20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: John Arne Riise  (Lest 45056 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

kico

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 107
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #90 pć: 27. Jan. 2008, 14:47 »
Handler ikke nÞdvendigvis om dagens Newcastle er for gode eller ikke for Riise, men spÞrsmÄlet er om han ville vÊrt en god tilvekst til laget nÄr vi fÞrst skal handle inn en ny back til 7-8 MP. Gidder ikke kjÞre noen begrunnelse pÄ hvorfor jeg mener Riise ikke er det, for det er det andre som har gjort pÄ en god mÄte fÞr meg. Det viktigste argumentet er vel at han ikke styrker forsvaret vÄrt i noen sÊrlig grad. Riise er en offensiv spillertype, og sÄnn sett er Zog en like god backup pÄ backen.
Walking in a Keegan wonderland!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #91 pć: 27. Jan. 2008, 15:13 »
Jeg synes sÄ absolutt at Riise vil komme til Ä styrke forsvaret vÄrt. Han er i mine Þyne langt bedre defensivt enn N'Zogbia er. Han tar langt fÊrre sjanser, og vi slipper brÞlere som den N'Zogbia gjorde i forkant av Adebayors 1-0 mÄl pÄ SJP i desember. Riise er god offensivt. Ikke bedre enn N'Zogbia, men han er taktisk bedre enn N'Zogbia, og han spiller lagkameratene gode mer enn N'Zogbia gjÞr. Enrique sliter fortsatt med Ä tilvenne seg tempoet i PL. Det har Riise inne.

Hvis vi tenker som sĂ„ at Liverpools midtbane er mye bedre enn vĂ„r, og at de slipper mindre farligheter gjennom til forsvaret, sĂ„ er det kanskje lettere Ă„FREMSTÅ som bra i Liverpool. MEN, nĂ„r du er omgitt av spillere som det Liverpool har i sitt forsvar, sĂ„ er det samtidig veldig lett Ă„ falle gjennom om du ikke holder samme nivĂ„. Jeg kan ikke pĂ„ noen mĂ„te se at Riise har falt gjennom i Liverpool, sammenlignet med sine forsvarskolleger.
Og hvis du ikke spiller bra over tid, sÄ har en klubb som Liverpool bedre spillere pÄ benken. Kravene til spilletid i Liverpool, har blitt stÞrre og stÞrre i det siste. Men det er fÞrst DENNE sesongen, at Riise ikke har beholdt sin posisjon. Det er fÞrst denne sesongen han ikke har fÄtt sÄ mye spilletid. SÄ hva betyr det? Har Riise over natta blitt en dÄrligere spiller, eller er hans nye lagkamerater det lille hakket bedre, som gjÞr at Benitez satser pÄ dem, og ikke Riise?

Benitez har vunnet en CL-tittel, men ellers har han vel ikke oppnĂ„dd noe som helst i Liverpool? FĂžr eller siden MÅ Benitez kjempe om ligatittelen. Skal han fĂ„ til det, mĂ„ han fornye og utvikle laget. Han mĂ„ bruke transferpengene til Ă„ kjĂžpe inn BEDRE spillere, og yngre spillere, enn det han allerede har. NĂ„ har nivĂ„et bak hos Liverpool blitt sĂ„pass hĂžyt at det ikke er plass til Riise lenger. Men det betyr ikke at han ikke er god nok for Newcastle. Langt der ifra.

Det er mye enklere Ä bli en bejublet venstreback i Newcastle, enn i Liverpool! Noe annet gÄr bare ikke an Ä si.


Og til slutt en liten hilsen til TĂžnsberg.
Sitat fra: TĂžnsberg
Har han valget mellom villa og newcastle. Tror jeg han velger villa. Siden carew er der blandt annet.
Har du glemt slagene i Drammen? Har en bestemt fÞlelse av at Riise og Carew IKKE er bestevenner. SÄ hvis Riise skulle velge Villa foran oss er det IKKE pga Carew. Mer pÄ grunn av Martin O'Neill.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #92 pć: 27. Jan. 2008, 15:45 »
Her er vi tydligvis litt mer enige enn nÄr det gjelder visse andre temaer Joakim.

Det er vel egentlig flere grunner til at en spiller skal velge Villa foran oss pr idag, og da er ikke EN bestemt Ärsak problemet. Problemet at det er flere Ärsaker, og det er det noe Newcastle mÄ gjÞre noe med. Vi skal vÊre en mer attraktiv klubb enn Villa, pr idag er vi ikke det og det mÄ vi fÄ gjort noe med!

