20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: "Se opp for dreamteam"  (Lest 1676 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
"Se opp for dreamteam"
« pć: 11. Aug. 2021, 02:47 »
Har en tanke om en del spillere, som holder tilnÊrmet verdensklasse, men kanskje ikke har fÄtt sÄ mye oppmerksomhet, fordi de spiller utenfor Premier League, i en "mindre" klubb, eller rett og slett er undervurdert. SÄ tanken er at vi setter opp en 11er, og gjerne en benk om man har et par alternativer man ikke fikk plass til, med spillere som kunne vÊrt pÄ et dream-team/fremtidig dream-team, men at vi da holder oss unna de aller mest Äpenbare som "alle" har hÞrt om, og "alle" mener er av ypperste klasse...

Keeper:
Handanovic(Inter)  / Schechny(?) (Juventus), 2 keepere i verdensklasse som ikke blir nevnt nĂ„r man diskuterer verdens beste keeper. Da hĂžrer man som regel Ter Stegen, Oblak, Alisson... Personlig mener jeg Handanovic er den kanskje beste av dem alle. Mens Schnechy(Juve) er husket som han avarage Aresnal keeperen, er det ikke uten grunn at Juve ikke har bekymret seg et sekund pĂ„ keeperplass, mens de har hentet 3 tilnĂŠrmet verdensklassespillere i alle ledd.... Soleklar verdensklasse. Men nok en gang for lite oppmerksomhet rettet mot Serie A fra "ola nordmann"=)

HĂžyreback: Hakimi(PSG),  litt sent Ă„ si etter overgangssummen egentlig tilsier sitt selv om vi snakker om PSG, men har hatt et godt Ăžye til han et Ă„r sesonger nĂ„, og uten PSG overgangen i sommer, tror jeg mange hadde oversett han.. /Max Aarons(Norwich)- Ikke helt samme klasse som Hakimi, men ung og kan utfordre om hĂžyrebacken pĂ„ engelske landslaget, hvertfall nĂ„r ikke Arnhold er stabil.

Stoppere: Nacho(Real Madrid) - nÄ som Ramos og Varane er borte, stod de igjen med Militao, som ikke har slÄtt gjennom, og jeg ikke vil avskrive, da det var naturlig at han ble en backup og Nacho som jeg mener har vÊrt solid for bÄde Spania og Real Madrid, og er svÊrt undervurdert. Hadde det ikke vÊrt for Varane og Ramos ville han kanskje vÊrt sett pÄ som en verdensklassestopper, og er sikker pÄ at mange storklubber kunne hevet seg med han i start 11-eren. Meget undervurdert pÄ grunn av mye benkesliting i Real, pga hans loyalitet og Reals ekstremt gode stoppere, og skyhÞye krav til kun det ypperste av det ypperste...Alaba er kommet inn, sÄ da gjenstÄr det Ä se om de satser pÄ Nacho eller Militao. Begge 2 kan danne et verdensklassestopperpar med Alaba...

Sevillas stopperpar Silva og Kounde. Tror Silva er den som er mest "Diaz/Upacameno" fÞr de gikk til stÞrre klubber, om en storklubb er ute etter en verdensklassestopper. Kounde er ogsÄ solid og spennende, 22 Är og vil nok snart ende i en enda stÞrre klubb.

Soyunucu (Leicester)-  Den tyrkiske stopperen kunne ikke vĂŠrt en bedre erstatning for Maguire. Er nok pĂ„ vei til en stĂžrre klubb snart...

Venstreback: Hernandez(AC Milan), Milans beste spiller. Ekstremt hurtig venstreback. PÄ grunn av manglende CL fotball og manglende interesse for Serie A, tror jeg mange har gÄtt glipp av en av verdens aller verdes beste venstrebacker.

Defensiv midtbane: Her vil jeg i hovedsak spille med dype playmakere, og heller plassere typiske ballvinnere som Sentral midtbane/indrelÞpere, slik mange lag gjÞr i moderne fotball. Om spilleren er meget svak defensivt, og er mer en typisk 10er, vil jeg plassere han blant angripere/vinger. For eksempel Saul er ikke noe monster defensivt, men langt sterkere defensivt enn typiske 10ere, og fungerer godt pÄ sentral midtbane i kombinasjon med en litt mer typisk ballvinner...

Tonali(AC Milan/Brescia) - Usikker pÄ hvem som virkelig eier denne spilleren av Milan og Brescia. Var spÄdd Ä gÄ til et enda stÞrre lag, men endte i Milan. Utrolig rolig med ball, og en super dyp playmaker.

Ruben Neves(Wolves) - Solid dyp midtbane, hovedsakelig god teknisk med gode pasninger og ro i spillet sitt. God nok for en stĂžrre klubb.

Midtbaner: Vurderte nevne Camavinga, ville kanskje gjort det for et Är siden, men nÄ er han nok linka til alle de stÞrste, og de fleste har fÄtt med seg det kanskje stÞrste talentet i verden... Det samme tenkte jeg si om Pedri... La merke til debut kampene hans, og noterte meg han direkte. Etter EM har nok de fleste ansett han som det kanskje stÞrste talentet i verden...

Ndidi - Et kjent navn for de fleste her inne, og sikkert mange som er enige i at han er en kvalitetsspiller. Men personlig er jeg overrasket over at han ikke er gÄtt til et CL lag for lenge siden. Fortsatt brukbart ung, som gjÞr han spennede pÄ lang sikt. Topper alltid hÞyest pÄ interceptions, vunnet taklinger og de fleste defensive statistikker i PL. Helt ekstremt god ballvinner defensivt, muligens litt avarage offensivt, men totalt sett anser jeg han som tilnÊrmet verdensklasse, og det forundrer meg at lag i Champions League ikke har krigd om denne spillereren. Allerede 2 Är tilbake antok jeg at han ville gÄ til et storlag, sÄ veldig "merkelig" at ingenting har skjedd...

Barella (Inter) - OgsÄ en spiller jeg har fulgt et par Är, som jeg anser som verdensklasse, og Inter serievinnerens beste midtbanespiller, og en av Italias viktigste spillere... Arbeidshest, som ogsÄ er teknisk, kvikk, pasningssikker, mÄlfarlig, god begge veier. OgsÄ en som jeg kanskje er litt sent ute med Ä nevne, med tanke pÄ Italias EM gull, til tross for at jeg ventet enda mer av han, og kanskje ikke alle la merke til han. Nok en gang ikke etterpÄklokskap Ä sette han inn etter EM.. En av mine favorittspillere siste 1-2 sesongene...

Renato Sanchez  - Var et megatalent, og fikk ikke til noen ting de seneste sesongene, men ifjor var han enorm i den Franske ligaen, og er sterkt linket til bla. Liverpool. En evighetsmaskin med gode offensive kvaliteter...

Llorente(Atletico Madrid) - Fikk ikke sÊrlig sjansen for Spania pÄ midtbanen, men var enorm for Atletico som til tider sÄ ut som europas beste lag, til de rÞk ut av CL, og hang med i toppen av La Liga til siste slutt... Var god defensivt, men Simeone brukte han i mer offensive roller, til og med en dyp spissrolle, og tok han til et helt nytt nivÄ... Aldri fÄtt samme annerkjennelsen som Koke, men personlig mener jeg han virker langt mer spennende.

Saul (Atletico Madrid) - 2 sommere pÄ rad har jeg forventet han til Ä gÄ til City, United eller noe, er vel ansett som beste midtbanespilleren i Atletico. Meget god offensivt, mÄlfarlig, driblesterk, og ogsÄ brukbar defensivt.

Gravenberch(Ajax) - Ekstremt talent, meget god i mesterligaen, god ballfordeler, teknisk, og brukbar defensivt.

