20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 289303 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #975 på: 02. Aug. 2015, 19:39 »
Tror jeg skal arrestere deg der Sigurd!
Sesongen Willy var på sitt beste, var vel 2011/12 sesongen. Og starten av 13/14 hvis jeg ikke husker feil? Carroll ble som kjent solgt januar 2011.
Og da spilte vi til tider bra fotball, mye mer langs bakken.

Rotårsaken her er nok at jeg synes han individuelt sett var best i 2010-11 sesongen. Men forsåvidt er det sant at han har hatt andre peakperioder. Det har imidlertid kun vært bakover. Han har gjennom karrieren sin uten unntak måkt ballen langt opp i banen uavhengig av hvem som spiller spiss for oss. Det morsomme er jo at det kan funke ganske bra med Mitro på topp.. så jo, jeg også venter faktisk også på en ny god Williamson sesong, og vil helst at vi kvitter oss med Taylor av midtstopperne våre. Selv om det gjør vondt å si det.

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #976 på: 02. Aug. 2015, 20:52 »
Sitat
Craig Hope ‏@CraigHope_DM
NUFC are ready to end their interest in Charlie Austin & look elsewhere for striker if QPR do not lower their demand of £15m in coming days
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #977 på: 02. Aug. 2015, 21:18 »
Hadde vært ålreit å kunne kjøpe venstrefoten til Helland. Dødelig.

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #978 på: 02. Aug. 2015, 22:10 »
Håper vi lander et par signeringer til før vinduet stenger. En ting er at vi har hentet inn 3 sterke menn, men våre nærmeste konkurrenter ligger heller ikke på latsiden så det gjelder å forsterke i takt med marked og konkurrenter.

Når det gjelder Cisse synes jeg like gjerne vi kan kvitte oss med han og bygge Ayoze opp til å bli en kvalitetsspiller.

Forsvaret vårt er en jævla katastrofe og i mine øyner burde samtlige stoppere være til salgs og enda en stopper burde hentes inn. Det er også noget tynt på backene om eksempelvis Janmaat skulle bli skadet. Da sitter vi med Mbemba som beste alternativ, men det vil i såfall svekke midtforsvaret noe hinsides.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #979 på: 02. Aug. 2015, 22:17 »
Hadde vært ålreit å kunne kjøpe venstrefoten til Helland. Dødelig.

Kobla den på Ayoze Perez og det kunne blitt artig!  :D

Are

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 357
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #980 på: 04. Aug. 2015, 16:52 »
Alle Newcastle fans skriker etter en midtstopper, så jeg tenkte jeg skulle skrive litt om det.

For det første så er det langt fra så enkelt som folk vil ha det til her inne. Hvis vi er keen på en god midtstopper, som i utgangspunktet er fornøyd i klubben han er i, og klubben ikke sliter økonomisk, så vil alle klubber forsøke å presse prisen høyest mulig. La meg ta et eksempel: Nufc er keen på Williams fra Swansea. Nufc verdsetter han til maks 10 mill pund, men Swansea krever 18 mill pund (dette er kun et eksempel). Selv om da Newcastle har råd til å betale 18 mill pund, så betyr jo ikke det at de bør betale det. Jo mer man betaler for en spiller, jo mer press vil det bli på spilleren til å levere, og det blir da opp til klubben å vurdere om spillerens kvaliteter tilsvarer prisen.

Så hvis en spiller ikke er verdt prisen, så bør man jo ikke kjøpe, selv om fansen skriker etter nye signeringer.

En annen tin med forsvaret vårt er at selv om vi alle ser åpenbare individuelle svakheter ved de spillerne vi har i dag, så betyr ikke det at de spillerne vi har nå ikke er i stand til å fungere som et solid forsvar.

Den sesongen vi kom på femteplass, og hadde noen strålende defensive kamper, så var ikke det på grunn av strålende individuelle prestasjoner, det var på grunn av den defensive organiseringen i hele laget.

Ta for eksempel John Terry, som fikk uendelig mye skryt forrige sesong, men i sesongene før der er blitt mye kritisert og markert som "over the top". Han så definitivt mye skarpere ut forrige sesong, men jeg mener at han hadde sett like svak ut som før hadde ikke Mourinho sin defensive organisering virkelig blitt innført av ALLE spillerne. Til og med Williamson kunne sett ut som en gud med det laget rundt seg.

Så det er ikke noen krise om vi ikke skulle få inn noen ny midtstopper akkurat nå, selv om jeg håper de finner det. Det viktigste er at de jobber intenst med den defensive organiseringen på trening.


orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #982 på: 04. Aug. 2015, 17:42 »
Virker ikke som han mener newcastle er en stor klubb å spille for.. selg unna og bruk penga på noen som er bedre og ønsker å spille fotball for toon army spør du meg. ..

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #983 på: 04. Aug. 2015, 17:55 »
At Sissoko ikke er uerstattelig, det er nå en ting.. Men selger vi han nå, så må vi ha en erstatter klar!

Når det gjelder det Are skreiv angående forsvaret, så er det jo ingen tvil om at forsvaret vårt ikke holde mål, punktum! Men eg mener nå at midtbanen skal ha en stor del av ansvaret også, da motstanderne har kunnet spankulert rett forbi dem, de siste sesongene! Tror dog at både forsvaret og midtbanen vil fungere bedre som et kollektiv, under McClaren!

Håper uansett på 2-3 signeringer til, og at en av disse er en stopper/v.back! :)

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #984 på: 04. Aug. 2015, 18:22 »
At Sissoko ikke er uerstattelig, det er nå en ting.. Men selger vi han nå, så må vi ha en erstatter klar!

Når det gjelder det Are skreiv angående forsvaret, så er det jo ingen tvil om at forsvaret vårt ikke holde mål, punktum! Men eg mener nå at midtbanen skal ha en stor del av ansvaret også, da motstanderne har kunnet spankulert rett forbi dem, de siste sesongene! Tror dog at både forsvaret og midtbanen vil fungere bedre som et kollektiv, under McClaren!

Håper uansett på 2-3 signeringer til, og at en av disse er en stopper/v.back! :)

Patetisk om han forsvinner til en klubb som Liverpool.....

Angående forsvaret, er både enig og uenig. Med bedre organisering og spillestil er jeg ganske sikker på at vi hadde sett bedre ut bakover. Det sagt, man skal ikke lete lenge for å finne bedre midtstoppere enn hva vi har i våre rekker pr. i dag, samt samtlige av Colo, Willy og Saylor begynner å dra på åra. Om de så hadde vært verdens beste midtstoppere, så må det erstattere inn, jo før jo bedre.
No fate but what you make

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #985 på: 04. Aug. 2015, 18:30 »
Helt enig. Ser ikke hva sissoko får gjort bedre i pool enn hos oss. Leser på nufc.com at abeid er linka til fortuna dusseldorf i 2.bundesliga. .

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #986 på: 04. Aug. 2015, 22:52 »
http://www.nufcblog.com/2015/08/04/mcclaren-wants-to-build-team-around-this-speciman-of-a-man/

Litt rart å selga Sissoko når McClaren vil byggja eit lag rundt han. Og legg merke til det som er sitert frå eit intervju.

“We can’t lose Moussa, I know there’s a lot of interest but he’s under contract,” “On my first day he walked into my office, what a specimen of a man.”

“An absolute presence and a great manner. Very professional and low maintenance. I’ve said to Lee Charnley, ‘wow, we’ve got to keep this guy’. I want to build a team around him.”

Skal Charnley og Ashley nok ein gong øydeleggja stort rett før/etter ein sesongstart.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #987 på: 05. Aug. 2015, 05:58 »
Er ikke Colo, Wili, Taylor, Ladcelles og Mbemba nok? Ifjor hadde vi 3 stk, av disse 5, i tillegg til Dummet som beklet denne posisjonen.. Syns ikke det er bredden det står på isåfall.

Bredden er god nok, kvaliteten derimot er rimelig dårlig, håper du har rett mtp. Colo blir bedre i år enn han har vært de siste to sesongene, og det er mange år siden Taylor har vært god!

Om Mbemba er en signering fra "øverste hylle" vil jeg nå vente litt med å bedømme, Mbiwa var også det i sin tid.
Hvem sin feil det er at han mislyktes kan diskuteres opp og ned i det uendelige, men man har sett det før, og får garantert se det igjen at spillere fra andre/mindre ligaer vil slite i PL, spesielt til å begynne med.

Nå er nok med tanke på prisen Mebemba tiltenkt  en soleklar plass i startelveren,,, og med tanke på aleren kan han med årene bli en "øverste hylle stopper" om få år" er visstnok større talent enn Mitrovic ifølge enkelte.. Mbwia har gjort det bra  i Roma, og var da vi hentet han en solid stopper man skulle tro vi hadde gjort et godt kjøp... Mange år siden Taylor var god?... Taylor har vært mye skada, og statitiskk viste at hver gang Taylor spilte slapp vi nesten ikke innn, mens når han ikke spilte slapp vi inn enormt, og har sett eksempler på hvordan han har klart å organisere forsvaret og være en leder mer enn Colo....

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #988 på: 05. Aug. 2015, 06:02 »
Tror jeg skal arrestere deg der Sigurd!
Sesongen Willy var på sitt beste, var vel 2011/12 sesongen. Og starten av 13/14 hvis jeg ikke husker feil? Carroll ble som kjent solgt januar 2011.
Og da spilte vi til tider bra fotball, mye mer langs bakken.

Jeg forsvarer ikke Williamson, han og Colo har vært ræv de siste sesongene, hvertfall sist! Og det er begge sin feil. Men hvis SMC nå klarer å jobbe med det defensive, forsterke stallen og bygge et lag(!) igjen, tror jeg også Willy blomstrer. Dog ikke nok til å forsvare en fast plass i 11'eren. Det er jeg også spent på om argentineren der bak gjør også, men lov å håpe.

- Hilsen en av de få idiotene som har drakt med Williamson bakpå! :D

Jøss Williamson drakt faktisk,, den er det vel ikke mange med hehe... Mener Colo til tider har vært enormt god men i det siste har vært til tider forderdelig. Den gode sesongen vår kom han jo faktisk på årets lag... Og føler han har et stort potensiale og kan ha en god sesong,,, hadde jo noen svake sesonger i starten også men blomstra etterhvert... Mens Williamson ser jeg som en maks avarage spiller. Han vinner en del dueller i lufta, men det blir med stuss eller defensiv klarering,, ikke mye mål fra det hodet,,, mens Colo innehar et potensielt nivå i PL toppklasse.. Dessverre har dette vært langt fra tilstedeværende spessielt den siste tiden, så håper jeg han tar seg sammen neste sesong og regner med Mbemba og Colo blir føstevalg, mens Taylor andrevalg/utfordrer, og det samme muligens med Lascelles, og med ny trener ser jeg ikke for meg Williamson som mer enn 5. valg, maks 4. valg om Lascelles er litt ung og svak, dvs. mye 3. valg på Williamson med tanke på at Taylor er kronisk skada nesten..
« Siste redigering: 05. Aug. 2015, 06:04 av superswag »

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #989 på: 05. Aug. 2015, 06:09 »
Ssn melder at leicester skal ha fått godkjent et bud på 3 mill for Napolis gőkhan Inler... wtf!!!!???
Er ikke han veldig på hell da? Husker jeg drømte om han til Newcastle for noen år siden, men han er vel ikke helt der oppe lenger. Har vel runda 31 og er en del skada? Eller bare ikke god nok? Spilte 8 seriekamper for Napoli i fjor i følge Wikipedia...

akkurat runda 31. Så du VM???? Passer riktignok ikke inn i vår transferpolicy, men class is permanent. Her hadde vi fått en hærfører med stor H og med et utrolig vinnerinstinkt. Han kunne blitt vår Barry/Carrick/Cambiasso og kunne fint holdt i 2-3 år til.

Fantastisk spiller og får Leicester han for 3 mill er det en kandidat til årets deal. Nuff said :)

Eh. 3 mill pund for en 31 åring som ikke kan sies å holde altfor høy klasse... Som sikkert vil ha en brukbar lønn i noen år,, i mesteparten av disse årene vil han falle ikvalitet og vi vil slite med å selge han på grunn av overlønn...

Liker at vi linkes med samme spillere som klubbene over oss.... Det er slik vi kan hevde oss med dem, ikke avarage spillere som linkes med klubbene rundt /under oss...Beharino*sikle*

Forøvring vil jeg si Cambiasso er en KLASSESPILLER, som skal finne seg ny klubb nå, er snakk om Chelsea eller en amerikassk etc klubb som skal gi han høy lønn i slutten av karrieren... At Chelsea vil ha han sier vel sitt om kvalitetene til denne mannen som jeg alltid har hatt sansen for siden tiden i Real.. Var enorm i Leicester ifjor..
« Siste redigering: 05. Aug. 2015, 06:10 av superswag »