20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steve Bruce  (Lest 75016 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #270 på: 12. Jan. 2021, 20:46 »
Vi er værre. Stoke hadde ihvertfall en tydelig identitet :/

Gjentar at jeg alvorlig frykter et nedrykk i år. Ser forbedringspotensiale hos de fleste lagene under oss, det ser jeg ikke hos oss med Bruce.
« Siste redigering: 12. Jan. 2021, 20:48 av Andymag »

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #271 på: 12. Jan. 2021, 20:55 »
Bra vi kvittet oss med kjedelige Benitez, det var fæle greier.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #272 på: 12. Jan. 2021, 21:30 »
Problemet er Bruce overprestere så ekstremt i fjor at no er det liksom forventa at ein ikkje skal rykke ner.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #273 på: 12. Jan. 2021, 21:35 »
Problemet er Bruce overprestere så ekstremt i fjor at no er det liksom forventa at ein ikkje skal rykke ner.
Og det sier du? Du som har hatt strutsehodet plantet godt ned i sanden i månedsvis. Du har jo nektet på hver eneste negative statestikk som har blitt servert her inne.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #274 på: 12. Jan. 2021, 22:09 »
Problemet er Bruce overprestere så ekstremt i fjor at no er det liksom forventa at ein ikkje skal rykke ner.
Og det sier du? Du som har hatt strutsehodet plantet godt ned i sanden i månedsvis. Du har jo nektet på hver eneste negative statestikk som har blitt servert her inne.

Har vel aldri nekta for nufc ikkje kan rykka ner eg? Har vel ikkje noke dårligste statestikk denne sesongen kontra forrige ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #275 på: 12. Jan. 2021, 22:17 »
Problemet er Bruce overprestere så ekstremt i fjor at no er det liksom forventa at ein ikkje skal rykke ner.
Og det sier du? Du som har hatt strutsehodet plantet godt ned i sanden i månedsvis. Du har jo nektet på hver eneste negative statestikk som har blitt servert her inne.

Har vel aldri nekta for nufc ikkje kan rykka ner eg? Har vel ikkje noke dårligste statestikk denne sesongen kontra forrige ?
Nå tenkte jeg mer på ordet overprestere. Du har forsvart Bruce i tide og utide, sendt stikk i retning Benitez, og alle som har har kritisert Bruce. Synes bare det er merkelig at du nå sier at Bruce har overprestert all den tid du har nektet å se på de negative tallene som har blitt servert. Selvfølgelig har Bruce overprestert, det har jo tallene vist gang på gang.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #276 på: 13. Jan. 2021, 11:51 »
Vi er værre. Stoke hadde ihvertfall en tydelig identitet :/

Gjentar at jeg alvorlig frykter et nedrykk i år. Ser forbedringspotensiale hos de fleste lagene under oss, det ser jeg ikke hos oss med Bruce.

Begynner å dele din bekymring. Nå begynner det å brenne litt på dass her.
Bruce har overprestert i den form av at han har hatt bedre poenguttelling enn hva prestasjoner tilsier. Vi har rett og slett tatt mer poeng enn fortjent.
Spillemessig ut fra sikkert alle tenkelige parametere går vi bakover - vi blir et svakere fotballag. Flere spillere stagnerer og blir dårligere. Laget fungerer ikke lengre som en godt organisert defensiv enhet, og vi er helt fullstendig planløse offensivt. Berger vi oss fra nedrykk denne sesongen utsetter vi bare det til neste sesong dersom Bruce får fortsette å ødelegge.

Utover at det godt kan sies at Rafa Benitez er en defensivt anlagt manager, og at det ikke alltid var pent å se på - er jeg rett og slett provosert over at der enda kan finnes noen som mener at Bruce er i nærheten av å gjøre en like god jobb. De er på to totalt ulike planetere i klasse.

Så er det også veldig beskrivende at ingenting av det Bruce prater om at han ønsker med laget faktisk vises utpå matta. Han har prata i lange tider om at vi må slutte gjøre enkle feil som fører til farlige ballmist og at dette må rettes opp i. Det var utallige av disse nok en gang i går - spillere som  egen halvdel misser med grunnleggende pasninger. Heldigvis var det ligaens desiderte bunnlag vi møtte.
Videre har han siden dag en pratet om front foot football. Det har vi aldri sett noe til. Nå i forbindelse med FA-cup-kampen mot Arsenal prata han om at vi skulle prøve noe nytt, og stå høyere. Så presterer han gå ultradefensivt ut fra start av mot et lag med 2 poeng og 8 scoringer på 17 matcher - hvor vi knapt skaper en dritt. Fyren har jo mista det totalt.
« Siste redigering: 13. Jan. 2021, 12:02 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #277 på: 13. Jan. 2021, 12:08 »
Jeg er helt enig med dere Andymag og Kristoffer.

Dagens Newcastle er verre enn det Stoke var. Jeg så hele kampen igår (igjen, dum som jeg er), og det er absolutt ingenting som stemmer ute der, eller noe posetivt å bite seg merke i. Det er langt i mellom de tynne stråene man kan klore seg fast til og håpe på fornyet PL kontrakt neste sesong.

Karl Darlow er den eneste som får godkjent igår igjen, Wilson gjorde sikkert ikke så mye gærnt, men han fikk heller ikke hjelp og støtte til å kunne utrette stort -dessverre.
Sesongens Newcastle avhenger av Darlow, Saint Maximin og Wilson sine evner til å utgjøre den lille forskjellen.

Stiv Brus er laaaaangt på overtid, han har aldri vært i samme liga som Benitez som manager. Og det virker litt som om det som reddet Newcastle ifjor var det fundamentet som hang igjen som Benitez hadde bygd opp. Dessverre så hviskes det gradvis ut nå, og Newcastle ser mer og mer ut som en reell nedrykkskandidat. Og tro noe annet er som å tro på julenissen.

Det eneste posetive med gårsdagens tap er at Stiv Brus er enda en kamp nærmere slutten på sin karriere som Newcastles head coach. Det er smått fantastisk og komme til denne kampen i 5-3-2 med åtte deffansivt anlagt utespillere fra start.

Andy35

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #278 på: 13. Jan. 2021, 12:51 »
Mike ashley sier at bruce ikke får sparken. dette sier litt om hvor lite han bryr seg om klubben. Han bryr seg ikke en dritt.  Om newcastle rykker ned blir det ihvertfall ikke noe ny eier heller.

Ashley har helt siden han ble eier aldri brydd seg. blir forbanna på den mannen.

Han leker med alle, jeg tror ikke Garderoben og spillergruppa ønsker å yte sitt beste med bruce som manager... slik han spiller så skjønner jeg... Spiller 5-4-1 mot alle og blir rundspilt av alle da hjelper ikke denne defensive taktikken. Elendig Manager som i fjor var heldig og som denne sesongen ha gått verre, da blir det nedrykk. Møter arsenal neste og blir rundspilt og knust... 4-0.. Wilson burde scoret i går. men han har scoret fleste av målene på straffe og fra 1 meter...

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #279 på: 13. Jan. 2021, 17:15 »
Mange gode innlegg over her nå, og selvfølgelig enig.

Særlig poenget til Kristoffer angående Bruce's uttalelser om ønsket spillestil er godt. Benitez gikk aldri ut å lovet offensiv fotball, som jo er myyye vanskeligere å trene frem enn defensiv disiplin.

Under Benitez var ikke fotballen fin, men jeg kunne se at Newcastle var et guffent lag å møte og bryte ned. Under Benitez satt jeg faktisk med en følelse av at vi kunne slå alle lag om vi hadde dagen, gutta var på defensivt og vi var effektive fremover. Møtte vi lag som var svake offensivt var vi jo til og med favoritter til å vinne.

Sitter her nå og prøver å komme på sist jeg så på oss som favoritter til å vinne en PL-kamp, og jeg klarer det faktisk ikke. Selv nå mot Sheff U så jeg på uavgjort som det mest sannsynlige resultatet. Mangelen på overraskelse etter tapet mot Brentford vil jeg også tippe jeg ikke var alene om å føle her inne.
« Siste redigering: 13. Jan. 2021, 17:17 av Andymag »

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #280 på: 13. Jan. 2021, 20:12 »
Folk glemmer at Benitez etter nedrykk i din første sesong låg i nedrykksstriden omtrent heile tida i comebacksesongen kun ein god avslutning redda tabellposisjonen. Resultatmessig er Bruce på samme nivå då litt merkelig at å sparke Bruce vil hjelpe for noke som helst. Verdensklassemanagere uten ambisjoner og som godtar at ein ikkje får bestemme over overganger står sikkert i kø for å jobbe for ashley :-*
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #281 på: 13. Jan. 2021, 23:49 »
Vel nå har Bruce fått bruke nærmere en milliard på angrepsrekken sin, tillegg til 120 mill på en venstreback. Likevel har laget gått bakover på alt. At Benitez hadde en sterk avslutning på sesongen bør heller ikke komme som noen overraskelse, det var han kjent for. Ikke toppet vi nesten samtlige negative statestikker under Benitez heller (og nei statestikker er ikke poeng, men det viser bra hvordan et lag opptrer). Trenger ingen verdensklassemanager, hadde lett tatt Parker over Bruce.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #282 på: 14. Jan. 2021, 00:13 »
Folk glemmer at Benitez etter nedrykk i din første sesong låg i nedrykksstriden omtrent heile tida i comebacksesongen kun ein god avslutning redda tabellposisjonen. Resultatmessig er Bruce på samme nivå då litt merkelig at å sparke Bruce vil hjelpe for noke som helst. Verdensklassemanagere uten ambisjoner og som godtar at ein ikkje får bestemme over overganger står sikkert i kø for å jobbe for ashley :-*

Ingen har da glemt det. Ei heller er det rart at et nyopprykket lag er i en nedrykkstrid, så dette var merkelige argumenter synes jeg.

All den tid Bruce er den statistisk svakeste manageren i PL, vil det ikke kreve en verdensklassemanager til for å forbedre dette.

Jeg er generelt for å gi managere tid, men da må det i det minste eksistere tegn på en plan, og at man beveger seg i rikig retning. Jeg mener vi ser langt svakere ut i dag enn da Bruce tok over som manager og ikke ser jeg tegn på noen konkret plan heller, værken på eller av banen. Den planen han snakket om med "front foot football" kan du da umulig tro på lenger? Du må gjerne være uenig i det, men bør da ha mer overbevisende argumenter å vise til enn det du gjorde her synes jeg.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #283 på: 14. Jan. 2021, 08:47 »
Og så er det også et poeng at Rafa aldri har fått så mye midler etter opprykket til PL som det Bruce har hatt til disposisjon. Bruce handlet for nær 40 mill euro i sommer uten at det kom inn noen store salgssummer. Deriblant endelig en god spiss som Rafa aldri fikk kjøpe etter opprykket. Forrige sesong handlet Bruce for netto nesten 40 mill euro medregnet salget av Perez og Joselu. Vi har dermed faktisk netto brukt betraktelig mer penger enn hva Ashley normalt sett gjør når vi er i PL. Uten at det har ført til noen form for fremgang (dog kan det sies at de individuelle ferdighetene til Wilson og ASM har holdt oss flytende).

Til sammenligning brukte Rafa 8 mill euro netto 18/19-sesongen og 25 mill 17/18 hvor vi reetablerte oss etter nedrykk og faktisk havna topp 10. Rafa i PL betyr da net spend ca kr 33 mill euro vs Bruce med sine 80 mill. Altså har Bruce hatt dobbelt så mye midler til rådighet.

Så kan vi videre spørre oss hvorvidt Bruce har evnet viderutvikle både egne talenter og spillere vi har kjøpt inn slik at vi kan oppnå meravkastning. Det synes jeg virker hele tvilsomt - og da rakner jo hele forretningsmodellen vår.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #284 på: 14. Jan. 2021, 12:12 »









Legendarisk bra!

Denne fra boris bør jo bare limes inn som header på denne tråden, enough said liksom... Ikke er det blitt bedre siden dette heller.