20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011  (Lest 366773 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #165 på: 18. Nov. 2010, 15:55 »
Eneste jeg tror jeg kan si Bridge er merkbart bedre på enn Enrique er innleggene, men også der har Jose bedret seg kraftig. Ellers ser jeg ikke at Wayne Bridge har noe ved spillet sitt som matcher Jose. Wayne Bridge er heller ingen back fra øverste hylle - noe Jose bortimot er spør du meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Simmio

  • Gjest
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #166 på: 18. Nov. 2010, 16:00 »
Eneste jeg tror jeg kan si Bridge er merkbart bedre på enn Enrique er innleggene, men også der har Jose bedret seg kraftig. Ellers ser jeg ikke at Wayne Bridge har noe ved spillet sitt som matcher Jose. Wayne Bridge er heller ingen back fra øverste hylle - noe Jose bortimot er spør du meg.
Helt enig Kristoffer. I tillegg er Enrique ung, og pila peker oppover, mens Bridge sin karriere er på hell.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #167 på: 18. Nov. 2010, 16:53 »
Det morsomste med Enrique er at han alltid er akkurat like rask som sin motstander. Han klarer å holde tritt lenge nok til at han får slengt inn en skulder, og når han får gjort det er resultatet gitt :) Gjorde det mot Walcott. Den situasjonen kan forøvrig ses i de høydepunktene jeg la ut.

Peter

  • Gjest
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #168 på: 19. Nov. 2010, 16:35 »
Enrique er jo god ingen tvil, men Peter må få lov til å poengtere at han ennå ikke er en komplett back. Som sagt mangler han noe i sin offensive del. Han har ikke gode nok innlegg og gjør det litt for tungvint fremover til tider. Der er Cole definitivt bedre, og jeg tror også Bridge også er hakket kvassere. Derimot synes jeg Enrique er bedre enn de to i stitt defensive arbeid. Der er han jo helt rå. Har ennå til gode å se ham tape en fysisk duell.

Alle er vel klar over at Enrique ikke er komplett?


Sitat
"Og jeg synes dere har blitt altfor blendet av det Enrique har gjort siste året. Det er ikke så sinnsykt utrolig å spille bra i CCC, og hadde han vært så god som dere refererer til begynner jeg og lure på hvorfor Real eller United. Hadde jeg ikke visst hvem Josè var ville jeg nok etter disse beskrivelsene trodd han var verdens beste."

For det første er det ikke bare i CCC han har vært kanon for oss, men også i PL. Det må være lov å skryte av en av våre beste, og en av PL's beste venstrebacker uten at man begynner å snakke om at viss dette var tilfelle så hadde allerede større klubber vært på banen. Hva da med Bale for eksempel? Dessuten vet man heller ikke hva som skjer i kulissene. Slike kommentarer blir bare feil.



Sitat
"Men som sagt kan Enrique bli utrolig god om han utvikler seg videre, men han er fremdeles ikke på øverste hylle. Så får vi se hvor god han er, når Newcastle får litt skikkelig motgang."
Jose Enrique ER utrolig god, men han er langtifra komplett. Han, som de fleste andre har deler av spillet de må forbedre, men å hevde annet enn at han er en klassespiller, vitner om dårlig fotballforståelse.

Jeg har så vidt jeg kan huske ikke sagt at Enrique er en dårlig fotballspiller. Jeg synes også at Enrique har spilt veldig bra for oss hittil denne sesongen, men jeg kan ikke skjønne at han er bedre enn Wayne Bridge som har vært blant Englands beste venstrebacker i 7-8 år, og har nesten 40 landskamper for England.
En viktig faktor for at Josè har spilt godt denne høsten, er at han har spilt på et nyopprykket lag i medgang. Alle husker vel da Kevin Nolan kom til oss i januar da vi rykket ned. Da var laget i motgang, og det sleit på selvtilliten hans. Sånn var det med Enrique også, før laget rykket ned. Bare se på Kevin Nolan nå; stappfull av selvtillit og banker inn mål.
Tenker det er noe av det samme med Enrique. Flyter på bølgen nå, men når vi ute i februar har tapt fem kamper på rad, får vi se hvor god Enrique er.

