20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 11/05 Everton - Newcastle  (Lest 39520 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: 11/05 Everton - Newcastle
« Svar #30 på: 09. Mai 2008, 14:41 »
Chelski-kampen er nok et latterlig eksempel på hvordan Smith kjeppjages av samtlige. Owen var overhodet ikke noe bedre enn Smith i den andreomgangen, og generelt var hele Newcastle-laget svakt andreomgang, FORDI Chelski satte opp giret da, og vi manglet rett og slett kvalitetene til å følge dem. Syns også Viduka var minst like svak som Smith i sin førsteomgang. Når han ikke får det tekniske til og sitte, og heller ikke vinner noen dueller er ikke Viduka noen meget god mann han heller, og i mine øyne hadde stopperne til Chelski større problemer med å håndtere Smith enn de hadde med Viduka, den tiden Smith fikk lov til å spille spiss.
Smith har gjort godkjente kamper i starten av sesongen under Allardyce. Selv som midtbanespiller gjorde han godkjente kamper som bidro til at vi vant kamper, selv om alle så at han var malplassert både som indreløper og som høyreving. Eksempelvis kampen mot Spurs var Smudge blant de beste spillerne våre, når han fikk en veldig sjelden sjanse som spiss, hvor han også var i nærheten av noe som kan kalles form. Da viste han litt av sine kvaliteter, både som targetspiss, og med det at han både laget rom for medspillere og gav motstandernes forsvar en helvettes jobb. Det bør også nevnes at en mann ved navn Michael Owen i fjor høst ikke imponerte mange, og at det faktisk var en hel del her inne som ville selge ham da, fordi han var totalt ute av form og ikke hadde fått spille flere kamper på rad. Verken hadde han fått muligheten til å spille seg i form på grunn av skader, og for den saks skyld passet ikke Owen inn i Allardyce sin fotball.
Ingen tvil om at Smudge etter jul har hatt en miserabel sesong. Frem til oppsvingen under King Kev var han miserabel sammen med alle andre, og nå har han måttet slite benken mens de andre har fått kose seg i medgangen under det nye systemet. Det hjelper overhodet ikke på når han får disse sjansene utover i kampene at han ofte settes bak på midtbanen. Smith trenger gode opplevelser og litt tillit i en fast spissposisjon han også, akkurat som Owen og Martins. Andy Carroll har forresten enda  ikke bevist en dritt i PL.
Misforstå meg rett, jeg blir overhodet ikke lei meg dersom Carroll starter denne kampen da jeg helt klart ser et potensiale, men jeg forbeholder meg uansett retten til å ville se Smith en hel kamp i dagens system som spiss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: 11/05 Everton - Newcastle
« Svar #31 på: 09. Mai 2008, 16:25 »
Eks. som du bruker på Smith holder ikke Eilertsen!

Smith har spilt 10min mot spurs denne sesongen...han var suspendert i hjemmekampen som vi vant 3-1, og han kom inn helt på slutten da vi vant 4-1 på WHL.

Men jeg skal være enig i at Smith gjorde noen gode kamper før jul, mot Blackburn borte og Arsenal hjemme.....men sett over en hel sesong så blir det altfor tynt!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Are

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 357
    • Vis profil
Sv: 11/05 Everton - Newcastle
« Svar #32 på: 09. Mai 2008, 17:04 »
Smith har gjort godkjente kamper

Slående argument, da er det jo klart at så lenge spillere gjør et par GODKJENTE kamper så skal de ikke bli offer for kritikk fra fansen.

Har du noen gang tenkt på, at når systemet ble bytta om og vi begynte å spille bra fotball, så innebar det at Smith gikk ut av laget?

Er greit nok at vi fant en fint system som fungerte, men det er ikke bare systemet alene som har ført til fremgang. Det er også at de spillerne som var med i systemet stoler på de som spiller rundt de og vet at de kan prestere når det gjelder.

For min del så ser jeg ihvertfall en linje mellom at med en gang Smith går ut av laget så forbedres ting kraftig!

