20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 192150 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1125 på: 23. Sep. 2014, 23:32 »
Farrell bør vel være et såkalt sikkerstikk. Å se Vince Vaughn blir dog interessant.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1126 på: 24. Sep. 2014, 08:35 »
Vince Vaughn, grøss :nervøs:

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1127 på: 24. Sep. 2014, 09:37 »
Det samme sa nok om disse castingene:

Travolta i Pulp Fiction
Dangerfield i Natural Born Killers
Grammer i X-Men
Brooks i Drive
Carrey i The Truman Show
Fonda i Once Upon A Time In The West
Nielsen i Airplane!


Og vi vet nå hvordan det gikk. Har jævlig trua å begge, og Vince Vaughn er en drøyt kul casting. :feiring:
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1128 på: 25. Sep. 2014, 11:53 »
Jau! Time will sjåv :)

Ser True Detective sesong 1 på nytt no. Episode 3 og 4 i går. Den 6 minuttar singel take scena :drool: I denne episoden då Rust går undercover, tykkjer eg MacConaughey viser kor ekstremt god han er i denne serien. Peisa på med lyd på Sonos lydplanken! Får lyst til å jobba med slikt etter å ha sett det ;)

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1129 på: 25. Sep. 2014, 11:57 »
Den er helt drøyt bra, men det mest imponerende med den scena er Cary Joji Fukunaga. Så jævlig bra gjennomført regi, noe som går for hele serien.

Som jeg skrev på et annet forum:

Men jeg er fremdeles litt skeptisk til regien på sesong 2. Sesong 1 styrkes av det faktum at det er en person som står for regien, noe som gjør at man slipper at stemningen forandrer seg fra episode til episode. Nå som det blir flere forskjellige regissører er jeg redd vi får store, stemningsmessige hopp fra episode til episode grunnet regien, og om de skal satse på en like mye på stemning i denne sesongen kan det fort bli et lite problem som svekker serien drastisk, i hvertfall for min del.


Justin Lin tar de to første episodene.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1130 på: 25. Sep. 2014, 12:05 »
Ja, han fortjente den Emmy`n :)

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1131 på: 25. Sep. 2014, 13:47 »
Sons of Anarchy har virkelig tatt en badass vending denne sesongen. I like!!!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1132 på: 26. Sep. 2014, 07:12 »
Sons of Anarchy har virkelig tatt en badass vending denne sesongen. I like!!!

Starta vel med det i siste episode førre sesong. Er ein person i den serien eg unnar ein smertefull død...

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1133 på: 11. Okt. 2014, 22:45 »
Ser no finalesesongen av Boardwalk Empire. Ein av mine absolutte favorittseriar. Den er so ekstremt vellaga. Historiane, karakterane og stemninga er fantastisk. Elskar denne serien.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1134 på: 13. Okt. 2014, 17:58 »
Sesongpremiere på Walking Dead idag. En av de råeste episodene til nå :D

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1135 på: 15. Okt. 2014, 10:38 »
Skal "spara" opp nokre episodar før det verte sett her i heimen ;) Håpar verkeleg dei kan prøva finna stemninga i det orginale materialet, bøkene, det er basert på. Det er mykje bra, men eg føler og det manglar litt.
Viss ein har spelt Telltale Games sitt The Walking Dead so trur eg ein skjønnar kva eg meinar. Det er heilt enormt bra. Det er som med serien kunn basert på teikneserien, og dei har verkeleg fått til gode karakterar, historie og stemning. Ein del av det manglar i serien.

Inneheld spoiler frå teikneserien(stikkord: Negan og eit balltre):
Spoiler (hover to show)

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1136 på: 15. Okt. 2014, 19:08 »
Sons of Anarchy har virkelig tatt en badass vending denne sesongen. I like!!!

Tykkjer ikkje det er ein so bra serie. Det er vertfall bra at det no er siste sesong!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1137 på: 31. Okt. 2014, 18:58 »
Elskar ein god dokumentar. På NRK tv fann eg ein fantastisk doku serie: Apokalypse - verden i krig. Alt filmmateriale frå 2. verdskrig og i fargar!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1138 på: 05. Jan. 2015, 20:25 »
Ferdig med Orphan Black, sesong 1 og er veldig imponert. Veldig bra action-sci-fi-drama med en helt fantastisk Tatiana Maslany i rollen som veldig mange, i både store og små roller. Jeg sitter hele tiden med litt Alias/Dark Angel/Nikita-feeling, men det hele føles litt mer komlekst og gjennomført enn nevnte serier. Den føles rett og slett mindre popcorn. Jeg like også at serien, i motsetning til de andre seriene, ikke har et nytt subplot for hver episode, for det er en oppskrift jeg er veldig lei. Så, pluss i margen for akkurat det. :thumbu:

Et et par episoder inn i sesong 2 nå, og det ser ut som om serien har tatt mange steg i riktig retning siden sist. Virker litt mørkere og enda mer interessant.

Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1139 på: 11. Jan. 2015, 18:07 »
Ferdig med sesong 2 av Orphan Black. Har kost meg veldig, men jeg synes kanskje de har begynt å dra det hele i overkant langt. Jeg håper virkelig at de har en plan og en slutt, og at de ikke bare kjører på videre for å kjøre på.

 
Tatiana Maslany er helt fantastisk, og noen av karakterne er knakende gode. Tenker da først og fremst på Alison, Feelix, Donnie og Vic. Herlige karakterer. Spesielt Alison.
Nei.