20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Champion Online Manager (Norsk managerspill)  (Lest 8521 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

  • Gjest
Champion Online Manager (Norsk managerspill)
« på: 07. Feb. 2009, 18:08 »
COM - Champion Online Manager
COM er et norsk managerspill som er basert på spillmotoren ESMS. Spillet er styrt av nordmenn, og alle brukerne er nordmenn. Per i dag er det 28 aktive managere, mens det er åtte ledige lag.

Spillet bruker ikke å være så gøy de første dagene, men når du begynner å bli kjent med de andre managerene og får litt føleser for laget ditt så lover jeg deg at det blir kjempe gøy!

Går du inn på forumet og klikker deg inn på "Ny på COM?" så vil du lære deg å komme igang, men jeg kan lage en kort oppsummering.

Det meste foregår på forumet, men du må sende inn lagoppstillingen med bytter av taktikk og spillere to ganger i uken (onsdag og lørdag er det seriekamper). Du har ansvaret for å forhandle spillere, bygge stadion, skaffe trenere, speide på spillere og alt en manager gjør i sin vanlige hverdag. Det beste av alt er at du bare trenger å bruke 10 minutter i uka på det minste, noe som gjør at du også kan henge her så mye du vil, for COM vil aldri ta fritiden din.

Eksempel på en lagside, stallen(troppen) og en kamprapport:
Lagsiden
Laget til Liverpool
Kamprapport: Arsenal - Boca Juniors

Er du interessert i å bli en del av COM, så registrerer du deg på forumet og sender en PM til Terje om at du vil bli med. Deretter hjelper han deg igang. Eventuelt kan dere kontakte Lars.

Lykke til!
« Siste redigering: 25. Sep. 2009, 22:17 av Christian »

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Champion Online Manager (Norsk managerspill)
« Svar #1 på: 08. Feb. 2009, 00:20 »
Du har et brukbart lag, ser jeg.
Hvordan ligger du an?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Champion Online Manager (Norsk managerspill)
« Svar #2 på: 08. Feb. 2009, 22:45 »
Jeg tror det nei jeg har kommet med tidligere er endelig.
Men skal aldri si aldri.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Champion Online Manager (Norsk managerspill)
« Svar #3 på: 10. Mai 2009, 12:52 »
Jeg tror det nei jeg har kommet med tidligere er endelig.
Men skal aldri si aldri.
Føler vel egentlig enda sterkere nå at min tid på COM definitivt er forbi.
Men tør ikke utelukke noe som helst.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Champion Online Manager (Norsk managerspill)
« Svar #4 på: 10. Sep. 2009, 20:13 »
Jeg greier ikke registrere meg og skjønner heller ingenting hva man skal gjøre der.

Gooner

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Sv: Champion Online Manager (Norsk managerspill)
« Svar #5 på: 25. Sep. 2009, 22:40 »
Det er bare sjarmen som gjør spillet så utrolig bra. Det sosiale samholdet managerne har på forumet, den enkle spillmotoren, den stemningen rundt kamper.
Av managerspill jeg har prøvd til nå, er det bare FM som kan måle seg med COM.

Selve spillet er vanskelig å komme igang med, og det har jeg erfart selv. Jeg klarte det såvidt alene når jeg begynte i 2006(var vel 14 år da), men nå har COM ansatt brukere som veileder nye brukere fra steg 1 til man ikke kan lære seg mer. Jeg vet selv at førsteinntrykket til de fleste er at dette ikke er noe for deg, men jeg skal ærlig innrømme at jeg er avhengig. Det er et spill der du etterhvert blir så god venn med 31 andre managere over internett at det nesten er slik at jeg drar fra Alta, og ned til Bergen, Sogndal, Oslo, Stavanger og overalt der vi har managere spredt rundt.

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Champion Online Manager (Norsk managerspill)
« Svar #6 på: 03. Feb. 2010, 19:48 »
Liten oppdatering på ledige lag:

Serie 1
Ingen

Serie 2
Sevilla
Feyenoord
Fiorentina

Registrerte meg nå :)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Champion Online Manager (Norsk managerspill)
« Svar #7 på: 03. Mai 2010, 16:46 »
Kan du gi meg et par dagers betenkningstid? Fikk akutt lyst til å hive med meg igjen, men må tenke litt over det først. Må kanskje ta turen innom COM og ta en titt på laga.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Simmi

  • Gjest
Sv: Champion Online Manager (Norsk managerspill)
« Svar #8 på: 19. Jan. 2011, 20:55 »
Anbefaler virkelig dette spillet! Utrolig morsomt og kult managerspill som er ulikt mye annet :) Er også et veldig bra "samhold" på forumet, og det gjør det morsomt å diskutere ting.

Anbefaler alle å ta en titt innom ihvertfall!


Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Champion Online Manager (Norsk managerspill)
« Svar #9 på: 20. Jan. 2011, 17:14 »
Christian har såvidt nevnt det, men det kryr av Liverpool og ManU-tilhengere på COM, og de trenger noen å diskutere med. Det er flere her inne jeg er helt sikker på at har de kvalitetene som skal til både til å lede et lag til suksess, og til å sette skapet på plass på en bedre måte enn meg og Christian, som forsøker som best vi kan. Det trengs flere Newcastle-supportere på COM.

Trykk på linkene til Christian, les litt, se litt, og meld deg til tjeneste som manager! Du kommer ikke til å angre!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Champion Online Manager (Norsk managerspill)
« Svar #10 på: 20. Jan. 2011, 18:01 »
Spilte litt CM på 90 tallet, faktisk også Premier Manager før det igjen, på en godt slitt Amiga. Så lurte kansje på et comeback nå som Keegan og Dalglish har hatt sine.

Er det noen brukendes ledige lag da?