20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 159706 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #120 på: 18. Nov. 2011, 08:15 »
Jepp. Idiotisk gjort. Rått spill av Ronaldo i forkant!
Eneste som kan tale i Nanis forsvar er at nr 11 på Spania ser ut til å ha sjans til å redde ballen bort fra streken, og at Nani ville safe.

Ser den, men tipper Ronaldo selv også ble nokså pissed på Nani. :P

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #121 på: 18. Nov. 2011, 08:19 »
Etter min mening er Ronaldo en mer komplett spiller når man tenker på de egenskapene en fotballspiller skal ha i 2012. Farten, styrken, god med begge bein, eksepsjonelt god på hodet, teknikken osv.... Men innser selv at alle disse kvalitetene i mange tilfeller kan overgås av de dragningene med ekstremt lavt tyngepunkt på små flater som messi har. Helt rått å se på!

Men når det er sagt tror Ronaldo kommer til å holde toppnivået en del år lengre enn messi mtp at Messi oppe i 30års alderen mest sannsynlig har redusert fart og kanskje blir litt seigere enn det han er den dag i dag. Ronaldo har en tilnærmet perfekt fotballkropp som kan komme han tilgode når han begynner å dra på årene. Men man får vente å se!

Jeg heier i alle fall på gutten som er oppkalt etter Ronald Reagan  :)

Er ikke Ronaldo 3-4 år eldre enn Messi da?

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #122 på: 18. Nov. 2011, 10:01 »
Iniesta og Xavi ??
De 2 siste hattrick til messi var uten de to på banen vell ?

Ååå ein mann med : 24mål - 13ass - 8nøkpass på 19 kamper er neppe SÅÅÅÅ avhengi av Xavi & iniesta som noen her sier !!

Messi : 1558min
Xavi : 787min
Iniesta : 592min

Det der er GANSKE mange min i løpet av denne sesongen uten de to med !!
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #123 på: 18. Nov. 2011, 10:22 »
Btw så har de vert mer skadet en de har spilt omtrent !!
Syns for bør se noen barcelona kamper før de preiker så mye om Xavi Iniesta komboen !

Åå folk bør også se litt Argentina og dissa resten av laget og ikke bare Messi !!
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Førre

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 809
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #124 på: 18. Nov. 2011, 10:43 »
Disse elendige prestasjonene til Messi på landslaget fremstår for meg som en gåte. Argentina har som lag kanskje underprestert, den er grei, men det er noe ganske annet.

Det er bare 7 spillere gjennom tidene som har scort flere mål for Argentina enn Messi som relativt nylig ble 24 år, og alle de andre har brukt hele karriereren på å klare det. Hvis han fortsetter å prestere like "elendig" de neste 6 årene til han er 30 så er det kun Batistuta som har scort mer enn Messi for det laget, og han passerer Maradona i en alder av 28-29 år. Legger vi til grunn at han fortsetter like lenge som Batistuta så vil han med dette elendige snittet forbipassere Batigol og være den mestscorende argentineren gjennom tidene.

Messi har scort flere mål og målgivende i VM, Copa America og OL i både finaler, semifinaler og kvartfinaler. Her er noen utdrag av mesterskapene hans så langt med hovedfokus på finalerundene der de har kommet så langt:
VM 2006:
- Messi var bare ungsau den gang og var skadet helt inn i mesterskapet, han hadde en 2-3 innhopp og en start som resulterte i 1 mål og en målgivende på 122 minutt med spilletid.
Copa America 2007:
- Scorte 1 mål i kvarfinalen.
- Scorte 1 mål i semifinalen.
OL 2008 (jalla jeg vet):
- Målgivende i finalens eneste mål.
- 2 mål og 2 målgivende på 4 kamper.
VM 2010:
- Målgivende i 8-delsfinalen
- Kanskje det mest skuffende så langt? Likevel var han nominert til Gullballen og dominerte kampene mot Sør-Korea, Hellas, Mexico og Nigeria for de av oss som husker de relativt syke kampene der (Nigeria og Korea spesielt). Elendig mot Tyskland derimot.
Copa America 2011:
- 3 målgivende og 1 straffemål.
- Også man-of-the-match i to av oppgjørene.


Så enten har du vært uheldig med kampene du har sett i Copa America, eller så snakker du om kvalik som jeg ikke orker å sjekke nærmere nå. Helt usynlig er han vel neppe der heller?

Nå sier jeg ikke at han presterer på Barcelona-nivå for Argentina, men han presterer likevel rimelig bra på et landslag som er totalt ustabile og i mine øyne har store svakheter, særlig bakover på banen. At hans syke stats for Barca skal bety at han er elendig for Argentina ser jeg ingen automatikk i iallefall.

I tillegg har han hele 10 målgivende bare i 2011 som ikke akkurat er så ekstremt underpresterende. I 2011 står han altså bak 14 mål på 13 kamper!  8) Fun fact: Messi har flere målgivende for Argentina i 2011 på 13 kamper enn det Cristiano Ronaldo har for Real Madrid på 26 kamper i denne sesongen...

Alt i alt vil denne skrekkelige statistikken hans, om han spiller til han er rundt 33 resultere i underkant av henholdsvis 150 kamper (Slår rekorden til Zanetti), 60 mål (Slår rekorden til Batistuta) og 60 målgivende (Antageligvis en rekord det og?). Vi kan jo bare håpe at han begynner å prestere på landslaget snart så det kan bli litt bedre.  :wink:

Objektivt klarer ikke jeg å skille Ronaldo og Messi, de er to ekstreme beist begge to. Rent subjektivt må jeg si at jeg synes Messi er best, men jeg ser likevel grunner til at andre kan mene det motsatte.

