20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 200556 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #465 på: 19. Juli 2017, 22:04 »
Liverpool Echo melder at vi har akseptert et bud på £6m for Lewis Gibson, visstnok et ekstremt bra talent på venstre back (og yngre bror til Liam Gibson).
Er bare 17 år, men synes det er meget skuffende hvis vi slipper han. Etter hva jeg har lest, har han vært veldig god både for klubb og landslag. Vback er ikke vår sterkeste posisjon, så meget ergerlig å da slippe et stort egenutviklet talent! :(
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #466 på: 19. Juli 2017, 22:31 »
Liverpool Echo melder at vi har akseptert et bud på £6m for Lewis Gibson, visstnok et ekstremt bra talent på venstre back (og yngre bror til Liam Gibson).
Er bare 17 år, men synes det er meget skuffende hvis vi slipper han. Etter hva jeg har lest, har han vært veldig god både for klubb og landslag. Vback er ikke vår sterkeste posisjon, så meget ergerlig å da slippe et stort egenutviklet talent! :(

Stusslig ja. Regner med at han enten vil dra sjøl, eller at Rafa vil ha pengene tilgjengelig for å hente en annen spiller?
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #467 på: 19. Juli 2017, 22:55 »
Han har jo ikke proff-kontrakt, så kan hentes uten at vi skal ha noe å si. Men bør jo kjempe for å beholde han, tilby ny forbedret kontrakt. £6 mill er brukbart for en såpass ung spiller, sikkert mer enn vi ville ha gått i en "tribunal". Men veldig synd å se et av våre beste talenter forsvinne.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #468 på: 20. Juli 2017, 08:48 »
Han har jo ikke proff-kontrakt, så kan hentes uten at vi skal ha noe å si. Men bør jo kjempe for å beholde han, tilby ny forbedret kontrakt. £6 mill er brukbart for en såpass ung spiller, sikkert mer enn vi ville ha gått i en "tribunal". Men veldig synd å se et av våre beste talenter forsvinne.

Hente uten at vi skal ha noe å si? Så hvorfor får vi da bud på 6 mill? Om vi ikke har noe å si høres det ulogisk ut at de velger å by en sum,,,da skulle man jo tro han kan gå gratis?.... Mulig jeg tar feil, men kan du forklare dette..?

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #469 på: 20. Juli 2017, 09:15 »
Spillere som er på ungdomskontrakter kan selv velge å bytte klubb, uten at deres nåværende klubb kan nekte. De har derimot krav på utdanningskompensasjon. Ofte blir ikke klubbene enige om denne, og den ender i en "tribunal" (en slags domstol).
Men hvis Everton virkelig har lyst på Gibson, og han vil til dem, blir prosessen mye enklere for alle parter hvis de legger inn et bud. Og Everton har tydeligvis bra med penger etter ny eier kom inn, så da løser de hele denne saken ved å by på Gibson.

Skjønte du litt mer nå? :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #470 på: 20. Juli 2017, 09:19 »
Vanskelig case da slik situasjonen vår er pdd. Gibson er antakeligvis enda noen år unna å være aktuell for førstelaget vårt. Og Rafa må åpenbart få penger inn for å få økt transferbudsjettet vårt. Slik situasjonen vår er nå har vi kanskje mer bruk for 6 mill pund til nye spillere enn Gibson for fremtiden?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Brimi

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 78
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #471 på: 20. Juli 2017, 12:07 »
Hvor mange spillere har kommet opp og igjennom til førstelaget i Newcastle? Ser de skriver at Everton har lagt penger i hus til familien og han får nok en pen lønn hos dem. Det må jo være svært fristende å få lovnader om spill på u23 Everton, samt ordnede forhold for familien og full lommebok. Everton kjøpte jo Stones for 3mill og solgte videre noen år senere for 50mill, så noen ganger kan det være svært god butikk å skumme fløten :D

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #472 på: 20. Juli 2017, 12:34 »
Hmm. Slike ting du peker på der er vel en grunn til hvorfor Everton er såpass mye bedre på talentutvikling enn Newcastle.
Håper selvfølgelig vi beholder ham, men tror kanskje tankesettet til oss er litt som jeg beskriver ovenfor. Samt at Gibson kanskje selv tror han har mye større mulighet til å bli stor i Everton enn hos oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #473 på: 20. Juli 2017, 14:04 »
Newczastle har da samme muligheter å gi han en fin kontrakt som Everton...Vi er også en like stor klubb, som ser ut til å ville satse ut fra transfermiddlene som er lovet, og med tanke på at Ashley ser ut til å ha lært de siste årene at det kan lønne seg å investere for å prestere, og dermed tjene penger...

Newcastle er også en langt bedre by å bo i....Liverpool er en drittby...

Vil også tro veien til førstelagsfotball er mye lengre i Everton da de per dags dato har et generelt sterkere lag..
Så ser ikke hvorfor han skal ha så mye større sjanse for å bli stor der...

Om Graham er lokal spiller er det vel også en grunn til at han har lyst å bli....

Everton har brukt mye penger ja, men de har solgt Lukaku for ca 1 milliard.... Så er ikke så mye de har brukt utenom pengene de har fått for spillersag....

Stones var et bra kjøp ja,,,men når jg ser på Evertons førsteelver ser jeg ikke mange spillere de har utviklet fra de var unge... Hvem andre sikter dere til? Vi har mange spennende talenter... Aarons, Armstrong, Lascelles, Hayden, Mbemba, Mitrovic, Perez,,,,  Og tar vi med spillere vi har utviklet og fått enorm fortjeneste på kan jeg nevne Cabaye, Sissoko, Janmaat, Debuchy, Ba, Wijnaldum,,,,,Og det er ikke iløpet av veldig mange år...Vi har gjort det meget  bra på å investere billig og selge dyrt.....

Og litt latterlig å kritisere klubben for å selge hanf or 6 millioner...Hadde vært så verdifull for oss hadde vi nok nekta og gått til denne såkalte domstolen og krevd mer..... Benitez ser muligens ikke den store verdien i spilleren,,,og det er veldig latterlig å påstå at Everton er så mye bedre enn oss på talentutvikling fordi de kjøper et talent fra oss... Hva med å vente til han fazktisk slår til....Elller kanskje han ikke gjør det? Tenkt over det? Og tenkt over at de 6 millionene kan gi oss kanskje noe enda mer for pengene?...Ser ut til at vi er i ferd med å hente Hulls vensteving som kjemper om en plass på det engelske landslaget for litt under 10 milll....Vi selger et talent for 6, og kjøper en spiller som kjemper om plass på landslaget for ca 8.....Og folk sitter her og prater som vi er idioter....Kanskje Newcastle ler mest til slutt...Jeg stoler mye på Benitez sine avgjørelser,,,han har nok mer oversikt over denne spillleren enn oss, og har sikkert noen spennende spillere på ønskelista si....Se hva han har fått til i Valenca, Liverpool og Chelsea....Etter min mening top 5 trenere i verden...I tillegg har vi Carr og scouting teamet hans..Hadde det ikke vært for at vi hadde idiotiske styreformenn noen år tilbzake hadde vi nok sittet med Aboumeyang, Zouma og muligens Bale og Dele Alli som vi alle har snust på,,,men hvertfall 2 førstnevnte ble vi nektet å hente da vår "geiale styreformann som vet alt" mente Darrent Bent var bedre enn Aboumeyang og Tomkins var bedre enn Zouma++++++++++  Veit dere i det hele tatt noe om denne Gibson.....Er dritt lei av å lese så mye piss om at vi er dumme som selger ditten datten,,,når der ikke veit en dritt om spilleren............Kan noen som veit noe om spilleren uttale seg og resten holde kjeft???? Jeg kan også sitte skrive en bok om antydninger om spillere jeg ikke vet en dritt om...Har dere lyst til det???

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #474 på: 20. Juli 2017, 14:43 »
Du har vel akkurat skrevet boken din?.....

Hvordan kan du sammenligne en 17 år gammel lokal gutt på venstreback, med Hulls venstreving som nærmer seg landslaget? Vi kunne beholdt Gibson, og allikevel hentet kanten du snakker om. Hvem er det forresten?

Hvis du ikke tåler at folk uttaler seg, anbefaler jeg deg å holde deg unna DISKUSJONsforum.
Man må få lov til å uttrykke skuffelse over at et tilsynelatende stort talent forlater klubben, hvertfall når ungdomssatsingen skulle være vår grunnmur under Ashley.
Everton har da brukt mye mer enn £75m de fikk av Man Utd. De har nye eiere, som satser beinhardt!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #475 på: 20. Juli 2017, 14:46 »
Orkar ikkje ta del i diskusjonen om Gibson.

Me burde brukt 20-30 mill på ein god spiss. Eg veit det ikkje skjer, men er lov å drøyma. Kven kunne i so fall vore aktuelle?
Me treng ein spiss som "garantera" ein del mål. Gayle er eit for usikkert kort. Eg har trua på han under Benitez, men treng likevel ein ny spiss.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #476 på: 20. Juli 2017, 14:55 »
Helt enig, men finnes det en målgarantist i den prisklassen? Jeg mener Javier Hernandez til £13 mill er et godt kjøp. Og man må jo utenfor England for å hente spiss, få spillere i england som er gode nok mener jeg. Selvsagt i vår hylle, og innenfor 20-30 mill.
Kanskje Iheanacho, men kan jo være litt for usikkert kort det også.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #477 på: 20. Juli 2017, 15:08 »
AS.com: Newcastle are preparing a mega-offer for Benfica winger Andre Carrillo. #NUFC

Spennende rykte, men ganske uvitende om Carillo.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #478 på: 20. Juli 2017, 15:10 »
Mitbatchualalala hos Chelsea  er perfekt eller ihea hos city. Bony hos city kunne også vært noe spør du meg.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #479 på: 20. Juli 2017, 15:47 »
Er også veldig sugen på Iheanacho! Mye heller han for £25mill, enn Slimani for det samme! Synes vi burde gitt Leicester kamp om førstnevnte! God pdd, og kommende klassespiller..

Ellers, ryktes det om Fabien Delph til Stokke for £10mill.. City vil dog ha £13mill! Kunne vært noe for oss?

Iheanacho (£25m), Gibbs (£13m) og Delph (£13m) = £51m, for spillere som kan ligaen og som vil heve laget!

Da skal vi også ha noen £ igjen til 2-3 til!