20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: LaLiga 2007/08  (Lest 15730 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
LaLiga 2007/08
« på: 01. Sep. 2007, 22:24 »
På tide med en tråd for årets LaLiga. Den første runden er allerde unnagjort med følgende resultater:

Real Madrid - Atlético Madrid 2-1
Real Murcia - Real Zaragoza 2-1
Sevilla - Getafe 4-1
Athletic Bilbao - Osasuna 0-0
Deportivo La Coruña - Almería 0-3
Mallorca - Levante 3-0
Racing Santander - Barcelona 0-0
Recreativo Huelva - Real Betis 1-1
Espanyol - Real Valladolid 0-1
Valencia - Villareal 0-3

Ett par overraskelser: Villareal som slo naborival Valencia på Mestalla, og en litt skuffende åpning for Barcelona skom kun klarte 0-0 borte mot et godt organisert Racing Santander.

I tillegg vant alle de tre ny-opprykkede lagene, Valladolid Amerìa og Murcia, det ble iallfall en liten overraskelse når det skjedde på bekostning av lag som Espanyol og Zaragoza.

Ellers ble det jo litt av en serieåpning for tittelutfordrer Sevilla da vingbacken Antonio Puerta døde bare 22 år gammel, en ufattelig trist hendelse som har rystet en hel fotballverden.

Dessverre blir det ofte utdelt mange kort i spansk fotball, og årets første runde var intet unntak med ikke mindere enn 27 gule kort og 7 røde!

Jornada 2

Den andre runden tjuvstartes i kvled "as we speak", Zaragoza tar imot Racing, mens Levante får besøk av Real Murcia. De resterende kampene spilles i morgen (og en mandag):

01. september 2007
Levante - Real Murcia
Zaragoza - Racing

02. september 2007
Almería - Valencia
Atlético - Mallorca
Barcelona - Athletic
Betis - Espanyol
Getafe - Recreativo
Valladolid - Deportivo
Villarreal - Real Madrid

03. september 2007
Osasuna - Sevilla

Vil anta at særlig Barcelona, men også Espanyol, Zaragoza, Atlètico og ikke minst Valencia svært gjerne vil dra i land sesongens første seier.

Her i denne tråden følger vi og diskuterer årets LaLiga! Personlig følger jeg Barcelona nærmest like tett som Newcastle, og håper selvfølgelig at Carles Puyol om en 10 måneders tid kan løfte nok et LaLiga trofe for katalanerne.


Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #1 på: 01. Sep. 2007, 23:43 »
Gogo madrid
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Heinrich

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 193
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #2 på: 01. Sep. 2007, 23:52 »
Ah, flott tråd!
Jeg følger som alltid Spania`s La Primera Division tett, selv om jeg ikke har giddet å velge meg ut et spesielt lag å følge med på.
Må innrømme at forrige sesong falt jeg litt for Zaragoza, som lyktes stort med sin hodeløse angrepsfotball, ressigert av Pablo Aimar. Eller har jeg et lite "soft spot" for Athletic Bilbao, og deres herlige spillerpolitikk.

Må si at Atletico har fått et godt komponert lag denne sesongen, etter å ha kvittet seg med den talentløse djevelen Costinha, som vi dessverre får se i Serie A i 07/08,  og Nando Torres, og fått inn Josè Reyes, Forlán, stortalentet Raul Garcia bombesikre Abbiati og Fabiano.
Tegner til å bli en interessant sesong!
« Siste redigering: 01. Sep. 2007, 23:54 av Heinrich »

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #3 på: 02. Sep. 2007, 00:20 »
Liker også å følge med på den spanske ligaen, selv om det historisk sett omtrent bare står mellom Barcelona og Real Madrid. Er vel kun 8-9 lag som har vunnet denne ligaen siden oppstart for mangfoldige år siden.
Har ikke noe spesielt lag jeg "følger" med på her, men håper alltid at et lag utenom de 2 store skal vinne. Kansje Atletico Madrid har muligheter, eller Real Zaragoza, de har heller aldri vunnet denne ligaen...........

