20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvis vi rykker opp, hvem er naturlige å ønske seg?  (Lest 31211 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Hvis vi rykker opp, hvem er naturlige å ønske seg?
« Svar #60 på: 23. April 2017, 15:46 »
Yedlins Tea Party burde vært nok til å lokke noen og en hver oppover.

haha, Boston tea party? kan jo hende landsmannen har lyst på litt PL!

Slenger ut et navn til jeg. Litt lei skadehistorikk og litt glemt. Men det tidligere Ajax-talentet Viktor Fischer er garantert tilgjengelig nå som Boro er nede. Masse x-faktor, fortsatt ung og en herlig type. Hva tenker dere om dansken på tilbud? worth the gamble?


Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Hvis vi rykker opp, hvem er naturlige å ønske seg?
« Svar #61 på: 23. April 2017, 16:29 »
Tja, han har vel ikke akkurat tatt PL med storm. Ikke klart å spille seg fast på Boro heller. Uten å ramse opp mane spillere føler jeg at det er mange gode spillere i klubber rundt om som ikke akkurat har veldig mye spilletid.

Håper Benitez med sitt nettverk henter noe spennende fra La Liga og Serie A. Inter, Milan, Fiorentina, Torino, Udinese, Sampdoria klarer ikke å komme ut i Europa neste sesong f.eks Kanskje PL kan friste for noen?

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hvis vi rykker opp, hvem er naturlige å ønske seg?
« Svar #62 på: 23. April 2017, 20:56 »
Skal vi først hente fra naboklubber, bør vi se på Adama Traore fra Boro. Vanvittig teknikk, men mangler en del på end-product.
Skulle gjerne sett han i Newcastle, under lederskap av Rafa. Klarer absolutt å dra av et par mann, rask og gode retningsforandringer. Har to nedrykk på to sesonger på cv'en, men er absolutt en mann for fremtiden.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Hvis vi rykker opp, hvem er naturlige å ønske seg?
« Svar #63 på: 24. April 2017, 11:08 »
Nei takk til Traore. Har ekstremferdigheter men veldig lite spilleforståelse. Litt som Diame egentlig

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Hvis vi rykker opp, hvem er naturlige å ønske seg?
« Svar #64 på: 26. April 2017, 05:38 »
Nå har vel Sturridge både PL rutine,,,ingenting som tyder på at han ikke har noe sult, bare fordi han er mye skadet og ikke passer i  Klopp sine planer, og er en spiller som holdt på ta Liverpool til ligagull, og er en av få spillere som " har det lille ekstra". Såklart risky med tanke på skader, tidligere holdningsproblemer han ble kvitt i Liverpool, etc. men med disse skadeproblemene får vi han nok også tilsvarende billigere da Klopp skjønner at verdien hans er tilsvarende lavere...

Når det gjelder Carroll,,,virker han for det første å byne å finne tilbake til seg selv. Det andre er at han virket å ha en helt annet selvtilitt i Newcastle hjembyen sin enn utenfor. Og så har han en ekstremkvalitet i luftrommet som gjør han til en trussel ikke mange spillere har. Blir han brukt riktig, er han så hodesterk at han blir nærmest umulig å håndtere... Nå har vi riktignok Mitrovic som er kanskje like hodesterk, og virker langt bedre med både avslutninger med føttene, sterkere i kroppen, jobber og løper nok enda mer, og bedre i pasningsspillet,,,sånn sett ser jeg på Mitrovic som en mer komplett targetman enn Lllorente og Caroll som har store svakheter med føttene...

Da vil jeg heler satse på Mitrovic som er yngre, virker farligere for øyeblikket, virker bedre med beina, og i tillegg ofrrer alt og visstnok er Newcastle supporter som er en fordel,,,man skulle tro Carroll ville bli i Newcastle da han er født her, men tror fortsatt det er klubben i hans hjerte, men han ville til en større klubb...

Traoere har vært mye benket i boro, og har ikke fått til så mye som har ført til farligheter, selv om han har en ekstrem hurtighet og man forventer store ting. men mulig denne mannen har et stort uforløst potensial...

vil forøvrig tro at etterhvert som toppklubbene henter inn verdensstjerner, så vil det være mange meget gode spillere, som går rett inn på laget vårt, vi kan få til en fair pris....henter manu griezman fx, vil det fort være de selger en av sine mange kantspillere, for å ta et eksempel...

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Hvis vi rykker opp, hvem er naturlige å ønske seg?
« Svar #65 på: 26. April 2017, 07:44 »
Må si jeg virkelig ikke har lyst på verken Sturridge eller Carroll. Ja, gode spillere når de er i slag, men hvor ofte er det? Bruke mye penger både på overgang og lønn til slike er jeg sterkt i mot. Fikk mer enn nok av den slags med Owen. Har forøvrig to kjekkser som man ikke kan regne med i de Jong og Aarons, det holder lenge.
« Siste redigering: 26. April 2017, 07:46 av Geordie »
No fate but what you make

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Hvis vi rykker opp, hvem er naturlige å ønske seg?
« Svar #66 på: 26. April 2017, 09:49 »
Må si jeg virkelig ikke har lyst på verken Sturridge eller Carroll. Ja, gode spillere når de er i slag, men hvor ofte er det? Bruke mye penger både på overgang og lønn til slike er jeg sterkt i mot. Fikk mer enn nok av den slags med Owen. Har forøvrig to kjekkser som man ikke kan regne med i de Jong og Aarons, det holder lenge.

Sitter med dei samme tankene. Er ikkje vits å ha spillere på lønninga som berre er tilgjengelige rundt 50 % av tida. Ja, begge har eit høgt toppnivå, men kor ofte er det vi har sett det i det siste? Er rett og slett ikkje verdt sjansen. Finnes mange andre gode spillere der ute som er tilgjengelig for mindre og som kan spille veke etter veke uten å måtte ha ein pause på fleire måneder mellom kvar gang.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvis vi rykker opp, hvem er naturlige å ønske seg?
« Svar #67 på: 26. April 2017, 10:01 »
Åpenbart for farga til å nekte for at jeg ønsker Carroll tilbake, for det har jeg ønsket helt siden han ble solgt. Men fornuftig ut fra skadehistorikk er det selvfølgelig ikke. Sturridge er jo også helt rå skadefri, men ser hva dere mener. Signaleffekten rundt en slik signering ville dog vært stor.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Hvis vi rykker opp, hvem er naturlige å ønske seg?
« Svar #68 på: 26. April 2017, 11:21 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/premierleague/politirazzia-hos-newcastle-og-west-ham/3423335347.html

Hvilke konsekvenser kan dette få for Newcastle? At vi kan få karantene mot å kjøpe nye spillere?

Ledelsen i Newcastle. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvis vi rykker opp, hvem er naturlige å ønske seg?
« Svar #69 på: 28. April 2017, 11:46 »
https://sporten.com/liverpool-tottenham-manchester-united-onsker-forsvarsspiller/

Tror dessverre vi skal slite med å ha noen sjanse på Michael Keane i sommer. Vi har flere ganger underveis denne sesongen vært linket til han, men nevnes langt "større" fisker.

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/davide-santon-newcastle-united-transfers-12958444

Davide Santon linkes til retur, igjen. Usikker på hvorvidt kilden (Tuttomercatoweb) er til å stole på. Klart bedre enn dagens venstrebacker - men skadehistorikk og alder taler kanskje ikke helt til hans fordel. Burde dog aldri vært solgt i utgangspunktet.
« Siste redigering: 28. April 2017, 14:09 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Hvis vi rykker opp, hvem er naturlige å ønske seg?
« Svar #70 på: 28. April 2017, 17:37 »
Usikkert kort med Santon så lenge han ikke spiller. Men jeg må si jeg likte typen. Han foran Dummett any day.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hvis vi rykker opp, hvem er naturlige å ønske seg?
« Svar #71 på: 29. April 2017, 01:04 »
En liten ønskeliste jeg har lekt meg frem til, usikker på hvor realistisk den er. Markedsverdien er pr. transfermarkt.co.uk, men overgangssum vil jo bli betydelig dyrere.

Må selvsagt ta utgangspunkt i at Rafa liker å spille 4-2-3-1, med kontringsspill.

Kee: ingen, men hvis vi skal handle noen, kunne jeg tenkte meg Alex Meret (verdi: £850k)  fra Udinese. Har en kjempesesong på lån i SPAL i Serie B, og Udinese kunne tenke seg €5mill for han i følge rapportene.
Her ville det nok ha kommet en del konkurranse, da Juve, Liverpool og Napoli visstnok er interesserte.

HB:
Kieran Tripper (£5,10mill) har jeg annonsert før. God høyreback, gjort sakene sine bra for Spurs de få gangene han har fått muligheten. Totalt 18 kamper for Spurs i år, men bare 8 i PL. Bør vurdere å flytte på seg, hvis ikke Walker forsvinner.
Ligger på 0,5 nøkkelpasninger hver kamp, og har 3 assist på sine 8 kamper.

Ellers vil Santi Arias (£5,10mill) fra PSV være et spennende alternativ. Spilt 20+ kamper hver sesong for PSV, uten å ha de helt strålende offensive statistikkene. Men virker som om han er god begge veier, og skulle gjerne sett at Siem de Jong tok med seg han hjem fra Eindhoven.

Midtstopper:
Jeg kan ikke komme unna å nevne Ryan Shawcross (£9,35mill) . Selvsagt kan en overgang her bli vanskelig, både fordi han er godt etablert i Stoke-området, men også fordi han har det trygt å godt i Stoke. Allikevel bør det være en å forhøre seg om. Kontrakten går ut sommeren 2018. Begynner riktignok å nærme seg voksen alder, blir 30 i oktober, men vi trenger en klar og tydelig leder bak der. Stats denne sesongen: Vunnet 30 taklinger, 47 avskjæringer og vunnet drøyt 66% av luftduellene.

Ellers kan Mamadou Sakho (£8,5 mill) være en mulighet. Fysisk beist, men kan slite litt mer med konsetrasjonen, og kanskje være litt mer eksentrisk. Men på sitt beste, en meget god stopper mener jeg. Brukbar ballspiller, rask og god hodespiller. Falt i unåde hos Klopp, og jeg vil tro han kan være tilgjengelig for rundt £10 mill.

Vil også nevne Tin Jedvaj (£5,53mill) (Leverkusen har en forferdelig sesong, og kroaten er et stort stoppertalent. Skulle gjerne nevnt Jonathan Tah også, men tror han blir urealistisk), Andreas Christensen (£13,60mill) (spilt meget godt i Tyskland på lån fra Chelsea, men tror nok han blir høyaktuell for a-laget der nå som Terry har gitt seg), Malang Sarr (£2,98mill) (meget spennende ung stopper for Nice. Er vel 18 år nå, men spilt veldig mye fotball for Nice allikevel. Kan bli både dyr og vanskelig å overtale, men liker typen), og Kara Mbodji (£5,95mill) (regner med de fleste her veit hvem han er. Signerte dog ny avtale med Anderlecht i februar, men tror han blir solgt i sommer. Blir nok dyr)

VB:
Veldig vanskelig å foreslå noen her. Vi har vært linket en god del til Jetro Willems (£6,80 mill)  opp igjennom årene. Charlie Taylor på free transfer fra Leeds har vært foreslått. Scott Malone (£638k)  fra Fulham har blitt valgt ut på årets lag i Championship, mens Ryan Sessegnon (£2,55 mill) fra samme lag er et ekstremt talent. Men føler det er veldig få gode venstrebacker som kan passe oss, mulig jeg bare har dårlig oversikt.
Litt FM-inspirert, men Antonio Latorre (Toni Lato - £255k) er også et stort talent. Spilt 7 kamper for Valencia denne sesongen, og vil nok få spille mer hvis han ikke blir solgt i sommer.

DM/SM.
Franck Kessie (£12,75mill) - godt driv med ballen, ung og fysisk sterk. Virker som en brukbar playmaker også.
Assane Diousse (£3,40 mill) - defensivt orientert midtbanespiller, som også er god med ball. God nærteknikk, ballbehandling, samtidig som han leser spillet fint, og er raskt oppe i motspillerne. Minner meg litt om en fysisk lettere Wanyama, bare litt bedre med ball.
Ignacio Camacho (£8,50mill) - nevnt tidligere et sted på forumet. Dekker på en måte både vårt behov for en solid defensiv midtbanespiller, samtidig som han er bedre enn både Colback og Hayden offensivt. Vært i Malaga siden 2011, ny kontrakt i april 2014, men med tanke på hvordan Malaga har gjort det de siste årene, bør han være klar for nye utfordringer.
James McCarthy (£12,75 mill) - ble voldsomt linket i januar, og jeg trodde det kom til å skje. Hadde nok kanskje det også, hvis ikke Ashley hadde satt en stopper for det. En forsterkning i forhold til hva vi har, virker å være aktuell igjen, og bør heller ikke bli altfor dyr. Dog har han slitt en del med hamstringen sin, noe vi også har slitt en del med opp igjennom på spillerne våre.
Michael Carrick (gratis) - med pengene Mourinho har/får til rådighet, vil nok Carrick få en mindre rolle neste år. Begynner å bli gammel, fyller 36 i sommer. Men å få han inn i gruppa, bidra både på og utenfor banen, samt gi han en trenerrolle nå eller etter han legger opp. Gi han en toårs-kontrakt, så får han representert hjemklubben sin før han legger opp.
Ruben Loftus-Cheek (£4,25mill) - lovende, engelsk unggutt som ikke får store muligheter i Chelsea. Bør komme seg videre for å bli ordentlig god, og går jo rykter om at Chelsea vil kjøpe inn minst en sentral midtbanespiller i sommer. Vært linket til han, og virket som et lån i januar var aktuelt. Nå bør vi kjøpe, hvis vi får han for en god pris.

For øvrig skulle jeg ønske meg Leander Dendoncker (Anderlecht - £10,20mill), Youri Tielemans (Anderlecht - £17mill. Veit denne er ekstremt usannsynlig, men har blitt linket for ei stund tilbake), Manu Trigueros (Villareal - £10,20mill), Lorenzo Pellegrini (Sassuolo - £6,80mill. Litt uferdig enda, men har gode kvaliteter som han har vist i Serie A), Wylan Cyprien (Nice - £8,50mill, nevnt i en tidligere sammenheng også)

Vinger:
Julian Brandt (£17mill) - nok et relativt usannsynlig kort, mange store klubber har blitt linket. Vil sannsynligvis forsvinne i sommer, og hadde vært moro å teste ut om han kunne vært interessert. Fyller 21 år i mai, veldig lovende og kanskje litt opp-hypet. Men at det er en god fotballspiller der, er ikke vanskelig å se. Leverkusen har som nevnt tidligere hatt en elendig sesong, kan faktisk rykke ned (!), og derfor tror jeg han forsvinner. Kunne vært et artig alternativ på venstrekanten.
Christian Atsu (£2,13mill) - har ikke overbevist meg i år, men viser tidvis prov på noe lovende. Er 25 år, så må snart få ut potensialet sitt, men kan passe godt hvis vi skal spille 4-2-3-1 med hurtige kontringer. Det største problemet jeg ser, er at han kan være litt fotballdum. Gir meg assosiasjoner til en viss skallet franskmann vi hadde på kanten før, men ikke fullt så ille. Vi har en opsjon på kjøp.
Maxwell Cornet (£6,80mill) - nå er ikke alle kjøpene våre fra Frankrike suksesshistorier, men Cornet virker veldig spennende. Rask, teknisk, og kan brukes både på den foretrukne venstrevingen, eller som spiss og høyrekant.

Høyrevingen har jeg ingen forslag, da Ritchie er god nok for PL. Men skulle gjerne ha en utfordrer på den siden. Har ingen tro på at vi klarer å få tak i The Ox, han går nok til Liverpool hvis han forlater Arsenal. Et ungt talent hadde vært moro, som kunne spilt cuper, og utfordret Ritchie sakte, men sikkert.

10'er:
Perez, Diame og de Jong er alternativene våre ppd. Jeg mener de er gode nok, og kanskje vil Diame prestere bedre i PL. Allikevel må vi basere oss på det vi har sett i år, og da er ikke Diame helt der oppe. Men her er jeg litt blank.

