20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Diskuter NUFCs tropp for 2007/08 sesongen her  (Lest 2998 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Diskuter NUFCs tropp for 2007/08 sesongen her
« på: 25. Juli 2007, 21:09 »
Syns Fredrik tok seg tid til å skrive et interessant innlegg i Dyer tråden hvor det ble diskutert hvorvidt vi har en god nok midtbane, eller rettere sagt en bred nok midtbane.

I denne tråden kan vi diskutere hele stallen, kvaliteten, bredden og dybden og alt som har med årets stall og gjøre. Men la oss holde oss til stallen for den kommende sesongen (og evt. fremover). Bramble og Bellamy har vi vel allerede skrevet nok om, eller...? ;)
 
Som et utgangspunkt for diskusjonen limer jeg inn Fredriks innlegg her, men presiserer at det er Fredriks verk:

Sitat fra: Fredrik
Ser at det også begynner å demre for dere som trodde at midtbanen vår var solid nok. Vel, selvsagt er den ikke det. Barton er skadet i 6-8 uker. Dyer er på vei bort, Emre er også skadet, så da sitter vi igjen med Nicky Butt og en eventuell indreløper i N`Zogbia. Man skal lete lenge etter en skralere midtbane. Til og med Tottenham har bedre med sin syltynne sentrale midt i Jenas og Zokora.

Ja, jeg vet at vi er desperate etter forsvarsspillere, som vi må og skal være, men vi kan ikke stikke under en stol at vi også faktisk er desperate etter sentrale midtbanespillere. Om ikke 2, 3 stk, så i hvert fall minst 1, for å i det hele tatt komme oss gjennom sesongen.

I rene sentrale midtbanespillere har vi kun Joey Barton, Emre og Nicky Butt i stallen. Selv dette er altfor tynt, og ja, det stemmer, jeg regner ikke N`Zogbia og Dyer som rendyrkede sentrale midtbanespillere, for det er de ikke!

Synd at vi ikke fikk Alou Diarra, som gikk til Bordeaux. Sidwell kunne også vært en grei signering.

Synes det er frustrerende at det ikke kommer flere spillere inn fortløpende. Bolton kampen 11 august er ikke langt unna, og det ser ikke lovende ut med alle (små)skadene vi som alltid har.

Innen 31 august bør minst 4 forsvarsspillere til være på plass, i tillegg til 1 eller 2 midtbanespillere.
Er fornøyd med 5 kjøp til, hvis de havner innenfor de posisjonene der det står værst til.

Kan jo ramse opp posisjonene og hvordan ståa er:

Midtstoppere:
Taylor, Rozehnal, Huntington, Ramage. Terningkast 2. Syltynn dekning og laber kvalitet.

Venstrebacker:
Babayaro, Edgar. Terningkast 1. Ingen kommentar.

Høyrebacker:
Stephen Carr, Geremi. Terningkast 2. Også særdeles syltynt.

Sentral midtbane:
Emre, Barton, Butt. Terningkast 4. God kvalitet men altfor liten dekning. Mangel på høyde og fart.

Dette er mangelposisjonene våre, etter min mening.


Beklager at dette skrives i Kieron Dyer tråden, for dere som ikke tåler slikt, men ting baller på seg når det gjelder Newcastle og hvis det er absolutt nødvendig så kan den sikkert flyttes.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Diskuter NUFCs tropp for 2007/08 sesongen her
« Svar #1 på: 25. Juli 2007, 21:17 »
OK Fredrik, jeg skal være enig i at midtbanen er litt for tynn. Men på det tidspunktet da jeg mente den var bred nok virket det som om det var sikkert at Emre ville rekke seriestarten, og jeg kunne heller ikke forutse at Barton skulle bli alvorlig skadet. Beklager det, men selvfølgelig ville det vært litt naivt å tro at vi skulle komme oss helskinnet gjennom sesongen uten skader som disse. Det som iallfall er sikkert er at dersom Dyer går må vi iallfall ha inn en erstatter. Men det kan kanskje se ut som om vi trenger enda en midtbanespiller uansett? Alikevel skal vi ikke glemme at vi også har Solano. Såvidt jeg har forstått så har Big Sam allerede prøvd ham i en mer sentral rolle, samtidig som Noby selv også har meldt seg frivillig til å fylle rommet etter Joey etter at han ble skadet. N'Zogbia kan også gjøre en brukbar jobb sentralt, og forhåpentligvis er også Luque "match-fit" til 11.august

Jeg er dermed litt usikker på om vi trenger enda en sentral midtbanespiller eller ikkke, hvis vi IKKE selger Dyer....?

