20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 191738 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #885 på: 16. Nov. 2013, 13:24 »
The Walking Dead er ganske so bra, men langt i frå kva det kunne ha vore utifrå den fantastiske teikneserien det er basert på.
Da irriterar meg at det er same fine vêret i alle sesongane. Slike detaljar øydelegg litt for meg. Håpar Abraham dukkar opp!

The Breaking Bad er so fantastisk bra!

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #886 på: 17. Nov. 2013, 11:51 »
Boris, hva får deg til å mislike Walking Dead såpass brutalt? :)

Nå har ikke jeg lest tegneserien, så jeg kan ikke uttale meg om hvorvidt det er en elendig overføring til serien, men jeg ville nok sagt meg veldig enige med dere om jeg hadde lest tegneserien tror jeg.

Selve serien lider litt av små detaljer som du nevner Igrinde. Mellom sesong 2 og 3 går det jo plutselig 9 måneder, og omfatter vinteren.. Hvorfor i all verden gønna de ikke på med vinter i en av sesongene? Hadde jo vært et ekstra spenningsmoment som virker mye mer realistisk enn alle de småkonfliktene de koker sammen, samt at det er et naturlig hinder i hverdagen! Det regner jo faen meg nesten aldri heller, bortsett fra en gang i sesong 1 om jeg ikke husker helt feil!

Så langt jeg har kommet nå (snart ferdig med sesong 3), syns jeg faktisk skuespillerprestasjonene tar seg opp en god del. De har rydda unna noen skuespillere som ikke er så sabla bra, og lagt til noen flere som er mye bedre enn de forrige.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #887 på: 17. Nov. 2013, 12:13 »
Dritkjipe skuespillere, kjedelige karakterer og null karakterutvikling, og dramaet er direkte tilbakestående og ræva, og når man lager en dramaserie er det ingenting som er viktigere enn godt drama. Serien mangler sånn ca. alt som gjør tegneserien så utrolig bra.

I tegneserien brydde jeg meg om karakterne, i serien satt jeg og ventet på at alle skulle dø så fort som mulig fordi de var toskete stusselige og jeg ønsket at serien skulle bli ferdig fort som mulig.
Nei.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #888 på: 17. Nov. 2013, 17:42 »
Haha jeg tenkte det samme. Jeg klarte bare å se de 2-3 første episodene, men etter den dramatikken på taket fant jeg ut at det var en slik type serie jeg ville prøve å unngå etter at jeg måtte lide meg gjennom prison break.
Syns ikke karakterene var i nærheten av troverdige og som boris sier, dramaet var forferdelig dårlig.

Satt forøvrig igjen med nøyaktig de samme tankene etter jeg så halvparten av første episoden av Sons of Anarchy.

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #889 på: 17. Nov. 2013, 19:31 »
Jau, er nok bare noen ytterst få sentrale skuespillere som kan klassifiseres som gode nok. Karakterutvikling er jeg noe uenig i da, jeg syns en del av folka utvikler seg rimelig bra etterhvert. Helt grei underholdning om man ikke vil se dramaer lagt til dagens samfunn, som jeg syns er katastrofalt kjedelig. Har prøvd å se Breaking Bad, Homeland, Sons of Anarchy osv, men jeg bare syns det er for kjedelig i lengden. For min del må ting være litt fjernt fra virkeligheten for at jeg skal la meg fenge skikkelig.

Skal dog sies at jeg vurderer sterkt å forsøke meg på Breaking Bad igjen, siden samtlige som har sett ferdig serien er går helt bananas om hvor bra det er. Får prøve når jeg er ferdig med Walking Dead =) Har jeg først sett et par sesonger må jeg fullføre!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #890 på: 17. Nov. 2013, 21:02 »
Satt forøvrig igjen med nøyaktig de samme tankene etter jeg så halvparten av første episoden av Sons of Anarchy.

SoA er en serie som lett kan anbefales. For en jævlig bra utvikling den serien har, til tross for at den lider av The Shield-syndromet. Laget for amerikansk TV, og derfor er både vold, nakenhet og banning tonet helt ned. Og det er serienes store problemer. Ellers er begge veldig, veldig fete og barske serier. Anbefales! Blir jævlig bra etterhvert.
Nei.

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: TV-tråden
« Svar #891 på: 24. Nov. 2013, 00:47 »
SoA var jeg utrolig nært å droppe etter 3-4 episoder, men siden jeg hadde så jævla mye fritid på den tida, så fortsatte jeg. Og fy faen i hælvette hvor det tar seg opp. Fantastisk serie fra og med sesong 2 og utover. Men ja, enig med boris., det mangler pupper.
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #892 på: 24. Nov. 2013, 10:42 »
Og banning. Bikere banner, sånn er det bare. Den typen bikere er også involvert i blodige hendelser. Mer banning, blod og kropp og serien ville tatt et par steg i riktig retning.
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #893 på: 06. Des. 2013, 15:32 »
Breaking Bad, sesong 3 - Har lest mye negativt om denne sesongen men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor. Jeg har sett denne før og synes nok en gang den er jævlig bra. Fant også ut at jeg har sett sesong 4, men det er den siste sesongen jeg har sett. Jævlig bra slutt på sesongen. De to siste episodene er helt forbanna nervepirrende og spennende.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #894 på: 06. Des. 2013, 21:05 »
Breaking Bad, sesong 3 - Har lest mye negativt om denne sesongen men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor. Jeg har sett denne før og synes nok en gang den er jævlig bra. Fant også ut at jeg har sett sesong 4, men det er den siste sesongen jeg har sett. Jævlig bra slutt på sesongen. De to siste episodene er helt forbanna nervepirrende og spennende.

 :nervøs: :thumbu:

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #895 på: 09. Des. 2013, 12:59 »


Så akkurat de to føste episodene av denne i dag. Første episode var jævlig bra, men den andre var litt skuffende. Ingen dårlig episode, men et stort steg ned fra den første. Jerome Flynn (Game of Thrones) er jævlig bra! Gleder meg til å se videre. Liker at det er såpass skittent og mørkt.
Nei.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #896 på: 09. Des. 2013, 15:19 »


Så akkurat de to føste episodene av denne i dag. Første episode var jævlig bra, men den andre var litt skuffende. Ingen dårlig episode, men et stort steg ned fra den første. Jerome Flynn (Game of Thrones) er jævlig bra! Gleder meg til å se videre. Liker at det er såpass skittent og mørkt.

Kva er det for noko?
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #897 på: 09. Des. 2013, 15:26 »
Ripper Street. Krimdrama, satt til Whitechapel, London, 1989, seks måneder etter Jack the Ripper begikk sitt siste drap. Ble dessverre kansellert etter to sesonger, men etter hva jeg har skjønt fikk de avslutta det ordentlig lell.
Nei.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #898 på: 09. Des. 2013, 15:48 »
Ripper Street. Krimdrama, satt til Whitechapel, London, 1889, seks måneder etter Jack the Ripper begikk sitt siste drap. Ble dessverre kansellert etter to sesonger, men etter hva jeg har skjønt fikk de avslutta det ordentlig lell.

 ;)

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #899 på: 13. Des. 2013, 12:34 »
Ripper Street, sesong 1 - Bra saker. Skittent, mørkt og voldelig, og utviklingen var helt topp. Spesielt de to siste episoden var helt forbanna topp! Mangler det lille ekstra, men jeg ble veldig underholdt og gleder meg til å se videre.
Nei.