20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Taylor ute......igjen  (Lest 9468 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

DanMan

• Gjest
Taylor ute......igjen
« Svar #16 på: 03. Jan. 2006, 14:33 »
Ingen hadde sagt et kløyva ord om mangelen på operasjonen dersom alt hadde gått vel. Såvidt jeg kunne se ble skaden slått opp etter en "freak accident", og ingen kunne vente noe slikt (selv om vi kanskje bør ta høyde for alt av uhell når det gjelder skader i vår elskede klubb). Og det å argumentere med at Titus har gjort det bra i det siste kjøper jeg ikke. For det første er jeg ikke særlig imponert over spillet hans i det siste. For det andre er Steven Taylor en forsterkning tatt spillernes form i betraktning, og det tror jeg alle er enige i. Hadde Souness benket ham og latt Titus spille fra start, hadde det garantert vært latterliggjort her inne.

Uansett voldsomt leit både for klubb og ikke minst spiller. Gleder meg til Taylor er tilbake 100% fit for fight.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #17 på: 03. Jan. 2006, 21:15 »
Man er da vel ikke overrasket over at Souness får skylda at once?!
Selv fikk han klarsignal fra ekspertene som mente Taylor kunne spille, og stakkarslige Bramble sliter jo også med skade!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #18 på: 04. Jan. 2006, 17:47 »
De beste klubbene lar spillerne få trene seg opp på reservelaget etter skade. Og når man vet at de er klare for det, så får de gradvis større sjanser med a-laget. Se for eksempel på hvordan ManU behandler Solskjær, eller hvordan Pool behandlet Cissé etter benbruddet i fjor høst.
Ingen av disse to ble kastet rett inn på a-laget, i en veldig viktig ligakamp i det tetteste programmet av alle i jula. Her i Newcastle gjør vi det.
Luque ble kastet rett inn på a-laget straks han var tilbake fra skade. Taylor ble hivd rett inn til Liverpool-ulvenen straks ekspertene mente han kunne spille.

Men man visste hele tiden om risikoen for at Taylor kunne slå opp skaden igjen. Men tenkte man over det? Neida. Hiver han inn mot Liverpool og tenker som så at "dette går da så bra." Ingen problem. Uten kamptrening og rett inn mot Liverpool. Joda. Det var jo nødt til å gå bra.

Idioti.

Han burde fått et par kamper med reservelaget først, i det minste for at han skulle få kamptrening. Luque det samme. Tror vi hadde fått nyte bedre av Luque nå, om han hadde blitt matchet for reservene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

DanMan

• Gjest
Taylor ute......igjen
« Svar #19 på: 05. Jan. 2006, 10:15 »
Man U trenger ikke Solskjær! Liverpool under Benitez trenger åpenbart heller ikke Cissé! Derfor har de tid til å la spillerne bygge seg gradvis opp. Vi trengte, og trenger, Taylor! Boum er frisk, men det er også alt. Bramble er skadet, men kan til nød spille etter å ha blitt sprøytebehandlet. Moore er skadet. Ramage må spille på høyre. Og ingen som er ved sine rette fulle fem mener vel at vi skal spille med Elliott som stopper mot Liverpool?? Valget sto mellom en tilsynelatende frisk Steven Taylor, og en skadet Titus Bramble. Hvor mange her hadde, uten å være etterpåklok, valgt Bramble?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #20 på: 05. Jan. 2006, 16:43 »
Jeg hadde valgt Bramble, av den grunn at jeg ikke ville gamblet med Taylor. Vi var alle klar over at det KUNNE skje, når som helst, og mot Liverpool ville jeg heller tatt den risikoen det er å bruke Bramble, i stedet for å bruke en Taylor som er totalt ute av kampform, har en veldig svak skulder og det er i mine øyne en større gambling å bruke Taylor enn å bruke Bramble.
Det er UTEN etterpåklokskap.

I etterpåkloksapens lys er det jo lett å si at jeg hadde valgt rett. Bramble var bunnsolid etter at han kom inn, og Taylor tålte jo ingen verdens ting.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #21 på: 05. Jan. 2006, 18:12 »
Etterpåklokskap er den lettaste klokskapen.

Ingen trudde at Taylor kunne slå opp igjen skaden. Ingen medisinske ekspertar som hadde sett på han... Ingen... Det er no etterpåkloke fanden-på-veggen-malarar som "var sikker på at han slo opp igjen skaden."

Vi er alltid klar over at alle spelarar kan bli skada i kvart speleminutt; like forbanna så stille Souness med 11 mann til kvar kamp... Gambling??

