20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilke spillere har fått nok?  (Lest 11846 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

nebur

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere har fått nok?
« Svar #15 på: 03. Mars 2011, 22:59 »
José Enrique drar nok til sommeren, i verste fall allerede i vinter. Vil bli umulig å erstatte for Newcastle.

Colo kan nok få et og annet bra tilbud, dersom han presterer brukbart denne sesongen.

Steven Taylor er nok inne i sin siste sesong hos oss, ser ikke for meg at Ashley vil bla opp det det koster å signere en ny kontrakt med ham.

Kanskje Krul drar, mye avhengig av hva som skjer når Harper er tilbake?

Smith nærmer seg vel utgangsdøren på St.James Park, får neppe fornyet den megakontrakten som etterhvert går ut.

Campbell tar vel bare denne ene seonsongen.

Ben Arfa er neppe veldig imponert over det som nettop har skjedd, har jo snakket veldig varmt om Hughton.

Tioté klarer man neppe å beholde veldig lenge, hvis han fortsetter slik han har begynt karrieren sin i Newcastle.

I tillegg er det mange andre som er høys usikre, avhengig av spilletid og eventuelle andre tilbud. Guthrie, Barton, Jonas og Xisco.

Er også usikker på hvor sterk Carrolls lojalitet er, når det kommer til stykket.
Tror riise vil klare å fylle tomrommet fra  fra enique

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere har fått nok?
« Svar #16 på: 04. Mars 2011, 09:23 »
Riise er en helt okey spiller, men han vil aldri klare å fylle det enorme tomrommet Jose Enrique vil etterlate seg om han drar. Vi snakker om Spanias beste venstreback i nesten 10 år fremover. Mot en litt over gjennomsnittet god norsk fotballspiller, som har bare to-tre år igjen på toppnivå.

Jeg vil heller ha en yngre spiller, som kan være her i fem-seks (kanskje flere) år, og bli stadig mer dominerende, i stedet for en spiller som vil bli stadig dårligere og mindre dominerende.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere har fått nok?
« Svar #17 på: 04. Mars 2011, 15:48 »
Synes du strekker det litt langt når du karakteriserer Enrique som Spanias beste venstreback i ti år framover, og Riise som en litt over gjennomsnittet god i norsk målestokk. Hvordan Enrique gjør det i ti år framover er det umulig å si noe om, og Riise vil stå igjen som en av de beste norske spillerne i gjennom tidene. På sitt beste har han vært blant de 3-4 beste venstrebackene i verden, noe som blir bekreftet gjennom flere nominasjoner til årets lag. Hvordan styrkeforholdet er pdd er vanskelig for meg å si noe om, da jeg ikke har sett Riise i annet enn landskamper på lang, lang tid. Men ingen tvil om Enrique har vært veldig god for oss, og kan ha en lysende framtid.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere har fått nok?
« Svar #18 på: 04. Mars 2011, 16:05 »
Synes du strekker det litt langt når du karakteriserer Enrique som Spanias beste venstreback i ti år framover, og Riise som en litt over gjennomsnittet god i norsk målestokk. Hvordan Enrique gjør det i ti år framover er det umulig å si noe om, og Riise vil stå igjen som en av de beste norske spillerne i gjennom tidene. På sitt beste har han vært blant de 3-4 beste venstrebackene i verden, noe som blir bekreftet gjennom flere nominasjoner til årets lag. Hvordan styrkeforholdet er pdd er vanskelig for meg å si noe om, da jeg ikke har sett Riise i annet enn landskamper på lang, lang tid. Men ingen tvil om Enrique har vært veldig god for oss, og kan ha en lysende framtid.

10-års spådommen er frisk, det er jeg enig i.  :)

Men at Riise vil stå igjen som en av de beste norske spillerne gjennom tidene er ikke slik jeg ser det noe særlig godt argument for å kjøpe han nå. Han har vist svakhetstegn i år i Serie A og selv om hele forsvaret til Roma har vært på gyngende grunn i år, så lover det ikke helt bra. Han har rundet tredve og at man minnes han som en av de beste vil for klubbfotballen neppe være et resultat av de neste fem årene av karrieren hans. Da heller for tiden i Liverpool og muligens noe fra Monaco og Roma.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere har fått nok?
« Svar #19 på: 04. Mars 2011, 18:09 »
Hvis du leser innlegget mitt en gang til så vil du merke at jeg ikke på noe tidspunkt argumenterer for at vi skal gå for å kjøpe Riise. Når det er sagt er det spillere som presterer i lignende posisjoner, f. eks. Giggs, Maldini. Jeg ser ingen åpenbar grunn til at Riise ikke kan gjøre det, dersom han forandrer spillestilen sin noe.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere har fått nok?
« Svar #20 på: 04. Mars 2011, 19:32 »
Greit nok, men hvis du leser over innleggene en gang til så diskuterte vi vel i utgangspunktet hvorvidt Riise kan fylle et eventuelt tomrom etter Enrique, så det var vel i forhold til ditt svar på det at jeg kommenterte i utgangspunktet.

Maldini og Giggs er for unikum å regne, og heller unntakene som bekrefter regelen om at de fleste ikke holder nivået sitt stort mer enn en 2-3 år etter passerte 31, som Riise blir til høsten. Når det er sagt så er Riise en type som kan klare å holde det gående på grunn av sin proffe instilling og villighet til å trene hardt, pluss at mye av spillet hans ikke vil lide for mye av tempotap.

Tror uansett at jeg har mitt på det tørre når jeg sier at de beste årene er bak ham, og at han ikke vil bli nominert til så veldig mange årets lag heretter. Vel og merke i den verdenssammenhengen som du trekker frem selv.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere har fått nok?
« Svar #21 på: 11. April 2011, 20:09 »
Riise er en helt okey spiller, men han vil aldri klare å fylle det enorme tomrommet Jose Enrique vil etterlate seg om han drar. Vi snakker om Spanias beste venstreback i nesten 10 år fremover. Mot en litt over gjennomsnittet god norsk fotballspiller, som har bare to-tre år igjen på toppnivå.

Jeg vil heller ha en yngre spiller, som kan være her i fem-seks (kanskje flere) år, og bli stadig mer dominerende, i stedet for en spiller som vil bli stadig dårligere og mindre dominerende.

Da blir han solgt igjen etter 1 år..

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere har fått nok?
« Svar #22 på: 11. April 2011, 20:15 »
Ikke hvis vi har en sterk ledelse, som ønsker at Newcastle skal være en toppklubb.
Jeg synes vi er feige hvis vi selger Enrique til Liverpool, og hvis vi alltid skal selge slike spillere, så kommer vi aldri noen vei.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere har fått nok?
« Svar #23 på: 11. April 2011, 21:35 »
Ikke hvis vi har en sterk ledelse, som ønsker at Newcastle skal være en toppklubb.
Jeg synes vi er feige hvis vi selger Enrique til Liverpool, og hvis vi alltid skal selge slike spillere, så kommer vi aldri noen vei.

Einig. Og når skal mi setja ned foten? Snart er vel Barton, Nolan, Jonas og Colo vekke og.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere har fått nok?
« Svar #24 på: 12. April 2011, 07:59 »
Ikke hvis vi har en sterk ledelse, som ønsker at Newcastle skal være en toppklubb.
Jeg synes vi er feige hvis vi selger Enrique til Liverpool, og hvis vi alltid skal selge slike spillere, så kommer vi aldri noen vei.

Kanskje tom. Tiote.

Einig. Og når skal mi setja ned foten? Snart er vel Barton, Nolan, Jonas og Colo vekke og.