Valverde(Real Madrid) Satt overraskende mye benk pÄ Real ifjor, holdt Modric mye ute av laget sesongen fÞr. ØdegÄrd fikk starte sesongen som en 10er, men mistet etterhvert plassen til Modric, som er en mer typisk 10er enn Valverde som er mer komplett. Solid defensivt og pasningssikker. En komplett midtbane som kan vÊre anker, ballvinner, ballfordeler... NÄ som Kroos og Modric begynner dra pÄ Ärene vil Valverde fÄ fast spilletid i Real, og jeg spÄr han til en fremtidig ball n dor vinnerkandidat...

Angripere/vinger/moderne vinger(innoverskjĂŠrende, venstrebente hĂžyrevinger og hĂžyrebente venstrevinger)

Zaniolo(Roma), Ung kreativ spennende venstrebent hĂžyreving i Roma, linket til Juventus, variert litt i prestasjonene ifjor, men har til tider vist hvilken klassespiller han har potensiale til Ă„ bli

Martinez-Lukaku(Inter) Nesten litt "for enkelt". Var overbevist om at Martinez skulle til Barca sist sommer etter at jeg virkelig fikk Þynene opp for han sesongen fÞr, og hadde mange diskusjoner der jeg mente han ville vÊre en bedre signering enn Werner... Ser han er linket med Tottenham, sikkert fordi Kane kan vÊre pÄ vei til City. Ser ikke helt hvorfor Inter skal selge han, og heller ikke hvorfor han skal forlate serievinneren for et Spurs som virker ha mindre og mindre ambisjoner og befinner seg langt utenfor CL. Mistet Mourinho og Pochetino, og om Kane forsvinner, som egentlig er betingelsen for Ä fÄ penger til Martinez ser ikke fremtiden lys ut for Spurs sammenlignet med et par Är tilbake... Martinez er en av hovedÄrsakene til at Lukaku har et mÄlsnitt pÄ HÄland nivÄ siste sesongen, og Inters seriegull. Selv om Lukaku er dobbelt sÄ stor, er Martinez vel sÄ mye tilrettelegger med mye bedre timet headinger, ekstrem duellstyrke og innsats, selv om han ikke er ekstremt hÞy. En kriger som stresser forsvaret og dÞr i enhver duell, ekstrem teknikk, brukbar fart, potensiale til Ä kjempe om topscorer tittelen selv om fjorÄrsesongen mÄlmessig ikke var sÄ imponerende. Ganske "komplett" spiss som kommer til Ä bli omtant som en av de ypperste verdensklasse spissene en Ärrekke fremover... Grunnen til at jeg tar med Lukaku er at for de som har fulgt han i Serie A, er han faktisk enda mer ekstrem enn det de fleste har inntrykk av etter sett han i PL og for Belgia, mÄlsnitt pÄ 1 mÄl per kamp, tar jeg ikke feil er han eneste spissen med HÄland mÄlsnitt... Og samarbeidet med Martinez mÄ vÊre det beste spissparet verden har sett pÄ Ärevis. Riktignok lenge siden et lag spilte med 2 spisser, men de utfyller hverandre perfekt, da begge kan legge tilrette for hverandre, og begge er mÄlfarlige, Martinez litt mer teknisk, Lukaku litt mer fysisk, men kan bli bedre til Ä utnytte fysikken sin spessielt pÄ headinger, og ogsÄ skjerming av ball/fÞrste touch...

Smith Rowe(Arsenal), fikk sjansen ifjor, en spiller jeg har hÞrt mye lovende ut lenge fÞr debuten hans. Var vel mot nettopp oss at han debuterte i cupen? Startet arsenal karieren strÄlende, og var litt inn og ut av laget, men det var vel stort sett hele arsenal... Arteta byttet laget til det ekstreme, og ingenting flÞt, med arsenals dÄrligste sesong pÄ lenge. Har veldig stor tro pÄ Smith Rowe som en kantspiller eller 10er..

Daka(Salzburg) - Meget spennende spiss som bÞttet inn for Salzburg. Tar jeg feil nÄr jeg sÄ han spilte for Leicester mot slutten i Community Sheild? IsÄfall har de gjort nok et kupp pÄ overgangsmarkedet...Mahrez, Kante, Ndidi, Soyunucu, Maguire, Maddison, Tielsman, Chilwell, Pereira..... Magurie, Tielsman fÞlte jeg topplagene burde vÊrt kjappere ute pÄ, da jeg sÄ hvor gode de var fÞr de gikk til Leicester... Mens Mahrez, Kante kostet vel 1 million eller noe latterlige greier.... Og resten av spillerne har Þkt kraftig i verdi. Leicester mÄ anses Ä vÊre de smarteste Ä handle de seneste sesongene...

Doku(Rennes) - En av de mest spennende angrepspillerne i Europa. Noen sÄ sikkert hvor spennende han sÄ ut i Em for Belgia. GÄr til en storklubb nÄr som helst...

Thuram (Munchengladbach) - En av mange spennende spillere i Munchengladbach, gÄr nok til en stÞrre klubb.

Oyarzabal(Soicedad) - Skuffende EM, vÊrt Soicedads beste spiller og vÊrt linket med store klubber. Meget komplett spiss sett bort i fra hodestyrken... Kreativ, pasningssikker, mÄlfarlig, teknisk, og brukbart hurtig...

Sikkert glemt noen, og mange av disse var nok for "Äpenbare" for en god del her. En fin blanding av talenter man virkelig bÞr ha Þynene opp for, og spillere mange har hÞrt navnet pÄ som jeg anser som verdensklasse, men sjelden nevnes blant de aller ypperste. Ofte pÄ grunn av at folk ikke fÞlger ligaer som Serie A.

Hvem er dere enige/uenige i? Og hvem mangler pÄ listen? Hadde vi gÄtt litt tilbake i tid kunne jeg sagt Saka, en haug Dortmund spillere, Havertz, etc. Men hensikten var plukke spillere som ikke "alle" har fÄtt helt Þynene opp for, eller selv om de har lagt merke til dem, ikke er klar over hvor ekstreme for eksempel Barella har vÊrt i hjemlig serie.... Spennende Ä vÊre tidlig ute Ä "oppdage en spiller", sÄ fÄr vi se om 6 mÄneder eller en sesong om noen her traff midt i blink=) Er enkelte ganger jeg stusser over hvor tregt spillere gÄr til stÞrre klubber... Maguire for eksempel ville jeg spÄdd til en stÞrre klubb en Leicester, mens Ndidi mÄ jo gÄ til en stÞrre klubb snart. Mysterium at Real lot Hakimi gÄ til Inter... Og har i mange tilfeller i fortiden stusset over at spillere gÄr til halvstore klubber, nÄr de klart er gode nok for de stÞrste(som de senere ender opp i), eller hvor mange sesonger det kan gÄ fÞr klassespillere bytter klubb til en stÞrre... Zaha har for eksempel i veldig mange sesonger vÊrt i Palace nÄ...NÄ begynner han dra pÄ Ärene, men sÄ for meg at han skulle gÄ til en storklubb noen Är tilbake... Van Dijk husker jeg godt fra tiden i Celtic, og definerte han som en David Luiz uten tabber... AltsÄ en teknisk, fysisk pÄ sitt beste verdensklasse defensivt og offensivt, men bare mer stabil enn David Luiz...Folk lo av meg og sa jeg "overdrev"... 2-3 Är senere var han verdens beste og dyreste stopper... Misstenker for eksempel Berge og Ajer er "for gode" for klubber som Sheffield United(fÞr de rykket ned) og Bourmouth/Brentford(?),,, Hvem har oppdaget den neste store stjernen her inne, og kan dra opp trÄden og si "hva var det jeg sa?"?=)