20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Glenn Roeder kan ta over  (Lest 7506 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

molala

• Supersub
    • Vis profil
Glenn Roeder kan ta over
« Svar #15 på: 04. Jan. 2006, 16:05 »
Sitat fra: "DanMan"
Big Sam??? Å herre, da må det innføres kjøpenekt! For all del, har fått til mye med Bolton, selv om det trolig er det kjedeligste laget, særlig borte, i PL, men alle kjøpene av avdankede has-beens på 35++ vil jeg overhodet ikke ha til Newcastle! Mannen ville ha Robert, for heavens sake.

I Bolton har han hatt enormt lite midler å jobber med, derfor alderen på spillerne han har hentet. Men hva har han ikke gjort med den klubben! Det er etter min mening et lite underverk! Tenk dere hva han kan få til med transferbudsjettet til Newcastle da!

Og så må man jo innse at kjøp som Jaidi, Faye og Diouf faktisk har slått bra ut;)

Tror ikke det blir noen mangel på innsats om Big Sam kommer, og tror heller ikke det blir noen mangel på taktikk, selv om den kanskje ikke blir så mer offensiv da!
ancs and Scousers, go to H***!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder kan ta over
« Svar #16 på: 04. Jan. 2006, 16:17 »
Det beste hadde selvsagt vært O'Neill, Hitzfeld, Le Guen eller en annen verdensklassemanager. Men jeg tror ikke vi får det. Kanskje kunne vi fått O'Neill, men han er uansett ikke aktuell for til sommeren. Så hviis Big Sam er klar til å ta over umiddelbart, kjør på!

Ja, han foretrekker 4-5-1, men fyren har i det minste peiling på fotball, og jeg tror han er sterk nok taktisk til å tilvenne sin spillestil til det spillermaterialet han har til rådighet. Jeg har flere ganger foreslått en femmermidtbane, jeg tror Owen hadde vært ypperlig som enslig spiss, og med offensive vinger i Solano og Luque, så tror jeg vi har alle muligheter for å lykkes sånn noenlunde med det systemet.

Big Sam har langt bedre fotballkunnskap enn Souness. Han er langt dyktigere på å få det beste ut av sine spillere. Og det at han har kjøpt billig vrakgods til Bolton, og fått dem til å blomstre på den måten de har gjort, forteller litt om hans egenskaper.

Av engelske managere tror jeg Big Sam er noe av det beste som er tilgjengelig. Det er et spennende valg, og jeg har stor tro på at Big Sam vil få ny optimisme inn i laget. Det bryter neppe for mye med Souness' lederstil, og det virker som at spillerne liker hans disiplinærlinje.

Ansett Big Sam umiddelbart, og la ham få penger å bruke i januarvinduet, slik at han kan få inn det mest nødvendige.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder kan ta over
« Svar #17 på: 04. Jan. 2006, 16:24 »
Kunne ikke vært mer enig Joakim. Big Sam hadde nok passet ypperlig til Newcastle. Håpet på han når Robson forsvant, kanskje vi kan få ham nå.

molala

• Supersub
    • Vis profil
Glenn Roeder kan ta over
« Svar #18 på: 04. Jan. 2006, 16:39 »
Helt enig med Joakim når det gjelder en evnt. 451 formasjon. Når Shearer forsvinner neste sommer, og vi står igjen med to eller tre spisser, så kan denne formasjonen allerede funnet sin suksess på st.james park, og vi har ett nytt varemerke. Hvem vil ikke si at en slik mitbanerekke høres fristende ut?:
-----------------Parker------------------
---------Bowyer--------Emre------------
Solano---------------------------Luque

Nå er det beste alternativet som høyre indreløper Bowyer, men ting ser ut til at han kan forsvinne, og at vi må ha en ny midtbanespiller? Hadde vært herlig om Big Sam hadde fått en litt ukjent spiller, eller ubeskrevet blad til å skinne på vår midtbane. Han har egenskapene til å få det til, og det vil spare oss penger til å prioritere forsterkninger i forsvaret. Hadde jo vært artig om han hadde tatt med seg Jaidi, da ville sjangsen vår til å score på corner økt med det dobbelte;)

Jeg beundrer Sam Allardyce. ikke bare på måten han har forandret Bolton, men også hvordan hans holdning til andre lag og spillere er. Etter tapet mot United forrige helg var hans kommentar etter kampen slik:

Jeg var vitne til den beste prestasjonen jeg noen gang har sett av en ung spiller i dag"..

Ingen tvil om at mannen han snakket om her, var Wayne Rooney! Spilleren selv jeg som Newcastle fan elsker, pga alt håpet han tilfører Englands fremtid! Makan til spiller skal du lete lenge etter!

La oss bare håpe på at et skifte av manager nå skjer kjapt så den nye får tid til å skaffe oss to-tre verdige forsterkninger til klubben. Jeg tror fr øyeblikket vi skal vente til sommeren før vi selger noen, når skadeproblemene er så store!

Ikke lengre jogging på stranda med Souness, nå kan det bli taktisk drilling med Big Sam:)

DanMan

• Gjest
Glenn Roeder kan ta over
« Svar #19 på: 05. Jan. 2006, 10:06 »
Joda, som sagt er det imponerende resultater med svært begrensede midler.

Poenget er om han har evnen til å finne spillere på et høyere nivå, og ikke bare går etter navn. Jeg tror han er kapabel til det, men likevel er skepsisen til stede. Og jeg VIL IKKE ha 4-5-1, en fryktelig formasjon som oppfordrer til å drepe underholdningen. Kun ved enkelte tilfeller der man må overbefolke midtbanen, kan jeg takle den. Owen strålende som enslig spiss? Da kan vi vel bare slutte å legge inn fra kantene? La gå at han er spenstig, men høy er han jaggu ikke.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder kan ta over
« Svar #20 på: 05. Jan. 2006, 10:31 »
jaja me har vel aldri vert kjent for å ha det høgaste laget. Av høge spillere er det vel bare eit par spisser me har hatt Big Dunc og Les Ferdinand.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

DanMan

• Gjest
Glenn Roeder kan ta over
« Svar #21 på: 05. Jan. 2006, 10:33 »
Så har vel ikke vi spilt så ufattelig mye 4-5-1 at det gjør noe, heller da..

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Glenn Roeder kan ta over
« Svar #22 på: 05. Jan. 2006, 12:11 »
Houllier forsøke med Owen som enslig spiss i Liverpool. Resultatet var bare trist. Tror derfor ikke at Owen kan fungere som spiss i en 4-5-1-situasjon i Newcastle.

Som jeg sa i sommer: vi burde gå for Anelka og ikke Owen. Anelka er en bedre fotballspiller, og en langt bedre allrounder. Franskmannen ville vært perfekt i 4-5-1.

For øvrig tror jeg ikke det spiller så stor rolle hvilket system en ny manager spiller, så lenge det gir resultater. Den nye hverdagen har nok også kommet til Tyneside, og folk forstår nok nå at fotballen er resultatorientert mer enn underholdningsorientert.

molala

• Supersub
    • Vis profil
Glenn Roeder kan ta over
« Svar #23 på: 05. Jan. 2006, 15:28 »
Sitat fra: "Benson"
jaja me har vel aldri vert kjent for å ha det høgaste laget. Av høge spillere er det vel bare eit par spisser me har hatt Big Dunc og Les Ferdinand.

Carl Cort og Shola Ameobi;)

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Glenn Roeder kan ta over
« Svar #24 på: 05. Jan. 2006, 17:56 »
Sitat
wen strålende som enslig spiss? Da kan vi vel bare slutte å legge inn fra kantene?
Kan jo berre slå ballen mot øyra hans :P

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Glenn Roeder kan ta over
« Svar #25 på: 05. Jan. 2006, 19:12 »
Sitat fra: "molala"
Når Shearer forsvinner neste sommer, og vi står igjen med to eller tre spisser, så kan denne formasjonen allerede funnet sin suksess på st.james park, og vi har ett nytt varemerke. Hvem vil ikke si at en slik mitbanerekke høres fristende ut?:
---------Bowyer--------Emre------------
Solano---------------------------Luque

Om 1 og et halvt år eller et halvt år, da Michael har returnert til Liverpool, Solano er for gammel, og Milner og Zoggy er verdensstjerner, hva med dette angrepet, hvis BigSam kommer:

---------Dyer-----------Emre------------
Milner----------------------------N`Zogbia
-----------------Luque-------------------

Fristende syns jeg. Og det beste av alt. Vi har disse tilgjengelige.

Når det gjelder Luque som spiss så hadde ikke det vært ille. Han er høyere enn Owen, nokså rask, og en god teknikk.
Da kan vi konsentrere oss om, høyreback, hvis Meite kommer nå i januar.
Synes Babayaro er svært god jeg. Det eneste problemet er jo hans stadige skadeproblemer.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Glenn Roeder kan ta over
« Svar #26 på: 05. Jan. 2006, 20:39 »
No trur nok ikkje eg at Owen forsvinn frå Newcastle med det første. Eller det andre. At Nobby blir for gammal innan halvanna år trur eg heller ikkje noko på.

OG at Bowyer er her om 6-12 mnd er vel relativt liten sjanse for.

Noreng

• Gjest
Glenn Roeder kan ta over
« Svar #27 på: 05. Jan. 2006, 21:23 »
Sitat fra: "Torjus"

Om 1 og et halvt år eller et halvt år, da Michael har returnert til Liverpool, Solano er for gammel, og Milner og Zoggy er verdensstjerner, hva med dette angrepet, hvis BigSam kommer:

Åååååå... Nå ble jeg glad.. Håper du er synsk, Torjus. Det der virker fristende! Faktisk.. Ikke så urealistisk

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Glenn Roeder kan ta over
« Svar #28 på: 05. Jan. 2006, 21:35 »
Håper du virkelig at Owen forsvinner? Og hvem er på benken??? Ameobi?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder kan ta over
« Svar #29 på: 05. Jan. 2006, 22:35 »
Sitat fra: "Noreng"
Sitat fra: "Torjus"

Åååååå... Nå ble jeg glad.. Håper du er synsk, Torjus. Det der virker fristende! Faktisk.. Ikke så urealistisk

Luque skal ikke spille spiss fast. Han er ving. Ikke spiss. Han er ving, ikke spiss. Han er ving, ikke spiss. Han er ving, for svarte.
Og da skal han spille ving. Zoggie tåler å spille indreløper eller sitte på benken i ny og ne. Zoggie er ikke verdensklasse neste sesong, det er heller ikke Milner.

Luque er ikke skapt for å dundre 30 baller i mål hver sesong, han er skapt for å dundre 10 baller i nettet, mens han legger opp til 20 andre.
Luque er skapt for å herje på vingen, og legge opp til klassespisser.

Og hvorfor i all verden går vi utifra at Owen returnerer til Pool? Vi bør så lenge det er mulig håpe og tro at han ikke gjør det.
Og dersom han gjør det, så må det handles inn en ny spiss, for Luque er ikke mannen til å score 30 mål hver sesong.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon