20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2012  (Lest 133517 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #900 på: 10. Nov. 2012, 21:45 »
Husker den kronikken der. Meget bra!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #901 på: 10. Nov. 2012, 22:15 »
Uansett var det NAEs ego som satt i gang alt her. At han gjerne vil ha mest mulig ære selv og minst mulig ære til RBKs bankkonto i gullårene er jo helt åpenbart med slike uttalelser. Og sånt blir det diskusjon av.

Men ja. Det begynner å bli litt ferdigdebattert nå.  ;)

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #902 på: 10. Nov. 2012, 22:54 »
Jeg fatter ikke helt hvor du vil? Du bekrefter jo faktisk at RBK mitt i sin verste kjøpeperiode vant serien med knappest mulig margin jo? Ingen som motsier at pengene var et pluss - men det var NAE som var den store hovedfaktoren til RBKs langvarige suksess - og hans exit var også grunnen til at de mistet hegemoniet.

Og da kan man nettopp spørre seg hvordan det hadde gått det året uten så mange penger til å kjøpe og lønne et slagkraftig lag.

Det eneste jeg har gjort er å reagere på det jeg mener er fullstendig idiotiske påstander. Det som startet hele debatten var at både du og NAE tydeligvis mener det blant annet ikke er noen korrelasjon mellom penger og suksess i TL. Nå har diskusjonen gått i ring noen ganger og det er enda ikke lagt frem noe som støtter dette. Jeg mener sammenhengen er helt åpenbar. At f.eks RBK's unormalt langvarige suksess må sees i sammenheng med den overlegne mengden av penger brukt på kjøp og lønninger til spillere er en selvfølge. Norsk fotball fungerer ikke annerledes enn hele resten av verden og dette er dermed ikke noe mer å diskutere i mine øyne. Kjør en regresjonsanalyse med tallene fra norsk fotball som viser det motsatte, og vi kan begynne å snakke. :)

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #903 på: 11. Nov. 2012, 01:18 »
Det faktum at man vinner med minst mulig margin når man har brukt mest penger henger vel ikke sammen med din argumentasjon heller, når man ser at seiersmarginen er mye større når forbruket har vært betydelig lavere. Eller er jeg helt på jordet her?

Edit: Ser nå at innlegget mitt mangler en regresjonsanalyse. Det er beklagelig.
« Siste redigering: 11. Nov. 2012, 01:22 av torfinn »

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #904 på: 11. Nov. 2012, 01:58 »
Det faktum at man vinner med minst mulig margin når man har brukt mest penger henger vel ikke sammen med din argumentasjon heller, når man ser at seiersmarginen er mye større når forbruket har vært betydelig lavere. Eller er jeg helt på jordet her?

Tja. Det spørs om du mener at en enkeltsesong er tilstrekkelig for å avgjøre det eller ikke? Jeg mener forresten at det ikke er det. Jeg mener derimot at det er mer enn godt nok for å avfeie argumenter som "jaja, RBK hadde jo vunnet ligaen med B-laget uansett."

Sitat
Edit: Ser nå at innlegget mitt mangler en regresjonsanalyse. Det er beklagelig.

Hoho, høyt sarkastisk nivå her altså. Tenk så dumt å ville bruke statistikk for å løse et korrelasjonsproblem.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #906 på: 11. Nov. 2012, 19:32 »
Hehe, det morsomste med slike saker er alle overreaksjonene fra "ofrene."  Håper for øvrig at Strømsgodset får seg et mål nå og at FFK holder på ledelsen. Hadde vært greit å få Sandnes Ulf ned.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #907 på: 11. Nov. 2012, 19:44 »
Stabæk og FFK er (foreløpig - 5 min igjen) lyspunkter på en ellers jævlig mørk fotballdag.

Om Real Madrid også klarer å føkke det opp i kveld, så bare gir jeg opp fotball.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #908 på: 11. Nov. 2012, 20:11 »
Ser ikke helt ut til å gå veien for FFK uansett. Veldig tvilsomt om de får hjelp av Brann som skal møte Sogndal borte i neste runde i hvert fall...

Grattis til Molde med gullet forresten. Fortjent seier i år også.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #909 på: 11. Nov. 2012, 20:14 »
Heia Brann og Aalesund!

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #910 på: 11. Nov. 2012, 21:13 »
Jaja,frem til siste serierunde får vi bare tenke på at det finnes en fyllekjører i oss alle.   :tiote:

Gratulerer til molde med gullet! Å gjenta bedriften etter fjoråret er intet annet enn imponerende

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #911 på: 11. Nov. 2012, 21:30 »
Det finnes en fyllekjører i oss alle. Lenge siden jeg har hørt noe så dumt. WP
Same old Shearer, always scoring!

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #912 på: 11. Nov. 2012, 21:52 »
Mauseth er jo en klovn. Hun klarer faktisk kunststykket å alltid fremstå som en idiot når hun uttaler seg i media.

wiigen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 458
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #913 på: 11. Nov. 2012, 22:04 »
Tommy Høiland viser i dag at han ikke sto først i køen da det ble delt ut holdninger om sportslighet og fair play. Likhettrekk som hos Suarez, Pepe  & co. :nei:
he shagged your lass, taylor shagged your lass

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2012
« Svar #914 på: 12. Nov. 2012, 18:33 »
Mauseth er jo en klovn. Hun klarer faktisk kunststykket å alltid fremstå som en idiot når hun uttaler seg i media.
Det verste for oss Molde supporterne er jo at hun faktisk driter seg enda verre ut når hun skal korrigere utsagnene sine. Når det er sagt så har hun gjort mye for å få MFK patrioter (meg selv inkludert) til å godta Tornekrattet som representanter for Molde FK. Tidligere leder var en hooligan wannabe, og Mauseth er milevis bedre enn ham. Nå er imidlertid tiden moden for å skifte henne ut, og det tror jeg kommer til å skje snart, for Molde er opptatt av hvordan klubben fremstilles i media. Vi kan aldri få fulle tribuner uten å lykkes som familieklubb, og vi kan aldri bli en skikkelig familieklubb hvis lederen i krattet sender signaler som er så på tvers av normene våre.

Så får vi heller leve med at VIF/LSK/RBK/Brann m.fl har en annen oppfatning, der volum,tifo,nidviser og generelt hjernedød oppførsel er en mer fremtredende. I mine øyne blir de ikke bedre supportere av den grunn.