20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Champions League 08/09  (Lest 5837 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leffen

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 146
    • Vis profil
Champions League 08/09
« på: 01. Juli 2008, 22:45 »
Ikke lenge til kvalikkkampen sparkes igang og for Brann sin del møter vi vinneren av kampen mellom latviske Ventspils og walisiske Llanelli. Hvis jeg ikke husker helt feil har vel Newcastle spilt mot Ventspils for noen år tilbake, og er nok de sterkeste av de to lagene.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Champions League 08/09
« Svar #1 på: 02. Juli 2008, 10:55 »
Ikke lenge til kvalikkkampen sparkes igang og for Brann sin del møter vi vinneren av kampen mellom latviske Ventspils og walisiske Llanelli. Hvis jeg ikke husker helt feil har vel Newcastle spilt mot Ventspils for noen år tilbake, og er nok de sterkeste av de to lagene.

Rosenborg har i alle fall spilt mot Ventspils og de bør være overkommelig motstand også for Brann.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Champions League 08/09
« Svar #2 på: 02. Juli 2008, 16:59 »
Ventspils vil etter all sannsynlighet bli Branns motstander i kvaliken, og de skal i høyeste grad være overkommelig motstand. Mer enn overkommelig. Brann bør faktisk vinne ganske solid over to kamper, selv om Ventspils sannsynligvis er bedre nå enn når Rosenborg slo dem. Det viste de blant annet mot et helt ubeskrivelig dårlig Newcastle-lag med den fantastiske goalgetteren Albert Luque i spissen. Gud bedre som jeg ikke vil huske de to kampene mot Ventspils. Når vi er avhengig av Titus Bramble for å heade inn det ene målet vi fikk over to kamper mot ventepilsen, så er det et eller annet galt en plass. Selv om jeg synes erindre at folk her inne skrøt sånn av at vi skapte så mange sjanser mot dette veldig gode latviske laget.

Brann bør vinne solid hvis de gjør et ordentlig forarbeid, og et enda bedre arbeid når det kommer til stykket.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Champions League 08/09
« Svar #3 på: 02. Juli 2008, 17:45 »
Bergen kan forøvrig glede seg til mange flotte ventepils-ordspill fra både VG og Dagbladet...

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
Sv: Champions League 08/09
« Svar #4 på: 13. Aug. 2008, 22:00 »
Ajajajaj! Temuri Ketsbaias lag Anorthosis Famagusta er i ferd med å kvalifisere seg til Champions League!

Ketsbaia er manager i denne kypriotiske(!) klubben som slo Olympiakos 3-0 i første kampen i tredje kvalifiseringsrunde. Det skal selvfølgelig spilles returoppgjør, men Famagusta har i hvert fall et utrolig godt utgangspunkt. Klarer Ketsbaia & co å kvalifisere seg, vet i hvert fall jeg hvilket lag jeg skal heie på i Champions League i år!
Godsangerâ„¢

                    Twitter: @BjerreP

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Champions League 08/09
« Svar #5 på: 14. Aug. 2008, 01:10 »
Det er vel heller ingen tvil om hvor min sympati vil ligge!
Det vil jo forresten være en ENORM bragd av Temuri!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Champions League 08/09
« Svar #6 på: 14. Aug. 2008, 15:02 »
Heia heia.
Olympiakos har jeg ikke spesielt mye til overs for, så jeg vil i høyeste grad juble om Ketsbaias menn skulle få til dette.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Champions League 08/09
« Svar #7 på: 27. Aug. 2008, 23:51 »
Standard Liege var bare 3-4 minutter fra å nå straffespark konkurranse mot Liverpool på Anfield. En scoring av Dirk Kuyt i det 116. eller 117. minutt ødela det som kunne blitt veldig morro, nemlig et CL uten Liverpool.

MÃ¥ forresten fremheve tidligere NUFC leiesoldat Oguchi Onyewu i denne kampen som avkledde Torres helt fullstendig. Sistenevnte fikk ikke til noen verdens ting og Liverpool kom heller ikke til mange sjansene.
Men det er morro å se at Onyewu, som ble slaktet av enkelte under Roeder sitt regime og med Bramble som stopperkollega, fremdeles kan prestere særedeles godt i et sterkt og ungt Standard Liege lag.

Kan også ta med NUFC target Felliani (var det ikke det han het?) på Standard Liege, verket meget trygg med ballen og som en sterk og robust midtbanemotor. Liverpool sin midtbane med Gerrard og Alonso fikk aldri særlig tak på han.

Men dette var først og fremst en sterk lagprestasjon av S. Liege. Etter en meget god hjemmekamp der de uten tvil var nærmest seieren og en sterk defensiv bortekamp synes jeg de hadde fortjent bedre mot LFC. Er ogsÃ¥ synd at jeg ikke fÃ¥r noe Ã¥ kødde med hos mine LFC kompiser!  :(
« Siste redigering: 28. Aug. 2008, 00:30 av Frode »

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Champions League 08/09
« Svar #8 på: 28. Aug. 2008, 00:03 »
Gooch var nok preget av sin makker. Men han var likefullt ikke på det nivået vi bør kreve av en midstopper i Newcastle.
Ser ut til at Bassong holder nivået bedre. Og Colo er like dominerende som Woody var. Om ikke mer. Tatt i betraktning at han har en bedre makker.

Det hadde vært morsomt om Liverpool hadde røket ut mot Standard Liege, men med Reina som keeper tror jeg de hadde vunnet straffekonken uansett. Dessuten blir turneringen CL bedre med Liverpool enn Standard Liege. For oss som betrakter CL som et EM eller VM i mangel av Newcastle eller Rosenborg, så ville det blitt litt tussig uten Torres og kompani.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Champions League 08/09
« Svar #9 på: 28. Aug. 2008, 00:32 »
Greit at gode lag skal være med i CL, men jeg kunne fint unnvært LFC i den turneringen. Er ikke det mest serverdige laget uansett. De kunne heller "forsvart" seg i UEFA cupen.

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Champions League 08/09
« Svar #10 på: 28. Aug. 2008, 01:02 »
Synd at Brann ikke gikk videre i dag. Syntes faktisk at Brann om ikke de var bedre, så var de minst jevngode med et Marseille i form. Men uheldigvis (sa jeg selvfølgelig?) ødelegger to hårreisende forsvarstabber, som Marseille lukter. Det er vel der forskjellen ligger mellom norske lag og "klasselag"
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Champions League 08/09
« Svar #11 på: 28. Aug. 2008, 08:34 »
Synd at Brann ikke gikk videre i dag. Syntes faktisk at Brann om ikke de var bedre, så var de minst jevngode med et Marseille i form. Men uheldigvis (sa jeg selvfølgelig?) ødelegger to hårreisende forsvarstabber, som Marseille lukter. Det er vel der forskjellen ligger mellom norske lag og "klasselag"

Ikke for å være frekk, men jeg mener det er det som viser forskjellen mellom Brann og "klasselag". Det er flere norske lag som har visst at de kan klare seg på toppnivå uten slike juniorfeil...

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Champions League 08/09
« Svar #12 på: 28. Aug. 2008, 11:57 »
NÃ¥ skal jeg si noe som gÃ¥r i mot alle mine tidligere utsagn  :P

Huseklepp var utrolig god i går. Få han inn på landslaget istedenfor Morten Gamst Pedersen! Synd at Brann ikke klarte dette. Som sagt er det to hårreisende tabber som går i mot. Marseille har også et skudd i stanga, men litt flaks må man regne med. På en god og heldig dag kunne Brann kommet til CL.

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Champions League 08/09
« Svar #13 på: 28. Aug. 2008, 15:42 »

Ikke for å være frekk, men jeg mener det er det som viser forskjellen mellom Brann og "klasselag". Det er flere norske lag som har visst at de kan klare seg på toppnivå uten slike juniorfeil...

Og hvis du så kampen, så så du vel at også Brann er mer enn kapable til å slå ut lag som feks. Marseille. I går var det to personlige feil som ødela absolutt alt for vår del. Spillmessig var vi minst like god som Marseille. Vet ikke hva det sier dere moldensere, men det sier oss bergensere at vi fint kunne vunnet kampen, om vi hadde hatt litt tur.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Champions League 08/09
« Svar #14 på: 28. Aug. 2008, 15:46 »
Kristiansunder, ikke moldenser. Stor forskjell har jeg lært ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida