20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00  (Lest 29764 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #135 på: 13. Des. 2015, 20:10 »
Et annet poeng enn å bygge opp tørsten etter å prestere blant Ayoze og Mitrovic ved å benke dem, er jo at begge to har en såpass krevende spillestil når de er på sitt beste. Ayoze løper jo konstant, og Mitrovic lot verken venstre og høyreback få fred. Så rent taktisk lovpriser jeg å slippe de til siste 20-30 minuttene i dag. Også er det som Sigurd sier, det kan være lurt å ta bort presset på Mitro og Ayoze. Mitro ble jo egentlig bare dårligere og dårligere etter Norwich-kampen, og den utgaven vi så i dag er by far det beste vi har sett fra han. Presset var borte, og mental er han nok på et annet sted nå enn etter B'mouth-kampen. Så noe riktig gjør McClaren! Og selv om det er Cisse som tar plassen, så er det forståtelig i mitt hode. Nå har jeg forsvart Cisse, selv om det skinner gjennom altfor ofte at han ikke er mannen som løfter spillet. Han gjør en god jobb i pressleddet, og av og til tar han ballen greit ned og overleverer og kommer seg i rom. Men han har for få strenger å spille på, men så lenge han bare er en slags avløser for Mitro er det greit. Får vi inn Austin f.eks. så forsvinner han nok, til glede for mange :P

Neste kamp er Aston Villa hjemme. Skal vi anta at Norwich taper på O.T, B'mouth klarer ett poeng på Hawthorns, Swansea tar ett poeng hjemme mot Hammers, Sunderland taper på Stamford så har vi følgende tabell med seier på St. James':
WBA 21
Chelsea 18/19/21
Newcastle 19
B'mouth 17
Swansea 15
Norwich 14
Sunderland 12
Aston Villa 6

Slettes ikke utenkelig, og noe jeg lever godt med. Better times ahead bhoys!
Black and white since 1996

ingan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 109
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #136 på: 13. Des. 2015, 20:15 »
Fantastisk med 3 poeng!  Jeg tror jeg er den eneste her som er litt bitter/skuffet/irritert... Hadde så sykt lyst til å sette 10k på nufc-seier når det var spilt 87 min... 15 i odds og greier... Men fornuften seiret over magefølelsen (som har tatt feil før btw)

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #137 på: 13. Des. 2015, 20:40 »
Måtte på trening på stillinga 1-0 og spilt 10ish minutt av 2.omgang og kommer tilbake til dette :) Fantastisk etter ein sørgelig 1.omgang og ein forholdvis dårlig offensiv kamp mot pool til tross for seier. Virker som vi spilte ein veldig god 2.omgang. Får det til å funke mot antatt bedre motstand tydelegvis.  Nokon med link til Motd?

HWTL!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #138 på: 13. Des. 2015, 21:39 »
Onkel reisende Mac har en utfordring med laguttaket neste helg. Mitro starter nok for Cisse, men synes ikke Siem har spilt seg ut av laget. Benke Sissoko for Ayoze?

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #139 på: 13. Des. 2015, 21:39 »
Seks poeng mot Tham og LFC er det få om ingen som ville trodd på i forkant. Det er ingenting som er bedre for dårlig selvtillit og lagmoral enn seier mot storfisker. Nå er det bare så utrolig viktig at vi følger opp og vinner hjemme mot Villa. Et tap der vil sende oss tilbake i sumpa igjen.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #140 på: 13. Des. 2015, 21:46 »
Og hva er vel mer typisk enn å tape mot Villa nå? :)

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #141 på: 13. Des. 2015, 21:53 »
Og hva er vel mer typisk enn å tape mot Villa nå? :)

Det vil i så fall være NUFC i et nøtteskall.

Anders Nordeide

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 348
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #142 på: 13. Des. 2015, 22:09 »
Noen som vet om det er muligheter for å få med seg MOTD i kveld?

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #143 på: 13. Des. 2015, 22:44 »
Onkel reisende Mac har en utfordring med laguttaket neste helg. Mitro starter nok for Cisse, men synes ikke Siem har spilt seg ut av laget. Benke Sissoko for Ayoze?

McLaren bør egentlig få plass til både Ayoze og Mitrovic i start 11'ern, men syns Sissoko fortjener å fortsette fra start etter de to siste kampene. Han er litt av og på, men var fundamental i angrepsspillet vårt både idag og mot Liverpool forrige helg.

Herlig med enda en tre poenger, og veldig interessant og se hvordan vi hopper oppover tabellen med bare to tre-poengere på rad. Dessverre veldig enig i at det ville vært erketypisk Newcastle å gå på en smell mot Villa neste helg nå. Men den tid den sorg. Denne kampen ble en herlig avslutning på helga, og det skal vi glede oss over!  :)

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #144 på: 13. Des. 2015, 22:53 »
Mange som fortjener å starte etter de to siste kampene, så McClaren har et luksusproblem foran Villa-kampen.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #145 på: 13. Des. 2015, 23:08 »
Spørsmålet er om han kanskje kan tørre å benke Anita eller Colback i en kamp vi skal styre hjemme...?

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #146 på: 13. Des. 2015, 23:22 »
Det viktigste for meg er at han benker Cisse og starter med Mitrovic. Perez bør også starte, men konkurransen er tøff for øyeblikket. Både Wijnaldum, Sissoko og De Jong fortjener å starte etter de to siste matchene.

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #147 på: 14. Des. 2015, 00:38 »
Enig med Daniel.. På med Mitro og ellers uendret. Jeg synes Mitro er bedre på det aller meste, og gir en hel del bedre luftstyrke. Kan argumentere for at Mbabu gir mer offensivt enn Dummet, og at han kunne vært en god løsning. Samtidig skal man være forsiktig med å endre for mye på et lag som nærmer seg flytsonen. Perez er forøvrig den spilleren jeg synes er vår mest kreative spiller, men han er vel også den spilleren som kan gi laget mest som innbytter?

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #148 på: 14. Des. 2015, 01:09 »
Hvorfor skulle McClaren vurdere å ta ut Sissoko eller Dummett? Nå aner ikke jeg hva som skjer på treningsfeltet, men etter de to siste kampene er det kun de to fremste plassene det er noe å lure på. Selv tror jeg han går tilbake til Ayoze og Mitrovic, som jeg er ganske sikker på er hans foretrukne spillere. De Jong har egentlig ikke overbevist noen, annet at han muligens har noe å fare med når han får nok antall minutter i beina. Og Cisse har spilt fordi Mitro trengte en oppvåkning og fokus.
Black and white since 1996

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #149 på: 14. Des. 2015, 01:39 »
Hvorfor skulle McClaren vurdere å ta ut Sissoko eller Dummett?
Som sagt: Hvis han vil ha et bedre angrepsvåpen på venstre back. Det vi har sett av Mbabu og Dummett skulle tilsi at en kan få flere farlige innlegg mot pannen av mitro om man starter med Mbabu. Når det er sagt så tror jeg ikke det ville være riktig signal å sende om man dropper Dummett nå.