20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 191740 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #360 på: 19. Jan. 2012, 23:01 »
Har begynt å se på GameCenter CX nå. Faen meg bra! Dette er da en serie for de av dere som måtte være spillinteresserte.

Retro Game Master, known in Japan as GameCenter CX is a Japanese television series where Shinya Arino, a member of comedy duo Yoiko, plays Japan's most popular video games (a majority of which are Family Computer games) and records his progress as he works through a time limit, usually lasting up to one day. He is supported by his Assistant Directors (herein referred to as ADs) and Staff, both via moral support and actual gameplay.

Så som sagt, er man spillinteressert anbefales dette på det sterkeste. Ligger ute på youtube.

http://en.wikipedia.org/wiki/Retro_Game_Master
http://www.crunkgames.com/?p=87 (liste med episoder så det er lettere å finne når man søker etter de)

Den typen geniale serier finner man ikke i Norge, nei.
Nei.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #361 på: 24. Jan. 2012, 23:51 »
Så siste episode av Breaking Bad i går. Makan :D Knall-serie!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #362 på: 25. Jan. 2012, 00:21 »
Litt synd at Homeland er slutt. :-\

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #363 på: 25. Jan. 2012, 00:30 »
Litt synd at Homeland er slutt. :-\

Kommer vel en sesong 2??
Same old Shearer, always scoring!

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #364 på: 25. Jan. 2012, 00:31 »
Btw, noen som har sett de første episodene av Alcatraz?
Same old Shearer, always scoring!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #365 på: 25. Jan. 2012, 00:32 »
Litt synd at Homeland er slutt. :-\

Kommer vel en sesong 2??

Regner med det ja.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #366 på: 25. Jan. 2012, 00:43 »
Btw, noen som har sett de første episodene av Alcatraz?

Jeg er keen på å begynne å se den i hvert fall, ser dritbra ut. Hadde jeg bare hatt tid..  :)

Får se om jeg får sett et par episoder i morgen natt.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #367 på: 25. Jan. 2012, 01:03 »
Faen så mye jeg har og ta igjen av serier nå. Gud bedre! Har jo ikke tid til alt, selv om jeg har all verdens tid. :snufs:
Nei.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #368 på: 25. Jan. 2012, 01:28 »
Så Sherlock på nrk nå, og må si jeg likte det veldig godt. For de som ikke er kjent med serien så er det en miniserie produsert av BBC basert på Arthur Conan Doyles Sherlock Holmes men satt til nåtid. Fantastisk krimserie med helrige karakterer. Første episode ligger ute på nrk nett-tv, ellers er vel alle episodene gått på lufta i england så bør være en enkel sak å laste ned resten av episodene om skulle ønske det.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #369 på: 25. Jan. 2012, 22:29 »
Fikk folk sett lilyhammer idag? Og isåfall hva er dommen?
Jeg likte det veldig godt iallefall ;)

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: TV-tråden
« Svar #370 på: 26. Jan. 2012, 04:26 »
Positivt overrasket over Lilyhammer. Anbefales absolutt :thumbu:

Liker også tolkningen av Sherlock Holmes og John Watson i Sherlock. Mye av de mest vitale elementene ved Sherlock Holmes som jeg synes er svakt tolket i de to kinofilmene med Robert Downey Jr. og Jude Law kommer sterkere frem der. Allikevel skjønner jeg ikke poenget med å omlegge det til moderne tid. Ødelegger litt av sjarmen, men det sparte vel produsentene for ekstremt mye arbeid (og penger).

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #371 på: 26. Jan. 2012, 11:58 »
Synes Lilyhammer var brukbart, men håper det tar seg opp.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #372 på: 26. Jan. 2012, 14:00 »
Ja, men den siste boka tok det jo nesten 6 år å skrive.

Er vel nettopp derfor, ja :) Mr. Martin er ikke verdens flinkeste til å multitaske da de siste årene har gått med til å forelese, selge filmrettighetene, være med på casting OG skrive ferdig Part2 av den forrige boka - "a dance with dragons".

Hvis han bare får ut fingeren skal det nok gå bra. Det må gå bra. Hvis den serien slutter en sesong før siste kommer jeg til å klikke i vinkel. Er helfrelst etter å ha lest bøkene først OGSÅ få serien servert i et veldig bra TV-format.

Så det var noen som var skuffet over alle som døde. For meg er dette noe av "sjarmen" med hele serien. Det er en nådeløs verden og du vet aldri helt hva som kommer til å skje. Intrikate plot og herlige karakterer (Jon & "The Imp" spesielt.

Forøvrig er ikke alt som det ser ut til å begynne med heller (tør ikke si mer enn det) ;)

PS: Leste forøvrig en plass at det planlegges en TV-serie av en minst like stor serie som A Song of Ice and Fire (Game of Thrones er jo bare tittelen på en av bøkene), nemlig The Wheel of Time. DET hadde vært en kanon serie å få en bra TV-serie ut av, men den må gjøres like "stor" som ASoIaF for å få det til. Ellers vil det rett og slett bli for "billig" er jeg redd. Men det hadde vært noe...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #373 på: 26. Jan. 2012, 22:00 »
Fader, må få lese bøkene eg og no. Berre gjera meg ferdig med Wheel of Time bok 13(!) del (1). Robert Jordan døydde jo før han vart ferdig... Hadde vore spennande fått den serien servert av HBO og :D

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #374 på: 27. Jan. 2012, 09:01 »
Han som tok over Wheel of Time avsluttet helt greit synes jeg. Han har forøvrig sin egen serie med bøker, Mistborn, som også var helt ok. (Tips)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!