20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: John Arne Riise  (Lest 44859 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kico

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 107
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #90 på: 27. Jan. 2008, 14:47 »
Handler ikke nødvendigvis om dagens Newcastle er for gode eller ikke for Riise, men spørsmålet er om han ville vært en god tilvekst til laget når vi først skal handle inn en ny back til 7-8 MP. Gidder ikke kjøre noen begrunnelse på hvorfor jeg mener Riise ikke er det, for det er det andre som har gjort på en god måte før meg. Det viktigste argumentet er vel at han ikke styrker forsvaret vårt i noen særlig grad. Riise er en offensiv spillertype, og sånn sett er Zog en like god backup på backen.
Walking in a Keegan wonderland!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #91 på: 27. Jan. 2008, 15:13 »
Jeg synes så absolutt at Riise vil komme til å styrke forsvaret vårt. Han er i mine øyne langt bedre defensivt enn N'Zogbia er. Han tar langt færre sjanser, og vi slipper brølere som den N'Zogbia gjorde i forkant av Adebayors 1-0 mål på SJP i desember. Riise er god offensivt. Ikke bedre enn N'Zogbia, men han er taktisk bedre enn N'Zogbia, og han spiller lagkameratene gode mer enn N'Zogbia gjør. Enrique sliter fortsatt med å tilvenne seg tempoet i PL. Det har Riise inne.

Hvis vi tenker som så at Liverpools midtbane er mye bedre enn vår, og at de slipper mindre farligheter gjennom til forsvaret, så er det kanskje lettere åFREMSTÅ som bra i Liverpool. MEN, når du er omgitt av spillere som det Liverpool har i sitt forsvar, så er det samtidig veldig lett å falle gjennom om du ikke holder samme nivå. Jeg kan ikke på noen måte se at Riise har falt gjennom i Liverpool, sammenlignet med sine forsvarskolleger.
Og hvis du ikke spiller bra over tid, så har en klubb som Liverpool bedre spillere på benken. Kravene til spilletid i Liverpool, har blitt større og større i det siste. Men det er først DENNE sesongen, at Riise ikke har beholdt sin posisjon. Det er først denne sesongen han ikke har fått så mye spilletid. Så hva betyr det? Har Riise over natta blitt en dårligere spiller, eller er hans nye lagkamerater det lille hakket bedre, som gjør at Benitez satser på dem, og ikke Riise?

Benitez har vunnet en CL-tittel, men ellers har han vel ikke oppnådd noe som helst i Liverpool? Før eller siden MÅ Benitez kjempe om ligatittelen. Skal han få til det, må han fornye og utvikle laget. Han må bruke transferpengene til å kjøpe inn BEDRE spillere, og yngre spillere, enn det han allerede har. Nå har nivået bak hos Liverpool blitt såpass høyt at det ikke er plass til Riise lenger. Men det betyr ikke at han ikke er god nok for Newcastle. Langt der ifra.

Det er mye enklere å bli en bejublet venstreback i Newcastle, enn i Liverpool! Noe annet går bare ikke an å si.


Og til slutt en liten hilsen til Tønsberg.
Sitat fra: Tønsberg
Har han valget mellom villa og newcastle. Tror jeg han velger villa. Siden carew er der blandt annet.
Har du glemt slagene i Drammen? Har en bestemt følelse av at Riise og Carew IKKE er bestevenner. Så hvis Riise skulle velge Villa foran oss er det IKKE pga Carew. Mer på grunn av Martin O'Neill.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #92 på: 27. Jan. 2008, 15:45 »
Her er vi tydligvis litt mer enige enn når det gjelder visse andre temaer Joakim.

Det er vel egentlig flere grunner til at en spiller skal velge Villa foran oss pr idag, og da er ikke EN bestemt årsak problemet. Problemet at det er flere årsaker, og det er det noe Newcastle må gjøre noe med. Vi skal være en mer attraktiv klubb enn Villa, pr idag er vi ikke det og det må vi få gjort noe med!

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #93 på: 27. Jan. 2008, 18:02 »
Å påstå at det ikke er lettere å spille for LFC enn NUFC, er patetisk. LFC har ligget blant top 4 i mange mange år, de har et bedre lag enn NUFC og de har et dessidert mye bedre forsvar. Sier da seg selv at det er enklere å spille på et lag når du har gode medspillere. Slikt kan jo bli vanskelig hvis Riise skulle kommet til newcastle. Tenk deg hvilken forskjell det er å ha Butt fremfor Gerrard på laget! det er flere divisjoner forskjell
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #94 på: 27. Jan. 2008, 18:56 »
Å påstå at det ikke er lettere å spille for LFC enn NUFC, er patetisk. LFC har ligget blant top 4 i mange mange år, de har et bedre lag enn NUFC og de har et dessidert mye bedre forsvar. Sier da seg selv at det er enklere å spille på et lag når du har gode medspillere. Slikt kan jo bli vanskelig hvis Riise skulle kommet til newcastle. Tenk deg hvilken forskjell det er å ha Butt fremfor Gerrard på laget! det er flere divisjoner forskjell

Det er jo to sider av saken her!

Ja, det kan være lettere å spille på et slikt lag. Men igjen blir det vanskeligere å FÅ spille.... Når Riise har vært så og si fast i så mange år så betyr jo det at han er en god spiller siden han får spilletid på et så godt lag ?

