20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shearer nok en sesong?  (Lest 2526 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Shearer nok en sesong?
« på: 23. Des. 2005, 09:47 »
Souness overtaler Shearer nok en gang?

Skrevet av Asbjørn, 23 Desember 05

Alan Shearer skulle egentlig ha lagt fotballstøvlene på hylla for 6 måneder siden, men Graeme Souness klarte å overtale spissen til å spille et ekstra år for sitt kjære Newcastle. Nå innrømmer Souness at han vil gjøre alt for å overtale Newcastle-kapteinen nok en gang.

?Han er en fotballspiller som elsker å spille fotball, så hvorfor slutte med det man liker best? sier Souness.

?Jeg ser ikke en spiller på treningsfeltet som har lyst til å legge opp. Det er ikke noe jeg har sett som tyder på det. Han måtte holde igjen før brokkoperasjonen, men etter den ser det ut som han har blitt et hakk raskere.?

? Legger vi til hvor mye han liker å spille med Owen på topp, ser han bedre ut enn noensinne. Han fortsatt mange mål i seg.?

?Det må komme fra ham selv, men alle som har sett han spille de siste ukene ser at han fortsatt har mye å gi denne klubben.?

?Skulle han velge å legge opp, blir det utvilsomt en vanskelig jobb å finne en erstatter.?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Shearer nok en sesong?
« Svar #1 på: 23. Des. 2005, 10:17 »
Håper, men tviler. Shearer kunne kanskje ha hatt en glidende overgangneste sesong når erstatteren er på plass :roll:
Who else...... Alan Shearer

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Shearer nok en sesong?
« Svar #2 på: 23. Des. 2005, 11:01 »
Trodde aldri jeg skulle si dette, men han har faktisk virket langt friskere etter brokkoperasjonen. I de to siste kampene har han vært enorm, og han har vel nå 2 mål på de siste 3 kampene.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Shearer nok en sesong?
« Svar #3 på: 23. Des. 2005, 11:56 »
Jeg regner med at Shearer vil legge opp etter sesongen. Han ombestemmer seg jo ikke to ganger på rad! Men sannsynligheten er stor om vi kvalifiserer oss til Champions League.

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
Shearer nok en sesong?
« Svar #4 på: 23. Des. 2005, 12:01 »
hvis vi ikke skaffer en bra nok erstatter blir han kanskje... :mrgreen:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Shearer nok en sesong?
« Svar #5 på: 23. Des. 2005, 13:30 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Trodde aldri jeg skulle si dette, men han har faktisk virket langt friskere etter brokkoperasjonen. I de to siste kampene har han vært enorm, og han har vel nå 2 mål på de siste 3 kampene.

Mhm, du har helt rett i det. Virker yngre rett og slett.
Hvorvidt jeg vil ha ham med videre vet jeg ikke. Det blir jo vanskelig å finne erstatter, og ærlig talt - jeg ser også heller at Big Al er backupspiss neste sesong enn Shola Ameobi.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Shearer nok en sesong?
« Svar #6 på: 23. Des. 2005, 14:05 »
Det er synd å si det, men en gang må det være slutt. Og etter denne sesongen har han vært her i 10 år. Det er et perfekt tidspunkt å legge støvlene på hylla.

Shearer har vært fantastisk, og jeg er helt enig i at han har virket friskere etter brokkoperasjonen. Men det kan jo ha sin naturlige forklaring. Såvidt meg bekjent har jo dette preget Shearer i lang tid. Så når han endelig har fått tatt en operasjon og er kvitt problemene, så er det bare naturlig at han virker frisk og rask. Jeg tror Shearer får en god sesong hvis vi bare får dreis på det offensive spillet (ikke at jeg tror det skjer under Souness da, men...). Og etter ti sesonger synes jeg det er helt naturlig at vi sier farvel til Shearer.

En gang må være den siste, og han blir ikke bedre med årene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Shearer nok en sesong?
« Svar #7 på: 23. Des. 2005, 14:48 »
Shearer legger nok opp snart. Det blir svært vanskeleg å finne ein erstattar!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Shearer nok en sesong?
« Svar #8 på: 23. Des. 2005, 15:03 »
Jeg vil gjerne ha med Shearer også neste sesong, men ikke for £90.000 i uka som han har pr dags dato. For den lønna kan man lønne to gode spisser. Går Shearer ned 30-40% i lønn ser jeg han gjerne i Newcastle drakta også neste sesong.  Fortsetter Shearer, vil nok også Owen garantert være Newcastle spiller neste sesong. Når Sheringham leverer varene i en alder av 39 år, så kan vel Shearer levere varene som 36 åring. Rask har han aldri vært. Det å krige, heade, skyte og ta straffer klarer han å gjøre til han er 50 :-)

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Shearer nok en sesong?
« Svar #9 på: 23. Des. 2005, 23:39 »
Gode argumenter her for at Shearer skal avslutte karrieren etter denne sesongen.

Han har en høy ukelønn, og pilen peker bare en vei. Shearer er langtfra så god som han var for noen sesonger siden, og Newcastle vil ikke lide om han gir seg som spiller etter denne sesongen. Vi mister et symbol, men hvor lenge skal Shearer spille? Jeg synes han bør avslutte karrieren før han rett og slett er for dårlig til å spille fast.

Asbjørn nevner Sheringham som fortsatt holder et høyt nivå. Pearce holdt et godt nivå fram til han var nærmere 40, og Martyn gjorde en god sesong for Everton i fjor. Det er mange eksempler på spillere som holder et godt nivå fram til de er over pensjonsalderen for fotballspillere, men det finnes også eksempler på spillere som ikke har gjort det.
Carr har altfor få landskamper for England!

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Shearer nok en sesong?
« Svar #10 på: 26. Des. 2005, 16:32 »
Tror desverre det er like greit at Shearer legger kampstøvlene på hylla etter denne sesongen, og at Newcastle begynner å lete etter en ny stor (ikke nødvendigvis stor i størrelse) spiss som kan overta for Shearer og som passer bra sammen med Owen!

Shearer scorer ikke så mange mål lenger som et lag som Newcastle trenger, nå skal det sies at han binder opp forsvar bedre enn noen andre, og han kan jo absolutt score, men ikke like ofte som vi er vant til fra Shearer.

Det er nok kanskje for det beste at han inntar en rolle på treningsfeltet, han kan ha like mye å si for laget selvom han ikke spiller!

Shearer sier jo uansett selv at han ikke kommer til å ta en ny sesong som spiller uansett, dette er den siste! Shearer vet best selv når han skal legge opp, og tiden er nå kommet, han får scoringsrekorden sin, men dessverre ikke noe sølvtøy i skapet  :cry:

Bjørn - it's time now!
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Shearer nok en sesong?
« Svar #11 på: 26. Des. 2005, 17:37 »
er enig i det.. er vel på tide å ta farvel med den største!

og evt hente Kuyt i januar/juni...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...