20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: John Arne Riise  (Lest 44872 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: John Arne Riise
« Svar #60 på: 26. Jan. 2008, 13:20 »


Dette er feil! Riise har 2 assist i PL og 3 totalt! Vår beste mann er Zoggy, han har 4 assist, mens Emre har 3, like mange som Riise!!


Hmmm. 1 assist i PL, 1 assist i Carlig Cup og 1 assist i FA-cup. http://liverpool.no/CDA/subpg.aspx?zone=36


Merklig, da er det èn side som har feil!?!

For ifølge premierleague.com har Riise 2 assist, og de pleier å være ganske nøyaktige på dette, men de kan sikkert bomme av og til de også......
http://www.premierleague.com/page/Statistics/0,,12306,00.html

Alle andre steder mener noe annet, så jeg tror nok de har bommet ja.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #61 på: 26. Jan. 2008, 14:30 »
Vi nordmenn klarer ikke å sette pris på våre landsmenn sin suksess osv. Misunnelse og jantelov er et problem i Norge...Det er liksom tøft å hate Riise og Gamst for å nevne noen.

Riise er en veldig god back, som spiller på et av europas beste lag, han har spilt to CL finaler på tre år og har vunnet mer enn noen annen spiller i Newcastle(med unntak av Butt). Riise vil forsterke oss kraftig, han er 27 år og er inne i sine beste år som fotballspiller. Han har over 200 ligakamper i england og har 60-70 landskamper for Norge, med andre ord er Riise en meget rutinert fotballspiller som har spilt på det aller største nivået, ja han har til og med vunnet det gjeveste trofeet en klubbspiller kan vinne.

Hva er problemet til folk som ikke vil ha Riise(å påstå at han er dårlig, teller ikke, fordi han er ikke dårlig), at han har datet idol-sandra, pult aylar, kjørt rød ferrari...?? det Riise har gjort, altså sendt sms til kjendiser, flørtet med fotomodeller, kjøpt dyre biler for å imponere...tror dere han er den eneste PL spilleren som driver sånn? Skal vedde på at det det finnes enda mer utagerende personer, og enda større egoer i Newcastle enn Riise, faktisk tør jeg påstå at Riise er en av de mest professjonelle spillerne i hele PL!!

Hurra for bra innlegg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #62 på: 26. Jan. 2008, 15:15 »
Det er helt umulig å ikke ha meninger om Riise ut ifra det han foretar seg som privatperson, men han er fortsatt en god fotballspiller, og han passer utvilsomt til den profilen Keegan mest sannsynlig ser etter, både fordi han er en offansiv backtype og fordi han har Premier League erfaring.

Vi kunne kjøpt større navn og sikkert bedre spillere også, men dersom Liverpool vurderer å kvitte seg med Riise er dette en av de bedre vi kan håpe på å få til klubben tror jeg. Mulig folk ikke liker at han har sine "svin på skogen", men jeg er neimen ikke sikker på om ikke suksessen hadde gått litt til hodet på meg også hadde jeg oppnådd såpass mye som Riise. Kanskje verdt å tenke den tanken for flere?

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #63 på: 26. Jan. 2008, 16:13 »


Dette er feil! Riise har 2 assist i PL og 3 totalt! Vår beste mann er Zoggy, han har 4 assist, mens Emre har 3, like mange som Riise!!


Hmmm. 1 assist i PL, 1 assist i Carlig Cup og 1 assist i FA-cup. http://liverpool.no/CDA/subpg.aspx?zone=36


Merklig, da er det èn side som har feil!?!

For ifølge premierleague.com har Riise 2 assist, og de pleier å være ganske nøyaktige på dette, men de kan sikkert bomme av og til de også......
http://www.premierleague.com/page/Statistics/0,,12306,00.html

Alle andre steder mener noe annet, så jeg tror nok de har bommet ja.

Hvilke andre sider? Gi gjerne en link!!

Premierleague.com er den offisielle siden for PL, og de pleier å være ganske så nøyaktige. Vil også si de er mer troverdige enn diverse supportersider.....

Gi en link til disse andre sidene du...........  ;)

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #64 på: 26. Jan. 2008, 16:56 »
Tror litt mer på PL's egne sider. Ikke det at 1 assist fra eller til har så mye å si.

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #65 på: 26. Jan. 2008, 17:39 »
Jeg tviler sterkt på at en 22 år gammel u-landslagsspiller fra spania trenger så mye hvile! det er vrøvel! Jeg er på ingen måte motstander av Riise, men når jeg ser hva han presterer, så er det ikke mye å skryte av. Det er greit om man spiller dårlig i 1 eller 2 kamper, men når det blir med vane, så blir jeg lite imponert. Hadde Riise vært så utrolig god som alle påstår, så burde han spillt fast på LFC, noe han ikke gjør. Samme gjelder i kamper for norge, der han også har spillt under forventet standard. Til og med folk med hvit stokk og førerhund kan se det. Hva han gjør som privatperson, hvordan han feierer eller hvordan han ser ut spiller da nada rolle.
Er nesten moro å se på Riise i LFC trøya, da han prøver skudd fra alle mulige hold. Han skyter gjerne fra midtbanen om han har ballen, bare pga. han har putta noen susere fra langt hold før. Dette gjør han gang på gang, og det gir ingen flyt i spillet. Da er det ikke rart han blir benka. Han var god en gang, og kan sikkert komme tilbake, men overgangen får heller vente. Tviler på vi henter han.