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #93 pć: 27. Jan. 2008, 18:02 »
Å pĂ„stĂ„ at det ikke er lettere Ă„ spille for LFC enn NUFC, er patetisk. LFC har ligget blant top 4 i mange mange Ă„r, de har et bedre lag enn NUFC og de har et dessidert mye bedre forsvar. Sier da seg selv at det er enklere Ă„ spille pĂ„ et lag nĂ„r du har gode medspillere. Slikt kan jo bli vanskelig hvis Riise skulle kommet til newcastle. Tenk deg hvilken forskjell det er Ă„ ha Butt fremfor Gerrard pĂ„ laget! det er flere divisjoner forskjell
Jeg skal slutte Ă„ HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en dĂžv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #94 pć: 27. Jan. 2008, 18:56 »
Å pĂ„stĂ„ at det ikke er lettere Ă„ spille for LFC enn NUFC, er patetisk. LFC har ligget blant top 4 i mange mange Ă„r, de har et bedre lag enn NUFC og de har et dessidert mye bedre forsvar. Sier da seg selv at det er enklere Ă„ spille pĂ„ et lag nĂ„r du har gode medspillere. Slikt kan jo bli vanskelig hvis Riise skulle kommet til newcastle. Tenk deg hvilken forskjell det er Ă„ ha Butt fremfor Gerrard pĂ„ laget! det er flere divisjoner forskjell

Det er jo to sider av saken her!

Ja, det kan vĂŠre lettere Ă„ spille pĂ„ et slikt lag. Men igjen blir det vanskeligere Ă„ FÅ spille.... NĂ„r Riise har vĂŠrt sĂ„ og si fast i sĂ„ mange Ă„r sĂ„ betyr jo det at han er en god spiller siden han fĂ„r spilletid pĂ„ et sĂ„ godt lag ?

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #95 pć: 27. Jan. 2008, 19:39 »
han HAR vÊrt god ja, men det er nok en grunn til han spiller mindre og mindre. Og siden han har spillt sÄpass mange kamper som blir pÄstÄtt, sÄ burde han jo spillt fast enda om han var god nok
Jeg skal slutte Ă„ HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en dĂžv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #96 pć: 27. Jan. 2008, 19:59 »
han HAR vÊrt god ja, men det er nok en grunn til han spiller mindre og mindre. Og siden han har spillt sÄpass mange kamper som blir pÄstÄtt, sÄ burde han jo spillt fast enda om han var god nok

PÄ Liverpool spiller ingen fast omtrent! Benitez bytter jo om pÄ laget hele tiden, mn det er verdt Ä merke seg at Riise er en av de som har fÄtt mest spilletid fra start med Benitez som sjef og det er verdt Ä merke seg at det var fÞrste gang i sin Liverpool karriere at han ble vraket fra troppen som spilte mot Aston Villa pÄ mandag...

Riise er ikke kjÞpt av Benitez, og det hersker vel ikke tvil om at Benitez Þnsker inn sine egne folk ogsÄ i Riise sin posisjon, men frem til nÄ har Riise egentlig bestÄtt ganske sÄ bra og har utkjempet en del av Benitez egne kjÞp der allerede.

Jeg hÄper i det lengste Riise kommer, ville vÊrt en utrolig forsterkning av stallen og av forsvaret!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #97 pć: 27. Jan. 2008, 21:13 »
Lurer pÄ koss stÄ hadde vert om Riise hadde vert fra ein anna nasjon.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

HĂ„vard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #98 pć: 27. Jan. 2008, 22:22 »
Da tror jeg ikke vi hadde visst om alt det han har funnet pÄ og hvordan han er. Tviler pÄ at de skriver noe om ham i f.eks Tyskland eller Nederland. Der skriver de vel heller om de spillerene som er derifra, sÄ jeg vil nok tro at det er mest i Norge og til dels England folk leser hva avisene skriver om ham. For alt vi vet kan Voronin (helt tilfeldig eksempel) vÊre den mest forhatte mannen/like ''forhatt'' som Riise er i Norge, i Ukraina...

Kan godt vĂŠre flere hadde vĂŠrt mer positive til ham hadde han vĂŠrt fra et annet land. Ikke at jeg vil ha ham men...