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #95 på: 27. Jan. 2008, 19:39 »
han HAR vært god ja, men det er nok en grunn til han spiller mindre og mindre. Og siden han har spillt såpass mange kamper som blir påstått, så burde han jo spillt fast enda om han var god nok
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #96 på: 27. Jan. 2008, 19:59 »
han HAR vært god ja, men det er nok en grunn til han spiller mindre og mindre. Og siden han har spillt såpass mange kamper som blir påstått, så burde han jo spillt fast enda om han var god nok

På Liverpool spiller ingen fast omtrent! Benitez bytter jo om på laget hele tiden, mn det er verdt å merke seg at Riise er en av de som har fått mest spilletid fra start med Benitez som sjef og det er verdt å merke seg at det var første gang i sin Liverpool karriere at han ble vraket fra troppen som spilte mot Aston Villa på mandag...

Riise er ikke kjøpt av Benitez, og det hersker vel ikke tvil om at Benitez ønsker inn sine egne folk også i Riise sin posisjon, men frem til nå har Riise egentlig bestått ganske så bra og har utkjempet en del av Benitez egne kjøp der allerede.

Jeg håper i det lengste Riise kommer, ville vært en utrolig forsterkning av stallen og av forsvaret!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #97 på: 27. Jan. 2008, 21:13 »
Lurer på koss stå hadde vert om Riise hadde vert fra ein anna nasjon.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #98 på: 27. Jan. 2008, 22:22 »
Da tror jeg ikke vi hadde visst om alt det han har funnet på og hvordan han er. Tviler på at de skriver noe om ham i f.eks Tyskland eller Nederland. Der skriver de vel heller om de spillerene som er derifra, så jeg vil nok tro at det er mest i Norge og til dels England folk leser hva avisene skriver om ham. For alt vi vet kan Voronin (helt tilfeldig eksempel) være den mest forhatte mannen/like ''forhatt'' som Riise er i Norge, i Ukraina...

Kan godt være flere hadde vært mer positive til ham hadde han vært fra et annet land. Ikke at jeg vil ha ham men...

At norsk presse vil skrive om ''Riise og hans Newcastle'' er et tåpelig argument for ikke å kjøpe ham... Skulle vi liksom ikke kjøpt Emre (igjen et tilfeldig eksempel) fordi de Newcastle-fansen i Tyrkia ikke ville lese om ''Emre og hans Newcastle'' da? At han ikke er god nok, at vi ikke trenger ham, eller at han blir for dyr hadde vært gode argumenter mot et kjøp av ham.

Selv mener jeg at han er en god spiller, men nokså oppskrytt (selv om han er kraftig undervurdert av enkelte) i Norge og er det egentlig venstrebacken vi bør forsterke først? Synes heller vi burde hente en lynrask høyrekant, så en god og kreativ offensiv midtbanespiller, deretter en målfarlig spiss som kan konkurere med Owen og Martins, så en god defensiv midtbane (Butt er god nok ut denne sesongen, tror han begynner å bli for gammel neste sesong og Faye er grei nok, men bør spille midtstopper), før vi begynner å tenke på forsvaret. Tror nok ikke vi får inn nye spillere i alle de posisjonene jeg har nevnt, men det hadde vært en drøm.
Drømmen min inn før neste sesong må nok være: Baptista, SWP, Bentley, Carrik, Pandev, og en god midtstopper (Van Buyten f.eks). Om det er noe realistisk i det hele tatt får være en annen sak ;) Er redd jeg har spilt litt for mye FM, hehe.

Olav: Kanske det er lettere å gjøre det godt på Liverpool med alle de gode medspillerene du har rundt deg. Men tenk på at du må være en ganske god spiller for å få fast plass og i hele tatt bli hentet av Liverpool...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #99 på: 27. Jan. 2008, 22:29 »
Er enig i alt du skriver Håvard. Jeg vil heller ikke hente Riise, men jeg skjønner meg ikke på den harde kritikken han får.. VB er en posisjon vi absolutt bør forsterke, men som du sier, det er andre plasser hvor nøden er større per i dag.

Jeg tror desverre ikke vi henter noen dette vinduet, men hadde vi fått EN av de du ramser opp hadde jeg vært knallfornøyd :)

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #100 på: 27. Jan. 2008, 22:47 »
For å være ærlig så tror jeg ikke vi får noen av de, noen gang. Bare noen av de spillerene jeg helst vil ha i de posisjonene vi bør forsterke før venstrebacken ;)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #101 på: 27. Jan. 2008, 22:52 »
Nja, Bentley kan jeg se for meg muligens ville ha kommet, og kanskje Van Buyten. Men de andre er usannstnlige desverre.

<----- Hva med han på bildet? Kanskje han er løsninge, noen som kjenner han igjen?? ;)

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #102 på: 27. Jan. 2008, 22:56 »
Er det Ginola? Skulle fått ham tilbake fra pensjon, hehe.

Tror ikke akurat det er spillerene det står på, mer at klubbene sannsynligvis vil ha 3x verdien deres. Bortsett fra Van Buyten da ;)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #103 på: 27. Jan. 2008, 22:57 »
<----- Hva med han på bildet? Kanskje han er løsninge, noen som kjenner han igjen?? ;)

Er det dopmisbrukeren Daniel Cordone?
Litt lite bildet til at jeg kan se det ordentlig, men det ligner ihvertfall. Han er nok desverre ikke løsningen!!  ;)

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #104 på: 27. Jan. 2008, 23:01 »
Hehe, korrekt! Cordone er det :) Han er så morsom, spesielt måten han flette håret sitt rundt "hårstrikken"... :) Var vel ingen stor suksess i Newcastle heller.

Men Ginola derimot kunne sikkert ha hevet laget vårt ;) hehe...