Spiss:
Joshua King (Bournemouth - £3,83mill) er nevnt, Javier Hernandez(Leverkusen - £18,7mill) kan være et alternativ, vi har blitt linket til Tammy Abraham (Chelsea - £4,25mill. På lån til Bristol City i år. Bøttet inn mål for dem - £4,25mill), og Dominic Solanke (Chelsea - £1,70mill. Vært et stort talent lenge, fyller 20 i september. Positiv til han også). De to sistnevnte må finne seg i å være backup, eventuelt bli lånt ut. Men trenger en spiss i tillegg til Gayle og Mitro, som veit hvor målet står og har litt erfaring. En slags Daryl Murphy for Premier League, bare yngre.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Hvis vi rykker opp, hvem er naturlige å ønske seg?
« Svar #72 på: 29. April 2017, 09:56 »
Et veldig bra innlegg Anders! Digga å lese det!  8) Enig i mange navn.

Opsjonen på Atsu skal visstnok være på 6,5 mill. Jeg heller mot ja takk. Ser ut som at han er i ferd med å smelte inn i troppen og har jo absolutt x-faktor. Hva får man for 6,5 mill i dag?

Skal være litt partypooper også , men det er ikke vondt ment. Tror veldig lite tyder på at Christensen er tilgjengelig. Har gjort sine saker meget bra i Gladbach og Chelsea har signalisert at de vil satse på han ved å takke nei til store bud fra Gladbach.

Malang Sarr er nok også veldig vanskelig, men lov å drømme. Men kanskje er Issah Diop i Toulouse tilgjengelig? Tin Jedvaj er et veldig godt shout jeg ikke har tenkt på.

Det vil overraske meg hvis de Jong og Diame er gode nok for PL. Selg championship-spesialisten Diame til Bruce og co i Villa for 8-9 mill. De Jong er skadet i preseason igjen. Har ikke nok tempo og vi bør selge nå mens vi har sjansen!  :o

Jeg drømmer jo når jeg foreslår navn som Hakan Calhanoglu (forslag til din nummer 10?) og Cedric Bakambu. Men FYYY så gøy det hadde vært med 1 sånn supersignering.

Gleder meg til å følge Benitez sine planer fremover og håper vel kanskje aller mest på en veldig god sentral midtbanspiller inn.  Som deg tror jeg Camacho hadde vært perfekt.

« Siste redigering: 29. April 2017, 10:00 av kung_zlatan »

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hvis vi rykker opp, hvem er naturlige å ønske seg?
« Svar #73 på: 29. April 2017, 12:24 »
Calhanoglu tror jeg vi vil få ekstremt stor konkurranse om i så fall. Men som med mange av de jeg nevner, det gjelder å være tidlig ute. Er "bare" Confederations Cup i sommer, og heldigvis ikke noe ordentlig mesterskap. Det kunne ha gjort ting mye vanskeligere.

Christensen er jeg fullstendig klar over blir vanskelig, det nevnte jeg jo også :) men man veit aldri med Conte. Kanskje vil han ha inn noen med mer erfaring, men jeg regner med at de satser på dansken. Bare nevnte han for moro skyld.

Jeg mener faktisk de Jong viste gode tendenser forrige sesong i PL, problemet er skadene. Diame er jeg som nevnt litt usikker på, men har litt problemer med å se at vi selger.

Tror mange av de spillerne som har slitt en del i år, kan gjøre bedre figurer neste år. Vi skal ikke være det styrende laget i så mange kamper, da blir det litt lettere å satse på kontringene.

Uansett blir det en spennende sommer :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Hvis vi rykker opp, hvem er naturlige å ønske seg?
« Svar #74 på: 29. April 2017, 17:41 »
Er som du sier. Man vet aldri med Conte og da hadde Christensen vært en utrolig bra signering. Men jeg tror faktisk Chelsea har takket nei til nærmere 20 mill for Christensen og da begynner vi å snakke dyr stopper. En Shawcross feks (som jeg forøvrig ikke er spesielt fan av) kommer jo med en viss garanti om at han duger i PL i tillegg, og han tipper jeg vil koste omtrent det halve. Bare for å forsøke å sette det litt i perspektiv.

Skal vi bare legge 18 mill på bordet for Calhanoglu da!? ;)