20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 455100 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1215 på: 06. Juli 2013, 18:25 »
Jeg personlig tror ikke det står på viljen til Ashley, kan ikke se et eneste poeng med å drive en klubb med et mål om å akkurat holde seg i PL ved å ikke bruke penger. Eneste måten han kan få noe avkastning på investeringen er nok ved å levere bedre resultat over tid, hvis ikke hadde han nok solgt seg ut mer aktivt for ett år siden.

Det skorter derimot på fyrens kompetanse til å drive en sportsklubb. Omdømmemessig og administrativt aner ikke fyren hva han driver med (noen få unntak som Carr). Riktignok har vi fått orden på en økonomi som var i totalt urede, men noen sportslig plan sliter jeg med å se konturene av. De han setter til å ha ansvar for dette er i stor grad uerfaren med det (Llambias) eller generelt uønsket (Wise/Kinnear).

Skjønner virkelig ikke hva som er strategien med det han driver med. At han ansetter en universelt ansett klovn som har svært lite støtte hos fansen viser bare for meg hvor lite han er i kontakt med klubbens daglige hverdag utenfor kontordøren.

De kjøpene vi har gjort så langt er vi vel i stor grad fornøyde med, men det er jo strengt tatt "too little too late". Når behovet for kvalitet er 4-5 så hjelper det lite å bare levere 2-3 - eller 1 for den saks skyld - i siste liten. Europa eller ikke.

Vel kinnear er eit steg opp skal du sjå på det fotballfaglige kontra llambias.

Sjølv om behovet er der betyr ikkje at dei riktige spelarane e der til ei kver tid, håper virkelig klubben baserer transfers utifrå overveielse og følger med på utviklinga til enkelt spelera enn å spytte ut pengar på tilfeldige som er på jakt etter ny klubb. Carr hadde fulgt td. Tiote og sissoko i fleire år før newcastle henta dei.
- carry on!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1216 på: 06. Juli 2013, 19:12 »
Han måtte ødsle på med mer lån da vi rykka ned. Hadde inntektssvikt på 30-40 mill pund. Det burde vært unngått. Ashley hadde ei heller vett til å sjekke bøkene da han kjøpte klubben. Et annet tegn på at alt han gjør ikke nødvendigvis er helt gjennomtenkt. Litt som når han ansetter pubkamerater i nøkkelstillinger.

Du må slutte dra en JFK og ikke se verdien i pressen. Føler det er helt på sin plass å ta lokalavisene på alvor. Dette er også prat om velinformerte journalister som faktisk genuint bryr seg om Newcastle United. Vist seg mange ganger at de ikke farer med piss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1217 på: 06. Juli 2013, 19:27 »
Han måtte ødsle på med mer lån da vi rykka ned. Hadde inntektssvikt på 30-40 mill pund. Det burde vært unngått. Ashley hadde ei heller vett til å sjekke bøkene da han kjøpte klubben. Et annet tegn på at alt han gjør ikke nødvendigvis er helt gjennomtenkt. Litt som når han ansetter pubkamerater i nøkkelstillinger.

Du må slutte dra en JFK og ikke se verdien i pressen. Føler det er helt på sin plass å ta lokalavisene på alvor. Dette er også prat om velinformerte journalister som faktisk genuint bryr seg om Newcastle United. Vist seg mange ganger at de ikke farer med piss.

Vel han gadd å gi klubben lånet, vi hadde ikkje vert i pl idag viss ikkje. Grin i vei med synsekompisane dine du, ignorere det som blir sagt av ansatte innad som ifølge deg ikkje verdsetter sitt eige arbeid og fortsett heller å tru på folk som selger historier for å tjene penger. Vi har tydeligvis ingenting meir å diskutere for vi kjem aldri til å bli enige. Pis n love
- carry on!

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1218 på: 06. Juli 2013, 19:30 »
Vel kinnear er eit steg opp skal du sjå på det fotballfaglige kontra llambias.

Sjølv om behovet er der betyr ikkje at dei riktige spelarane e der til ei kver tid, håper virkelig klubben baserer transfers utifrå overveielse og følger med på utviklinga til enkelt spelera enn å spytte ut pengar på tilfeldige som er på jakt etter ny klubb. Carr hadde fulgt td. Tiote og sissoko i fleire år før newcastle henta dei.

Kinnear gjør forhåpentligvis ikke jobben til Llambias, da tror jeg vi er ille ute.  :)

Det er greit nok at man ikke finner riktige spillere til enhver tid og at det er mye som foregår som vi ikke vet noe om, men ærlig talt så er jeg ganske sikker på at det fantes noen spillere der ute i fjor sommer som vi kunne hatt behov for. Hvis klubben - i all seriøsitet - mener at det ikke fantes noen slike spillere så gjør de rett og slett en for dårlig jobb.

Du har rett i at det er betryggende at Carr har hatt god mulighet for å sette seg inn i spillere som Tioté og Sissoko. Men hvis vi bare skal handle spillere som er ledige til de rette summene, som én mann har fulgt i flere år, og som da er gode nok for klubben, og som faktisk vil spille for oss så tror jeg vi har flyttet målstreken for langt. Noen overganger må man ta ikke fordi man ønsker dem, men fordi man behøver dem. Da må klubben i så tilfelle styrke kapasiteten til å få dette beslutningsgrunnlaget og iblant så må man være villig til å presse kjøpsviljen lenger for den rette spiller.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1219 på: 06. Juli 2013, 19:32 »
Crystal Palace har fått et bud godkjent på Dan Gosling i følge SSN. Halleluja!

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1220 på: 06. Juli 2013, 19:35 »
Grin i vei med synsekompisane dine du, ignorere det som blir sagt av ansatte innad som ifølge deg ikkje verdsetter sitt eige arbeid og fortsett heller å tru på folk som selger historier for å tjene penger. Vi har tydeligvis ingenting meir å diskutere for vi kjem aldri til å bli enige. Pis n love

Så du tror ikke at ansatte innad i klubben ikke er tjent med å selge historier som presenterer en bedre sannhet? Da tror jeg ikke at jeg ville hatt deg som presseansvarlig i min bedrift for å si det mildt. Greit at mye av sportsjournalismen er helt latterlig tabloid til et nesten patetisk nivå, men noen ganger så er det faktisk litt ild under all den røyken de tryller frem. Man bør i alle tilfeller være minst like kritisk til det som en ansatt i en bedrift sier, som det noen på utsiden sier.

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1221 på: 06. Juli 2013, 19:35 »
Crystal Palace har fått et bud godkjent på Dan Gosling i følge SSN. Halleluja!
:happy:

Herleg! Utruleg at nokon vil kjøpe han, verdt fall som PL klubb.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1222 på: 06. Juli 2013, 19:36 »
Crystal Palace har fått et bud godkjent på Dan Gosling i følge SSN. Halleluja!

La det skje! Hvor mye må vi betale?  ::p

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1223 på: 06. Juli 2013, 19:42 »
@PeteGravesSky
Transfer spec: Gosling to #cpfc ,Remy to #nufc ,Saylor to #qpr in exchange. N'Koulou to #nufc possible replacement. Latest - #ssntransfers

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1224 på: 06. Juli 2013, 19:45 »
Trur ikkje at S.Taylor går til QPR for Remy. Da Remy har ein release clause etter nedrykket, så kvifor bytte med Taylor da?

KarlRudolf

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 225
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1225 på: 06. Juli 2013, 20:04 »
En annen ting er at å bytte Saylor mot en franskmann er kultureltsjølvmord, og vil føre til ei tilhørigheitskrise... Eg vil heller ha en passe god Saylor som engasjerer publikum, og som skaper entusiasme og tilhørigheit enn en franskmann som er spennande og eksotisk dei 2-3 første kampane for så å bære bli "en i mengda" og ikkje engasjere publikum anna enn når han skårar..

En annen ting, Remy ville sett på NUFC som eit "springbrett" (som Tarik sa) mot en større klubb, altså "Ba -De javú" .. mens Stevie ser på Newcastle som den beste klubben i verda for han å spele på.. Han blør for drakta, og det ser vi! Sjøl om han kanskje ikkje er på høgde med "ligaens beste" i sin posisjon, så er han likevell vanvittig viktig for laget.