Ok, her kommer du med ren fakta som jeg ikke har vært god nok til å grave opp. Kudos til deg! Jeg må vel i utgangspunktet ha sett de kampene hvor han en sjelden gang fremstår som direkte dårlig, som du sier. Tar den på min kappe.

Har til mitt forsvar aldri sagt at Ronaldo er bedre enn Messi per dags dato. Har rett og slett mer sansen for typen som spiller og de kvalitetene han innehar, enn hva Messi bringer til banen. Liker den komplette spillemåten der han i tilnærmet alle situasjoner kan slå enhver fotballspiller i en duell, uansett posisjon på banen. Er liksom ingen svakheter i fysisk forstand med gutten. Den ultimate fotballkroppen. Messi på sin side har det ene registeret å spille på, men som i gjengjeld gjør han til verdens beste fotballspiller. Det er mildt sagt utrolig å se på gutten med ball i bein. Er vel som sagt at jeg liker Ronaldo bedre som spillertype enn Messi. Men når det kommer til hvem som er best kan jeg ærlig innrømme at Messi er et par skritt foran CR7.

Også kan jeg vel nevne at jeg mye heller ser en Real Madrid kamp i La Liga, og håper inderlig at Barcelonas prestasjoner snart får en nedstigende kurve  :)
« Siste redigering: 18. Nov. 2011, 10:50 av Førre »

Førre

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 809
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #125 på: 18. Nov. 2011, 10:46 »
Etter min mening er Ronaldo en mer komplett spiller når man tenker på de egenskapene en fotballspiller skal ha i 2012. Farten, styrken, god med begge bein, eksepsjonelt god på hodet, teknikken osv.... Men innser selv at alle disse kvalitetene i mange tilfeller kan overgås av de dragningene med ekstremt lavt tyngepunkt på små flater som messi har. Helt rått å se på!

Men når det er sagt tror Ronaldo kommer til å holde toppnivået en del år lengre enn messi mtp at Messi oppe i 30års alderen mest sannsynlig har redusert fart og kanskje blir litt seigere enn det han er den dag i dag. Ronaldo har en tilnærmet perfekt fotballkropp som kan komme han tilgode når han begynner å dra på årene. Men man får vente å se!

Jeg heier i alle fall på gutten som er oppkalt etter Ronald Reagan  :)

Er ikke Ronaldo 3-4 år eldre enn Messi da?


Messi er født i 87, mens Ronaldo på sin side er født i 85 hvis jeg ikke tar helt feil. Men begge blir vel over 30 en gang, eller? Spiller ingen rolle om Ronaldo legger opp før Messi, men derimot hvilket nivå de holder når begge har kommet til en viss alder. Var vel det jeg ville frem til  ;)
« Siste redigering: 18. Nov. 2011, 10:48 av Førre »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #126 på: 18. Nov. 2011, 11:05 »
Mente bare at Ronaldo kommer inn i 30 årene før Messi, og at Ronaldo dermed vil kjenne alderen før Messi. ;) Trodde du mente at om 5-6 år kommer Ronaldo til å være mye bedre enn Messi siden Messi vil begynne å dra på årene, men kan være jeg misforstod?

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #127 på: 18. Nov. 2011, 11:06 »
Det gjorde du. Han mente bare at Ronaldo som trettitreåring vil levere bedre enn Messi som trettitreåring pga. ferdighetene hans osv.
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #128 på: 18. Nov. 2011, 11:13 »
Ok, da er jeg mer med. ;)

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #129 på: 21. Nov. 2011, 15:35 »
Tror strengt tatt det er umulig å komme til en konklusjon før Messi har spilt noen sesonger i Manu og Ronaldo i Barca. Men det er nok flere som har bommet kraftig i kritikken av Messi på landslaget og Ronaldo i store kamper.

Det kommer jo helt ann på hva man liker. En Ronaldo som drar av 3-4 mann og dunker ballen i krysset, eller en Messi som drar av 15 mann og chipper ballen forsiktig i mål.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #130 på: 21. Nov. 2011, 15:41 »
Hehe. Er det egentlig mulig å ikke like en av de delene? Det er vel ikke så altfor mye tvil om at disse to er verdens to beste spillere, og hvem som er best er egentlig mye smak og behag. Men Messi og Barcelona har hatt et godt tak på Real Madrid de siste sesongene, og det har resultert i at Barca har kunnet innkassere flere troféer, og Messi flere gullballer. Det er nok ofte det som avgjør saken i Messis favør.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #131 på: 21. Nov. 2011, 16:07 »
15 faktisk Andy :P

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #132 på: 21. Nov. 2011, 17:16 »
Motstanderen har 11 spillere, i tillegg har vi fire dommere. Det burde bli 15.
At fjerdedommeren ikke engang er på banen er totalt uvesentlig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #133 på: 21. Nov. 2011, 18:57 »
I Champions League er det til og med to ekstra dommere, bare for å dra den enda et lite hakk.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #134 på: 21. Nov. 2011, 20:52 »
Hehe. Er det egentlig mulig å ikke like en av de delene? Det er vel ikke så altfor mye tvil om at disse to er verdens to beste spillere, og hvem som er best er egentlig mye smak og behag. Men Messi og Barcelona har hatt et godt tak på Real Madrid de siste sesongene, og det har resultert i at Barca har kunnet innkassere flere troféer, og Messi flere gullballer. Det er nok ofte det som avgjør saken i Messis favør.

Nå ja, vi har et par karer til på Barca som kan blande seg helt oppi toppen!  ::p Men som du sier, liker man fotball, så liker man Messi og Ronaldo!(på banen).

Gleder meg til 2013. Da skal jeg starte en ny tråd : Messi vs Ben Arfa
Same old Shearer, always scoring!