20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Lee Bowyer  (Lest 2758 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

molala

• Supersub
    • Vis profil
Lee Bowyer
« på: 29. Des. 2005, 20:00 »
Dette er en tråd for enten å si takk for nå til Lee Bowyer eller for å ønske han lykke til på en ny periode i klubben om han velger å bli.

Ja, Lee har tiltrukket seg masse av medias oppmerksomhet til Newcastle grunnet tvilsomme utenomsportslige tilfeller, eller rett og slett for hasardiøst spill ute på banen, hvor han en gang kom i skade for å ryke i tottene på en av sine medspiller.

Lee er en hissig spiller, han gir alt i taklingene, og tøyer dommerens tålmodighet lenge når det gjelder å dele ut gult eller rødt kort. Jo, han er direkte ufin i spillestilen når det kommer til taklinger og munnbruk, men man kan ikke glemme de andre egenskapene hans eller. Han gir 100%, og selv om han nok har dabbet av som stjernespiller, har han fortsatt en god fart, fine rykk fremover, lure pasninger og gode skudd.

Før Bowyer kom til klubben, var karrieren hans desverre alt i ferd med å falle. Noe pga hans forhold til natteliv, fylleslagsmål, og flørt med narkotika, men MEST grunnet managerene i West Ham, og nå i Newcastle. Selv om Robson hentet denne dengang så talentfulle spilleren, var han ikke villig til å bruke gutten på rett plass! Gang på gang har Lee kommet inn som høyre midtbane, og aldri har han fått en sjangs til å tilegne seg en plass der han hører hjemme, nemlig som sentral midtbane, med instrukser om å angripe!

Under souness har vi sett han mest som den som skulle fylle tomrommet på høyrevingen under savnet av Solano i fjor. Dette fiksa ikke Bowyer særlig godt, og når han nå i tillegg må venne seg på å være et andrevalg der, er det ikke noe rart mannens talent faller bort.

Jeg vil vise til kampen mot Liverpoll på mandag. Der var det ikke mange som var noe særlig å skryte av. Men jeg vil slettes ikke dra frem Bowyer som en av de dårligste der. Han ga sitt fulle, men led av han måtte dele den offensive midtbanerollen med Zoggy. HVORFOR IKKE STARTE MED BOWYER FAYE?? Det er meg et mysterium.

Men nå ser det ut til at hans dager i sebrastriper er talte, og at han finner veien hjem til familien som han har i London.

Og uansett om dette inntreffer eller ikke vil jeg gi en verdig takk til en mann som har funnet seg i å være reserve, gitt alt i kampene han har fått spilt, og som desverre ikke ble det som alle hadde tenkt seg da vi så ham bøtte inn mål fra en off midtbanerolle i Leeds. ALT takket være managere som ikke stolte på han..

Lykke til videre Lee Bowyer!
ancs and Scousers, go to H***!!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Lee Bowyer
« Svar #1 på: 30. Des. 2005, 00:07 »
Lee Bowyer har vært dårlig i hele år, og det er utrolig at han fikk fortsette i klubben etter overfallet av Dyer. Når han i tillegg har fått 4 røde kort på 1 år, (greit nok at ikke alle var like korrekte), så er det vel høyst på tide at han finner seg en ny arbeidsgiver. Spesielt siden han også ønsker seg bort selv...

molala

• Supersub
    • Vis profil
Lee Bowyer
« Svar #2 på: 30. Des. 2005, 14:28 »
Lee Bowyer kommer likevel til å bli husket som et talent som aldri fikk sitt store gjennombrudd grunnet dårlige disposisjoner fra div managere og et litt rufsete utenomsportslig liv. Når Leeds gikk bort som storklubb forsvant også Lee`s talent og mulighet for å bli hva han var spådd til å bli. Jeg ville med det innlegget hedre en som tross i at han vil bort, tross i at han får en del røde kort(selv om alle ikke er like fortjent) og tross i at han stadig er i andre spillere og dommernes svartebok, gang på gang gir sitt ytterste for å heve laget han er på.

Det er greit at vi Newcastle fans hakker ned på stort sett alle som forlater klubben, jf; Bellamy, Robert, Bowyer, Cole, Woody osv, men det må være lov for en gangs skyld å ønske en spiller lykke til videre når han står i en slik situasjon som f.eks. Bowyer. Selv om vi liker å hakke ned på dem, så vet vi alle at disse spillerne har gjort gode ting i newcastle drakta.

Til slutt, er det ikke normalt å ville forlate en klubb fordi savnet av familien blir for stort? Er det Bow`s skyld at ingen klubber snappet han opp i sommer? Og er det han som bestemmer om han er en spiller manageren vil ha i stallen til neste sesong?

Tenk dere om, hvem hadde vi hatt som skulle ha fylt Bowyers rolle f.eks i år, når alle de andre backupspillerne på midtbanen er solgt, eller på utlån?

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Lee Bowyer
« Svar #3 på: 30. Des. 2005, 15:12 »
Bowyer mistet jeg all respekt for mot Aston Villa ifjor! Fly på en medspiller er rett og slett latterlig og flaut.. Vil helst glemme den dagen
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Lee Bowyer
« Svar #4 på: 30. Des. 2005, 17:02 »
Har ikke spesielt mye i mot ham, men jeg skjønner ikke hvorfor du på død og liv vil takke ham for innsatsen :)

Det er mange spillere som har forlatt klubben jeg ville takket før jeg takket Bowyer...

molala

• Supersub
    • Vis profil
Lee Bowyer
« Svar #5 på: 30. Des. 2005, 22:16 »
syns det er passende at en spiller får litt kredit for lang og tro tjeneste

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Lee Bowyer
« Svar #6 på: 31. Des. 2005, 00:50 »
Lang og lang fru blom...!!!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Lee Bowyer
« Svar #7 på: 31. Des. 2005, 01:58 »
Sitat fra: "molala"
syns det er passende at en spiller får litt kredit for lang og tro tjeneste

Glimrende innlegg, molala. På tide at det er flere enn meg som har skjønt pointet. Lang tjeneste er vel litt å ta i. Men han har tjent klubben på en meget god måte synes jeg. En del av de rødkortene han har fått vet vi alle at er feilaktig. Derimot ett i uefa-cupen i fjor, og det seneste kortet mot Liverpool.

Bowyer er en spiller som aldri gir annet enn 110%. Og dersom man bare vil, så lærer man seg fort å leve med hans temperament. Vi lærte oss å leve med Bellamys temperament, og han er av mange elsket for nettopp dette. Hva er da problemet med å elske Bowyer for at han blir brukt totalt feil av flere managere, men likevel gir absolutt alt han har, og intet mindre?

Jeg vet at det er vanskelig å tilgi Bowyer etter overfallet på Dyer. Men han har sagt unnskyld, og han har levert flere gode prestasjoner siden.
Selv om han aldri har levert like bra som før denne episoden.
Bowyer har bidratt med veldig mye positivt for oss, og jeg synes det er på sin plass at mannen får litt kreditt for det. Såpass har han fortjent!

Takk, Lee!
Hva skulle vi gjort uten deg?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

molala

• Supersub
    • Vis profil
Lee Bowyer
« Svar #8 på: 31. Des. 2005, 18:52 »
Han kom til Newcastle fordi Robson hadde håp om at han enda hadde noe å gi, og jeg syns han har gitt oss nok. Riktig Joakim, det skorter ikke på innsats i den mannen nei!:)

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Lee Bowyer
« Svar #9 på: 31. Des. 2005, 20:17 »
Yes. Endelig folk som ser at Bowyer er enjævli god innsatsspiller! Han er densom blør mest for klubben, når han får spille.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Lee Bowyer
« Svar #10 på: 01. Jan. 2006, 01:43 »
Sitat fra: "Torjus"
Yes. Endelig folk som ser at Bowyer er enjævli god innsatsspiller! Han er densom blør mest for klubben, når han får spille.

Tull. Jeg nevner Parker, Shearer, Zog, Ramage, Elliott, Chopra, Given med det samme. Bowyer har ikke blødd nok denne sesongen...
Hadde vel aldri de helt store forventningene til Bowyer, men vi vet hva han vanligvis står for, og det han har bidratt med er jeg takknemlig for. Dessverre har begge managerene han har spilt for hos oss misbrukt ham som høyreving da. Og dessverre har han ikke gode nok kvaliteter for fast spill hos oss, og motivasjonen er der lengre ikke, dermed har han ingenting på SJP å gjøre.
Takk for bidraget, Lee Bowyer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Lee Bowyer
« Svar #11 på: 01. Jan. 2006, 01:43 »
Sitat fra: "Torjus"

Tull. Jeg nevner Parker, Shearer, Zog, Ramage, Elliott, Chopra, Given med det samme. Bowyer har ikke blødd nok denne sesongen...
Hadde vel aldri de helt store forventningene til Bowyer, men vi vet hva han vanligvis står for, og det han har bidratt med er jeg takknemlig for. Dessverre har begge managerene han har spilt for hos oss misbrukt ham som høyreving da. Og dessverre har han ikke gode nok kvaliteter for fast spill hos oss, og motivasjonen er der lengre ikke, dermed har han ingenting på SJP å gjøre.
Takk for bidraget, Lee Bowyer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

molala

• Supersub
    • Vis profil
Lee Bowyer
« Svar #12 på: 01. Jan. 2006, 06:41 »
men så var jo dette om en spiller som skal dra, hvis ikke hadde jeg jo ikke skrevet om Bowyer..