20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 192149 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #525 på: 04. Juni 2012, 23:19 »
Ja, det er jo sykt pinlige situasjoner han kommer opp i, og det er jo en herlig flau humor i serier. Elsker det!
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #526 på: 04. Juni 2012, 23:24 »
Det er akkurat det som gjør slike mockumentaries så diggbare da. Men ja, jeg slet spesielt i starten når jeg begynte på The Office med akkurat det samme, derfor jeg ikke likte det i starten. Nå syns jeg det er fantastisk fordi det faktisk føles ektefølt i motsetning til alt for mange av de tradisjonelle sitcoms'ene. Fortsatt slik at jeg begraver meg i puta iblant - men det er så herlig morsomt allikevel :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #527 på: 04. Juni 2012, 23:58 »
Finnes ikke noe bedre enn pute-tv!! Og kongen er jo selvfølgelig Ricky, men klovn er en herlig serie!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #528 på: 06. Juni 2012, 23:36 »
Jeg veit ærlig talt ikke om det er noe som slår Klovn, jeg. Etter å ha sett det nå noen kvelder, samt filmen ogs nylig - så må jeg innrømme at det er helt sjukt så bra de får det til. Gapskratter til hver eneste episode, jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #529 på: 07. Juni 2012, 08:51 »
Jeg veit ærlig talt ikke om det er noe som slår Klovn, jeg. Etter å ha sett det nå noen kvelder, samt filmen ogs nylig - så må jeg innrømme at det er helt sjukt så bra de får det til. Gapskratter til hver eneste episode, jeg.
Har sett alle episodene av Klovn og kunne ikke vært mer enig! Klovn slår alt innenfor sjangeren. Selv om Larry David og Curb Your Enthusiasm er genialt og entreprenør innenfor sjangeren, er det ingen TV-serie i jeg ler mer av enn Klovn.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #530 på: 07. Juni 2012, 12:34 »
Finnes ikke noe bedre enn pute-tv!! Og kongen er jo selvfølgelig Ricky, men klovn er en herlig serie!

Enig. The Office UK, Extras og Life's Too Short er så bra som det blir for min del!  :)

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #531 på: 07. Juni 2012, 16:14 »
Klovn er konge, men å påstå at noe pute-tv er bedre enn The Office (UK) er blasfemi i mine ører!!

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #532 på: 07. Juni 2012, 19:52 »
Sett ferdig sesong 2 av GoT nå og må si jeg begynner å bli ltt skuffet over at de viker mer og mer fra historien i boka. sesong 1 stemte jo veldig godt overens med boka, mens her er det flere ting som dessverre ikke helt stemmer. Skjønner jo at de ikke kan ta med alle karakterene i serien, men det må da ikke være nødvendig å endre på hvem som gjør hva! Skuespillerprestasjonene og alt sånn er jo ypperlig, bare synd de ikke helt følger boka lenger. ikke at det er noe stort sjokk, men de gjorde det så bra i sesong 1  :-\

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #533 på: 08. Juni 2012, 10:33 »
Når vi er innom sjangeren "pute-tv" må jeg anbefale VGTV serien "The Shit".

http://www.vgtv.no/#!id=35016

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #534 på: 19. Juni 2012, 15:15 »
Hehe, 2 tidligere kollegaer av meg som står bak den. Heldigvis ikke like klein i virkeligheten da :P

Ellers har jeg akkurat begynt på suits. Herlig serie!

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #535 på: 21. Juni 2012, 12:29 »
Sett ferdig sesong 2 av GoT nå og må si jeg begynner å bli ltt skuffet over at de viker mer og mer fra historien i boka. sesong 1 stemte jo veldig godt overens med boka, mens her er det flere ting som dessverre ikke helt stemmer. Skjønner jo at de ikke kan ta med alle karakterene i serien, men det må da ikke være nødvendig å endre på hvem som gjør hva! Skuespillerprestasjonene og alt sånn er jo ypperlig, bare synd de ikke helt følger boka lenger. ikke at det er noe stort sjokk, men de gjorde det så bra i sesong 1  :-\

Veldig enig. Ellers synes jeg måten de hadde implementert "the battle of Blackwater" var helt grei. Bruken av Wildfire er anderledes enn i boka (ref kjettinger tvers over elva etc), men synes det var en "grei" omskrivning for å gjøre ting litt mer spektakulært og samtidig enklere for seg selv.

Men ja, savnet enkelte ting, ja.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #536 på: 21. Juni 2012, 12:40 »
Det er spesielt en ting som har med Robb å gjøre som jeg synes det er rart de har endret. Hele karakteren hans blir jo forandret.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #537 på: 21. Juni 2012, 13:56 »
Veldig enig. Merkelig at de også giftet han med en dame fra the free cities istedenfor hun Westerling dama i boken. En helt meningsløs forandring.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #538 på: 21. Juni 2012, 14:05 »
Var det jeg prøvde å ikke spoile ja. ;)

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #539 på: 21. Juni 2012, 14:52 »
Hehehe. Jepp :)

Er vanskelig å ikke spoile ting med tanke på at man har lest bøkene. Ser den sammen med dama og der får jeg bare beskjed om å holde kjeft eller se den alene :D

"Men det var ikke sånn det var/skulle være..."
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!