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: 11/05 Everton - Newcastle
« Svar #33 på: 09. Mai 2008, 17:17 »
Det blir så dumt når folk tar spillere som har spilt "godkjent" i 10 minutter av en kamp i forsvar. Argumentene blir så tynne at relevansen går i oppløsning.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: 11/05 Everton - Newcastle
« Svar #34 på: 09. Mai 2008, 17:57 »
Det blir så dumt når folk tar spillere som har spilt "godkjent" i 10 minutter av en kamp i forsvar. Argumentene blir så tynne at relevansen går i oppløsning.


Fredrik; vi er alle enig om at Smith har hatt en skrekkelig sesong, og at han har prestert videlangt under pari!!

Men å si at Smith ikke har hatt noen gode kamper overhodet, det er bullshit! Jeg husker hvordan folk hyllet Smith etter Arsenal kampen hjemme, prestasjonsmessig er det kanskje årets beste hjemmekamp, og den kvelden var Smith meget god! Han har også hatt et par andre gode kamper, men i det hele så er det altfor dårlig av Smith det han har prestert denne sesongen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: 11/05 Everton - Newcastle
« Svar #35 på: 09. Mai 2008, 20:10 »
Jeg har inntrykk av at Smith er best i de kampene hvor vi virkelig MÅ fighte, med nebb og klør, for å få med oss noe som helst. I kamper hvor motstanderen styrer hele showet (Chelsea) eller hvor vi styrer hele showet (Tottenham) så synes jeg Smith faller veldig utenfor. Smtih er en fighter, men absolutt ikke noe som helst annet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: 11/05 Everton - Newcastle
« Svar #36 på: 09. Mai 2008, 22:41 »
Carroll foran Smith. Smith greier ikkje anna enn å takle og pådra seg gule kort. Når han kjem på bana ser det ikkje ut som han vil noko. Carroll er eitt talent. Han er ung og sulten og har forhåpentligvis ein stor karriere foran seg. Ingen grunn til å bruke Smith. Oppnår desverre ingen ting med det. Om vi vil at talenta våre skal utvikle seg, må dei få sjansane sine i slike kamper som dette; og da må ikkje "over the hill" spelarar som Smith, stå i vegen for dei.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: 11/05 Everton - Newcastle
« Svar #37 på: 09. Mai 2008, 22:47 »
Mente selvsagt mot Everton isåfall, ikke Spurs.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

altitudes

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 18
    • Vis profil
Sv: 11/05 Everton - Newcastle
« Svar #38 på: 09. Mai 2008, 23:47 »
Få inn Damien Duff.
smithy på topp

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: 11/05 Everton - Newcastle
« Svar #39 på: 10. Mai 2008, 00:18 »
Carroll foran Smith. Smith greier ikkje anna enn å takle og pådra seg gule kort. Når han kjem på bana ser det ikkje ut som han vil noko. Carroll er eitt talent. Han er ung og sulten og har forhåpentligvis ein stor karriere foran seg. Ingen grunn til å bruke Smith. Oppnår desverre ingen ting med det. Om vi vil at talenta våre skal utvikle seg, må dei få sjansane sine i slike kamper som dette; og da må ikkje "over the hill" spelarar som Smith, stå i vegen for dei.

Helt rett. Unge spillere må få slippe til, men i denne situasjonen bør det ikke være et fnugg av tvil engang. Enhver oppegående idiot skjønner at Carroll er foran i køen.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: 11/05 Everton - Newcastle
« Svar #40 på: 10. Mai 2008, 00:53 »
Takk til deg, ærede fotballeksikon.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: 11/05 Everton - Newcastle
« Svar #41 på: 10. Mai 2008, 00:56 »
Eg syns også Carrol skal spele fra start. Den som ikkje e enig er en jævla kødd! ;)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: 11/05 Everton - Newcastle
« Svar #42 på: 10. Mai 2008, 00:57 »
Eg syns også Carrol skal spele fra start. Den som ikkje e enig er en jævla kødd! ;)

Velger å ta deg med en viss klype ironi!  ;)
Håper Smudge spiller spiss, jeg! :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: 11/05 Everton - Newcastle
« Svar #43 på: 10. Mai 2008, 10:04 »
oppegående idiot

Begynner vi å snakke motsetning her?

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: 11/05 Everton - Newcastle
« Svar #44 på: 10. Mai 2008, 10:19 »
oppegående idiot

Begynner vi å snakke motsetning her?
;D ;D LOL