Men ikke misforstå, jeg ville heller hatt Enrique enn Bridge, må bare poengtere at jeg synes Bridge fremdeles er et par hakk over. Bridge har spilt bra i PL i ti år, og da ser jeg ikke på 13 gode PL kamper som godt nok vurderingsgrunnlag.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #169 på: 19. Nov. 2010, 16:43 »
Peter; det er tydelig at du ikke har helt oversikt over hva du skriver om. Jose Enrique slet lenge med å finne seg til rette, men begynte den store fremgangen den vinteren og våren som vi rykket ned. Da var han en av våre bedre spillere, selv om det kanskje ikke sier så mye, så dårlig som laget var da. Så det resonnementet ditt her blir totalt feil.

Pila har pekt nedover de siste årene for Wayne Bridge. Han var en veldig god spiller, og er fortsatt en dugandes venstre back i Premier League. Det er tydelig at du blir litt blendet av hvilke klubber han har vært i de siste årene. Han har dessuten heller ikke spilt altfor mye de siste sesongene.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #170 på: 19. Nov. 2010, 17:24 »
Liker at det var eg som startet denne diskusjonen  :P

Simmio

  • Gjest
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #171 på: 19. Nov. 2010, 17:47 »
Peter; det er tydelig at du ikke har helt oversikt over hva du skriver om. Jose Enrique slet lenge med å finne seg til rette, men begynte den store fremgangen den vinteren og våren som vi rykket ned. Da var han en av våre bedre spillere, selv om det kanskje ikke sier så mye, så dårlig som laget var da. Så det resonnementet ditt her blir totalt feil.

Pila har pekt nedover de siste årene for Wayne Bridge. Han var en veldig god spiller, og er fortsatt en dugandes venstre back i Premier League. Det er tydelig at du blir litt blendet av hvilke klubber han har vært i de siste årene. Han har dessuten heller ikke spilt altfor mye de siste sesongene.
Fullstendig enig med deg her kø1!  :)

Peter

  • Gjest
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #172 på: 19. Nov. 2010, 18:09 »
Peter; det er tydelig at du ikke har helt oversikt over hva du skriver om. Jose Enrique slet lenge med å finne seg til rette, men begynte den store fremgangen den vinteren og våren som vi rykket ned. Da var han en av våre bedre spillere, selv om det kanskje ikke sier så mye, så dårlig som laget var da. Så det resonnementet ditt her blir totalt feil.

Pila har pekt nedover de siste årene for Wayne Bridge. Han var en veldig god spiller, og er fortsatt en dugandes venstre back i Premier League. Det er tydelig at du blir litt blendet av hvilke klubber han har vært i de siste årene. Han har dessuten heller ikke spilt altfor mye de siste sesongene.

Enrique var svak våren vi rykket ned. Han gjorde mange defensive feil, og var klart dårligere offensivt enn han er nå. Synes det blir tullete av deg å skrive at jeg ikke har peiling på det jeg skriver om.
Bridge er fremdeles bedre enn Enrique og grunnen til at han ikke har spilt så mye de siste sesongene er hovedsaklig skader. Så følger for hard konkuranse på City. Når man først har vært skada i City er det jævlig vanskelig å spille seg inn igjen. Bare se på Santa Cruz.

Simmio

  • Gjest
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #173 på: 19. Nov. 2010, 18:31 »
Peter; det er tydelig at du ikke har helt oversikt over hva du skriver om. Jose Enrique slet lenge med å finne seg til rette, men begynte den store fremgangen den vinteren og våren som vi rykket ned. Da var han en av våre bedre spillere, selv om det kanskje ikke sier så mye, så dårlig som laget var da. Så det resonnementet ditt her blir totalt feil.

Pila har pekt nedover de siste årene for Wayne Bridge. Han var en veldig god spiller, og er fortsatt en dugandes venstre back i Premier League. Det er tydelig at du blir litt blendet av hvilke klubber han har vært i de siste årene. Han har dessuten heller ikke spilt altfor mye de siste sesongene.

