20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bøker  (Lest 48615 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Bøker
« Svar #150 på: 19. Mars 2010, 22:48 »
Leste den jeg også. Veldig bra artikkel. Syns forøvrig Schau er en jævla bra kar!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 19. Mars 2010, 22:51 »
En utrolig flott artikkel.

Kristoffer: Ja, han fremstår i alle fall som en utrolig bra fyr i den boka, får et ganske annet bilde av ham enn det man har fra før, og han skriver utrolig bra om et spesielt tema, etter min mening.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #152 på: 01. April 2010, 12:25 »
Har lest ferdig Is-slottet av Tarjei Vesaas, likte den svært godt!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #153 på: 23. Mai 2010, 03:51 »
Noen som har noen gode lydbøker å anbefale?
Er absolutt ikke interessert i å bruke mye penger på det, men litt regner jeg med at jeg må ut med.
Lastet ned "De levende og de døde" av Ingvar Ambjørnsen gratis på iTunes.
Den falt faktisk i smak (hadde ikke regnet med at jeg skulle like noe som inneholder ordet "bok/bøker" ;))
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 23. Mai 2010, 10:18 »
Jeg regner med at det funker fint å pratye om tegnerserier og slik i den tråden her? Om ikke så får dere unnskylde meg.

Uansett. Begynte å lese Suehiro Maruo's Ultra Gash Inferno som er 9 relativt korte Eroguro-historier samlet i en bok. Hahah, fyyyy!!! Første gang jeg virkelig prøver meg på Eroguro. Syke greier.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 23. Mai 2010, 11:46 »
Noen som har noen gode lydbøker å anbefale?
Er absolutt ikke interessert i å bruke mye penger på det, men litt regner jeg med at jeg må ut med.
Lastet ned "De levende og de døde" av Ingvar Ambjørnsen gratis på iTunes.
Den falt faktisk i smak (hadde ikke regnet med at jeg skulle like noe som inneholder ordet "bok/bøker" ;))

Last ned The Wheel of Time av Robert Jordan på thepiratebay ;) Likar ein fantasy så er jo det ein obligatorisk bokserie :) Anbefalar igrunn å lese dei først, det gjorde eg, og no friskar eg opp att me lydbøkene. Må det før eg tek fatt på dei siste bøkene i serien, som verte skreve av ein annan forfattar sidan Jordan desverre døydde før han vart ferdig...

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 17. Juli 2010, 01:49 »
Kan tipse dere om at man får en gratis bok av dagbladet.no hvis man skriver en anmeldelse om en bok på siden deres. Jeg fant en bok jeg ikke engang hadde lest en gang og søkte etter anmeldelser av boken og skrev et lite et inspirtert av andres. Skrev sikkert bare 3-4 linjer. Dagen etter fikk jeg en mail om at jeg kunne velge meg en av ni forskjellige bøker.

Bøkene man kan velge blant er: Døden ved vann, Vidunderbarn, Varsleren, Stille dager i mixing point, Politi og røver, Sin egen herre, I den skogen, Fjellet og Sannhetens pris.

Her ser dere hvordan man går frem for å gjøre dette; http://www.dagbladet.no/2010/06/15/kultur/bok/bokanmeldelser/fredrik_wandrup/bokportal/12130060/

Er bare de 3000 første som anmelder som får en gratis bok, men jeg gjorde det igår og fikk så dere er ikke for sent ute om dere vil ha en bok :P

Har forøvrig begynt på boken Snømannen av Jo Nesbø. Lest ca 130 sider og er ganske spennende.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 13. Okt. 2010, 21:40 »
Harry Hole blir film. Nesbø har gitt working title rettighetene til å lage film. Håper ikkje det betyr at Harry Hole serien går mot slutten :(  Veit ikkje heilt ka eg synes og det. Stor sjangs for filmene kan ødelegge litt men så er det jo også veldig spennende og se kordan det blir.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #158 på: 13. Okt. 2010, 22:42 »
Ikke ofte jeg leser bøker, men "politi og røver" og filmen om Nokas-ranet interesserer meg. Kanskje jeg skal begynne å lese en av dem.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 14. Okt. 2010, 17:36 »
Harry Hole blir film. Nesbø har gitt working title rettighetene til å lage film. Håper ikkje det betyr at Harry Hole serien går mot slutten :(  Veit ikkje heilt ka eg synes og det. Stor sjangs for filmene kan ødelegge litt men så er det jo også veldig spennende og se kordan det blir.
Jeg vil vel gjerne lese ferdig bøkene først. Og Jo selv har jo alltid sagt at han ikke vil ha noen film før han er ferdig med å skrive. Mulig at han ikke har noen overskuelige planer om mer Harry Hole.

Forsåvidt morsomt å se hvordan man velger å gjøre Harry Hole på film, og jeg tror egentlig ikke det vil ødelegge for mye, så lenge de begynner med de tidligste bøkene, og ikke de siste. Er mer hypp på å se Flaggermusmannen og Kakkerlakkene filmatisert enn Snømannen og Panserhjerte.

Men klart, det er veldig ofte en skuffelse å se filmversjonen av bøker du har et nært forhold til.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 14. Okt. 2010, 17:51 »
Snømannen er det vel som skal filmatiseres! Navn som Daniel Day Lewis nevnes som Hole!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #161 på: 14. Okt. 2010, 17:54 »
Sitat fra: Joakim
[/quote
Jeg vil vel gjerne lese ferdig bøkene først.

Er mer hypp på å se Flaggermusmannen og Kakkerlakkene filmatisert enn Snømannen og Panserhjerte.

Hvordan henger disse to sitatene sammen? Har du startet med slutten, og så gått tilbake til start?

Uannsett så blir en god bok alltid mye bedre enn filmen. Vi har alle vårt eget bilde av Harry Hole osv, i hodet vårt, og ingenting kan overgå vår egen fantasi. Den tilfredstiller oss mest.

PS! Muligens litt rart, men min Harry Hole ligner på Jo Nesbø   ;D

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 14. Okt. 2010, 17:54 »
Må heilt klart starta med Flaggermusmannen! Når dei først skal laga film/serie av det.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 14. Okt. 2010, 21:43 »
Det er sant - men det er mulig å lage gode filmer av bøker, selv om de ikke blir like god som boka!
Synd at det virker til at Maskeblomstfamilien i følge kritikkene ikke er noen god filmatisering av ei veldig god bok da, skal en tro kritikker.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 14. Okt. 2010, 22:38 »
Har leste alle Holebøkene..geniale bøker.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.