20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tv-er  (Lest 2617 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Tv-er
« på: 06. Okt. 2008, 18:37 »
Har tenkt å kjøpe meg ny tv, men har ikkje aning på kva eg bør gå for. Skal bruke det til hovudsak til å sjå film og spele x-box 360 på.
Prisen bør også vere noko lunde akseptabel.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tv-er
« Svar #1 på: 06. Okt. 2008, 22:09 »
Kjøpte meg denne for noen uker siden: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347415
Den fungerer GLIMRENDE til film og ps3, og ikke minst hd kamper på c+

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 07. Okt. 2008, 11:35 »
Har du råd ville jeg gått for min. Den har vunnet alt av tester mot tv'er som er dobbelt så dyre. Veldig risky å kjøpe billige tv'er på nettet uten å ha sett de i virkeligheten. Jeg har hørt at noen produsenter skrur og vrir på alt for å få høyere spesifikasjon på papiret, men så er det helt crappy når du får den. Sjekk hvertfall om du finner noen tester av de du vurderer. Hardware.no er en fin side for slike ting, og på forumet der har de virkelig peiling.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07. Okt. 2008, 16:50 »
Interessant!
Men faren for innbrenning i Plasma har blitt lavare, slik å forstå? Hadde vore skikkeleg kjipt å fått ein permanent innbrenning!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07. Okt. 2008, 21:57 »
Innbrenning er ikke noe tema i 2008 såvidt jeg har hørt. Hvis du har på text tv i 2 uker så kan det skje liksom, men tviler på at du pleier det. Jeg har ikke merket noe som helst til det hvertfall, og jeg er en over gjennomsnitts tv titter tror jeg :P

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 07. Okt. 2008, 22:17 »
Har Panasonic 42" Plasma som brukes til PS, film og TV. Innbrenning er, som nevnt, ingen problemer. Ungene glemte TV'n på pause i en halv dag mens vi var ute. Da vi kom hjem var det en liten skygge på skjermen som forsvant etter noen minutters bruk. Plasma og innbrenning er, som nevnt, ikke et tema lengre.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 07. Okt. 2008, 22:27 »
Hadde lett gått for plasma. Har Samsung 42-tommer her, og har ikkje sett tegn til innbrenning. Xbox på den er rett og slett konge.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 08. Okt. 2008, 13:46 »
Interessant. Notert!

Her er to andre alternativer eg har foreløbi:
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000I2kT9i5V?ProductID=rjfD4QFHml4AAAEbOwZrCFT9

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e00002OUDzgNy?ProductID=FtjD4QFHF9gAAAEYoO8Jl8Jz&CatalogCategoryID=mRPD4QFHAT8AAAEOEOI03xiL
Skal du absolutt ha 32'' LCD er LG6000 et godt valg. Men du som skal se sport, spille Xbox og se film bør ha plasma. Har selv kjøpt meg Panasonic PX80. Jeg hatt den et par måneder og er ekstremt fornøyd med den. Kunne lett kostet et par tusen mer enn gjør for å si det sånn ;). Så har lyst og råd kjøper du den.

Hvis ikke har du lillebroren PX8 som også er ok, men ikke like rå som PX80. Hovedforskjellen er at PX80 har 15000:1 i kontrast mens PX8 har 10000:1 og to HDMI-kontakter i stedenfor tre.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 08. Okt. 2008, 18:34 »
PX80 er den samme som jeg har (link i innlegg nr 2). Knalltv!