Enrique var svak våren vi rykket ned. Han gjorde mange defensive feil, og var klart dårligere offensivt enn han er nå. Synes det blir tullete av deg å skrive at jeg ikke har peiling på det jeg skriver om.
Bridge er fremdeles bedre enn Enrique og grunnen til at han ikke har spilt så mye de siste sesongene er hovedsaklig skader. Så følger for hard konkuranse på City. Når man først har vært skada i City er det jævlig vanskelig å spille seg inn igjen. Bare se på Santa Cruz.
Jeg så de fleste kampene den sesongen vi rykket ned, og Enrique var blant våre beste spillere. Hadde noen feil i blant, men ellers bunnsolid.

Bridge er virkelig ikke bedre enn Enrique. Han VAR bedre, men hvis du ser på det hittil i sesongen og i fjor, så er han ikke bedre.

Peter

  • Gjest
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #174 på: 19. Nov. 2010, 18:45 »
Peter; det er tydelig at du ikke har helt oversikt over hva du skriver om. Jose Enrique slet lenge med å finne seg til rette, men begynte den store fremgangen den vinteren og våren som vi rykket ned. Da var han en av våre bedre spillere, selv om det kanskje ikke sier så mye, så dårlig som laget var da. Så det resonnementet ditt her blir totalt feil.

Pila har pekt nedover de siste årene for Wayne Bridge. Han var en veldig god spiller, og er fortsatt en dugandes venstre back i Premier League. Det er tydelig at du blir litt blendet av hvilke klubber han har vært i de siste årene. Han har dessuten heller ikke spilt altfor mye de siste sesongene.

Enrique var svak våren vi rykket ned. Han gjorde mange defensive feil, og var klart dårligere offensivt enn han er nå. Synes det blir tullete av deg å skrive at jeg ikke har peiling på det jeg skriver om.
Bridge er fremdeles bedre enn Enrique og grunnen til at han ikke har spilt så mye de siste sesongene er hovedsaklig skader. Så følger for hard konkuranse på City. Når man først har vært skada i City er det jævlig vanskelig å spille seg inn igjen. Bare se på Santa Cruz.
Jeg så de fleste kampene den sesongen vi rykket ned, og Enrique var blant våre beste spillere. Hadde noen feil i blant, men ellers bunnsolid.

Bridge er virkelig ikke bedre enn Enrique. Han VAR bedre, men hvis du ser på det hittil i sesongen og i fjor, så er han ikke bedre.

Hvor mange ganger må man si det? Vi har spilt 13 kamper denne sesongen, og Enrique har som regel vært bunnsolid, men jeg greier rett og slett ikke å se på 13 kamper som vurderingsgrunnlag for hvor god han er. Men når vi uti sesongen har tapt mot Stoke og Wigan++ og Carroll er skada og Nolans form svikter, det er først da vi ser hvor god han er. Bridge har tross alt eid venstresiden i 10 år. Enrique i 1.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #175 på: 19. Nov. 2010, 19:02 »
Dette blir for dumt. Å basere argumenter på noe som du "vet" kommer til å skje utover i sesongen holder absolutt ikke mål. Dessuten så er det vel nivå på nåværende tidspunkt som diskuteres, og at du ikke kan se at en Enrique som har stått fram som en av de beste backene i PL hver runde denne sesongen er bedre enn en Bridge som knapt har spilt de to siste sesongene får stå for din regning. At en spiller har vært skadet er greit nok, men for å bli betraktet som like god som før skaden må det bevises. Og det har Bridge langt ifra gjort.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #176 på: 19. Nov. 2010, 20:22 »
Det finnes faktisk en Enrique tråd  8)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #177 på: 19. Nov. 2010, 20:59 »
Dagens fra Peter: Bridge har eid venstresiden i 10år! ;D

Simmio

  • Gjest
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #178 på: 19. Nov. 2010, 21:12 »
Dagens fra Peter: Bridge har eid venstresiden i 10år! ;D

 ;D

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #179 på: 19. Nov. 2010, 21:42 »
Hehe. Listen over venstrebacker som har vært bedre enn Bridge de siste ti årene tror jeg er for lang til å begynne på her.