20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 455038 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Nico

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1139
  • Legend
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #630 på: 30. Mai 2013, 15:06 »
er du skap liverloser?

Kyriakos Papadopoulos har de ikke sjanse på. da kan vi hente Ronaldo og messi i sommer.like dumt.

Fantastisk innlegg. Fortsett sånn.

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #631 på: 30. Mai 2013, 17:32 »
Hva fornuftig skjer i pool? At de henter en avdanket stjerne fra benken til city? Haha latterlig klubb.

Vi skal jo ikke ha så mange spillere i sommer så ingen krise. Kandidatene er nok klare for lengst. Er vel ferie først:)

Couthino og Sturridge var veldige gode kjøp, den nye spissen tror jeg er samme type godt kjøp.

Virker som Rodgers har fått skuta på rett kjøl og jeg tror han har 110 % kontroll på hva han holder på med!

Av det jeg har sett av han kan jeg ikke fatte hvordan han skal kunne gjøre det bra i PL. Ok, han har putta noen mål for et elendig Celta Vigo-lag - men ikke mer enn det man skal forvente når man spiller spiss en hel sesong i La Liga.

Alle driver å snakker om at han har et enormt potensiale og at "han kan bli så god han bare vil". Vel... han har blitt 25 år og enda ikke prestert mer enn middels godt over kortere perioder.

I tillegg er han - om mulig - en enda jævligere personlighet enn Suarez.

Men når jeg skriver dette er det jo typisk at han blir en åpenbaring neste sesong.
Oscillons From The Anti-Sun

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #632 på: 30. Mai 2013, 22:03 »
En enda jævligere personlighet enn Suarez? Hvor har du det fra? nysgjerrig :) edit: Når Petter Veland skriver at han har mye rart for deg er det nok mye i det du skriver:) Får håpe han ikke når helt opp i Suarez-nivå

Jeg tror muligens Iago Asspass (rumpe-pasning for anal-fabetene) kan bli en spennende tilvekst i Liverpool. Han virker som en gifitig poacher. - Har riktignok ikke de samme ekstreme ferdighetene som Suarez, men virker å ha øye for mål. Hurtig og mye av den samme frekkheten som Suarez. Jeg tror han kan være et potensielt godt kjøp, men han blir nok ikke noen åpenbaring...

Jo mer jeg tenker på det ser det ut som at vårt potensielle stjernekjøp i sommer kan bli Belhanda. What if!? :) Får vann i munn!

Forresten fryktelig synd at Felipe Santana har gått til Schalke. Han hadde vært perfekt for oss. Guidetti lurer i bakgrunnen. HVor havner vår neste Shearer !? ;)

« Siste redigering: 30. Mai 2013, 23:16 av kung_zlatan »

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #633 på: 31. Mai 2013, 10:00 »
NEWCASTLE United are interested in Derby County wonderkid Will Hughes

Read more: Journal Live http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2013/05/31/newcastle-united-join-queue-of-clubs-chasing-will-hughes-61634-33407979/#ixzz2Ur4uHqp4

Hughes is one of the most coveted young English talents in the game, and has been linked with Manchester City, Arsenal and even Barcelona in recent months. But United have been monitoring him for more than a year, and are once again keeping tabs on his availability this summer.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #634 på: 31. Mai 2013, 11:19 »
Anzhi skal være interessert i Papiss Cisse for £15m.

Bir jævlig skuffa om Newcastle selger Cisse nå.
Nei.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #635 på: 31. Mai 2013, 11:30 »
Om det hadde vært slik at vi kjøper inn en ny spiss, ala aybemeyang(mulig skrivefeil, gadd ikke faktasjekk, selvom jeg vet hvor viktig det er) (Faktasjekk hadde også tatt en god del kortere tid enn å skrive dette, men men :D ), så sier jeg selg, selg, selg.
Same old Shearer, always scoring!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #636 på: 31. Mai 2013, 11:43 »
Selg Cisse, kjøp Aubameyang og...? Stå igjen med Aubameyang, Shola og Gouffran? Hvorfor ikke beholde Cisse og kjøpe Aubameyang/Bony? ???
Nei.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #637 på: 31. Mai 2013, 11:59 »
Hello captain obvious.

Men om et salg av Cisse er det som må til for at Cashley skal finne frem penger for Aubemeyang, så sier jeg selg. Men nå er vel han uaktuell for oss uansett, så samme kan det være.
Same old Shearer, always scoring!

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #638 på: 31. Mai 2013, 12:27 »

Av det jeg har sett av han kan jeg ikke fatte hvordan han skal kunne gjøre det bra i PL. Ok, han har putta noen mål for et elendig Celta Vigo-lag - men ikke mer enn det man skal forvente når man spiller spiss en hel sesong i La Liga.

Alle driver å snakker om at han har et enormt potensiale og at "han kan bli så god han bare vil". Vel... han har blitt 25 år og enda ikke prestert mer enn middels godt over kortere perioder.

I tillegg er han - om mulig - en enda jævligere personlighet enn Suarez.

Men når jeg skriver dette er det jo typisk at han blir en åpenbaring neste sesong.

Jeg har tippet en del på Aspas og sett den del Celta-kamper, og hadde han havnet hos oss for den summen hadde jeg tiltet vinkel. Skjønner ikke hva de tenker på.

Jeg hadde derimot vært meget takknemlig hvis vi hadde fått Hughes inn. Cisse vil jeg gjerne beholde, må si jeg har stor tro på at han kan putte mange mål under de rette omstendighetene. Det er heller supply til Cisse og avlastning vi bør tenke på.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #639 på: 31. Mai 2013, 13:10 »
Hello captain obvious.

Men om et salg av Cisse er det som må til for at Cashley skal finne frem penger for Aubemeyang, så sier jeg selg. Men nå er vel han uaktuell for oss uansett, så samme kan det være.
Er Aubameyang egentlig så vesentlig mye bedre enn Cissé? Jeg ser ikke fransk fotball, så jeg har svært begrensede kunnskaper om spilleren, men hvis du mener å bytte Cisse og Aubameyang er et klart steg opp, så forklar meg veldig gjerne hvorfor. For det er ikke akkurat slik at Cissé er dårlig, det er Pardew som er dårlig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #640 på: 31. Mai 2013, 13:19 »
Så så Joakim. Ingen sted har jeg sagt at det byttet er et klart steg opp :) Jeg sier bare at jeg, personlig, kunne tenkt meg det. Har ingen bevis, statistikk, whatever på hvorfor. Er bare det at Cisse er ikke den typen spiss jeg føler passer Newcastle best. Sånn vi spiller nå, that is. I fjor var han jo gigant, men let's face it, han var ikke alene om det akkurat i fjor.

Såvidt jeg vet er Auba raskere, bedre teknisk, bedre fotballforståelse + det faktum at Cisse har virket småhissig og amper nesten hele sesongen, så hadde jeg tatt det byttet.

Dette er da bare min personlige "magefølelse", så sier ikke det trenger å være rett.

Ps : Selvfølgelig helt enig i at Pardew er en ræv og Cisse blir brukt feil, men når ting først er sånn........
Same old Shearer, always scoring!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #641 på: 31. Mai 2013, 13:42 »
For all del, jeg er ikke sint. Jeg lurer bare på hvorfor du mener Aubameyang er bedre enn Cisse, eller rettere sagt, hvorfor du mener han vil passe oss bedre enn Cissé.

Argumentet ditt er litt dårlig. I fjor var Cissé fantastisk, men nei, han var ikke alene om det. I år har han vært elendig. Men let's face it, han har ikke akkurat vært særlig alene om det heller. Så hva er poenget ditt da? Når laget er dårlig er Cissé dårlig, når laget er gode er Cissé god. Jeg synes ikke det nødvendigvis er negativt.

Årsaken til at Cissé fremstår som en type som ikke passer laget vårt, er på grunn av en håpløs manager. Cissé er på mange måter nøyaktig en sånn spiss som vi alltid har vært vant til å ha. En klassisk goalgetter. He gets the ball, he scores a goal. Problemet er når han får ballen bak seg, eller når han får ballen altfor sjelden. Odd Iversen sa en gang at en spiss som har 10 sjanser og scorer ett mål har gjort jobben sin. I dag vil en sånn spiss bli stemplet som udugelig. Men hvorfor det? Det utsanget sier ingenting om at spissen må ha 10 sjanser for å score ett mål.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #642 på: 31. Mai 2013, 14:50 »
Rejected by Newcastle :)

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #643 på: 31. Mai 2013, 15:46 »
Jeg har bare ståltrua på Aubameyang, og om jeg kunne fått muligheten til å velge bort Cisse for han, så hadde jeg tatt den muligheten. Det er noen ganger så simpelt. Men meg om det :) For all del, som vanlig er jeg enig med argumentasjonen din!

Men si vi vet med 100% sikkerhet at Pardew blir hos oss i 7 år til, vil du fortsatt ha Cisse som vår eneste spiss da?
Same old Shearer, always scoring!

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #644 på: 31. Mai 2013, 17:25 »
Har ikke sett nok av Aubameyang til å kunne gi en kvalifisert uttalelse om fyren, men det å score masse mål i den franske ligaen er jo ikke nødvendigvis et tegn på verdensklasse. Nok av spillere som har klart det opp gjennom åra, som har forduftet totalt fra stjernehimmelen i etterkant - selv Alliadiere putter i den serien.

Av medieomtalen å dømme er det er liten tvil om at Aubameyang er et kjempetalent, men når man begynner å sammenligne er jeg ganske sikker på at Cissé kunne hevda seg rimelig bra på toppscorerlista i Ligue 1. Rent hypotetisk.

Men i likhet med BenArfa er jeg enig i at han har sett litt grinete og amper ut i år. Ikke like sprudlende og leken som i fjor - men humøret preges vel kanskje av at ting butter på fotballbanen.
Oscillons From The Anti-Sun