20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 785528 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4320 på: 30. Nov. 2013, 23:34 »
The Mechanic - Helt OK Simon West-film med Jason Statham, og en remake av klassikeren ved samme navn med Charles Bronson i hovedrolla. Denne når selvfølgelig ikke op til orginalen, og er ikke i nærheten, men ålreit underholdning uansett.

Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4321 på: 02. Des. 2013, 13:19 »
May - Utrolig snålt horrordrama med en god dose svart komedie. Småecreepy, forstyrrende og veldig, veldig fet.






Monster from the Ocean Floor - Helt topp 1950-talls big monster b-film med masse sjarm. Er det en god film? Nei, egentlig ikke. Men gud bedre så underholdende. Monsteret ser overraskende tøft ut, selv om bevegelsene er helt fjerne. Bevegelsene gjennspeiler budsjettet. Men denne var fet!

Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4322 på: 05. Des. 2013, 16:04 »


Attack of the Giant Leeches - Mer big monster sci-fi/horror. Det er vanskelig å ikke blir underholdt av dette. Cheesy som faen, og iglene ser både mongo og fete ut samtidig. Digger at de har armer. De har blitt mer påvirket enn bare å bli store, og det er rimelig fett. Alt i alt nok en veldig god 50-talls big monster flick.


Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4323 på: 05. Des. 2013, 21:06 »
The Guard - Hysterisk krimkomedie som gjør det meste riktig. Dette er filmdebuten til John Michael McDonagh, broren til den bedre kjente Martin McDonagh (In Bruges og Seven Psychopaths). Filmskaping ser ut til å ligge i blodet til disse McDonagh-folkene, for alt disse lager er helt ftaastisk. Men det beste med denne filmen er Brendan Gleeson, kjent fra nevnte In Bruges og Braveheart får å nevne noen. Helt fantastisk, rett og slett. Men ja, flott film!

« Siste redigering: 05. Des. 2013, 21:09 av boris. »
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4324 på: 05. Des. 2013, 23:37 »
Con Air - Gammel klassiker dette, selv om den ikke har tålt tidenes tann så jævlig godt. Fremdeles en meget underholdende film, men som ung var jo dette alle tiders. Men joda, kul, macho, ræva one liners og et lass med ost. Umulig å ikke kose seg med sånt. Mye kule skuespillere, men Steve Buscemi og Danny Trejo stjeler showet.

Themelåta er helt forferdelig. Leadgitaren er så jævlig klein og jævlig. :ler:

Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4325 på: 06. Des. 2013, 10:50 »
9 dagar til eg skal sjå The Desolation of Smaug! :happy:

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4326 på: 06. Des. 2013, 12:10 »
Ser den nok om fem dager selv, tror jeg. Ser veldig frem til akkurat det.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4327 på: 06. Des. 2013, 14:11 »
Ser den nok om fem dager selv, tror jeg. Ser veldig frem til akkurat det.

Sopass. Skal vel kle deg ut som Sauron du ;)

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4328 på: 06. Des. 2013, 15:30 »
Nei, jeg har ikke helt kommet meg til det stadiet enda. Men det kommer litt ann på dama. Gidder ikke å dra alene.
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4329 på: 07. Des. 2013, 18:05 »
Dellamorte Dellamore - Übedeilig svart horrorkomedie med masse art house slengt inn. Orginal som bare pokker, og en skikkelig fin vri på zombiesjangeren. Dette er selvfølgelig ikke en film for alle, men en klassiker som jeg blir mer og mer glad i for hver gang jeg ser.

Nei.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Filmtråden!
« Svar #4330 på: 07. Des. 2013, 19:29 »
Takk for anbefalingen The Guard. Høres ut som min type film. Skal få sett denne.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4331 på: 08. Des. 2013, 15:06 »
The Guard - Hysterisk krimkomedie som gjør det meste riktig. Dette er filmdebuten til John Michael McDonagh, broren til den bedre kjente Martin McDonagh (In Bruges og Seven Psychopaths). Filmskaping ser ut til å ligge i blodet til disse McDonagh-folkene, for alt disse lager er helt ftaastisk. Men det beste med denne filmen er Brendan Gleeson, kjent fra nevnte In Bruges og Braveheart får å nevne noen. Helt fantastisk, rett og slett. Men ja, flott film!



Ja, denne er rett og slett fantastisk bra! Liam Cunningham :thumbu:

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4332 på: 08. Des. 2013, 21:54 »
Dellamorte Dellamore - Übedeilig svart horrorkomedie med masse art house slengt inn. Orginal som bare pokker, og en skikkelig fin vri på zombiesjangeren. Dette er selvfølgelig ikke en film for alle, men en klassiker som jeg blir mer og mer glad i for hver gang jeg ser.


Mesterverk. Intet mindre

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4333 på: 08. Des. 2013, 22:33 »
Out of the Furnace - Er spent på denne. Ryktene seier at Bale gjer ein av sine beste prestasjonar og det seier litt!
« Siste redigering: 09. Des. 2013, 08:42 av lgrinde »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4334 på: 09. Des. 2013, 02:21 »
Meh. Patrick Bateman kun.


From Hell - Dritfet og undervurdert film basert på en enda bedre tegneserie. Deilig mørk og dyster atmosfære, en nytelse for øynene og en fet historie. Tipp topp film!

Nei.