Han er "The local lad" som har komt seg til toppen, det gir håp for juniorane, og gir også byen følelsen av at dei er på bana gjennom han.

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1226 på: 06. Juli 2013, 22:54 »
Vel kinnear er eit steg opp skal du sjå på det fotballfaglige kontra llambias.

Sjølv om behovet er der betyr ikkje at dei riktige spelarane e der til ei kver tid, håper virkelig klubben baserer transfers utifrå overveielse og følger med på utviklinga til enkelt spelera enn å spytte ut pengar på tilfeldige som er på jakt etter ny klubb. Carr hadde fulgt td. Tiote og sissoko i fleire år før newcastle henta dei.

Kinnear gjør forhåpentligvis ikke jobben til Llambias, da tror jeg vi er ille ute.  :)

Det er greit nok at man ikke finner riktige spillere til enhver tid og at det er mye som foregår som vi ikke vet noe om, men ærlig talt så er jeg ganske sikker på at det fantes noen spillere der ute i fjor sommer som vi kunne hatt behov for. Hvis klubben - i all seriøsitet - mener at det ikke fantes noen slike spillere så gjør de rett og slett en for dårlig jobb.

Du har rett i at det er betryggende at Carr har hatt god mulighet for å sette seg inn i spillere som Tioté og Sissoko. Men hvis vi bare skal handle spillere som er ledige til de rette summene, som én mann har fulgt i flere år, og som da er gode nok for klubben, og som faktisk vil spille for oss så tror jeg vi har flyttet målstreken for langt. Noen overganger må man ta ikke fordi man ønsker dem, men fordi man behøver dem. Da må klubben i så tilfelle styrke kapasiteten til å få dette beslutningsgrunnlaget og iblant så må man være villig til å presse kjøpsviljen lenger for den rette spiller.

Fortell meg då min ven, kva var jobben til llambias? Ka stilling har kinnear og ka inngår i hans arbeidsoppgaver?

Carr har et nettverk rundt seg, han følger fleirtallige spillera og får ei oppdatering angående utvikling på spelera, når dei er klare for nye steg og har oversikter på kontrakter osv. Trur du virkelig at klubber bruker millioner av pund på spillera uten virkelig sjekke ut kva ein får? Kor uprofesjonell tar du fotballen for å vere? En dårlig signering kan bety forskjell på millioner av kroner (husker du Owen eller). Carr har vert profesjonell scout i over ti år, der han har bygd netverk til klubber og innad forskjellige marked. Bruk heller tid på å les intervju han har gitt der han legger ut mykje om kordan han jobber så lærer ein litt korleis ting funker istede for å sitte å lese om lause rykter om ken som reiser hit og dit.
- carry on!

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1227 på: 06. Juli 2013, 22:56 »
Grin i vei med synsekompisane dine du, ignorere det som blir sagt av ansatte innad som ifølge deg ikkje verdsetter sitt eige arbeid og fortsett heller å tru på folk som selger historier for å tjene penger. Vi har tydeligvis ingenting meir å diskutere for vi kjem aldri til å bli enige. Pis n love

Så du tror ikke at ansatte innad i klubben ikke er tjent med å selge historier som presenterer en bedre sannhet? Da tror jeg ikke at jeg ville hatt deg som presseansvarlig i min bedrift for å si det mildt. Greit at mye av sportsjournalismen er helt latterlig tabloid til et nesten patetisk nivå, men noen ganger så er det faktisk litt ild under all den røyken de tryller frem. Man bør i alle tilfeller være minst like kritisk til det som en ansatt i en bedrift sier, som det noen på utsiden sier.

Hørt om nufc.co.uk dei har mykje fine artikler om ken som signerer og mykje intervju ellers fra spelera og slikt, ganske stilig egentlig. Hørt dei har eit heilt presseteam bak seg, eigen tv kanal og.
- carry on!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1228 på: 06. Juli 2013, 23:40 »
Litt dumt å kjøpa Remy viss han verte fengsla...

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #1229 på: 07. Juli 2013, 00:32 »
Litt dumt å kjøpa Remy viss han verte fengsla...

Ja det er vel på lik linje med å kaste 7 mill pluss lønninger og agentfees ut vinduet.
- carry on!