20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Spillere vi IKKE har sjans på!  (Lest 55080 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #60 på: 21. Feb. 2011, 10:55 »
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #61 på: 21. Feb. 2011, 16:11 »
Hvorfor ble innlegget mitt og han andre som foreslo å flytte tråden slettet?  :P
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #62 på: 21. Feb. 2011, 17:26 »
http://www.vgtv.no/#id=37446

Se fra 02:00 :P
Messi gjør av og til ting som bare Maradona har gjort før han, og som CRonaldo aldri har vært i nærheten av.

Man kan diskutere i det uendelige hvem som er best av CR og Messi, og uansett hva man konkluderer med vil man sannsynligvis ha rett. Men jeg setter Messi foran av den enkle grunn at han fremstår som en langt, langt, langt, langt mer jordnær spiller som ikke på langt nær er like forelsket i sitt eget speilbilde som CR. Jeg foretrekker Messi fordi han er det nærmeste man kommer Maradona i dag.

Men de som så Arsenal - Barca forrige uke kunne legge merke til hvordan Messi forsvant mer og mer utover i andre omgang, og ble stadig daffere. Og de som mener Messi ikke ville vært like dominant i en annen klubb kan jo støtte sin argumentasjon på hvordan Messi fremstår for Argentina. Langt fra like dominant der, som i Barcelona, og det er egentlig ingen mangel på gode medspillere. Men CR på sin side har en tendens til å forsvinne helt, og sutre og syte og klage dersom laget hans presterer dårlig. CR er sjelden den som løfter laget sitt, inspirerer medspillerne og bidrar til å snu tap til seier. CRonaldo er ikke mannen som snur 0-4 til 4-4. Messi kan nok i større grad være den typen, men det er vel lite trolig der også, i og med at han heller ikke er spesielt fremtredende hvis laget hans er dårlig. Som vi blant annet så av Barcelonas kollaps i andreomgang mot Arsenal.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #63 på: 21. Feb. 2011, 17:36 »
http://www.vgtv.no/#id=37446

Se fra 02:00 :P
Men jeg setter Messi foran av den enkle grunn at han fremstår som en langt, langt, langt, langt mer jordnær spiller som ikke på langt nær er like forelsket i sitt eget speilbilde som CR.

Da tror jeg vi konkluderer med at du vurderer fotballspillere på feil grunnlag. :P

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #64 på: 21. Feb. 2011, 17:39 »
Ikke nødvendigvis. Det kan igjen settes i sammenheng med at Messi tross alt også fremstår som en lagspiller i langt større grad enn CR - og fotball er fortsatt et lagspill.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #65 på: 21. Feb. 2011, 17:43 »
Hvorfor ble innlegget mitt og han andre som foreslo å flytte tråden slettet?  :P
Ikke la deg lure av disse konspirasjonsteoriene :D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #66 på: 21. Feb. 2011, 18:34 »
Ikke nødvendigvis. Det kan igjen settes i sammenheng med at Messi tross alt også fremstår som en lagspiller i langt større grad enn CR - og fotball er fortsatt et lagspill.

Ja, men da må man ikke formulere det som at han velger Messi fordi Ronaldo ønsker å se bra ut. Om det går på arroganse og overlegenhet, så er jo det en annen ting. Det har jeg btw skrevet litt om tidligere i denne tråden.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #67 på: 21. Feb. 2011, 20:16 »
Det poenget jeg prøver å få frem er at jeg personlig foretrekker Messi, altså liker Messi bedre enn Ronaldo, av den enkle grunn at han ikke er like forelska i seg selv. Men jeg prøver også å få frem det poenget at det sportslig sett er jevnt mellom de to.

Jeg holder Messi foran sportslig fordi jeg mener han er det nærmeste vi kommer Maradona i dagens fotball, og fordi han er en lagspiller i større grad enn Ronaldo.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #68 på: 21. Feb. 2011, 20:34 »
Maradona er jo igjen da så tufs at han får C. Ronaldo til å virke som ei krysning av Ola Vigen Hattestad og dersom du er kristen - Jesus.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #69 på: 21. Feb. 2011, 21:09 »
Ehh. Okey. Hva mener du med det?

Maradona er splitter pine gal. Men han var likevel verdens SOLEKLART beste fotballspiller i sin tid, det var ingen andre som nådde han til anklene en gang. Maradona gjorde ting med ballen som ingen andre har gjort etter han, eller vært i nærheten av. Bortsett fra enkelte geniale øyeblikk fra Messi. Messi er utvilsomt den spilleren som er nærmest fotballtalentet Maradona, bortsett fra at jeg ikke tror han er i stand til å vinne CL med Sogndal helt på egenhånd.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #70 på: 21. Feb. 2011, 21:23 »
Poenget er at dersom du skal bruke et argument med at C. Ronaldo er ei f..., som forøvrig medfører fullstendig korrekthet, er det ikke til å komme bort fra at Maradona er en tosk av dimensjoner!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #71 på: 21. Feb. 2011, 21:58 »
Ehh. Okey. Hva mener du med det?

Maradona er splitter pine gal. Men han var likevel verdens SOLEKLART beste fotballspiller i sin tid, det var ingen andre som nådde han til anklene en gang. Maradona gjorde ting med ballen som ingen andre har gjort etter han, eller vært i nærheten av. Bortsett fra enkelte geniale øyeblikk fra Messi. Messi er utvilsomt den spilleren som er nærmest fotballtalentet Maradona, bortsett fra at jeg ikke tror han er i stand til å vinne CL med Sogndal helt på egenhånd.

Kan jeg bare spørre, hvor gammel er du, og hvor mange kamper med Maradona har du sett?

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #72 på: 22. Feb. 2011, 13:18 »
Det står på profilen min hvor gammel jeg er. Og jeg har ikke sett veldig mange kamper med Maradona, jeg baserer meg stort sett på korte glimt fra enkeltkamper.

Og nøyaktig hva er det du prøver å antyde?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #73 på: 22. Feb. 2011, 14:31 »
Nei synes bare det er litt drøyt å komme med slike bombastiske kommentarer om en spiller du aldri har sett, utenom noen klipp på youtube. At Messi, som har kopiert og scoret minst like bra mål som Maradona ALDRI er i NÆRHETEN eller KOMMER TIL å være LILLETÅA til Maradona engang blir så jævla latterlig å høre på. Han har allerede som 23 åring scoret mer mål for Barca, enn Maradona gjorde for Napoli og Barca til sammen. Han har et snitt på 0,68 mål per kamp, og Maradona hadde et snitt på 0,52. Maradona var på sitt beste da toppklubbene trente 2 ganger i uka. Jeg tipper både Ronaldo og Messi er mye bedre enn Maradona noen gang har vært.
« Siste redigering: 22. Feb. 2011, 14:41 av Andy »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Spillere vi IKKE har sjans på!
« Svar #74 på: 22. Feb. 2011, 14:51 »
Zizou da? Han har gjort større ting enn disse to. For min del bør han være med i beregninga. Ikke en fyr som scoret mål i hytt og pine - men han bare gjerne laget alene på skuldrene sine. Helt sinnsyk spiller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida