20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Guiseppe Rossi  (Lest 48045 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Heinrich

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 193
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #195 på: 03. Des. 2006, 16:33 »
Å si at Rossi er oppskrytt fordi han har slitt med formen på et lag som sliter i bunnen av PL med null selvtillit, er egentlig ganske usakelig.
Jeg mener bestemt at Chopra hadde vært bedre å ha for klubben, men det går jo ikke ann å skru tilbake klokken, og vi må tenke på hva som er best for kklubben NÅ.
Rossi var hentet inn som back-up, og den rollen fyller han på en grei måte, selv om jeg skulle ønske at han fikk vist mer av sine kvaliteter.

Det er veldig lett å lage syndebukker når laget har spillt så dårlig, men husk på at Rossi har kunnet gjort lite, og har lite ansvar for at klubben er der den er i dag.
Hvis vi skal lage syndebukker, kan dere begynne med hvilken som helst av forsvarsspillerene våre(med et par hederlige unntak), styreformannen vår, Hall-familien eller for all del Svampebob Firkant, som jeg er bombesikker på har noe med den enorme nedturen denne sesongen har vært. :P

NUFranC

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1652
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #196 på: 03. Des. 2006, 17:42 »
Nå drar Rassi hjem til manure, og det værste av alt er at shitters UTD har lån seg Henke ut sommeren også. Hva har vi? En halvskadet spisstall som har store problemer med å finne målet i flomlyset. Kanskje tenk litt i de baner vår gode Fleske freddy og Roeder også?

Henke hadde vært perfekt på lån frem til Owen kommer på banen igjen!
Who else...... Alan Shearer

Heinrich

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 193
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #197 på: 03. Des. 2006, 18:00 »
Sitat fra: "NUFranC"
Nå drar Rassi hjem til manure, og det værste av alt er at shitters UTD har lån seg Henke ut sommeren også. Hva har vi? En halvskadet spisstall som har store problemer med å finne målet i flomlyset. Kanskje tenk litt i de baner vår gode Fleske freddy og Roeder også?

Henke hadde vært perfekt på lån frem til Owen kommer på banen igjen!



Den henger jeg meg sann halvveis på, men det hadde ikke blitt aktuelt å betale han det han tjener nå i Scum.

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #198 på: 03. Des. 2006, 19:05 »
Owen tjener da over det dobbelte i uken, så det ser jeg da virkelig ingen problemer med.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #199 på: 04. Des. 2006, 00:33 »
Sitat fra: "Heinrich"
Å si at Rossi er oppskrytt fordi han har slitt med formen på et lag som sliter i bunnen av PL med null selvtillit, er egentlig ganske usakelig.
Jeg mener bestemt at Chopra hadde vært bedre å ha for klubben, men det går jo ikke ann å skru tilbake klokken, og vi må tenke på hva som er best for kklubben NÅ.
Rossi var hentet inn som back-up, og den rollen fyller han på en grei måte, selv om jeg skulle ønske at han fikk vist mer av sine kvaliteter.



Å si at Rossi IKKE er oppskrytt fordi han har scoret for reservelaget til Manu og er god på FM er også usakelig og er noe de aller fleste her inne bruker som argument.

Rossi har funket som backup, men er ikke og bør aldri være noe mer for oss. Jeg er glad han drar tilbake i Januar...

Merk: Jeg sikter ikke direkte til deg Heinrich selvom jeg quota deg!!:)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #200 på: 04. Des. 2006, 21:31 »
Vel, vent et lite år, så skal du se at Rossi IKKE er oppskrytt!

Jeg er 110% sikker på at Giuseppe Rossi, om et års tid, alternerer jevnlig på topp for Manu.

Gutten har absolutt alt. Fart, målteft, teknikk, skudd og balanse. Han kommer garantert til å bli stor. Ikke bare har han scoret noen mål for reservelaget til manu, han er en av de ungguttene Sir Alex har størst tru på. Og ikke uten grunn. Jeg har riktignok bare ved én anledning sett han i aksjon for Manus reservelag. Men da rundspilte han på egenhånd våre unge håpefulle. Newcastles reserver ble alle rundingsbøyer for en og samme mann. Giuseppe Rossi!

Det er selvsagt helt greit at Rossi vender hjem. Han får ikke den utviklingen han trenger her. Det får han i Manu.
Men det er ikke dermed sagt at om Rossi hadde vært vårt talent, at han aldri kunne blitt god. Til det er ferdighetene altfor gode. Han er dømt til å bli god den gutten.

Ihvertfall så lenge han er i de tryggeste hender av alle, hos Sir Alex Ferguson.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #201 på: 06. Des. 2006, 23:09 »
Skjønner ikke hvordan folk her inne kan være så sikre på at rossi er god nokk for PL. Han har ikke bevist et fnugg i premiership. Chopra var målkonge på reservelaget men han ble ikke noen stor spiller.

Det er klart at Rossi er et sykt stort talent, men sålangt har han ikke bevist en dritt. Nå som Henke er kommet på lån til manu, kan Rossi berede seg på å spille reservelagsfotball fra og med januar og ut sesongen. Og det at de i det hele tatt henter henke på lån viser at ferguson ikke har tro på at rossi er klar for PL enda.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #202 på: 06. Des. 2006, 23:58 »
Ferguson kommer garantert til å gi Rossi flere sjanser enn Chopra fikk i Newcastle fra han var 19 til 23. Jeg tipper Rossi fremdeles er ett av de mest spennende navnene i PL når han blir 23 år.

Chopra kunne blitt bedre han også, om han bare hadde fått flere sjanser.

Det at Henke kommer betyr ikke all verden for Rossis situasjon. Veien til a-laget er kanskje lengre, men det betyr ikke at han bare må nøye seg med reservelagsfotball. Ferguson har stor tro på unggutten, og derfor er han heller ikke fornøyd med at han har fått så lite spilletid i Newcastle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #203 på: 07. Des. 2006, 00:28 »
selvfølgelig har han stor tro på ham, men alle vet jo at han ikke har bevist noen i Ligaen enda. Derfor er rossi et talent, og ikke en bra spiller å ha i bakhånd hvis det blir mange skader.

Det hadde vært gøy om vi hadde kjøpt et spisstalent. Jeg hadde støttet et kjøp av en ung spiss istedenfor en klassespiss. så at vi hadde lagt inn bud på kerzhakov. hadde vi fått ham ville vi har martins,owen,ameobi,sibierski,kerzhakov og forhåpentligvis alle  skadefri til neste sesong. lite plass til e talent isåfall...
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Guiseppe Rossi
« Svar #204 på: 21. Mai 2011, 14:43 »
Guiseppe Rossi skal visstnok signere for Barcelona i nær framtid! Tenk at denne guten så vidt fekk spele i Newcastle. I alle fall hatt ein fin utvikling og står med 32 mål på 52 kamper for Villareal i år. Fantastisk avslutter.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Guiseppe Rossi
« Svar #205 på: 21. Mai 2011, 14:49 »
Lett å være etterpåklok. Slik jeg husker han best spilte han mye ving under Roeder, og var absolutt ikke ekstremt god når han fikk sjansen. Sånn sett var det veldig frustrerende den gang at vi fremsto som en utviklingsklubb for ManU.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Guiseppe Rossi
« Svar #206 på: 21. Mai 2011, 14:57 »
Helt annen fotball i spania også. Rossi ble aldri det helt store i england.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Guiseppe Rossi
« Svar #207 på: 21. Mai 2011, 17:27 »
Det er stor forskjell på LaLiga og Premier League ja, men jeg tror også det var en viktig faktor at Rossi fikk tillit og spille jevnlig i Vilareal. Husker mange var spente på hvordan Rossi skulle gjøre det på El Madrigal, han kom vel til den gule ubåten likt med at Atlético hentet Diego Forlan som erstatter for El Niño som var 'Liverpool-bound'.

Blir forøverig spennende å se Rossi i Barcelona. Det overrasket meg aldri da Zlatan gikk sur etter juletider ifjor og sluttet å prestere, men David Villas nedadgående formkurve denne våren har vært en smule bekymringsverdig.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Guiseppe Rossi
« Svar #208 på: 22. Mai 2011, 21:06 »
Helt annen fotball i spania også. Rossi ble aldri det helt store i england.
Han tok aldri det siste steget i England nei. Men det kan ha flere årsaker enn bare at engelsk fotball ikke passet han, for han dominerte noe så til de grader på reservelagsnivå, såvidt jeg kan huske.

Ingen kjempeoverraskelse at Rossi har blitt en særdeles god spiller. Men det var ikke mange som snakket om Rossi som en fremtidig stjernespiller da han var på lån hos oss. Da var alt galt med han. Om det bare har årsak i at han kom fra ManU eller at folk ikke så talentet i gutten, skulle jeg gjerne likt å vite.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Guiseppe Rossi
« Svar #209 på: 25. Mai 2011, 15:49 »
Mål i Spania kan vel omtrent deles på 2 i forhold til engelsk liga om man ser på toppscorer statistikken bakover. Det er en grunn til at gullstøvelen (nesten) havner der såpass ofte. Elendig defensiv organisering på så mange lag der nede at det blir litt lekestue for gode angripere. Rossi er en god angriper, og selv om man da faktisk deler måltotalen hans på 2 så vil han fremstå som en habil spiss i Premier League om man bare ser på målstatistikk.

Ingen kjempeoverraskelse at Rossi har blitt en særdeles god spiller. Men det var ikke mange som snakket om Rossi som en fremtidig stjernespiller da han var på lån hos oss. Da var alt galt med han. Om det bare har årsak i at han kom fra ManU eller at folk ikke så talentet i gutten, skulle jeg gjerne likt å vite.

Det tror jeg at jeg kan hjelpe deg med. Utifra det jeg husker så var de fleste aversjoner koblet til at vi lånte et talent fra en rival(ish) klubb og skulle mer eller mindre se om vi kunne matche han god. Hvorvidt folk nektet på at han hadde talent vet jeg ikke, men for min egen del, så tenker jeg at det er ikke alltid at det er det uforløste framtidige talentet som betegner et godt lån. Bedre å matche egne unge talent enn å matche andres unge talent om du ser hvor jeg vil?

Hadde man hatt en opsjon på Rossi i den lånedealen, eller om han var betraktelig bedre enn de spissene vi allerede hadde (den gang) så hadde jo dealen fremstått som enormt mye bedre. Tenk enten Ben Arfa lånet med opsjon, eller Sturridge til Bolton for vesentlig bedre enn det klubben allerede har/får tak i.