At norsk presse vil skrive om ''Riise og hans Newcastle'' er et tÄpelig argument for ikke Ä kjÞpe ham... Skulle vi liksom ikke kjÞpt Emre (igjen et tilfeldig eksempel) fordi de Newcastle-fansen i Tyrkia ikke ville lese om ''Emre og hans Newcastle'' da? At han ikke er god nok, at vi ikke trenger ham, eller at han blir for dyr hadde vÊrt gode argumenter mot et kjÞp av ham.

Selv mener jeg at han er en god spiller, men noksÄ oppskrytt (selv om han er kraftig undervurdert av enkelte) i Norge og er det egentlig venstrebacken vi bÞr forsterke fÞrst? Synes heller vi burde hente en lynrask hÞyrekant, sÄ en god og kreativ offensiv midtbanespiller, deretter en mÄlfarlig spiss som kan konkurere med Owen og Martins, sÄ en god defensiv midtbane (Butt er god nok ut denne sesongen, tror han begynner Ä bli for gammel neste sesong og Faye er grei nok, men bÞr spille midtstopper), fÞr vi begynner Ä tenke pÄ forsvaret. Tror nok ikke vi fÄr inn nye spillere i alle de posisjonene jeg har nevnt, men det hadde vÊrt en drÞm.
DrÞmmen min inn fÞr neste sesong mÄ nok vÊre: Baptista, SWP, Bentley, Carrik, Pandev, og en god midtstopper (Van Buyten f.eks). Om det er noe realistisk i det hele tatt fÄr vÊre en annen sak ;) Er redd jeg har spilt litt for mye FM, hehe.

Olav: Kanske det er lettere Ä gjÞre det godt pÄ Liverpool med alle de gode medspillerene du har rundt deg. Men tenk pÄ at du mÄ vÊre en ganske god spiller for Ä fÄ fast plass og i hele tatt bli hentet av Liverpool...
Kom gjerne med flere spÞrsmÄl, jeg deler gladelig av min visdom pÄ dette punktet.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #99 pć: 27. Jan. 2008, 22:29 »
Er enig i alt du skriver HÄvard. Jeg vil heller ikke hente Riise, men jeg skjÞnner meg ikke pÄ den harde kritikken han fÄr.. VB er en posisjon vi absolutt bÞr forsterke, men som du sier, det er andre plasser hvor nÞden er stÞrre per i dag.

Jeg tror desverre ikke vi henter noen dette vinduet, men hadde vi fÄtt EN av de du ramser opp hadde jeg vÊrt knallfornÞyd :)

HĂ„vard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #100 pć: 27. Jan. 2008, 22:47 »
For Ä vÊre Êrlig sÄ tror jeg ikke vi fÄr noen av de, noen gang. Bare noen av de spillerene jeg helst vil ha i de posisjonene vi bÞr forsterke fÞr venstrebacken ;)
Kom gjerne med flere spÞrsmÄl, jeg deler gladelig av min visdom pÄ dette punktet.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #101 pć: 27. Jan. 2008, 22:52 »
Nja, Bentley kan jeg se for meg muligens ville ha kommet, og kanskje Van Buyten. Men de andre er usannstnlige desverre.

<----- Hva med han pÄ bildet? Kanskje han er lÞsninge, noen som kjenner han igjen?? ;)

HĂ„vard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #102 pć: 27. Jan. 2008, 22:56 »
Er det Ginola? Skulle fÄtt ham tilbake fra pensjon, hehe.

Tror ikke akurat det er spillerene det stÄr pÄ, mer at klubbene sannsynligvis vil ha 3x verdien deres. Bortsett fra Van Buyten da ;)
Kom gjerne med flere spÞrsmÄl, jeg deler gladelig av min visdom pÄ dette punktet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #103 pć: 27. Jan. 2008, 22:57 »
<----- Hva med han pÄ bildet? Kanskje han er lÞsninge, noen som kjenner han igjen?? ;)

Er det dopmisbrukeren Daniel Cordone?
Litt lite bildet til at jeg kan se det ordentlig, men det ligner ihvertfall. Han er nok desverre ikke lĂžsningen!!  ;)

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #104 pć: 27. Jan. 2008, 23:01 »
Hehe, korrekt! Cordone er det :) Han er sÄ morsom, spesielt mÄten han flette hÄret sitt rundt "hÄrstrikken"... :) Var vel ingen stor suksess i Newcastle heller.

Men Ginola derimot kunne sikkert ha hevet laget vÄrt ;) hehe...