20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Southampton (Søndag 24/2 14.30 TV2 PL HD2)  (Lest 27179 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Southampton (Søndag 24/2 14.30 TV2 PL HD2)
« Svar #240 på: 25. Feb. 2013, 17:27 »
Selvsagt. Det tar ingenting bort fra Cisses prestasjon. Og slike ting jevner seg ut. *Klisjealarm*

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Southampton (Søndag 24/2 14.30 TV2 PL HD2)
« Svar #241 på: 25. Feb. 2013, 17:37 »
Haha, at folk virkelig gidder å si at det ikke er offside. Og man klager på at poolsupporterne er subjektive?

En ting man kan ta med seg fra situasjonen, er at Cisse NOK EN GANG går i en jævla unødvendig offside! Det skjer jo pøken meg 10 ganger hver eneste kamp!

At målet er deilig skal selvsagt ingen ta fra han.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Southampton (Søndag 24/2 14.30 TV2 PL HD2)
« Svar #242 på: 25. Feb. 2013, 17:58 »
Offside er det, men det er jo en veldig spesiell situasjon. Syns ikke akkurat at Cisse drar noen fordel av å være offsideplassert idet Elliot sentrer.

Latterlig digg mål er det uansett og godt vi får marginer med oss. Betyr at vi er i flytsonen :P

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Southampton (Søndag 24/2 14.30 TV2 PL HD2)
« Svar #243 på: 25. Feb. 2013, 18:06 »
At Cisse er slQv og igjen ligger i offside-posisjon er jeg helt enig.

Men A si at vi er heldige som fAr dette mAlet er jeg helt uenig i.
Elliot slAr en passning som er over en halv banelengde, om linjedommer skal klare A se nQyaktig nAr ballen blir slAtt, samtidig som han skal fA med seg en Cisse I fullt sprang ut fra en offsideposisjons nQyaktige posisjon, mA han ha Qynene sine plassert I bakhodet. Mest sannsynlig gAr han etter lyden fra sparket til Elliot, I det lyden kommer frem er mest sansynlig Cisse allerede ute av offside. Om linjedommeren heter Einstein til etternavn sA kan han sikkert gjQre ett kjappt regnestykke pA hvor lang tid det tar fQr lyden kommer frem, men jeg synes dette blir litt mye A forlange fra en linjedommer.
I tillegg til dette er det vanskelig A se fra linjedommers posisjon om Jonas er borti ballen eller ikke. Alt I alt blir det ganske mye som skal avgjQres pA 2 sekund for dette mennesket, sA kanskje man heller skal gi han skryt for A gi det angripende laget fordelen av en tvilssituasjon, til tross for at det er enkelt A fA med seg nAr man har sett situasjonen ifra 140 forskjellige vinkler etter kampen?


lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Southampton (Søndag 24/2 14.30 TV2 PL HD2)
« Svar #244 på: 26. Feb. 2013, 07:38 »
Mannen er like sløv og uintelligent når det gjeld offside som Tiote er slurvete og varm i toppen for tida... Han hadde eit forsøk på takling som fort kunne vorte direkte raudt. Dessutan har eg aldri sett han so slurvete og lite skarp som no. Eg snakkar no om Tiote.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Southampton (Søndag 24/2 14.30 TV2 PL HD2)
« Svar #245 på: 26. Feb. 2013, 15:22 »
Jeg synes Tiote virket på hugget og var bedre enn jeg har sett han på lenge. Men det kommer an på øynene som ser, antakeligvis. Jeg synes han var en god førsteforsvarer, fine taklinger, lite unødvendig ballmist. Finfin kamp fra Tiote, og noe av det beste han har gjort denne sesongen.

Det er altfor dårlige bilder av offsiden til å vurdere hvor grusomt unødvendig elendig håpløst fantasiløst det var av Cissé. Uansett, jeg forstår godt hvorfor det ikke vinkes, og jeg synes ikke vi skal ta noe, absolutt noe som helst vekk fra Cisses prestasjon, som var SKYHØY klasse! Den scoringen er et kunstverk av de sjeldne. Og at han er litt treg ut av offside gjør ikke noen verdens ting for meg når avslutningen er så til de grader fantastisk!

Jeg foreslår noe særdeles kontroversielt, at vi hyller Cissé for det han gjør bra, fremfor å slakte han som en annen okse når noe ikke går så bra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Southampton (Søndag 24/2 14.30 TV2 PL HD2)
« Svar #246 på: 26. Feb. 2013, 16:33 »
Hvordan var det feil av Cisse å stå offside i utgangspunktet der!? Dette er noe alle smarte spisser gjør for å bli vanskeligere å plukke opp. Hvis vi ser på oppbygningen til Lambert sitt mål så står også han i offside når angrepet starter!

Pasningen var i utgangspunktet ikke til Cisse og det er da riktig av han å fokusere på andreball som han jo timet perfekt på med tanke på offside. Dessverre kom det ingen stuss og han var dermed offside, men helt latterlig å si at dette går på sløvhet. Alle som har spilt spiss (eller stopper for den saks skyld) vet at det ofte kan være smart for spissen å ligge i offside under oppbyggende spill.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Southampton (Søndag 24/2 14.30 TV2 PL HD2)
« Svar #247 på: 26. Feb. 2013, 16:36 »
Absolutt. Han trekker seg rolig ut uten å oppsøke ball eller duell, noe som helt klart tyder på at det er med vilje.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Southampton (Søndag 24/2 14.30 TV2 PL HD2)
« Svar #248 på: 26. Feb. 2013, 23:40 »
Fornøyd med seier igjen!

Og Cissè sitt mål...wow. Om han begynner å score på 80%-100%-sjansene sine, så begynner vi å snakke om en spiss i Demba Ba-klasse!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Southampton (Søndag 24/2 14.30 TV2 PL HD2)
« Svar #249 på: 27. Feb. 2013, 09:12 »
Snedig hvordan Cissé ikke lenger regnes som klasse, bare fordi han har hatt vanskelig for å score mål denne sesongen. Forrige sesong på denne tiden var det Demba Ba som fikk unngjelde. Da var det Ba som var idioten. Da var det Ba som var elendig. Da var det Ba som fikk kjeft fordi han ikke scoret på opplagte målsjanser.

Men jeg synes huske at Shearers rating aldri datt som følge av en periode med måltørke. Han ble alltid regnet som Big Al. Kongen. Det var aldri snakk om at Shearer ikke var en god spiss fordi han ikke scoret på sjansene sine. Rart det der.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Southampton (Søndag 24/2 14.30 TV2 PL HD2)
« Svar #250 på: 27. Feb. 2013, 09:39 »
Det er jo en fullstendig latterlig sammenligning. Når Cisse scorer 13 på sine 14 første for så å følge opp med 6 på de 27 neste er det grunn til å stille sette et lite spørsmålstegn. At Shearer med sine 260 PL-mål totalt er/var fritatt for det samme er jo en selvfølgelighet.

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Southampton (Søndag 24/2 14.30 TV2 PL HD2)
« Svar #251 på: 27. Feb. 2013, 11:32 »
Nå fikk jo Ba spille spiss i begynnelsen av sesongen, noe som gjorde at han puttet mens Cisse ble flyttet ut til kanten. Nå som Ba er borte så tror jeg det ikke er snakk om lenge før Cisse begynner å putte gjevnt igjen. Tar litt tid å få selvtilliten tilbake etter å underprestert så til de grader så langt.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Southampton (Søndag 24/2 14.30 TV2 PL HD2)
« Svar #252 på: 27. Feb. 2013, 14:34 »
Var også litt enklere for Cisse å score mye med Ba og Ben Arfa på vingene enn med Jonas og Shola :P

Satser på at han kommer tilbake til gamle takter med Gouffran, Ben Arfa og Sissoko rundt seg.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Southampton (Søndag 24/2 14.30 TV2 PL HD2)
« Svar #253 på: 27. Feb. 2013, 18:42 »
Skal huske på at Cisse spilte mye sentral spiss i høst også da når vi spilte Pardews elendige 4-4-2. Uansett tror jeg også han etterhvert vil score mer regelmessig igjen nå som han er bankers der fremme.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida