20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Tror dere Benitez signerer ny kontrakt?

Ja
2 (20%)
Nei
7 (70%)
Vet ikke
1 (10%)

Stemmer totalt: 10

Avstemning er avsluttet: 14. Juli 2019, 13:11

Skrevet av Emne: Rafael Benitez  (Lest 93991 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #405 på: 16. Aug. 2019, 12:22 »
Enig i mye av posten over her fra Andymag, samtidig er det et stort MEN også. Jeg ble trollbundet av The Entertainers under Keegan på begynnelsen og midten av 90 tallet, trodde på Ruud Gullit og at han skulle bringe med seg "sexy football" som han så fint sa det etter noen sesonger med mer defensiv spillestil under Dalglish, https://www.vg.no/sport/fotball/i/WLOypg/gullit-lover-sexy-fotball
Entusiasmen og gløden da SBR kom inn porten og knuste til med 8-0 mot Sheffield Wednesday i første kamp var magisk. Igjen skulle vi spille flott og offensiv fotball med en målscorer av rang som den fremste kaptein. Nå kvitt skadene han slet med under Dalglish.

Og slik går det slag i slag. Allardyce ble "kjeppjaget" ut for sin defensive tilnærming og spillestil.
Vi var i nærheten av noe under Alan Pardew og sesongen vi kom på 5. plass. Det ble med den.

Vi hadde enkelte spillere under McClaren, men ikke et fungerende kollektiv. Kanskje det mer motsatte under Benitez, et fungerende kollektiv men ikke akkurat spillere som tok fra deg pusten......... før Almiron som jeg håper kan bli noe i nærheten..........


Så veien videre. Vet at det er kjempeforskjell på merittlistene til Benitez og Bruce, men det er kjempeforskjell på klubbene de har ledet også. Uten at det nødvendigvis forklarer noe. Benitez ga tryggheten tilbake, men satte ikke "fyr teltet" med fotballfilosofien sin. Men på nåværende tidspunkt var det vel kanskje tryggheten vi NUFC supportere trengte. Vissheten om at klubben ville levere stabilt og resultatmessig godt.

For Bruce blir det nå viktig at han får spillerne med seg og unngår for mange skader. Troppen er ikke så balansert. Samtidig må han være ekstra varsom av hva som kommer ut da nesten alt vris om til noe negativt.

På en annen side så er ikke britiske managere så kjent for sin defensive innstilling som det enkelte lenger sør i Europa er. Gir gjerne litt mer pusterom til offensive bidragsytere. Det håper jeg vi vil se mer av nå.
Spillerstallen med Almiron, Joelinton og ASM gir ihvertfall et lite håp om mer offensiv fotball og at en gnist kan tennes igjen.
Jeg synes første kamp mot Arsenal ga inntrykk av at det bor noe mer i dette laget. Jeg synes ihvertfall det blir spennende å følge med videre

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #406 på: 17. Aug. 2019, 05:24 »
Finner et problem for oss der Frode.

Det er vanskelig nok å skape et kollektivt godt defensivt lag, men mange managere med atskillig færre meritter enn Rafa klarer dette (Dyche, Allardyce som nevt etc.).

Det aller vanskeligste i fotballen er jo å gjøre det som Keegan, Robson, Guardiola og Klopp har klart ved å skape kollektivt godt angrepspill til det punktet hvor du nærmest kan putte en middelådig spiller inn i systemet midlertidig uten at det svekker laget som helhet da filosofien er såpass gjennomarbeidet i troppen.

Bruce faller i mine øyne inn i kategorien av dem som sier de ønsker dette, men rett og slett belager seg på/ber til Gud om at en eller flere av deres offensive spillere kan bringe det de rett og slett ikke makter å få frem gjennom taktikken/filosofien sin (skal også sies at de sjelden får den tiden (årene) dette krever, men dog).

I dette har vi jo et lysende eksempel i Pardew, som belaget seg på Cabaye, Ben Arfa, Cisse og Ba fremme, uten at det egentlig viste noe spor av en offensiv taktikk fra Pardew utenon å gi disse spillerne frihet. Vi så hvordan det gikk da de viste formsvakhet eller da vi solgte dem.

Per nå er altså problemet vårt at selv om Almiron viser stort potensial så er han enda ikke der Ben Arfa var i form av å skape ubalanse hos motstanderen. Enda mindre har han spillere av Ba sin klasse rundt seg. Vi belager oss dermed i overkant på et håp om at han og de nye gutta på topp klaffer. For ingen tror vel oppriktig at det lurer seg et offensivt fotballgeni i Steve Bruce, selv om han har trent dårlige klubber sålangt?

For all del, jeg håper jeg tar feil, men vet at jeg nok heller hadde tatt en mer "ærlig" manager som rett og slett sier at vi må snurpe bakerst først, enn en som snakker om offensiv fotball uten å noensinne ha vist evnen til å frembringe dette.

Hjelper ikke i det lange løp med en heldig sesong hvor gutta fremme presterer over evne. Det fører enten til salg og vi begynner på nytt eller en formsvikt og vi er umiddelbart i alvorlig trøbbel. Dette så vi både under Pardew og McClaren som jeg synes hørtes mistenkelig like ut som Bruce i måten de snakket på. Engelskmenn liker jo å fremstå som forkjempere av offensiv fotball selv om kun en håndfull faktisk kan gis kreditten av å ha evnet å frembringe det.

Men hovedsaken er vel dessverre den at Bruce er det vi kan få under Ashley så må vel bare krysse fingrene og håpe...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #407 på: 17. Aug. 2019, 16:58 »
Veldig godt innlegg, Andymag. Helt enig. Under Rafa var vi et kollektiv med svært begrenset kvalitet over hele fjøla. Pardew og Schteve hadde flere x-faktor-spillere å ta av, men ikke uten grunn at vi ofte gikk på stortap under nevnte managere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #408 på: 17. Aug. 2019, 17:12 »
Tommel opp, Andy!

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #409 på: 18. Aug. 2019, 18:17 »
Så Make Us Dream her om dagen, som forøvrig var veldig bra emm. Gerrard sin beskrivelse av Benitez sitt man management er ikke akkurat det beste skussmålet jeg har hørt. Skinner i gjennom at han ikke hadde mye til overs for fyren. Kanskje var det  medvirkende på et dypere nivå til at Benitez og Liverpool skilte lag? Kjenner ikke den historien så er ren spekulasjon, og de dårlige resultatene mot slutten hadde nok flere årsaker. Også er det jo ensidig fremstilt av Gerrard for å delvis rettferdiggjøre de to somrene der han truet med å forlate klubben.

Ingenting vi ikke visste fra før ref. iskald skulder osv. men var litt spesielt å høre så direkte tale.
« Siste redigering: 18. Aug. 2019, 18:19 av Hughie »

Eppa

  • NewUtd.no
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 266
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #410 på: 02. Jan. 2020, 19:33 »
"Newcastle fans never cease to amaze me. If there was a trophy for best supporters this lot would win it hands down every year." - Alan Shearer -

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #411 på: 09. Feb. 2020, 18:18 »
Liten funfact de to beste manager/trenerene fra mine klubber i dette årtusen møttes i dag. FKH slo Benitez sitt kinesiske lag 3-2 8)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #412 på: 10. Feb. 2020, 20:04 »
Liten funfact de to beste manager/trenerene fra mine klubber i dette årtusen møttes i dag. FKH slo Benitez sitt kinesiske lag 3-2 8)

Du vet sir Bobby Robson var manager i dette årtusen?

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #413 på: 29. Sep. 2020, 20:25 »
Må bare si Rafa briljerer i Kina.

7 plass med 14 poeng på 11 kamper.. WIN rate: 14%🤨

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #414 på: 30. Sep. 2020, 09:08 »
Og likevel en bedre manager enn det vi kan skilte med. Er ikke det deilig å tenke på?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #415 på: 30. Sep. 2020, 11:59 »
Og likevel en bedre manager enn det vi kan skilte med. Er ikke det deilig å tenke på?

Helt ærlig syns jeg de er like ræva begge to.

Se hva Brendan Rodgers får til i Leichester😢

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #416 på: 30. Sep. 2020, 13:28 »
Brendan Rodgers er en manager jeg gjerne ville hatt til Newcastle, ja. Jfr. yngre managere som får fin fotball ut av begrensa spillermateriale som jeg nevnte i et innlegg i tråden om Stiv.
Er ferdig med Rafa med at jeg ikke lengre ønsker han tilbake. Han har gjort sitt - og jeg er takknemlig for at han fikk til det han gjorde med mindre handlingsrom på markedet enn Bruce. Jeg vil helst at vi går for en mer spennende manager.
Jeg syns dog det er udiskutabelt at han er en manager på et par hyllere høyere enn Bruce. Litt som Volkswagen vs Dacia.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #417 på: 30. Sep. 2020, 17:44 »
Brendan Rodgers er en manager jeg gjerne ville hatt til Newcastle, ja. Jfr. yngre managere som får fin fotball ut av begrensa spillermateriale som jeg nevnte i et innlegg i tråden om Stiv.
Er ferdig med Rafa med at jeg ikke lengre ønsker han tilbake. Han har gjort sitt - og jeg er takknemlig for at han fikk til det han gjorde med mindre handlingsrom på markedet enn Bruce. Jeg vil helst at vi går for en mer spennende manager.
Jeg syns dog det er udiskutabelt at han er en manager på et par hyllere høyere enn Bruce. Litt som Volkswagen vs Dacia.

Om du går ned til detaljer i Skoda  vs Audi vil du se at mye er likt. Er stort sett merket Audi som er tellende..
føler det er slik med Rafa og Bruce også. Rafa lever på gamle meritter. Men dukker du ned i statistikk og detaljer ser du mye av samme dritten i begge to 😎😂
« Siste redigering: 30. Sep. 2020, 23:13 av TooN »

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #418 på: 30. Sep. 2020, 19:00 »
Vi har aldri blitt rundspilt så mange ganger under Benitez som vi har under Bruce. Aldri har en nufc manager hatt så mye flaks heller. Om du dykker ned i statestikken som du sier så vil du finne flere svar på det.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #419 på: 30. Sep. 2020, 23:14 »
Vi har aldri blitt rundspilt så mange ganger under Benitez som vi har under Bruce. Aldri har en nufc manager hatt så mye flaks heller. Om du dykker ned i statestikken som du sier så vil du finne flere svar på det.

Vil si statistikken er så å si lik. Så Samma møkka.

Når det gjelder flaks mener jeg sesongen vi ble nr 5 med Pardew leder suverent