20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle West Ham lørdag 17.04.21 kl 1330  (Lest 4321 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Newcastle West Ham lørdag 17.04.21 kl 1330
« Svar #45 på: 17. April 2021, 16:38 »
Er enig i at det skjer ofte. Men vil nå si at vi gjør det på en dårlig måte. Under Benitez hadde vi langt ifra like mye store sjanser imot da vi gikk for denne taktikken. Føler presset på ballfører er for dårlig, virker nesten som vi bare ligger å venter på at de skal få avslutta. Det er mulig å ligge deffensivt uten å måtte stasjonere oss i egen 16. Kampen i dag føler jeg likevel er  annerledes da West Ham er 1 mann mindre. Føler at vi drar lite utnytte av det med å lage en klynge i egen 16 og ikke true kontringer mot et blottet lag. Hva Bruce sa i pausa vet jeg ikke, men uansett frustrerende å se på.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle West Ham lørdag 17.04.21 kl 1330
« Svar #46 på: 17. April 2021, 18:11 »
Phew, lett skal det ikke være med denne klubben! Ekstremt deilig seier, og Fulham skal være enorme om de skal ta oss igjen nå.

Har det vert noen manager siden Keegan/Robson som ikkje la laget bakpå på 2-0? Bare eit generellt spørsmål.

Poenget er vel at vi gjorde det mot 10 mann. Men ellers så er jeg ikke så overrasket eller forbanna over at vi legger oss bakpå (selv om det tydeligvis ikke var Bruce sin plan) på 2-0. Vi er et lag med lav selvtillit og i en nedrykkstrid, da blir fort frykten for å tape stor.

Et større problem er vel at vi slipper til såpass mange sjanser, og slipper inn 2 mål mot 10 mann. Her igjen ser vi resultatet av hvor svake Bruce har gjort oss defensivt. Man skal da vitterlig klare å forsvare inn en 2-0 ledelse uten store problemer, særlig når man møter et West Ham (som er best uten ball) med 10 mann? Hadde vi forsvart inn 2-0 ville jeg ikke klaget, men vi klarer jo ikke engang det. Forventet ikke å vinne 4-0 til pause, men jeg forventet at vi ihvertfall kontrollerte inn 2-0.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Newcastle West Ham lørdag 17.04.21 kl 1330
« Svar #47 på: 17. April 2021, 19:31 »
Tror rett og slett gutta tenkte i pausen at de hadde vunnet kampen. Det er farlig.

Maximin var fantastisk i første omgang, og så gikk luften ut i andre omgang.

Uansett, før kampen, hadde jeg blitt sjeleglad for 3 poeng. Vi fikk 3 poeng, det er det viktigste!

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle West Ham lørdag 17.04.21 kl 1330
« Svar #48 på: 17. April 2021, 23:06 »
Håper også at Bruce nå ikke endrer så voldsomt på laget fremover. Særlig Ritchie og Murphy på kantene bør nå være bankers. Willock inn for Shelvey, Lascelles når han er tilbake. Ser tydelig hvor mye det hjelper å ha litt stabilitet i lagguttaket. Joelinton begynner jo til og med å stå på riktig sted til riktig tid.

Og jada det har vært en del skader som har tvunget frem bytter, men Bruce har jo rullert noe voldsomt hele sesongen. Særlig på kantene og sentral midt har det jo vært svingdører hele veien og det kan ikke ha hjulpet på kjemien og flyten i laget.