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #22 på: 05. Jan. 2006, 18:35 »
Enig. Hvem skal Souness tro på andre enn de medisinske ekspertene som sa at Taylor var klar for kamp?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #23 på: 05. Jan. 2006, 20:40 »
Eg skjønner jo at det er bensin på bålet for dei som verkeleg vil kvitte seg med Souness kjapt, men ein bør jo vere rettferdig. Han fortjene ein viss mengde crap, men ikkje for ting som er ute av hans kontroll.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #24 på: 05. Jan. 2006, 22:47 »
Sitat fra: "MortenM"
Eg skjønner jo at det er bensin på bålet for dei som verkeleg vil kvitte seg med Souness kjapt, men ein bør jo vere rettferdig. Han fortjene ein viss mengde crap, men ikkje for ting som er ute av hans kontroll.

Jo, men Taylor var ikke utenfor hans kontroll. Det var ganske opplagt utifra alle artikler jeg leste om Taylor skade, at det var en stor risiko for at skuldra kunne dette ut. Det kunne selvsagt gått bra, men det var likevel en veldig stor sjanse for at det ikke kom til å gå bra. Det burde også Souness vite. Jeg tviler på at han har fått så veldig mye annen informasjon enn det som har stått i Evening Chronicle og The Journal og andre mer eller mindre seriøse kilder.

Jeg ville ikke tatt den risikoen med en spiller som Taylor. Jeg ville ikke satt ham på banen igjen før jeg visste han var 100%, og før jeg visste at det ikke var noen risiko for å slå opp skaden.
Og jeg ville uansett ha gitt ham kamptrening på reservelaget før jeg hadde satt ham inn på a-laget. Sånn bør det være også i Newcastle.

Hvis du er ute i 1-3 uker taper du lite. Men når du er ute så lenge som Taylor var, uten å kunne trene noe som helst form for fotball, da er du i så dårlig forfatning at du utvilsomt bør matches ihvertfall i en kamp for reservelaget, før du plasseres inn i førsteelleveren for a-laget.

I det minste skal du være innbytter for a-laget, og få et visst antall minutter, i stedet for å spille fra start og i utgangspunktet skulle spille 90 minutter.

Jeg ville heller starta med Bramble og gitt Taylor 20 min på slutten av kampen. Bramble er riktignok halvskada, men han er match-fit, og da SKAL han starte, med tanke på at Taylor mangler vesentlig matchtrening, og med tanke på at han nettopp er tilbake fra en skade, og at det er en risiko for at den skaden kan slås opp.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #25 på: 06. Jan. 2006, 00:11 »
Det eg las om skaden var at det måtte eit "freak accident" til for å slå den oppatt. Me har tydelegvis lest to forksjellige aviser :)

DanMan

• Gjest
Taylor ute......igjen
« Svar #26 på: 06. Jan. 2006, 11:10 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg hadde valgt Bramble, av den grunn at jeg ikke ville gamblet med Taylor. Vi var alle klar over at det KUNNE skje, når som helst, og mot Liverpool ville jeg heller tatt den risikoen det er å bruke Bramble, i stedet for å bruke en Taylor som er totalt ute av kampform, har en veldig svak skulder og det er i mine øyne en større gambling å bruke Taylor enn å bruke Bramble.
Det er UTEN etterpåklokskap.

Tøys! Det var da vitterlig ingen som sa at skulderen enkelt kunne poppe av igjen, og det blant mennesker som jobber som leger og fysioer, og som jeg forventer har bedre innsikt enn alle oss her inne til sammen (utdannede leger er et unntak  :lol: )! Og jeg nekter plent å tro at noen her inne ville spilt med en spiller som må bedøve smerter med en sprøyte fremfor en Taylor som var skadefri. Og var det ikke et litre hylekor her inne som, etter at Souness hadde "gamblet med skadde spillere som så slo opp skaden", presterte å klage over at Souness var for forsiktig med skadde spillere?? Nå er det altså tilbake på punkt 1 igjen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #27 på: 06. Jan. 2006, 13:54 »
Man MÅ ha noe å ta han for uansett hva faen det er. Slik er det nå en gang.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #28 på: 06. Jan. 2006, 14:03 »
Tull! Se på hvordan situasjonen er i Newcastle idag, da trenger man ikke mer å ta Souness for. Man må vel klare å se at han ikke får til noe uansett nå snart? Nei jeg mener ikke vi skal spille som Arsenal, Chelsea og you name it uansett skader, men ser du ikke at vi presterer altfor dårlig enten det er Babayaro eller Elliott som er venstreback eller Clark eller Emre sentralt, eller hvem du nå måtte velge. Er du fornøyd med Souness som manager? Da antar jeg at du er fornøyd med fjorårets 14 plass også og ikke forventer noe særlig bedre i år?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #29 på: 06. Jan. 2006, 14:07 »
Sa jeg det?
Jeg sa at det er så latterlig at Graeme Souness skal automatisk få all skyld enten det gjelder idioter som midt i 20-årsalderen ikke har lært å oppføre seg nogenlunde bra, eller spillere som får klarsignal fra kyndige medisinmenn til å spille for så å skade seg. Jeg syns det er latterlig hvor mye dritt man kan komme opp med mot ham uansett.