Men jeg får nok være realistisk, blir nok Barcelona og Real Madrid i toppen, så får vi se hvilke lag som klarer å henge med.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #4 på: 02. Sep. 2007, 15:53 »
Til Heinrich:
Atlètico har utvilsomt en spennende tropp på papiret denne sesongen. Nå begynner for alvor "tiden etter Torres" og jeg tror det kan være positivt for Atlètico. Det er ikke sunt å være så avhengig av en spiller, og spesielt når ikke han presterer bedre enn det han har gjort de to siste sesongene. Håper Torres' sitt klubbskifte var til det beste både for Atlètico og Torres selv. Forlan er heller ingen dårlig erstatter til å score målene på Vicente Calderon. Skal heller ikke glemme at Atlètico har hentet en spennde spiller i Simao fra Benfica. I beste fall tror jeg Atlètico  kan håpe på en plass som kvalifiserer til UEFA Cup spill, men med mange nye spennende spillere kan det bli Atlèticos sesong, og kanskje kaprer de tilogmed en CL kvallikplass?

Zaragoza spilte mye fin fotball ifjor, men de spilte litt av det andre slaget også. De var ett av lagene som sanket flest kort i løpet av sesongen, med Carlos Diogo i spissen for den statistikken. I tillegg mistet de en klassestopper i Gaby Milito til Barca, og unge og lovende Pique som dro tilbake til MænJu. Zaragoza håper nok at gode gamle Ayala kan fylle tomrommet etter Milito, men de skuffet i serieåpningen da de tapte for nyopprykkede Murcia.

Har også litt sansen for Athletic Bilbaos politikk om å satse på baskere, men det begynner å bli vanskelig for klubben å opprettholde sitt image ut ifra kjøpspolitikk, samtidig som de skal prøve å holde seg i den øverste ligaen.

Til Frode:

Barca og Real Madrid er de soleklare favourittene som skal duellere om ligagullet. De to klubbene som er nærmest å kunne utfordre dem er nok Sevilla og Valencia i år igjen også. Både Zaragoza og Atlètico blir nok å finne like bak disse 4, sammen med Villareal og muligens Espanyol.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #5 på: 02. Sep. 2007, 23:07 »
Real Madrid viser styrke 5-0 :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #6 på: 02. Sep. 2007, 23:13 »
Faen for et frisparkmål av Wesley Sneijder. Er som regel en fryd å se sånne spillere i aksjon, men når han har nettop den drakten på seg så blir det med ett litt vanskeligere å nyte.

Barca tok også heldigvis sin første tre poenger i kveld. Flott frispark også av Ronaldinho, og et fantastisk langskudd av Tourè Yaya. Det kan diskuteres (og det vil bli diskutert også) om den ballen faktisk var inne, men du verden for ett skudd. Om det var inne eller ikke skal jeg ikke si for sikkert, men det fortjente iallfall å gå i mål. Både Tourè Yaya og spesielt Èric Abidal (Man of the match) beviste idag at de er to fantastiske spillere som forhåpentligvis kan tilføre Los Azulgranas mye i tiden fremover!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #7 på: 03. Sep. 2007, 12:35 »
Jeg synes det er rart at ingen har snappet opp Sneijder før. Han har prestert over lengre tid, og beviser nå med 3 mål på 2 kamper i sin nye klubb Real at han holder høy klasse. Og for noen mål da!

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #8 på: 03. Sep. 2007, 12:50 »
Jeg synes det er rart at ingen har snappet opp Sneijder før. Han har prestert over lengre tid, og beviser nå med 3 mål på 2 kamper i sin nye klubb Real at han holder høy klasse. Og for noen mål da!

Sikkert mange som har tvilt litt på han, fordi han kommer fra en liga hvor nivået ikke er særlig høyt.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #9 på: 03. Sep. 2007, 15:52 »
Tja, der er jeg litt uenig. Nederland har nå fått frem utallige talenter oppgjennom, og han scoret i nesten annenhver kamp som midtbanespiller for Ajax. I tillegg er han fast på landslaget i ung alder (23?). Han kommer til å bli stor, noe jeg har trodd lenge!

Heinrich

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 193
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #10 på: 03. Sep. 2007, 16:27 »
Tja, der er jeg litt uenig. Nederland har nå fått frem utallige talenter oppgjennom, og han scoret i nesten annenhver kamp som midtbanespiller for Ajax. I tillegg er han fast på landslaget i ung alder (23?). Han kommer til å bli stor, noe jeg har trodd lenge!


