20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Håper på ingen kjøp i januar  (Lest 4881 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Håper på ingen kjøp i januar
« Svar #15 på: 19. Des. 2005, 17:50 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Ramage er en herlig spiller. Gir alltid 110%, og er etter min mening en langt bedre spiller enn Hughes, som ikke har vært allverden for Villa etter overgangen.

Enig i den, men det hadde vert bedre å hatt Hughes ennå og sett Bramble i aksjon for Villa ;)

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Håper på ingen kjøp i januar
« Svar #16 på: 19. Des. 2005, 17:52 »
Sitat fra: "kesse"
Enig i at Wenger er bedre enn Souness. Men Wenger er laaaangt fra den beste manageren. Kanskje på 7-8 plass i PL etter min mening.

>> Og på bakgrunn av hva Arsenal har prestert i England de siste årene: hvordan i himmelens navn kan du forsvare en slik uttalelse?

For øvrig syns jeg det blir feil å nummerere managerene. Det eneste som er sikkert er at Arsene Wenger - med flere - tilhører det desiderte toppsjiktet. I motsatt ende av skalaen finner vi blant andre Graeme Souness.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 19. Des. 2005, 17:53 »
Sitat fra: "Jarle"
Enig i at Wenger er bedre enn Souness. Men Wenger er laaaangt fra den beste manageren. Kanskje på 7-8 plass i PL etter min mening.

>> Og på bakgrunn av hva Arsenal har prestert i England de siste årene: hvordan i himmelens navn kan du forsvare en slik uttalelse?

For øvrig syns jeg det blir feil å nummerere managerene. Det eneste som er sikkert er at Arsene Wenger - med flere - tilhører det desiderte toppsjiktet. I motsatt ende av skalaen finner vi blant andre Graeme Souness.

Godt sagt.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 19. Des. 2005, 18:55 »

Kan ikke være mer enig. Big Sam, Jose, Rafa, Ferguson, Curbisley og Jol er etter min mening bedre.

Når det gjelder å kritisere andre managere gjør vel Whinger knapt annet. Var det ikke en kikker Jose kaldte han :-)

Når det gjelder Arsenal og Europa, så kan det sammenlignes med Gullit og Newcastle.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 19. Des. 2005, 19:16 »
Når det gjelder å kritisere andre managere gjør vel Whinger knapt annet. Var det ikke en kikker Jose kaldte han :-)

>> En viktig ting å merke seg er at verken Ferguson, Mourinho eller Wenger klager på hverandre som unnskyldning på dårligere resultater. Dette i STERK kontrast til Graeme Souness som har forklart 90% av tapene med at dommeren var dårlig.

Graeme Souness begår den fundamentale attribusjonsfeilen hele tiden; i et jævla kjør legger han skylden på eksterne faktorer, fremfor hos seg selv.

Hva tid løftet Souness armene i været og tok på seg skylden pga. taktiske disposisjoner etter en kamp? Svar: det har enda ikke skjedd! Og det har ikke skjedd, til tross for at det har vært fryktelig mange anledninger til det!

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #20 på: 19. Des. 2005, 19:21 »
Når det gjelder Arsenal og Europa, så kan det sammenlignes med Gullit og Newcastle.

>> Eventuelt Souness og Newcastle... Eller, et øyeblikk! Wenger har aldri prestert å bli slått ut av selveste Intertoto-cupen! Rett og slett fordi han ikke har fått anledning! Og hvorfor har han ikke fått anledning? Ganske enkelt fordi han aldri har gjort det så på trynet dårlig med Arsenal at Intertoto var eneste mulighet til E-cup!

Igjen i kontrast til Souness.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 19. Des. 2005, 19:26 »

>> En viktig ting å merke seg er at verken Ferguson, Mourinho eller Wenger klager på hverandre som unnskyldning på dårligere resultater. Dette i STERK kontrast til Graeme Souness som har forklart 90% av tapene med at dommeren var dårlig.

Graeme Souness begår den fundamentale attribusjonsfeilen hele tiden; i et jævla kjør legger han skylden på eksterne faktorer, fremfor hos seg selv.

Hva tid løftet Souness armene i været og tok på seg skylden pga. taktiske disposisjoner etter en kamp? Svar: det har enda ikke skjedd! Og det har ikke skjedd, til tross for at det har vært fryktelig mange anledninger til det!

Ferguson er en ekspert i å klaget på dommeren. Hva var det  han sa ifjor når de hadde gått 10 kamper uten et straffespark. "Vi må bli skutt ned med maskingæver for å få straffer". Bedre har det på langt nær hvert i år.

Whinger klager ikke bare på dommeren, men han klager også på spillerene på motstander laget. De to siste kampene har det vært Shearer og Essien som har skylden. Tidligere sesonger har det blant annet hvert Roy Keane og Nicky Butt. Whinger tror tydeligvis at han har en stall med englebarn. Det han ikke husker er at Vieira er den spilleren med flest utvisninger i PL.

Jeg kan spørre tilbake. Når løftet sist en manager (ta alle managere i hele verden) armene i været å tok på seg skylden pga taktiske disposisjoner? Jeg kan ikke huske sist noen gjorde det. Husker da Bobby Robson prøvde 3-5-2 opptil flere ganger med håpløse resultater. Innrømmet han at det var feil? NEI.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 19. Des. 2005, 19:33 »
At Whinger har svært dårlig hukommelse vet de fleste, men at den så til de grader har forrverret seg var jeg ikke klar over.

Bra skrevet av Ithilien her.

Han nektet å takke Whinger for kampen, noe som visstnok er storstor skandale.

De som har fulgt engelsk fotball i sånn ca 100 år er fra seg av sinne, og kan ikke huske lignende tilfeller før. Om det så er at aldersdemensen har slått inn, eller om det bare er en vanlig selektiv hukommelse, det vites ikke...

Det er ikke mange månedene siden Arsene Whinger nektet å ta Allardyce i hånden....

Flere slike uhørte hendelser har faktisk funnet sted, og vi nevner i fleng:

Sol Campbell som nektet å ta hånden til Wayne Rooney etter en kamp i fjor....

Moanrinho (selvsagt) som valgte å ignorere Mark Hughes....

Alex Ferguson som nektet å takke Moanrinho (da i Porto) for kampen...

Arsene Whinger (what?) again (merkelig altså) etter semi-finalekampen mot Man U i 1999, som nektet (gjør Arsenal-managere slikt??) å ta Ferguson i hånden....

Ikke det store poenget i å fortsette.

Men uansett så må jeg jo få lov å si at dette er en fryktelig stor sak, og helst bør ettersigende Moanrinho bli påkjørt for den. Hva som bør skje med Arsene Whinger er uvisst.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 19. Des. 2005, 19:39 »

Arsene Whinger (what?) again (merkelig altså) etter semi-finalekampen mot Man U i 1999, som nektet (gjør Arsenal-managere slikt??) å ta Ferguson i hånden....

Og verst av alt:

Manager Graeme Souness som valgte å takle Dwight Yorke i knehøyde på Blackburns treningsfelt...

Nå skal jeg på King Kong. Får fortsette kranglinga senere. ;)

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 19. Des. 2005, 19:40 »

Og verst av alt:

Manager Graeme Souness som valgte å takle Dwight Yorke i knehøyde på Blackburns treningsfelt...

Nå skal jeg på King Kong. Får fortsette kranglinga senere. ;)

Hehehe ok

molala

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #25 på: 19. Des. 2005, 21:22 »
Så lenge Souness fortsetter å hente spillere som Owen, Emre, Parker, Boumsong, og Solano kan han få £50 nye millioner for min del. Nå ligger vi kun 6 poeng bak 4. plassen og 1 poeng bak "storlaget" Arsenal som har den "fantastiske" manageren Arsene Whinger.

Nå har også Faye begynt å vise klasse i de siste kampene. Den eneste spilleren jeg setter et stort spørsmålstegn ved er Luque. De kampene han har spilt har han vært latterlig dårlig. Ser ikke bort i fra at vi har kjøpt en ny Viana her dessverre.

Når jeg ser hvordan Boa Morte herjer for Fulham om dagen blir jeg irritert over at han ikke ble Newcastle spiller. Han er også svært sjeldent skadet. Om Luque skal spilles i form vil hjemmkampen mot Charlton være en fin anledning. En ting er sikkert, og det er at det blir mye rotering i det harde juleprogrammet.

Wayne Bridge hadde vært konge. En spiller som også kan spille på venstremidtbane. Bridge er vel skadefri nå, men Jose velger heller å bruke midtstoppere på venstreback om Del Horno ikke er skadefri. Tipper Bridge forsvinner i januar, og jeg ser ikke bort i fra at Newcastle er neste stopp. Han må ihvertfall spille fotball om han skal bli med til VM i Tyskland.

Dere fnyste av innlegget mitt om Luque som eventuell flopp.. Men nå har fler og fler begynt å få øynene opp for hvordan det kanksje kan komme til å gå med den SPANSKE stjernen i Newcastle og ENGLAND. Jeg tror ikke det er ligaen for Luque, men vet også han er ute av form, og mot neste vår når sol og sommer kommer til den gråe fotballøya vil nok godfoten til Luque våkne;)
ancs and Scousers, go to H***!!

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #26 på: 02. Jan. 2006, 00:47 »
Souness er god til å kjøpe.. Ansett han som Sportsdirektør!!! :D

Det bør bli kjøpt inn, eller i det minste lånt inn spelarar i løpet av Januar. Midtstopper og spiss må prioriterast.