yesterday.

That has failed to materialise - but today Gartside was still being quoted as saying: "I have already decided that if Freddy Shepherd wanted to talk to Sam about the Newcastle job he would be denied permission."

First of all, Shepherd does not want to talk to Gartside about Allardyce, although I understand that Big Sam has a clause in his contract which does allow him to talk to other clubs in certain circumstances.

Headlines in the national papers screamed "One foot in the grave" and "Two seconds from the sack" regarding Souness after the draw with Middlesbrough.

But since the dust has settled on the "Wigan Reserves" debacle in the Carling Cup, the Chronicle has always insisted that Shepherd had no intention of making a managerial change at this moment in time for several reasons.

One of those reasons is the fact that he would have to pay the Scot alone around £3m to pay his contract up, and also because there was no obvious replacement.

The Chronicle has also always believed that when the time comes for Shepherd to make his next managerial appointment, he will not go back for anyone who turned him down last August - and this includes Allardyce and Birmingham City's Geordie boy Steve Bruce.

Of course, one manager who has not turned United down is Martin O'Neill, and I heard again from Glasgow yesterday that the former Celtic boss hopes to return to football in May, and would be interested in coming to St James' Park.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 11. Jan. 2006, 16:12 »
Det hadde vært flott å få O'Neill. Men jeg vil ha en ny manager nå. Ikke om flere måneder. En viktig grunn er jo at vedkommende skal få tid på seg til å lære klubben og spillerne å kjenne før han starter shoppinga, og slik at han får tid på seg til å kjøre inn sitt system og sine vaner.

Det begynner å bli på tide å tenke på neste sesong, og i sommer MÅ vi skifte manager. Selv om jeg helst ser at det skjer umiddelbart. Og dersom O'Neill er interessert i å returnere til manageryrket i sommer, start samtalene NÅ!

Det er ingen grunn til å vente med det. Finn to, tre aktuelle kandidater. Start forhandlinger med dem nå. Vi må denne gangen gjennom en skikkelig ansettelsesprosess. Kall inn aktuelle kandidater til intervju allerede nå, så vi vet hva de vil, og hvordan de passer inn hos oss. Vi må selge oss overfor aktuelle managere. Start forhandlinger med O'Neill, Allardyce og gjerne en utenlandsk manager. Ihvertfall start samtaler med dem. Pris skal ikke være noe problem. Hvis vi bruker minst mulig penger nå i januar, så har vi betraktelig mer å bruke i sommer. Både på ny manager, og på nye spillere.

Nå må vi bare sikre oss det aller mest nødvendige, og la det være med det. Det aller mest nødvendige er midstopper og venstreback, og til nød en spiss.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 11. Jan. 2006, 16:42 »
Sitat fra: "Joakim"
Det hadde vært flott å få O'Neill. Men jeg vil ha en ny manager nå. Ikke om flere måneder. En viktig grunn er jo at vedkommende skal få tid på seg til å lære klubben og spillerne å kjenne før han starter shoppinga, og slik at han får tid på seg til å kjøre inn sitt system og sine vaner.

Det begynner å bli på tide å tenke på neste sesong, og i sommer MÅ vi skifte manager. Selv om jeg helst ser at det skjer umiddelbart. Og dersom O'Neill er interessert i å returnere til manageryrket i sommer, start samtalene NÅ!

Det er ingen grunn til å vente med det. Finn to, tre aktuelle kandidater. Start forhandlinger med dem nå. Vi må denne gangen gjennom en skikkelig ansettelsesprosess. Kall inn aktuelle kandidater til intervju allerede nå, så vi vet hva de vil, og hvordan de passer inn hos oss. Vi må selge oss overfor aktuelle managere. Start forhandlinger med O'Neill, Allardyce og gjerne en utenlandsk manager. Ihvertfall start samtaler med dem. Pris skal ikke være noe problem. Hvis vi bruker minst mulig penger nå i januar, så har vi betraktelig mer å bruke i sommer. Både på ny manager, og på nye spillere.

Nå må vi bare sikre oss det aller mest nødvendige, og la det være med det. Det aller mest nødvendige er midstopper og venstreback, og til nød en spiss.

Vil ikkje det bli litt feil i forhold til Souness ?
Souness ut sesongen og O Neill fra neste sesong vil vera fantastisk.
Tror neppe me får nokon betre alternativ enn O Neill.
Då må oxo folk leita etter andre ting å klaga over når me taper.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 11. Jan. 2006, 16:58 »
Sa jeg noen gang at vi skulle beholde Souness ut sesongen? Heller ansett Roeder ut sesongen, som caretaker. Souness kan rett og slett ikke få fortsette. Han gjør bare vondt verre. Og så lenge Souness er manager, så er bunnen fortsatt ikke nådd. Selv om vi aldri så mye tror det.

Dersom Souness ikke vil sitte på oppsigelse ut sesongen, så er det jo hans eget valg om han vil forlate klubben. Men det har han jo sagt at han aldri vil gjøre frivillig. Og da er det to valg. Enten sparker vi ham nå, og ansetter en caretaker ut sesongen, eller så gir vi ham beskjed om at han sitter på oppsigelse ut sesongen, så får han gjøre hva han vil med det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #57 på: 11. Jan. 2006, 17:56 »
Tror ikkje det er bra for spillerne at vi sparker Souness og ikkje har noen manager klar med en gang,bare en "care-taker" fram til sommeren!de blir nok usikker på ka som skjer

Men hvis i har en avtale om at vi får manageren,O'nei, til sommeren så kan det nok funke!
Men Chris Coleman og Stuart Pearce har begge fått til noe, og eg tror at Shearer er like flink som de eller flinkere,han er jo en ledertype!
Selv om eg helst hadde sett at vi fikk en rutinert manager
Paul Jewell høres interessant ut,men vil helst ha O'neill
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 11. Jan. 2006, 19:15 »
Jeg er vel egentlig ganske sikker på at Souness ikke får sparken med det første, når han ikke har fått sparken hittil kommer han ikke å få sparken i midten av Februar feks. Vi får nok bare smøre oss med tålmodighet frem til sommeren og håpe på det beste i den resterende vårsesongen.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #59 på: 12. Jan. 2006, 00:17 »
Sitat fra: "kesse"
Jeg er vel egentlig ganske sikker på at Souness ikke får sparken med det første, når han ikke har fått sparken hittil kommer han ikke å få sparken i midten av Februar feks. Vi får nok bare smøre oss med tålmodighet frem til sommeren og håpe på det beste i den resterende vårsesongen.

Vente!? Tålmodighet?!!!Det er det som er det mest skremmende med Fat Feite Fred og styret, det virker som de ikke skjønner noe :evil:  Håper og tror at sparke foten til Freddy er av like stor kaliber som kroppen, men tusen ganger raskere!
Who else...... Alan Shearer