Joda, Enerique trenger å venne seg til hvordan man spiller i PL, men han finner vel best ut av dette selv og kan lære fra blant annet Carr som har erfaring på back. Nå er jeg også klar over at Carr spiller på motsatt backplass, men backene har sannsynligvis lik rolle uavhengig av hvilken side de spiller på. Det beste er om han får spille så mye som mulig på backen, fremfor å hente en Riise som folket her mener er bedre, og la han ta over plassen. Da får hvertfall ikke Enrique utviklet seg noe særlig.
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #66 på: 26. Jan. 2008, 17:46 »
Riise er større stjerne i England enn Norge det er iafall sikkert !!!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: John Arne Riise
« Svar #67 på: 26. Jan. 2008, 19:37 »

Hvilke andre sider? Gi gjerne en link!!

Premierleague.com er den offisielle siden for PL, og de pleier å være ganske så nøyaktige. Vil også si de er mer troverdige enn diverse supportersider.....

Gi en link til disse andre sidene du...........  ;)

Gidder ikke lete frem det nå. Stod vel på nettavisen og skysports. Kan sjekke ut det selv, og se om jeg er en løgner (noe jeg ikke er). ;)

Det er uansett bekreftet at han har scoret 0 mål på 27 kamper fra start + 5 som innbytter 2007/08-sesongen. Er dette å score jevnt og trutt?

Her er forresten statestikker over GPG (goals per game) fra Riise over sesongene. Imporende? Nei.
http://www.ynwa.tv/statistics/index.php/people/207




Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #68 på: 26. Jan. 2008, 19:41 »
Sammenlign opp mot andre VB, det først da du kan se om det er imponerende eller ikke.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #69 på: 26. Jan. 2008, 19:43 »
Samme gjeld midtbana, samanlign den med andre lag! Midtbana SKAL prioriterast framføre VB plassen.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #70 på: 26. Jan. 2008, 20:22 »
skal  jeg sammenlikne riise med andre venstre backer? dvs. jeg skal si hvem som er bedre?
Kan starte med å nevne Aurellio, Evra, Silvestre, Enrique, Clichy, Chiellini, Cole, Zambrotta... skal jeg nevne flere?
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #71 på: 26. Jan. 2008, 20:24 »
Det var ikke det vi snakket om i det hele tatt men hvis du vil fortsette så kan du gjerne det.

Vi snakket om GPG!

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: John Arne Riise
« Svar #72 på: 26. Jan. 2008, 20:28 »
Mye bedre å ha f.eks Zoggy som venstreback enn Riise på venstrebacken også.

Venstrebacker som er bedre enn Riise i PL er vel de fleste :P, og det skal ikke så mye til for å slå Riises totale 0,1 Goals Per Games-statestikk som venstreback, ei heller Riises fantastiske 0,0 GPG-statestikk for denne sesongen.

Var en Liverpool-side de statestikkene der stor på da, vanskelig å finne slike statestikker fra andre venstrebacker, men regner med at det er mange av dem som har bedre GPG-statestikk enn Riise.

Men hva så? Jeg sa bare at Riise ikke scoret så jevnt og trutt som noen skulle ha det til. 0,1 GPG er faen meg ikke jevnt og trutt. DET var poenget mitt, og DET har jeg rett i. 0,0 denne sesongen, og det er jo den som er mest aktuell, for det er jo så god Riise er akkurat nå, er heller ikke JEVNT OG TRUTT!
« Siste redigering: 26. Jan. 2008, 20:30 av geordie-olav »

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #73 på: 26. Jan. 2008, 20:31 »
Hvis du sammenligner Riise med Henry så har du selvsagt helt rett. Men hvis du sammenligner med andre backer så vil det muligens være "jevnt og trutt" kontra andre i samme posisjon.

Og hvis du tror at de fleste VB er bedre enn Riise i PL så sier det mer om deg...

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #74 på: 26. Jan. 2008, 20:41 »
Men hva så? Jeg sa bare at Riise ikke scoret så jevnt og trutt som noen skulle ha det til. 0,1 GPG er faen meg ikke jevnt og trutt. DET var poenget mitt, og DET har jeg rett i. 0,0 denne sesongen, og det er jo den som er mest aktuell, for det er jo så god Riise er akkurat nå, er heller ikke JEVNT OG TRUTT!

Så det du sier er egentlig at siden Riise har hatt en dårligere sesong i år enn de tidligere årene så er han en ræva spiller?? Vi trenger selvsagt ikke å ta høyde for uregelmessig spilletid og "underpresterende" lag??

Det betyr jo hvertfall at vi kan selge spillere som Martins, Owen og Milner, for makan til dårlig sesong og form som de har betyr at det så gode som de er akkurat nå.