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Diskuter NUFCs tropp for 2007/08 sesongen her
« Svar #2 på: 25. Juli 2007, 21:48 »
Det bør ikke ligge noen usikkerhet i luften angående innkjøp av mitbanespillere og da hovedsaklig sentrale. Uansett om Emre og Dyer er klar til seriestart, så er det rett og slett for tynt.

Hovedproblemet er selve bredden og manglen på høyde, fart og kraft. I Emre og Barton har man aggressivitet, teknikk og mye kvalitet men de nødvendige andre ferdighetene har de ikke i like stor grad som man ofte trenger i Premier League.

Derfor trenger vi en spiller som Appiah, en spiller som Baptista, en spiller som har PACE og eksplosivitet.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Sv: Diskuter NUFCs tropp for 2007/08 sesongen her
« Svar #3 på: 25. Juli 2007, 22:50 »
uten tvil er det keeper og spisser vi står sterkt på KAR 5.midtbanen er ok men jeg synes liksom det mangler et eller annet.

forsvaret er pr dags dato helt ræva!
lt;3 Newcastle <3

Førre

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 809
    • Vis profil
Sv: Diskuter NUFCs tropp for 2007/08 sesongen her
« Svar #4 på: 25. Juli 2007, 22:50 »
Fredrik skrev:

Høyrebacker:
Stephen Carr, Geremi. Terningkast 2. Også særdeles syltynt.

terningkast 2? hvordan kan du mene det? Geremi sim fast høyreback og Carr i backup er slettes ikke noe terningkast 2! hvertfall 4!


Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Diskuter NUFCs tropp for 2007/08 sesongen her
« Svar #5 på: 25. Juli 2007, 23:02 »
Geremi er grei, selvom høyreback ikke er hans naturlige posisjon. Carr har blitt katastrofal med årene, men jeg kan være raus å heve til terningkast 3. Mener bestemt at vi trenger en ny høyreback, det på bekostning av iren.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Diskuter NUFCs tropp for 2007/08 sesongen her
« Svar #6 på: 26. Juli 2007, 12:25 »
Jeg syntes terningkast 3 høres mest fornuftig ut, og denne treeren er nærmere fire enn det den er to.

SvampeBoB

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 394
    • Vis profil
Sv: Diskuter NUFCs tropp for 2007/08 sesongen her
« Svar #7 på: 26. Juli 2007, 13:38 »
Carr var en meget god høyreback i Spurs før han kom til oss, nå er en middelmådig back. Dette er noe jeg føler er et syndrom i NUFC, hvis vi ser på spillere vi har kjøpt inn, er sikkert flere, men jeg tar bare ett eksempel her: Vi kjøpte en meget god midtstopper fra Rangers, snakker da seff om Boumsong, som faktisk var en meget god stopper. Så kom han til oss, og falt sammen totalt. Hvorfor blir gode forsvarsspillere dårligere i NUFC?? det er noe jeg ikke skjønner en dritt av.

Midtbanen og forsvaret må forsterkes, med skadefri tropp har vi mer enn god nok midtbane og et ganske decent forsvar, men vi veit jo alle sammen at vi ikke kommer gjennom en hel sesong uten skader, derfor må vi faktisk forsterke begge deler.

Er enig med Fredrik om at vi minst må ha inn 5 nye spillere, og med det nye transfer budsjettet bør dette være mulig.

Forsvar: Mener faktisk vi burde kjøpe Hangeland, han er en meget god stopper, i alle fall vil han tilføre dybde til forsvarsrekka vår. Minimum to nye spillere, en stopper og en venstre back, gjerne en ny høyreback også. Tre kjøp bør være ok.

Midtbane: Her er vi også godt forpent om vi har skadefri tropp. Men i alle fall bør vi handle inn dybde. At en spiller som Reo Cooker fikk gå til Villa uten at vi blandet oss inn er en skandale. Vil ha inn et par raske vinger også, men mener dette ikke er førstepri. Tre kjøp bør være ok her også, to sentrale, og en ving.

Spisser og keepere har vi nok av, så her trengs det ikke forsterkninger, så sant vi får beholde Martins og Owen, som jeg ikke er helt sikker på selv om begge sier de vil bli.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Diskuter NUFCs tropp for 2007/08 sesongen her
« Svar #8 på: 26. Juli 2007, 13:41 »
Sitat fra: Fredrik
I rene sentrale midtbanespillere har vi kun Joey Barton, Emre og Nicky Butt i stallen. Selv dette er altfor tynt, og ja, det stemmer, jeg regner ikke N`Zogbia og Dyer som rendyrkede sentrale midtbanespillere, for det er de ikke!

Innen 31 august bør minst 4 forsvarsspillere til være på plass, i tillegg til 1 eller 2 midtbanespillere.
Er fornøyd med 5 kjøp til, hvis de havner innenfor de posisjonene der det står værst til.

Kan jo ramse opp posisjonene og hvordan ståa er:

Midtstoppere:
Taylor, Rozehnal, Huntington, Ramage. Terningkast 2. Syltynn dekning og laber kvalitet.

Venstrebacker:
Babayaro, Edgar. Terningkast 1. Ingen kommentar.

Høyrebacker:
Stephen Carr, Geremi. Terningkast 2. Også særdeles syltynt.

Sentral midtbane:
Emre, Barton, Butt. Terningkast 4. God kvalitet men altfor liten dekning. Mangel på høyde og fart.

Dette er mangelposisjonene våre, etter min mening.


Enig i mye av det du skriver Fredrik, spesielt det at jeg mener også vi trenger minst 1 sentral midtbanespiller til som kan krige om plassen og mulig utkonkurrere noen av de vi allerede har.

Slik det står til nå mener jeg er følgende:
Keepere: Given, Harper og Krul, + potensielt unge storvokste Forster. Kansje PL`s beste. Terningkast 6
Høyrebacker: Geremi og Carr. Jeg ser på Geremi som soleklart førstevalg, Carr som backup. Eneste jeg vil bytte her er Carr og istedenfor fått inn en som kan gi Geremi kamp om plassen. Terningkast 4.
Venstreback(er): Babayaro. Her er det håpløst. Terningkast 1.
Midtstoppere: Taylor, Rozehnal, Huntington, Edgar, Ramage. Mye ungt, Taylor og Rozehnal som klare førstevalg vil jeg tro, ungt og skralt med backup. Terningkast 3
Høyre midtbane: Milner, Solano. Greit nok, forventer enda mer progresjon av Milner denne sesongen, med Solano som en grei backup. Terningkast 4.
Venstre midtbane: Duff, Luque, N`Zogbia. Meget bra dekning, meget gode spillere, rutine og talent. Kansje den beste venstresiden i PL på papiret, må bare få det ut i praksis også. Duff og Luque har vi sett tidligere at er klasse, N`Zogbia bør heve seg får å ikke bli nok et evig talent. Terningkast 5
Sentral midtbane: Barton, Emre, Butt, Dyer, Pattison. Skral, sårbar for skader. Selges Dyer vil jeg helst se 2 nye inn i denne posisjonen. Pattison er uansett ikke god nok, så vi kan risikere å kun ha Barton, Butt og Emre til dispoisjon om ikke noe gjøres. Terningkast 3.
Spisser: Owen, Martins, Viduka, Ameobi, + ung-guttene Carroll, Troisi, LuaLua. Kansje ikke den beste i PL, men blant dem. Perfekt sånn som den er nå! Terningkast 5.

Her har jeg forhåpentligvis tatt utgangspunkt i spillernes foretrukkede posisjoner.
Vil gjerne ha inn helst 2 venstrebacker (Babayaro kan forsvinne), og 2 midtstoppere. Vil også gjerne ha inn minst 1 sentral midtbanespiller, men helst 2. Baptista hadde vært optimalt som den ene da han er god, stor, sterk og teknisk, og kan brukes som spiss i tillegg.................

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Diskuter NUFCs tropp for 2007/08 sesongen her
« Svar #9 på: 26. Juli 2007, 13:53 »
Ja, Baptista hadde vært bra. Drømmer om spillere som Baptista og Appiah. De hadde vært perfekte, og nå er det vel ingen tvil, det må hentes 1 eller flere midtbanespillere også.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: Diskuter NUFCs tropp for 2007/08 sesongen her
« Svar #10 på: 05. Aug. 2007, 22:56 »
Keepere: Ingenting å si på Given, han har eit jævli toppnivå, og han spiller på toppnivå hele tiden=) Er lenge siden eg har sett han gjøre ein direkte dårlig kamp!
Harper syns eg egentlig er eit dårlig 2.valg, men får for sin lojalitet. Er det Forster som er 3.valg nå som Krul er på utlån? Holder Given seg så og si skadefri, er posisjonen bekledd perfekt.



Forsvar: Rozenhal har rutine, liker spesielt at han er fast inventar på Tjekkia sitt landslag! Tror overgangen til Premier League kun blir ein kjekk utfordring for han, har vist at han er mannen vi trenger der bak! Han kommer til å vokse mer i Newcastle og, med det høye nivået fast hver uke.

Deiligt med rutinerte Cacapa på plass. Cacapa har mye å lære unge Taylor (forholdsvis Rozenhal også), kaptein for Lyon, og ledet dem til hele 5 seriemesterskap på rad! Masse Champions League-erfaring!
Denne sesongen tror eg blir Taylors beste! I tidligere sesonger har forsvaret vært direkte ubrukelig, og Tayls har måttet stått frem som eit slags drajern tross sin unge alder. Men denne sesongen slipper han dette enorme ansvaret, og det gjør at han kan senke skuldrene, og konsentrere seg om å utvikle seg til den store stopperen han skal bli. Sam har virkelig peiling på hvordan han har tenkt å utvikle Tayls, samtidig som han vet hvordan han skal forhindre skader, dette er også ein stor avlastning fra i fjor da han måtte spille kamp etter kamp med mye ansvar.

I tillegg sikrer vi oss Dragutinovic som kan vikariere på både midtstopperplass og venstrebackplass, og kan gjøre ein god jobb begge plasser. Vi kan avlaste og rulere etter form osv i forsvaret, bare bra og si om midtstopperplassene!

Enrique er ein perfekt nyerværvelse da han er spådd som Spanias nye venstreback i fremtiden! Sier litt om kapasiteten til den unge 21åringen. Håper vi slipper å bruke Babayaro i år, da eg regner Dragutinovic som 89 hakk bedre deffensivt. Carr gjør seffølgelig en helt grei/ok jobb, men ikkje noko meir, men tror vi får ein høgreback med klasse i løpet av vinduet...
Geremi kan også bekle høgreback-rollen bra, syns han er ein flott spiller med perfekt innstilling! Dragutinovic og ny høgreback inn, og eg er svært fornøyd med forsvaret i forhold til tidligere sesonger, er ikkje mindre feil at Sam var forsvarspiller i sin tid, og vet hvordan han vil at eit bra forsvar skal fungere heller...



Midtbanen: I Premier League er det eit stort temponivå, og eit hardtarbeidende, utholdende, og aggresiv midtbane kan gjøre forskjellen og avgjøre mangen kamper. Geremi er eit arbeidsjern, og har mye av sin styrke i det deffansive. Butt er og blir ein back-up, og kan gjøre en helt ok/grei jobb med all sin rutine. Om dyer forsvinner er jo dette eit tap, men også ein slags seier siden han ikkje ville gitt alt pga personlige forstyrrelser (familien). Fint at vi slipper å betale han 80 000£ i uken for ein innsats som kunne vært bedre, og alle skade-"marerittene" også.

Når hans "erstatter" Smith kom inn, visste han bra innsats, aggresjon, løpsstyrke og taklingsstyrke - og ble belønnet med MOM i dagens kamp mot Sampdoria. Under big Sam tror eg vår tyrkiske "playmaker" kan lyse opp igjen til det han ein gang var, pluss noen ekstra hakk som han har tapt seg pga av skader, Roeder og Souness. Blir spennende å følge han i årets sesong...
I Barton har vi så og si alt: Talent til å fortsette å utvikle seg, er tross alt kun 24 år selv om han har bevist seg mange ganger. Offansiv kvaliteter med øye for spillet og stor gjenombruddsvilje/kvalitet. Har også dette tenningsnivået og aggresiviteten eg vil se midtbanen vår ha i hele sesongen.
Men det viktigste angrepsvåpenet på banen vil være vingene våres. Det er desse som gang på gang skal servere våre spisser med kvalitetscrosser, løpsraid, og dribleshow for fansen. I N'zogbia har vi eit stort talent som andre klubber har vist interesse for mange ganger, med sin løpsstyrke, tekniske kvaliteter og allsidighet er dette ein bra spiller med fremtid for klubben.
Duff vet vi hva kan gjøre,  han fikk ikkje vist dette i fjor pga skader, kanskje litt pga tilpasningen til ein dårligere klubb, men mest av alt pga av vår ubrukelige venstrebacksposisjon. Vi husker hvordan han var i Chelsea - der dei har værdens beste backer til å lese idèene til duff, og overlappe han, og generelt ha eit bra samspill med. Dette skal bli bedre med Sam på banen, og eit av Spanias beste talent på venstrekanten, gled dere!
Men det er Luque som skal få begynne å spille i begynnelsen på sesongen, og timingen har aldri vært bedre for at han skal få bevise seg som den gode fotballspilleren han er! Tror det vil bli knallbra på venstresiden med to spanske (så slipper vi vertfall kommunikasjonssvikt=) tekniske, ballgutter på banen. Med vilje til å gå frem og lure motstanderen, og virkelig skape store sjanser gang på gang, som vi har savnet litt dei siste sesonger...
Solano kjenner klubben godt, og har ein svært god innleggsfot og øye for spillet. Begynner å dra litt på åra, men i han har vi ein grei/ok backup.

Så har vi Milner, tror utviklinga hans kommer til å fortsette, og at Sam sier han "bygger laget rundt Tayls og Mills" er ikkje direkte feil heller. Han kommer til å stråle!



Spissene er vår aller største styrke, og ein av Premier Leagues desidert beste. Obafemi Martins kom til Newcastle 21år gammel, aldri spilt i Premier League før (stor forskjell fra Serie A!). Men beviste seg fort/med ein gang til å bli klubbens aller viktigste spiller i fjorsesongen med sine 17mål. Husker ikkje om han hadde 11, 12 eller 13 scoringer i PL i fjor, men dette er utroligt imponerende når du ser det dårlige bidraget offansivt av lagkameratene og alle skadene vi hadde i fjor. Kommer til å fortsette i samme spor i år, blir spennende!
Owen har bevist at han er ein som scorer jevnt å trutt mange mål i PL og er vår viktigste brikke. Han er bare dødsgod, verdensklasse på sitt beste, og har all tro på at Sam får han skadefri, og holder han slik.
Ameobi kunne vi selgt for min del, og heller hatt Carroll som backup, som i motsetning kan ha ein fremtid i klubben.
Er strålende fornøyd med at ein savnet targetmann endelig er på plass - og ein jævli god ein også - som vi har i Viduka. Eit bra oppspillspunkt i dei kamper vi trenger dette, og han har tekniske ferdigheter til å gjøre ting på egenhånd også med på kjøpet.


Ser ut som vi har ein fin gruppe, og humøret er på topp for tiden. Vi kan få flere forsterkninger i løpet av vinduet også. Under Sam kommer guttene til å bli meir resultatorientert og profesjonell. Eg er bare så spent på neste sesong! Hva sier dere?
Venter i spenning...

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Diskuter NUFCs tropp for 2007/08 sesongen her
« Svar #11 på: 06. Aug. 2007, 18:17 »
Får vi inn en ny høyreback, pluss Dragutinovic, så er forsvaret komplett. Da kan vi også bruke Geremi som sentral midtbane, en posisjon han virkelig ser ut til å ha tatt et solid grep om. Barton skal få litt å stri med når han kommer tilbake fra skade. Vi må ha inn en ny høyreback og en backup for Enrique før vi kan være fornøyd.

Ellers ser alt veldig bra ut. Ser ikke det store behovet for en midtbanespiller. Uansett om Dyer drar eller blir.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

David 7

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 275
  • Goliath
    • Vis profil
Sv: Diskuter NUFCs tropp for 2007/08 sesongen her
« Svar #12 på: 07. Aug. 2007, 13:48 »
Å evaluere troppen vår før første serie kamp hver sesong er noen jeg allti gledere meg til, ikke like førnøyd hvert år, men i ÅR gjør jeg det med en glede jeg ikke kan få sette ord på. Så optimistisk som jeg er til denne troppen (om vi unngår skader), har jeg ikke vært tidligere.

Det som gleder meg å mitt svart/hvite hjerte mest er å se at vi faktisk har en VENSTREBACK, med kvaliteter!!

Det er utenkelig at vi i Geordie-land skal unngå skader, men tror vi håndterer det bedre i år enn tidligere.


Keepere: Given, Harper, Krul, Forster.
PL's beste keeper? Muligens. Det vil jeg påstå, over 10 år har han visst det!
Backuppen: I allefall har vi en dekning her som andre kan missunne oss. Krul å Forster bør være utrolig takknemlig for å jobbe med rutinerte Given å Harper.

Terning: 5+
Grunn; Spillere med skrevet rulleblad.

Venstreback: Enrique, Babayaro, Edgar.
Forhåpningene er der. La oss håpe han innfrir. Men etter andre sine kommentarer om denne spanjolen, har jeg stor tro og tillit. Litt vanskelig å gi terning på uskrevet blad.
Backuppen: Dobbeldekningen med to ok backer, ikke mer. Håper kanskje mer Edgar får prøve seg.

Terning: 4
Grunn; Potensial.

Høyreback: Carr, Geremi.
Hadde vært gunstikt å forsterket med en rendyrket høyreback, men Geremi har visst han holder nivå her. Så om han viser det, er det godt nok.
Backup: Håper vi slipper å se Carr så mye. Men Geremi kan vel også bli sett en del på midten vår, pga alle skadene. Da kan det bli tynt.
(men overgangsvindue er enda oppe)

Terningkast: 3+
Grunn; usikker på hvor Geremi spiller, blir det da Carr?

Midtsoppere: Rozenahl, Taylor, Cacapa, Ramage, Huntington.
Her har vi en god miks at rutine å potensial. Det som skorter litt er at rutinen vår i Rozy å Cacy er nye i PL. Men de er nok klare for denne utfordringen å vil nok vise seg godt fram.
Backuppen: Youngsterne våre, vil forhåpenligvis utvikle seg med disse to på plass.

Terningkast: 4+
Grunn; Takler de PL, og god dekning.

Kantspillere: HK, med Solano,Dyer, Milner er det vel ingen tvil om at det høres bra ut. Milner har visst at han kan bli god, tar han ett steg til i år?? Om Dyer holder seg skadefri, vet vi hva han kan.

VK, Duff, NZogbia, Luque? Tror Sammy får ut det beste av disse spillerne, noe ingen av de andre Mannagerne vi har hatt har klart.
Her har vi god dekning, og de 3 kan alle spille i ett 4-4-2 eller 4-3-3 system.

Sentralt med Barton, Butt, Emre. Mulig at disse tre kommer til å spille i en treer på midten, det kunne jaffal fungert bra. Med Butt litt bak å emre å Barton på indreløperne.

Terningkast: 4+
Grunn; Skader!! Hvilken formasjon bruker vi? Men for en midtbane, pp (på papire)

Angrep: OWEN, MARTINS, SMITH, VIDUKA, Ameobi, Carroll.
Luksus problem? Ingen tvil om dekningen her er god, men det spørrs jo om hvor lenge de eventuelle skadene blir. For viduka kan ikke spille hver kamp, men hller komme å avlaste de yngre her. Tenk å fått sitt Viduka-Smith slik som i glansdagene i Leeds :) hehe! Selv om Smith nok helt sikker vil bli brukt på midten i løpe av sesongen.
Det interresanne her er hvilken kombinasjoner Sammy skal bruke, for han har en del. Og kan Owen-Martins bli en hit??

På papire har vi ikke hatt en bedre angrepsrekke siden Shearer, Ferdinand, Aspillia, Bryson, Kitson.
Synes det er godt det ikke er meg som skal ta ut disse, men legger min ro på Sam.

Terningkast: 6-.
Grunn; Alle vet hvor måle står og har spillt på det høyeste nivåe i flere ligaer!!
Minusen er for om de klarer å spille sammen.

Noen som gleder seg til 11August?!!
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

 Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

 Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

 HOWAY!

NUFCern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 983
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Sv: Diskuter NUFCs tropp for 2007/08 sesongen her
« Svar #13 på: 07. Aug. 2007, 17:00 »
Veldig mye enig her ja David 7. Hvis Rozenhal og Cacapa spiller opp til slik de har gjort i sine tidligere klubber, er det nesten så at den plassen fortjener bortimot terningkast 6, ettersom vi har Taylor og Ramage i bakhånd. Men som nevnt har de ikke spilt i PL før.

Dessuten tror jeg ikke at Roz, Caca og Enrique er spillere som blir ofte skadet. Store spillere blir ikke like ofte skadet som små (Emre, Dyer, Duff, Owen ++), så la oss håpe at skademareritten ikke tar veien innom SJP. Viktig å spille sammen og utvikle relasjoner både i angrep og forsvar