20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Liverpool - Newcastle  (Lest 38789 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Liverpool - Newcastle
« Svar #15 på: 18. Des. 2005, 22:36 »
Liverpool er sikkert slitne etter alle dagene i Klubb VM i Japan. I tillegg pleier alltid julefestene i Liverpool å gå hardt for seg. Liverpool spillerne kan også ha fått seg en aldri så liten psykisk knekk etter tapet på SAO PAOLO.

Jeg har stor tro på poeng i denne kampen selv uten Parker.

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
Liverpool - Newcastle
« Svar #16 på: 18. Des. 2005, 22:40 »
vi tok arsenal så det er et håp

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Liverpool - Newcastle
« Svar #17 på: 18. Des. 2005, 22:42 »
Sitat fra: "lucky_luque"
vi tok arsenal så det er et håp

Jepp, sant det. Men jeg anser Liverpool som et langt bedre lag enn Arsenal. Det er tross alt den regjerende E.Cup mesteren vi snakker om her på bortebane. Det blir tøft, men som sagt - jeg har stor tro på poeng og Owen mål her. Han kjenner de trege LFC forsvarerne ut og inn.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Liverpool - Newcastle
« Svar #18 på: 18. Des. 2005, 23:29 »
Dette blir en spennende kamp som vil bli fulgt nøye fra hjemme i stua, jeg i sort\hvit og det skulle ikke forundre meg om fadern finner frem den røde trøya, kjøpte en til ham i Spania i sommer ;)
Denne gangen må frua pent vente etter at jeg mista West Ham kampen igår.

Men det blir spennende å se annen juledag. Vet ikke om jeg har tro på poeng her, men klarer vi ett må vi være fornøyde, om mirakelet skulle slå til og vi tok tre vil det være årets julepresang. Veldig synd for oss at Parker mister denne kampen, er redd det svekker oss litt for mye mot en så god motstander som Liverpool. Samtidig håper jeg at Luque endelig for sjansen igjen, tror han kan bli en nøkkelspiller denne kampen. Er N'Zogiba klar igjen bør ha ta backplassen hvis ikke Babayaro kan spille.  Er Carr tilbake setter vi ham inn på høyrebacken og Ramage inn i modtforsvaret. Det kan bli virkelig bra. Er Taylor og Moore spilledyktige må vi få "igang" de så fort som mulig også. Bramble bør selges i Januar!
Liverpool ser ut til å være solide nå, men kan ha fått en knekk etter å ha tapt mot Sao Paulo. Mye reising (jorden rundt) kan også ha påvirket spillerne.
Men det som er veldig viktig er også hva et tap vil få som følger for Newcastle. For vi kan meget fort gå på et tap her og det må vi bare innse. Om vi taper 3 poeng er ikke det verste. Men vi må ikke gå ned i en bølgedal slik som sist da vi tapte en kamp. Det er viktig å reise seg igjen og kjempe for poeng igjen i neste kamp, husker ikke når den går, og hvme det er mot....
Veldig synd at vår store gigant på midtbanen, Parker, mister kampen, men det tatt i betraktning, jeg håper vi kan stille dette laget (vet at det er litt tidlig å tenke på men...)
Given
--------
Carr
Boumsong
Ramage (eller Taylor om han er spilledyktig)
Babayaro (eller N'Zogiba, begge vil være bedre enn Elliott)
--------
Solano
Faye
Emre
Luque (hvorfor får han ikke sjansen?)
--------
Shearer
Owen

Benk: Harper, Ramage (eller Taylor, den av dem som IKKE spiller), Bowyer, Clark, Ameobi.
Velger å prioritere rutinerte midtbanespillere på benken i en sånn kamp i stedet for å ta med både Chopra og Ameobi. Chopra kan slå til hvis han får muligheten, men jeg tror neppe dette er anledningen. Hadde vert fint om Dyer ble klar men det skal vel utrolig mye til.... :wink:

Monty

• Supersub
    • Vis profil
Liverpool - Newcastle
« Svar #19 på: 18. Des. 2005, 23:30 »
Sitat fra: "Souey"
Liverpool er sikkert slitne etter alle dagene i Klubb VM i Japan. I tillegg pleier alltid julefestene i Liverpool å gå hardt for seg. Liverpool spillerne kan også ha fått seg en aldri så liten psykisk knekk etter tapet på SAO PAOLO.

julefestene til Newcastle pleier ikke være så rolige de heller...   :roll:  :D
Howay the lads!

Toon, Toon, Black and White army!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Liverpool - Newcastle
« Svar #20 på: 19. Des. 2005, 00:13 »
Sitat fra: "Monty"
Sitat fra: "Souey"

julefestene til Newcastle pleier ikke være så rolige de heller...   :roll:  :D

Vel. I fjor var Souness beinhard og nekta de ved ei anledning fest i jula husker jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Liverpool - Newcastle
« Svar #21 på: 19. Des. 2005, 13:43 »
Er dere helt sikre på at Parker er ute mot Liverpool. Mener bestemt å ha hørt at karantenen ikke kommer i neste kamp, men litt senere...

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
Liverpool - Newcastle
« Svar #22 på: 19. Des. 2005, 14:06 »
dette er hva jeg TROR og ikke håper...

given
carr-boum-bram-baba
nobby-bowyer-faye-ameobi
shearer-owen

benk. harper-taylor-ramage-clark-emre-luque

han sparer emre,tayls til 2. omgang...

ikke bli sinte, dette er hav jeg TROR, ikke håper

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Liverpool - Newcastle
« Svar #23 på: 19. Des. 2005, 17:48 »
Sitat fra: "lucky_luque"
dette er hva jeg TROR og ikke håper...

given
carr-boum-bram-baba
nobby-bowyer-faye-ameobi
shearer-owen

benk. harper-taylor-ramage-clark-emre-luque

han sparer emre,tayls til 2. omgang...

ikke bli sinte, dette er hav jeg TROR, ikke håper

Jo, nå blir jeg jaggu sint.. neia, hehe  :wink:

Ser ikke så dumt ut det der. Eneste er vel en mann for mye på benken og jeg ville satt Ramage i midten i stedet for klossmajoren Bramble, men så har da også jeg mistet all troen på den mannen....

plebbster

• Gjest
Liverpool - Newcastle
« Svar #24 på: 19. Des. 2005, 19:03 »
Vi kan jo ha like flaks med linjedommeren som Sao Paulo hadde.

Syntes også at Ameobi kan prøve seg som ving i denne kampen. Owen-Shearer på topp blir det ihvertfall!

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Liverpool - Newcastle
« Svar #25 på: 19. Des. 2005, 19:27 »
plebbster og ha ameobi på vingen er som og ha robbi elliot som spiss
lt;3 Newcastle <3

plebbster

• Gjest
Liverpool - Newcastle
« Svar #26 på: 19. Des. 2005, 21:47 »
Sitat fra: "Doffi"

Det tror jeg ikke. Gi han en sjanse der. Har ikke sett at han har spilt der før.

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
Liverpool - Newcastle
« Svar #27 på: 19. Des. 2005, 22:01 »
Sitat fra: "plebbster"
Sitat fra: "Doffi"

Det tror jeg ikke. Gi han en sjanse der. Har ikke sett at han har spilt der før.

jeg tror ameobi har fått nok sjanser nå...

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Liverpool - Newcastle
« Svar #28 på: 20. Des. 2005, 00:46 »
Enig, jeg synes denne siste kampen var dråpen, for ikke å si fossen som fikk det til å renne over :wink:
Who else...... Alan Shearer

Arild Skjæveland

• Gjest
Liverpool - Newcastle
« Svar #29 på: 20. Des. 2005, 02:14 »
Liverpool står som sagt med 7 strake i ligaen og har 1 innsluppe (mot verdsmestrane vel og merka  :) ) på dei siste 11 kampane, så sjølv om Newcastle hadde seg ein målorgie mot West Ham sist blir det nok tøffare mot eit Liverpool-forsvar som er veldig bra for tida.

Tippar Liverpool stiller med følgande lag:

...........................Reina...........................
Finnan.....Carragher.......Hyypiä............Riise
Gerrard....Alonso............Hamann.........Kewell
...........................García..............................
...........................Crouch.............................

Reina er bankers. Treng ikkje seia noko som helst om han eigentleg.

Same med Finnan, Carragher og Hyypiä.

Venstrebacken er meir usikker. Her er det igrunn hipp som happ om det er Traoré, Riise eller Warnock som spelar, men eg tippar på Riise sidan eg i tillegg har Crouch som spiss, og Riise er den dyktigaste til å kome seg til innlegg frå sin backposisjon.

Gerrard på høgrekanten ser eg og på som bankers. Det er ikkje hans optimale posisjon, men for laget fungerar det veldig bra. Han er nok ikkje parkert der ute, men har ei tålig fri rolle offensivt. Det har fungert veldig bra til no, og er sikker på at me får sjå han der.

Sentralt på midten er Xabi Alonso, ligaens desidert beste pasningsleggar, heilt bankers om han er skadefri, noko han er. Treng vel ikkje seia meir om han. Fantastisk spelar.

Den andre rolla sentralt på midten, løpeguten, eller han som skal bryte opp og vera ballvinnar, der er det eigentleg og litt bingo kven som startar av Hamann og Sissoko. Sissoko har starta dei seinaste kampane, men magefølelsen min seier at Didi startar denne. Det er mot gamleklubben, og det er ein kamp kor me treng Dietmars rutine.

Venstrevingen er eg litt meir usikker på. Kewell var kanskje vår beste mann bak Gerrard i VM-finalen, og viser endeleg teikn på stigande form. Dette er ei rolle og Luis García kan ta, om Rafa vel to spissar, men eg trur som sagt han vel Crouch og Luis i ei hengande.

Hengande rolle, sjå over. Kan og vera han vel to spissar (og då blir det nok Morientes, som og har vist betre form i lag med Crouch, men eg er meir for Cissé i denne kampen FAKTISK, sjølv om eg er drit lei han og hans holdningar. Dette pågrunn av fysikken på Newcastles stopparar, og det faktumet at Morientes og Crouch på mange måtar er litt like spelarar).

Dette er altså laget eg trur me får sjå.

Eg føler meg sikker på at Liverpool slepp inn mål på måndag, og eg er sikker på at det er Owen som skorar det. Blir interessant å sjå korleis han feirar. Personleg trur eg han har såpass mykje respekt for gamleklubben at han ikkje jublar hemningslaust. Så er jo eg av dei som føler meg sikker på at han returnerar til sumaren og då.  :wink:

Neida, skal bli moro dette. Alltid moro med kampar mot Newcastle. Denne gongen blir ekstra moro, for eg skal sjå den live.

Avreise? 23. desember. 4 herlege kampar på 11 dagar i England. For ein fin tur det skal bli.

Har planlagt å reise på bortekampen mot Newcastle og i år. Nokon herfrå som skal på den?