20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)  (Lest 53595 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #345 på: 17. Jan. 2011, 22:37 »
Spiller ingen rolle at han hadde anledning til å hoppe opp. Bare fordi Shola kom uskadet fra situasjonen vil ikke det si det samme som om at taklingen var god. Om Shola ikke hadde sett at Bramble kom og f.eks tatt med seg ballen ville det hele endt i at nedklipping fra siden. Da ville konsekvensen vært alvorlig og alle ville ha ropt på rød. Man på i større grad se på utførelsen av taklingen. Og Eivind, hvis du ikke tror at en slik takling kan være karrieretruende, har du et naivt syn på hvor mye menneskekroppen tåler.  Det kan være snakk om mm. og det skal ikke mye til før at man bommer. Bruker vi deres resonnering var De Jongs takling på HBA legitim, fordi han traff ballen med den andre foten..

Om du skal tenke sånn, blir det rødt på alt. Å SPILLE fotball er karrieretruende, og spesielt det å sklitakle. Bramble si var kanskje gult, men ingenting meir. Både fart, treff og intensjon taler i mot rødt !

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #346 på: 18. Jan. 2011, 00:05 »
jeg synes på en måte det er synd at man beveger seg i en retning der rødt kort på taklinger ala Tiote og Gerrard nærmest er et krav.

Hvis du mener Gerrard's takling på Michael Carrick, så er den så stygg som man får den i mine øyne. Verre enn den mye omtalte taklingen fra De Jong på HBA.
Gerrard mister hodet, og Carrick (og Stevie G for den saks skyld) skal være jævlig glad han ikke sto plantet med beina i bakken. Ufattelig grisetakling!

Og jeg føler at det ikke er noe å si på at Tiote fikk rødt i cupen....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #347 på: 18. Jan. 2011, 08:10 »
Og Eivind, hvis du ikke tror at en slik takling kan være karrieretruende, har du et naivt syn på hvor mye menneskekroppen tåler.  Det kan være snakk om mm. og det skal ikke mye til før at man bommer.

Nja, akkurat det med hvor mye menneskekroppen tåler burde jeg ha en viss greie på, siden jeg har studert medisin i noen år nå...

Som vanlig blir vi ikke enige, noe som er fair enough, men jeg er nok engang sjokkert over hvor langt ifra hverandre vi står på visse temaer.  Heldigvis var en viss Howard Webb enig med meg denne gangen, noe som gjør det hele litt lettere (nei, ikke kom med situasjoner hvor han har tatt feil, Inspector!)