20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 191740 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1080 på: 20. Juni 2014, 10:52 »
Bahh! Kjedelig! Da blir det vel å kjøre igjennom alle 4 sesongene på nytt igjen, når S05 er tilgjengelig..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1081 på: 20. Juni 2014, 11:51 »
Er vel allerede bekreftet (og har vel blitt en tradisjon) at GoT starter nye sesonger hver april. Så sesong 5 starter nok april 2015.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1082 på: 23. Juni 2014, 08:47 »
Bahh! Kjedelig! Da blir det vel å kjøre igjennom alle 4 sesongene på nytt igjen, når S05 er tilgjengelig..

Ja, og det fungerar utmerka :) Såg sesong 3 på nytt før 4 no. Kjem nok til å kanskje ta alle 4 sesongane før eg begynnar på 5.

Siste sesong av True Blood denne sommaren. Grei underhaldning som eg har fulgt frå starten av.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1083 på: 26. Juni 2014, 05:29 »
Lite spørsmål til dere som ikke har lest A Song of Ice and Fire bøkene: Skjønte dere avslutningen på sesong 4 med tanke på utviklingen i nord? I boken blir dette en mulighet ganske tidlig, men når jeg tenker igjennom serien nå så kan jeg ikke huske å ha sett den samme hendelsen...

Så bare at en hadde kommenter at plot twistene kom litt for ut av det blå!

Ingen start på noen bok vs. serie debatt her for jeg nyter begge uavhengige. Bare nysgjerrig på hva dere som kun ser serien føler om avslutningen i nord!

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1084 på: 26. Juni 2014, 12:21 »
Lite spørsmål til dere som ikke har lest A Song of Ice and Fire bøkene: Skjønte dere avslutningen på sesong 4 med tanke på utviklingen i nord? I boken blir dette en mulighet ganske tidlig, men når jeg tenker igjennom serien nå så kan jeg ikke huske å ha sett den samme hendelsen...

Så bare at en hadde kommenter at plot twistene kom litt for ut av det blå!

Ingen start på noen bok vs. serie debatt her for jeg nyter begge uavhengige. Bare nysgjerrig på hva dere som kun ser serien føler om avslutningen i nord!

Verdt å nevne om du mener nord som i The Wall eller nord som i Winterfell, Dreadforth osv, selv om jeg regner med du mener The Wall?

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1085 på: 27. Juni 2014, 11:03 »
Noen som har sett Black Sails? Noe å bruke tid på?

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1086 på: 27. Juni 2014, 12:11 »
Noen som har sett Black Sails? Noe å bruke tid på?

Eg tykkjer det er bra og som mange andre gode seriar so aukar det i kvalitet etter fleire episodar. Viss du er glad i temaet so kan ein og venja seg til serien, sjølv om det er ulike svakheitar med den :) Det går til tider kaaaanskje litt langsamt.
For meg var sesongen verdt å sjå kunn grunna scenene der dei er ombord på eit eller anna skip og seglar eller krigar. 

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1087 på: 27. Juni 2014, 19:53 »


Syns denne var rimelig genial!  :lol:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1088 på: 11. Juli 2014, 21:31 »
Colin Farrell er visstnok i forhandlinger om en av de tre hovedrollene i den kommende sesongen av True Detective.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1089 på: 11. Juli 2014, 23:20 »
Tja, kva skal ein sei. Det verte uansett veldig vanskeleg å toppa førre sesong.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1090 på: 11. Juli 2014, 23:26 »
Er jævlig positiv til det. Mannen står til terningkast 6 i In Bruges, er jæææææævlig god i Seven Psychopaths og meget imponeende i Tigerland, The New World, Minority Report og sikkert flere. Når han får noe bra å jobbe med, er han som regel dritbra. Men mannen har jobbet i mye dritt over åra. Har max trua på at han kan imponere stort i True Detective om han ender opp i serien.

Til sammenligning hadde jeg aldri blitt veldig imponert over Mathew Mccogney før True Detective, og vi vet alle hvor mye han imponerte i serien.
Nei.


Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1092 på: 25. Juli 2014, 22:03 »
Sett førstesesong av Luther. Særdeles gode saker. Idris Elba er kung!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1093 på: 26. Juli 2014, 17:31 »
Sett førstesesong av Luther. Særdeles gode saker. Idris Elba er kung!

Luther er en maksimalt bra serie. en av mine all-time favourites. Sesong 2 er også meget solid!

Er forresten akkurat ferdig med å se Broen (ikke den imo. katastrofale amerikanske nyinnspillingen, men den svensk/danske). Ble gledelig overrasket!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1094 på: 26. Juli 2014, 18:18 »
Ja. Så akkurat ferdig sistesesong. Særdeles solide saker, nesten litt kjipt at det bare er 3 sesonger.

Har sett førstesesong av den originale Broen selv, og syns det var særdeles bra. Planer om å se tredjesesong også. Dansker er jo jævla gode på krim - Forbrydelsen 1 og 2 er ihvertfall helt sjukt nervepirrende saker.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida