20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 300893 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1080 på: 28. Jan. 2020, 01:10 »
Jeg mener det er synd det ikke kommer i orden til vinduet stenger. Vi kunne fått inn en ny spiss for å avlaste/hjelpe Joelinton, samt handlet 1 eller 2 virkelige gode forsterkninger.

Det ville gitt oss muligheten til å gitt FA-cupen en real sjanse, muligheten til å vinne et trofe og til og med en snarvei ut i Europa. Og ikke minst sjansen til en ordentlig god plassering i ligaen, med tanke på at den er svært jevn nå.

Når det gjelder managere, så håper jeg virkelig ikke at vi henter tilbake Rafa. Jeg digget den mannen, og kunne akseptert at Ashley ble værende så lenge Rafa også ble.
Men tror ikke vi tjener noe på å hente tilbake han, og det er ikke pga fotballen han står for (som enkelte mener er kjedelig og destruktiv). Vi har ikke sett hva han kunne få til med skikkelig støtte. Men han har dratt, og det må vi bare innfinne oss med.
Jeg mener (helt seriøst) at hvis vi blir kjøpt opp, bør Steve Bruce fortsette til vi finner en ordentlig god erstatter. En som har en visjon for klubben, og som kan finne på å bli værende i 5+ år.
Eddie Howe kan være en mann, men litt skeptisk til han. Er han god nok til å ta steget opp til en storklubb (noe vi vil bli hvis vi blir kjøpt opp og treffer godt både på spillere og manager)? Usikker.
Steven Gerrard er jeg svært negativ til.
Kunne tenke meg en type som Gio van Bronckhorst, Jesse Marsch eller kanskje til og med Bruno Lage.

Men dette blir jo selvsagt kun hypotetisk, først må denne avtalen i land!!!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Andy35

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1081 på: 28. Jan. 2020, 09:27 »
Nei ikke eddie howe.. han får ikke all verden til i Bournemouth og da blir det type spillere han har i laget som han vil ha i newcastle også, det vil ikke gjøre klubben bedre...

Men Gerrard er jeg enig i, jeg tror også Rafa Benitez tilbake kan bli bra. pga nå vil han ihvertfall få penger å handle spillere for og det fikk han ikke sist gang..

Nå må vi jo først se om det blir et oppkjøp av klubben eller om Ashley igjen lurer oss.

Han spiller isåfall et veldig farlig spill for seg selv om han igjen bare vil lure alle.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1082 på: 28. Jan. 2020, 09:39 »
Eddie Howe har jeg hele tiden vært ganske hypp på, spesielt basert på det han har fått til med begrensa midler i Bournemouth. Derimot er jeg ikke videre imponert over hva han har fått til når han har fått brukt mye penger. Er derfor litt skeptisk.
Tenker også at vi bør gå for noen andre enn Rafa, og det er vel faktisk mest på grunn av fotballfilosofi. Tenker at dersom vi først skal bruke mye penger, kan vi unne oss en mer offensivt anlagt manager. Men samtidig må jeg innrømme at jeg tar Rafa på et blunk dersom det betyr at Bruce skiftes ut på dagen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1083 på: 28. Jan. 2020, 09:44 »
Bare å cashe ut Klopp med en gang 👍 Og ta med Mane, Van Dick ++ 👌

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1084 på: 28. Jan. 2020, 10:36 »
Vi har vært her mange ganger før og er vel egentlig ikke vits i å ta gleden/sorgene på forskudd. Når navnet Amanda Staveley dukker opp i en lekkasje er det umiddelbart Groundhog Day jeg tenker på.

Men om det er reelt; vil vi virkelig at denne søppelstaten skal eie klubben? Man kan argumentere for at Ashley er en jævel, og de fleste som har råd til å kjøpe europeiske klubber er vel og det, men i min bok er dette next level. Klubben havner i førstelinjen til saudienes image-hvitvasking i vesten og alle fans blir deres nyttige idioter. Alt av moral og etiske prinsipper forsvant fra fotballen for mange år siden, men jeg håper virkelig ikke dette salget går gjennom.

 https://www.theguardian.com/football/2020/jan/27/newcastle-takeover-sportswashing-saudi-consortium-amnesty

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1085 på: 28. Jan. 2020, 11:21 »
Er bekreftet at de har levert bekreftelse på økonomien så er nok ikke bare sprøyt.
Når det kommer til Saudi arabiske og disse rykter om hvitvasking osv så syns jeg det er veldig blåøyde uttalelser. De er nok ikke verre enn noen av de andre. russisk mafia i Chelsea osv..
vi fortjener en eier som har en bunnløs brønn med penger som får oss opp på nivået vi var på da 90% av oss ble supportere.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1086 på: 28. Jan. 2020, 11:24 »
Bare å cashe ut Klopp med en gang 👍 Og ta med Mane, Van Dick ++ 👌

Vil ha Brendan Rodgers. Og han kan godt ta med seg maddison og pereira.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1087 på: 28. Jan. 2020, 11:57 »
Er vel heller "vi" som er blåøyde her. Eller skal jeg si at vi er frivillige blinde.
Pontare er vel rimelig spot on i sin karakteristikk av regimet. Det er noe av det ondeste i verden.

Ryktes at vi er i forhandlinger med to andre grupper også. Foretrekker da noen andre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy35

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1088 på: 28. Jan. 2020, 12:44 »
Nå sies det at ashley er i samtaler med to andre kandidater samt saudi om takeover, men den har vi hørt før og da har det ikke blitt noe.

dette er det ashley som selv holder på med, skittent spill...

jeg tror dessverre at vi nok en gang vil bli skuffet... det blir ikke noe nye eiere nå heller.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1089 på: 28. Jan. 2020, 12:46 »
Er bekreftet at de har levert bekreftelse på økonomien så er nok ikke bare sprøyt.
Når det kommer til Saudi arabiske og disse rykter om hvitvasking osv så syns jeg det er veldig blåøyde uttalelser. De er nok ikke verre enn noen av de andre. russisk mafia i Chelsea osv..

Blåøyd?! Opplys oss gjerne! At Chelsea har en luguber eier er jo bare whataboutism. Dessuten er det vitterlig forskjell på å bli eid av et regime som vil bruke klubben for å innynde seg i vesten kontra en forretningsmann som har blitt rik på ugreit vis. Abramovich/Chelsea er ikke en forlenget arm av den russiske staten.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1090 på: 28. Jan. 2020, 13:14 »
Januar var jo faktisk en ganske kjekk/spennende måned mtp. nye signeringer osv. Hadde faktisk troa på både ny venstreback og spiss. Dette tok dog slutt på lørdag.

Da dukket ryktene om overtakelse opp igjen, og nå skrives det kun om dette.
Nei, dette er bare en avledningsmanøver og vi biter på, nok en gang.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1091 på: 28. Jan. 2020, 13:20 »
Er bekreftet at de har levert bekreftelse på økonomien så er nok ikke bare sprøyt.
Når det kommer til Saudi arabiske og disse rykter om hvitvasking osv så syns jeg det er veldig blåøyde uttalelser. De er nok ikke verre enn noen av de andre. russisk mafia i Chelsea osv..

Blåøyd?! Opplys oss gjerne! At Chelsea har en luguber eier er jo bare whataboutism. Dessuten er det vitterlig forskjell på å bli eid av et regime som vil bruke klubben for å innynde seg i vesten kontra en forretningsmann som har blitt rik på ugreit vis. Abramovich/Chelsea er ikke en forlenget arm av den russiske staten.
Nemlig. Det mange ikke tar inn over seg at vi kommer til å bli eid av staten Saudi Arabia. Alt faenskap de finner på vil helt direkte bli knyttet til klubben vår - vi blir en underavdeling av Saudi Arabia AS.

Da er det neste spørsmålet hvorfor Saudi Arabia har interesse av å eie oss? Er det fordi de elsker folket i Nord-England og synes det er på tide at jobben Keegan startet på i 1996 blir fullført? Er det fordi de ser på oss som en god investering og trenger pengene? Eller skal vi bli en del av en PR-maskin for et av de grusomste regimene i verden?

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1092 på: 28. Jan. 2020, 13:49 »
https://www.nufcblog.com/2020/01/28/report-two-additional-groups-in-talks-with-ashley-for-newcastle-takeover/

Nå er det plutselig to andre interesserte kjøpere også -som vanlig.

Og da ender jo hele denne overtagelses historien som vanlig også, altså IKKE noe salg.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1093 på: 28. Jan. 2020, 14:29 »
https://www.nufcblog.com/2020/01/28/report-two-additional-groups-in-talks-with-ashley-for-newcastle-takeover/

Nå er det plutselig to andre interesserte kjøpere også -som vanlig.

Og da ender jo hele denne overtagelses historien som vanlig også, altså IKKE noe salg.

Ashley er "sint" fordi en potensiell overtagelse ble lekket til media? Men hvem lekker da at det er "flere interessenter"? Tviler på det er Staveley-gjengen......

Stinker råtten fisk av dette...
No fate but what you make

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1094 på: 28. Jan. 2020, 15:28 »
Tenkte akkurat det samme.

Hvem er det som har noe glede av å lekke dette, annet enn han som angivelig er sint på det. Er litt sånn "åja det er januar igjen ja" dette.

Er det Kenyon igjen til sommeren da tro....  ;D