Det har vel ingenting å si for liganivået.
Nivået i Nederland har tapt seg i forhold til andre ligaer i Europa de siste årene, rett og slett fordi ligaen har vært alt for stillestående.

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #11 på: 09. Sep. 2007, 23:11 »
Evt fordi alle de gode spillerne blir solgt til utlandet..?

Heinrich

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 193
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #12 på: 10. Sep. 2007, 20:11 »
Evt fordi alle de gode spillerne blir solgt til utlandet..?

Litt urettferdig mot de nederlandske klubbene å si at *alle* gode spillerne har blitt eksportert, dessuten har Nederland i lang, lang tid eksportert masse profiler til større ligaer uten at lagene f.eks.  har sluttet å hevde seg i Europa

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #13 på: 17. Sep. 2007, 17:22 »
Jornada 3

Nok en runde som delvis ødlegges av problemene med TV rettighetene. Nok en gang ble verken Barça eller Real M sin kamp vist utenfor Spania til manges fortvilelse. Håper virkelig at LFP legger press på medieselskapene som er involvert i denne priskrigen så konflikten snart løser seg. Personlig er jeg iallfall allerede meget lei av å se Barça på middels gode overbelastede streamer som nesten aldri fungerer.

Ellers troner fortsatt Real Madrid øverst på tabellen etter at de Lørdag kveld beseiret lille Almería hjemme på Santiago Bernabeu. El Conjeo (Saviola) scoret forøverig sitt første mål for Los Merengues i ligaen mens Wesley Sneijder fortsatte sin gode start på sesongen med nok ett frisparkmål.
Valencia vant også sin andre kamp i årets sesong etter at Valladolid overraskende tok ledelsen på Mestalla.
Barcelona på sin side fortsetter sin litt treige start på den nye sesongen og spilte kun uavgjort og 0-0 mot "oksene fra Pamplona" Osasuna. Uavgjort, og i tillegg holde nullen, borte mot Osasuna er ikke nødvendigvis et dårlig resultat, men Barça leverte overhodet ikke varene igår og det må tilogmed være tillatt å stille spørsmål ved innsatsviljen etter gårsdagens skuffende oppgjør.

Resultater fra den 3.runden:

15/09/2007:
Real Madrid - UD Almería 3-1
Valencia - Real Valladolid 2-1
Athletic Bilbao - Real Zaragoza 1-1

16/09/2007:
Deportivo La Coruña - Real Betis 1-1
Espanyol - Getafe 2-1
Mallorca - Villareal 0-1
Real Murcia - Atlético Madrid 1-1
Racing Santander - Levante 1-0
Sevilla - Recreatico Huelva 4-1
Osasuna - Barcelona 0-0

Tabell

Dermed leder Real Madrid som eneste lag med 9 poeng, mens Sevilla følger med 6 poeng og en kamp mindere spilt. Deretter følger Villareal og Valencia med 6 poeng hver og lik målforskjell, mens Barcelona ligger på femteplass med fem poeng.
I motsatt ende av tabellen finner vi Getafe og Levante nederst med ett poeng hver, mens Recreativo er tredje sist med 2 poeng på 3 kamper.

Årets Pichichi foreløpig er Wesley Sneijder med sine 4 mål, mens Kanoute og Kerzhakov (begge Sevilla) følger like bak med 3 mål. Ellers er et knippe spillere allerede oppe på 2 mål, deriblant, Raul, Morientes, Ricardo Oliveira, Ronaldinho, Ariel Ibagaza, og Espanyols Luis Garcia.

Heinrich

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 193
    • Vis profil
Sv: LaLiga 2007/08
« Svar #14 på: 17. Sep. 2007, 18:04 »
Ønsker Oliveira all lykke etter overgangen fra mitt kjære Milan, der han slett ikke fikk gode arbeidsforhold, og ble puttet i en vanskelig posisjon allerede fra han kom til klubben. Han slet utrolig med de enorme, litt urettferdige forventningene på han, pluss den stygg kidnappingssaken som involverte søsteren hans i hele tre-fire måneder av sesongen. Godt å se han tilbake hvor han hører hjemme.